Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2012

Nadia&Daniel

SussieThyssen skriver:

Man ved jo bedst selv hvad man kan klare eller ej.

Vi er ikke uenige, det er ikke det..og det overraskede også mig, at min den mellemste modsat mor og storesøster ikke kunne overskue job, men det kunne og kan hun så ikke, fordi hun er anderledes indrettet.

Så man skal passe på at dømme andre ud fra ens egen formåen...vi er ikke alle ens.

Husk - jeg dømmer ikke (det er jo lige meget for mig om hun arbejder 4 timer en gang om mdr. eller 4 hver hver anden søndag), jeg undre mig bare over det  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2012

Nadia&Daniel

SussieThyssen skriver:

Der er så ingen, der har betalt for min datters forbrug, selvom hun ikke arbejdede..hun måtte klare sig for sin SU, og det må hun stadig

Man får ikke su i gym.  der må man leve af tjente penge eller mor/far

Anmeld

18. november 2012

Nadia&Daniel

Mor og meget mere skriver:

Enig. Min datter måtte opgive et fritidsjob, da hun var 16, fordi hun ikke orkede både det, skolen og det sociale liv - så selvfølgelig var det en prioritering, men helt ok med os. Nu er hun 19 og har i et år arbejdet ofte langt over 37 timer om ugen - hun er i lære som optikerassistent - og hun er yderst flittig og ansvarsbevidst, selvom arbejdstiderne stinker. 

Det vigtigste er at bruge sin energi og sin tid det rigtige sted, og i den alder er det skolen og vennerne. 

Synes personlint at der er forskel for ikke at kunne klare et job på flere timer om ugen/weekenden, end ikke at orker et fritidsjob på 4 timer hver anden søndag (det er de eneste timer hun ville have) Altså 8 timer på en hel mdr. (dog forskel, vist der er flere søndage) - og hun har jo mulighed for at bytte/komme af med sine timer, vist hun skulle have en stor opgave (hun har en tendes til at lave dem dagen før de skal aflevers - og det er ikke pga arbejde)

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

SussieThyssen skriver:

Der er så ingen, der har betalt for min datters forbrug, selvom hun ikke arbejdede..hun måtte klare sig for sin SU, og det må hun stadig

Det var slet ikke din datter jeg hentydede til, men pigen i denne debat, der er under 18 og derfor ikke får su

Jeg er helt med på, at hvis man kan klare sig for sin su, så er det helt ens egen sag!

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

Nadia&Daniel skriver:

Husk - jeg dømmer ikke (det er jo lige meget for mig om hun arbejder 4 timer en gang om mdr. eller 4 hver hver anden søndag), jeg undre mig bare over det  

Se DET kan du så have ret i 

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

Nadia&Daniel skriver:

Kommer vel an på hvor gammel man er

Åh ja det er jo rigtigt...her i huset har ungerne fået råderum over børnetilskudet efter deres 16. år, og så måtte hun klare sig for det.

Anmeld

18. november 2012

Nadia&Daniel

Hun kunne jo gør et forsøg, og tage en mdr. eller to med 4 timer hver anden søndag, og se hvordan det er, og har hun jo givet det en chance.. Og vist hun så ikke orker det, kan hun jo sige at nu har hun prøvet det, og hun orker det altså ikke..

Anmeld

18. november 2012

MorDk

Nadia&Daniel skriver:

Jeg synes bare det er lidt en svaghed, at man ikke kan/orker at arbejde 4 timer hver anden søndag - så bliver det sgu hårdt at komme ud på det danske arbejdsmarked  

Enig...

4 timer hver anden søndag er INTET!

Anmeld

18. november 2012

tarkoflen

Nadia&Daniel skriver:

Hun kunne jo gør et forsøg, og tage en mdr. eller to med 4 timer hver anden søndag, og se hvordan det er, og har hun jo givet det en chance.. Og vist hun så ikke orker det, kan hun jo sige at nu har hun prøvet det, og hun orker det altså ikke..

enig

Anmeld

18. november 2012

modesty

Nadia&Daniel skriver:

Man får SU fra man fylder 18, og dér går de fleste i gymnasiet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.