Nadia&Daniel skriver:
Hold da op.. Vist man så 16 årige ikke orker at arbejde HVER ANDEN søndag (som det ENESTE), hvordan skal man så klare et 37 timers job senere i livet??
Tænkt at sige: "jeg er bange for at køre død i jobbet, vist jeg arbejder hver anden søndag, så jeg vil gerne nøjes med en søndag om mdr."
Er i chok over unges arbejdesmoral i dag (selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..
Nu ved jeg ikke lige hvem eller hvad du snakker om, men mennesker er forskellige.
Min den ældste knoklede med fritidsjobs fra hun var 13, og kunne bare overskue det hele. Hun klarede mere eller mindre sig selv økonomisk allerede længe inden hun blev 18, og fra hun flyttede hjemmefra som 18 årig læste hun og arbejde 20-25 timer ved siden af.
Men det er ikke alle der kan klare det.
Min mellemste der imod havde fritidsjob hos Block Buster fra hun var 16, 2 dage om ugen, men det blev bare for meget for hende.
Hun kunne ganske enkelt ikke klare at arbejde og også overskue skolegang samtidigt...hun faldt helt tydeligt i karakterer og fik stress.
Siden hun flyttede hjemmefra, har hun slet ikke arbejdet, men klarer sig på sin SU, men til gengæld ligger hun også i top i alt.
Og det betragter jeg helt ærligt som vigtigere end at arbejde.
Så bare fordi nogen af os sagtens kunne klare et job hver anden søndag, selvom vi gik i skole eller studerede, så er det bare ikke alle der kan, og det må man respektere og forstå.

Kærligst
sussie
Anmeld