Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2012

Studerendemor

Nadia&Daniel skriver:

Jeg undre mig bare over, at man har tid til fis og ballade (så som fester, byture og andet) - men man orker ikke (hendes egen ord), at arbejde 4 timer hver anden søndag  Folk er forskellige (havde selv virkelig mange timer i føtex, ved siden af skolen) - og kan klare forskelligt - men stadig - 4 timer hver anden søndag

Som teenager er venner, veninder, byture og fester vigtige. Hun har et langt arbejdsliv i vente, og det er helt fint at nyde sin ungdom og sin frihed så længe man har den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

isabellasmor

skrivemaskine skriver:

Som teenager er venner, veninder, byture og fester vigtige. Hun har et langt arbejdsliv i vente, og det er helt fint at nyde sin ungdom og sin frihed så længe man har den...

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

Svare lige alle sammen.. Selvom man af Jer skriver nogen fornuftige ting, undre jeg mig stadig over, at man ikke orker 4 timers arbejde hver anden søndag..  Så har man ALLE lørdage og 2/3 hele søndage og 2/3 "halve" søndage til alt andet

Anmeld

17. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Nadia&Daniel skriver:

Svare lige alle sammen.. Selvom man af Jer skriver nogen fornuftige ting, undre jeg mig stadig over, at man ikke orker 4 timers arbejde hver anden søndag..  Så har man ALLE lørdage og 2/3 hele søndage og 2/3 "halve" søndage til alt andet

Altså jeg vil nu give dig ret! Hun lyder ret forkælet!

Vi har fem børn. De får ikke lomme penge, så hvis de vil have noget ex må de arbejde.

Min store pige på 17, har arbejdet ved siden af skolen, efter middage og samtlige weekender siden hun var 15 år.

Hun tjener mange penge, og har på de år lavet en opsparring på 15000 kr, købt iphone, ipad, og scooter for egne penge. Og jeg er deleme stolt af hende.

I dag er hun i Herning for at oplære andre unge, indenfor det job hun har, og i sidste uge blev hun spurgt af ledelsen om hun var interesseret i at blive uddannet igennem dem.....men alt betalt, og med job i vente når hun er færdig!! Det er super lækkert for hende.

Samtiddig har hun passet hendes skole med gode karakterer. Så ja, det er moralen det drejer sig om.

De unge mennesker i dag er vokset op med, at man bare får alt af far og mor og hvor så arbejde?

vi er generelt blevet bange for konflikter, at sige nej og stille krav. Hvorfor må man ik kræve noget af dem?

Ja venner mm er vigtig, det er det da også for mig. Men vil jeg have råd til cafe besøg, bio mv må jeg jo først tjene nogle penge.

Så jeg mener bestemt at den generelle arbejdsmoral hos unge er lidt flad.

Anmeld

17. november 2012

modesty

Hold da op.. Vist man så 16 årige ikke orker at arbejde HVER ANDEN søndag (som det ENESTE), hvordan skal man så klare et 37 timers job senere i livet??

Tænkt at sige: "jeg er bange for at køre død i jobbet, vist jeg arbejder hver anden søndag, så jeg vil gerne nøjes med en søndag om mdr."

Er i chok over unges arbejdesmoral i dag (selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..

Jeg forstår ikke hvad problemet er hvis hun går i gymnasiet. Hvorfor skal hun død og pine have et job? Jeg havde ikke noget job i gymnasiet og det er jeg vildt glad for. Jeg havde tid til at lave mine lektier ordentligt og også tilbringe noget tid med mine venner (og nej, jeg var ikke den store festløve). Jeg ville heller ikke have "orket" arbejde i gymnasiet.

Der er absolut intet i vejen med min arbejdsmoral, jeg har arbejdet hårdt for at nå hvor jeg er nået til i en branche hvor der er hård konkurrence (bl.a. arbejdede jeg gratis i en praktik det første halve år efter gymnasiet). Den eneste overførselsindkomst jeg har modtaget i hele mit liv, er 6 mdrs. SU det sidste halve år jeg gik i gymnasiet (efter jeg fyldte 18) og barselsdagpenge. Jeg har aldrig fået dagpenge eller kontanthjælp eller andet i den stil.

Jeg er vildt glad for at jeg havde mine weekender til mig selv (og lektier!) da jeg gik i gymnasiet. Og hvis den piges forældre har råd til at give hende lidt ekstra så hun ikke behøver at bruge sine søndage på et skodjob, så er det da bare fedt for hende. Jeg kan ikke se hvorfor man skal være forarget over det. 

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

Tin skriver:

Altså jeg vil nu give dig ret! Hun lyder ret forkælet!

Vi har fem børn. De får ikke lomme penge, så hvis de vil have noget ex må de arbejde.

Min store pige på 17, har arbejdet ved siden af skolen, efter middage og samtlige weekender siden hun var 15 år.

Hun tjener mange penge, og har på de år lavet en opsparring på 15000 kr, købt iphone, ipad, og scooter for egne penge. Og jeg er deleme stolt af hende.

I dag er hun i Herning for at oplære andre unge, indenfor det job hun har, og i sidste uge blev hun spurgt af ledelsen om hun var interesseret i at blive uddannet igennem dem.....men alt betalt, og med job i vente når hun er færdig!! Det er super lækkert for hende.

Samtiddig har hun passet hendes skole med gode karakterer. Så ja, det er moralen det drejer sig om.

De unge mennesker i dag er vokset op med, at man bare får alt af far og mor og hvor så arbejde?

vi er generelt blevet bange for konflikter, at sige nej og stille krav. Hvorfor må man ik kræve noget af dem?

Ja venner mm er vigtig, det er det da også for mig. Men vil jeg have råd til cafe besøg, bio mv må jeg jo først tjene nogle penge.

Så jeg mener bestemt at den generelle arbejdsmoral hos unge er lidt flad.

Hold da op - kan gdt forstå du er stolt af din datter

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Jeg forstår ikke hvad problemet er hvis hun går i gymnasiet. Hvorfor skal hun død og pine have et job? Jeg havde ikke noget job i gymnasiet og det er jeg vildt glad for. Jeg havde tid til at lave mine lektier ordentligt og også tilbringe noget tid med mine venner (og nej, jeg var ikke den store festløve). Jeg ville heller ikke have "orket" arbejde i gymnasiet.

Der er absolut intet i vejen med min arbejdsmoral, jeg har arbejdet hårdt for at nå hvor jeg er nået til i en branche hvor der er hård konkurrence (bl.a. arbejdede jeg gratis i en praktik det første halve år efter gymnasiet). Den eneste overførselsindkomst jeg har modtaget i hele mit liv, er 6 mdrs. SU det sidste halve år jeg gik i gymnasiet (efter jeg fyldte 18) og barselsdagpenge. Jeg har aldrig fået dagpenge eller kontanthjælp eller andet i den stil.

Jeg er vildt glad for at jeg havde mine weekender til mig selv (og lektier!) da jeg gik i gymnasiet. Og hvis den piges forældre har råd til at give hende lidt ekstra så hun ikke behøver at bruge sine søndage på et skodjob, så er det da bare fedt for hende. Jeg kan ikke se hvorfor man skal være forarget over det. 

Prøver lige igen  JEG undre mig personligt over at man vil have et job, men ikke orker at have 4 timer hver anden søndag..

Jeg er ikke forarget over det - UNDRE MIG BARE  for 4 timer hver anden søndag er åbenbart for hårdt

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

tarkoflen skriver:

Du har helt ret i, at det er forskelligt hvad folk kan klare, men i min bog er der også kæmpe forskel på, ikke at kunne klare 4 timer to gange om måneden og så ikke kunne klare arbejde to dage om ugen ud over sin skole!

Det er et spørgsmål om prioritering, og hvis der er andre der vil betale for hendes forbrug, så kan man måske godt forstå, hun ikke ser ideen i at arbejde

Der er så ingen, der har betalt for min datters forbrug, selvom hun ikke arbejdede..hun måtte klare sig for sin SU, og det må hun stadig

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

Nadia&Daniel skriver:

Jeg undre mig bare over, at man har tid til fis og ballade (så som fester, byture og andet) - men man orker ikke (hendes egen ord), at arbejde 4 timer hver anden søndag  Folk er forskellige (havde selv virkelig mange timer i føtex, ved siden af skolen) - og kan klare forskelligt - men stadig - 4 timer hver anden søndag

Man ved jo bedst selv hvad man kan klare eller ej.

Vi er ikke uenige, det er ikke det..og det overraskede også mig, at min den mellemste modsat mor og storesøster ikke kunne overskue job, men det kunne og kan hun så ikke, fordi hun er anderledes indrettet.

Så man skal passe på at dømme andre ud fra ens egen formåen...vi er ikke alle ens.

Anmeld

18. november 2012

SussieThyssen

Mor og meget mere skriver:

Enig. Min datter måtte opgive et fritidsjob, da hun var 16, fordi hun ikke orkede både det, skolen og det sociale liv - så selvfølgelig var det en prioritering, men helt ok med os. Nu er hun 19 og har i et år arbejdet ofte langt over 37 timer om ugen - hun er i lære som optikerassistent - og hun er yderst flittig og ansvarsbevidst, selvom arbejdstiderne stinker. 

Det vigtigste er at bruge sin energi og sin tid det rigtige sted, og i den alder er det skolen og vennerne. 

Netop..og vi er netop alle forskellige.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.