Nadia&Daniel skriver:
Svare lige alle sammen.. Selvom man af Jer skriver nogen fornuftige ting, undre jeg mig stadig over, at man ikke orker 4 timers arbejde hver anden søndag..
Så har man ALLE lørdage og 2/3 hele søndage og 2/3 "halve" søndage til alt andet 
Altså jeg vil nu give dig ret! Hun lyder ret forkælet!
Vi har fem børn. De får ikke lomme penge, så hvis de vil have noget ex må de arbejde.
Min store pige på 17, har arbejdet ved siden af skolen, efter middage og samtlige weekender siden hun var 15 år.
Hun tjener mange penge, og har på de år lavet en opsparring på 15000 kr, købt iphone, ipad, og scooter for egne penge. Og jeg er deleme stolt af hende.
I dag er hun i Herning for at oplære andre unge, indenfor det job hun har, og i sidste uge blev hun spurgt af ledelsen om hun var interesseret i at blive uddannet igennem dem.....men alt betalt, og med job i vente når hun er færdig!! Det er super lækkert for hende.
Samtiddig har hun passet hendes skole med gode karakterer. Så ja, det er moralen det drejer sig om.
De unge mennesker i dag er vokset op med, at man bare får alt af far og mor og hvor så arbejde?
vi er generelt blevet bange for konflikter, at sige nej og stille krav. Hvorfor må man ik kræve noget af dem?
Ja venner mm er vigtig, det er det da også for mig. Men vil jeg have råd til cafe besøg, bio mv må jeg jo først tjene nogle penge.
Så jeg mener bestemt at den generelle arbejdsmoral hos unge er lidt flad.