Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.487 visninger
102 svar
0 synes godt om
17. november 2012

Nadia&Daniel

Hold da op.. Vist man så 16 årige ikke orker at arbejde HVER ANDEN søndag (som det ENESTE), hvordan skal man så klare et 37 timers job senere i livet??

Tænkt at sige: "jeg er bange for at køre død i jobbet, vist jeg arbejder hver anden søndag, så jeg vil gerne nøjes med en søndag om mdr."

Er i chok over unges arbejdesmoral i dag (selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2012

Benjamins'mor

Altså hvis de også går i skole til daglig.
Bla gymnasiet. Så forstår jeg det godt.
De er jo som regel i skole hver dag fra 08.00 - 15.30 og har derefter en masse lektier og afleveringer.

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

Benjamins'mor skriver:

De er jo som regel i skole hver dag fra 08.00 - 15.30 og har derefter en masse lektier og afleveringer.

Vi snakker om hver anden søndag kl. 15-19 - hun har ikke andet job.. Hun går godt nok i gym. Men stadig.. Synes det er en dum undskyld, at hun er bange for at gå død i jobbet..

Anmeld

17. november 2012

Benjamins'mor

Nadia&Daniel skriver:

Vi snakker om hver anden søndag kl. 15-19 - hun har ikke andet job.. Hun går godt nok i gym. Men stadig.. Synes det er en dum undskyld, at hun er bange for at gå død i jobbet..

Ja, det med at gå død i jobbet er lidt en lam undskyldning.

Men, hvis nu vi siger du har et job, 07.00 - 15.00/16.00 hver dag mandag - fredag.
Ville du så arbejde hveranden weekend eller holde weekend.

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

Benjamins'mor skriver:

Men, hvis nu vi siger du har et job, 07.00 - 15.00/16.00 hver dag mandag - fredag.

Tja, da jeg selv gik i skole - havde jeg da også fritidsjob. Manden klarede at gå i gym. og have fritidsjob.. Vi snakker stadig kun om hver anden søndag  - vi snakker ikke hver weekend eller både lørdag/søndag  Så 4 timer hver anden søndag  

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

Benjamins'mor skriver:

Og arbejder du i butik - har man da også weekendarbejde nogle weekender

Anmeld

17. november 2012

tarkoflen

Jeg arbejdede 2-3 gange om ugen, da jeg gik i gymnasiet og klarede mig glimrende og kørte ikke død i noget job! Jeg havde en kæreste og en masse venner, så jeg er altså ikke gået glip af noget!

Synes faktisk det er lidt forkælet... Med mindre hun stort set ingen penge bruger og kan nøjes med su... Så må hun da gøre som det passer hende men ret fjollet hvis du spørger mig

Anmeld

17. november 2012

Dinna88

gymnasiet er hvad man gør det til. Jeg opsagde arbejde og stoppede til ridning fordi jeg fik at vide, at det var SÅ hårdt. Det var det dog bestemt ikke - man kan gøre det hårdt for sig selv, men det er som end de færreste der harbrug for et tårnhøjt snit, som kræver at du lægger meget arbejde i at være aktiv i timerne. 

Hvis gym var hårdt, så forstår jeg da slet ikke jeg  kan have to slags arbejde ved siden af uni. Men det kan jeg. Og det kunne jeg uden tvivl have haft i gymnasiet. det kommer nemmere til nogle, end til andre, men medmindre man er totalt tabt bag en vogn, så kan man altså disponere sin tid således, at der er plads til en smule arbejde. Og det er der MANGE der kan! 90 % af min klasse, formoder jeg, havde arbejde.

Anmeld

17. november 2012

Benjamins'mor

Nadia&Daniel skriver:

Tja, da jeg selv gik i skole - havde jeg da også fritidsjob. Manden klarede at gå i gym. og have fritidsjob.. Vi snakker stadig kun om hver anden søndag  - vi snakker ikke hver weekend eller både lørdag/søndag  Så 4 timer hver anden søndag  

Det er der jo nogle der ikke kan klare.
Da jeg var 15, gik jeg i skole 08.00 - 13.30 hver dag. Havde en timer hjem og så på arbejde 3 gange om ugen. Det havde jeg det fint med. Jeg havde 4-5 timer mandag, onsdag og fredag.

Anmeld

17. november 2012

Nadia&Daniel

tarkoflen skriver:

Jeg arbejdede 2-3 gange om ugen, da jeg gik i gymnasiet og klarede mig glimrende og kørte ikke død i noget job! Jeg havde en kæreste og en masse venner, så jeg er altså ikke gået glip af noget!

Synes faktisk det er lidt forkælet... Med mindre hun stort set ingen penge bruger og kan nøjes med su... Så må hun da gøre som det passer hende men ret fjollet hvis du spørger mig

Kender hende ikke super godt - men hun virker som en der er glad for at bruge penge  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.