Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

Nadia&Daniel

Carina:-) skriver:

Når man ser på arbejdsmoralen imellem mange voksne,ja så undre det mig ikke.

Hun går trods alt i skole,det er mere end man kan sige om mange ledige.

Så længe de unge kan se at det kan lade sig gøre at lade være med at arbejde og stadig have penge-ja så er der nogen der vil synes de er til grin hvis de jobber.

Så istedet for at forarges over det,tænker jeg at der heldigvis er mange andre der godt kan se fornuften i at have et fritidsjob .Og tjene sine egne lommepenge.

Men hov hov - denne tråd handler ikke om ledige

Hilsen en som selv er ledig og selv knokler med at finde job

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

Nadia&Daniel

Carina:-) skriver:

Det kan jeg også godt forstå.

Jeg er bare som selvstændig med ansatte blevet noget hærdet mhs til folks arbejdsmoral. 

Hun er heldigvis heller ikke min hovedpine

Anmeld

17. november 2012

SussieThyssen

Nadia&Daniel skriver:

Hold da op.. Vist man så 16 årige ikke orker at arbejde HVER ANDEN søndag (som det ENESTE), hvordan skal man så klare et 37 timers job senere i livet??

Tænkt at sige: "jeg er bange for at køre død i jobbet, vist jeg arbejder hver anden søndag, så jeg vil gerne nøjes med en søndag om mdr."

Er i chok over unges arbejdesmoral i dag (selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..

Nu ved jeg ikke lige hvem eller hvad du snakker om, men mennesker er forskellige.

Min den ældste knoklede med fritidsjobs fra hun var 13, og kunne bare overskue det hele. Hun klarede mere eller mindre sig selv økonomisk allerede længe inden hun blev 18, og fra hun flyttede hjemmefra som 18 årig læste hun og arbejde 20-25 timer ved siden af.

Men det er ikke alle der kan klare det.

Min mellemste der imod havde fritidsjob hos Block Buster fra hun var 16, 2 dage om ugen, men det blev bare for meget for hende.
Hun kunne ganske enkelt ikke klare at arbejde og også overskue skolegang samtidigt...hun faldt helt tydeligt i karakterer og fik stress.

Siden hun flyttede hjemmefra, har hun slet ikke arbejdet, men klarer sig på sin SU, men til gengæld ligger hun også i top i alt.

Og det betragter jeg helt ærligt som vigtigere end at arbejde.
Så bare fordi nogen af os sagtens kunne klare et job hver anden søndag, selvom vi gik i skole eller studerede, så er det bare ikke alle der kan, og det må man respektere og forstå.

Kærligst
sussie

Anmeld

17. november 2012

tarkoflen

Yurie skriver:

Hun får ikke su hvis hun er under 18 og de fleste starter da i gymnasie når de er 15/16..

Det havde jeg så ikke lige læst godt nok på lektien til at opdage så må hun jo have forældre der sponsorere, siden hun kan sige, at hun ikke vil arbejde så "meget"

Anmeld

17. november 2012

tarkoflen

SussieThyssen skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvem eller hvad du snakker om, men mennesker er forskellige.

Min den ældste knoklede med fritidsjobs fra hun var 13, og kunne bare overskue det hele. Hun klarede mere eller mindre sig selv økonomisk allerede længe inden hun blev 18, og fra hun flyttede hjemmefra som 18 årig læste hun og arbejde 20-25 timer ved siden af.

Min mellemste der imod havde fritidsjob hos Block Buster fra hun var 16, 2 dage om ugen, men det blev bare for meget for hende.
Hun kunne ganske enkelt ikke klare at arbejde og også overskue skolegang samtidigt...hun faldt helt tydeligt i karakterer og fik stress.

Siden hun flyttede hjemmefra, har hun slet ikke arbejdet, men klarer sig på sin SU, men til gengæld ligger hun også i top i alt.

Så bare fordi nogen af os sagtens kunne klare et job hver anden søndag, selvom vi gik i skole eller studerede, så er det bare ikke alle der kan, og det må man respektere og forstå.

Kærligst
sussie

Du har helt ret i, at det er forskelligt hvad folk kan klare, men i min bog er der også kæmpe forskel på, ikke at kunne klare 4 timer to gange om måneden og så ikke kunne klare arbejde to dage om ugen ud over sin skole!

Det er et spørgsmål om prioritering, og hvis der er andre der vil betale for hendes forbrug, så kan man måske godt forstå, hun ikke ser ideen i at arbejde

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

SussieThyssen skriver:

Kærligst
sussie

Jeg undre mig bare over, at man har tid til fis og ballade (så som fester, byture og andet) - men man orker ikke (hendes egen ord), at arbejde 4 timer hver anden søndag  Folk er forskellige (havde selv virkelig mange timer i føtex, ved siden af skolen) - og kan klare forskelligt - men stadig - 4 timer hver anden søndag

Anmeld

17. november 2012

ESV

Nadia&Daniel skriver:

Hold da op.. Vist man så 16 årige ikke orker at arbejde HVER ANDEN søndag (som det ENESTE), hvordan skal man så klare et 37 timers job senere i livet??

Tænkt at sige: "jeg er bange for at køre død i jobbet, vist jeg arbejder hver anden søndag, så jeg vil gerne nøjes med en søndag om mdr."

Er i chok over unges arbejdesmoral i dag (selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..

Er jeg gået glip af en debat?? Tænker du på en bestemt når du siger 16 årig eller?
Nå men jeg syntes det lyder meget forkælet og der er en der får det hårdt når de skal ud på arbejdsmarkedet. Jeg passet pt et fuldtidsstudie, alle mine lektier og der er mange samt at arbejde hver anden weekend begge dage og hver anden tirsdag og lidt løst når de ringer og jeg har mand og en 3 årig og jo i perioder er det da travlt men så er det altså heller ikke værre...

Anmeld

17. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvis det er et problem for arbejdspladsen, er det selvfølgelig noget skidt - men en 16-årig er stadig et barn, og manglende motivation for et fritidsjob betyder ikke, at man som voksen ikke vil kunne eller orke arbejde fuldtids. Der kan snildt gå 10 år, før hun skal arbejde 37 timer om ugen, og hvis hun passer sin skole og bruger lang tid på lektier, har hun en længere "arbejdsuge" end voksne deltidsansatte. 

Jeg synes ikke, det er noget at blive forarget over - faktisk synes jeg, det er værre med de unge, der arbejder så meget, at de ikke passer skolen ordentligt. 

Anmeld

17. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
SussieThyssen skriver:

Kærligst
sussie

Enig. Min datter måtte opgive et fritidsjob, da hun var 16, fordi hun ikke orkede både det, skolen og det sociale liv - så selvfølgelig var det en prioritering, men helt ok med os. Nu er hun 19 og har i et år arbejdet ofte langt over 37 timer om ugen - hun er i lære som optikerassistent - og hun er yderst flittig og ansvarsbevidst, selvom arbejdstiderne stinker. 

Det vigtigste er at bruge sin energi og sin tid det rigtige sted, og i den alder er det skolen og vennerne. 

Anmeld

17. november 2012

TeamRocket

Jeg havde også en lang periode hvor jeg ikke magtede at jobbe. Skole + transport gjorde jeg var afsted fra kl 05 til kl 16 hver dag, lektier blev ordnet i weekenden og det var røvhårdt, havde sjældent tid til venner, og var dødtræt når vi endelig sås! Havde nogen bedt mig beholde mit weekend job på 5 timer var jeg nok død :-) men jaja, doven og forkælet kan man jo altid blive kaldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.