Manglede på arbejdsmoral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Nadia&Daniel skriver:

Nej det gør jeg ikke (skrev i første indlæg, at jeg var i chok over UNGES arbejdsmoral - og ikke HENDES, og skrev også: selvom det overstående ikke 100% har noget med moral at gør)..

Så jeg dømmer ikke hende  UNDRE mig bare

Hvilke unge, så? Der er da masser af helt unge, der arbejder meget - så meget, at det går ud over deres skolegang - og så er der nogle, der arbejder lidt og nogle, der slet ikke gør det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2012

Nadia&Daniel

KTP86 skriver:

Du referere til hendes historik hele tråden igennem,så hvis ikke det er hende der er hovedpersonen og grundlaget for oprettelsen af dit indlæg,så forstår jeg ikke hvorfor du refere til hendes historik hvor du sætter hendes historie i forbindelse med overskirften: "Manglede arbejdsmoral"  

Fordi jeg undre mig over dette emne, efter denne "sag".. Jeg er selv en som arbejdede meget, gjorde min mand og svigerinde også - så da jeg hørte om dette, tænkte jeg meget over det.. Men det må man åbenbart ikke komme med udtryk om herinde eller??

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Mor og meget mere skriver:

Hvilke unge, så? Der er da masser af helt unge, der arbejder meget - så meget, at det går ud over deres skolegang - og så er der nogle, der arbejder lidt og nogle, der slet ikke gør det. 

En del unge som jeg har "oplevet" via min mands og svigerindes job..

Vi (os tre) er selv nogle af dem som har ARBEJDET MEGET og passet SKOLEN GODT

Anmeld

19. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin
KTP86 skriver:

Hvis hun ikke kan rumme det nu,så forstil dig hvordan det ville gå hvis hun påtog sig flere opgaver for at tilfredsstille omverdenen? Hun skal nok lære det. Hun studere OG hun arbejder. Hun gør det i sit eget tempo,og det ser jeg ikke et problem i

Men det er jo et problem. Som jeg læser det, så betaler forældrene jo gildet nu.

og det tænker jeg faktisk er generelt for mange unge. Som TS også skrev er det mere den generelle arbejdsmoral hos unge, end måske kun det exempel der blev givet, der blev gjort genstand for undring....

Og generelt, uden at dømme, så er arbejdsmoralen lav. Og her er det jo et problem at forældrene bare betaler og støtter op om, at man har en høj leve standart tiltrods for at man intet yder.

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Tin skriver:

Men det er jo et problem. Som jeg læser det, så betaler forældrene jo gildet nu.

og det tænker jeg faktisk er generelt for mange unge. Som TS også skrev er det mere den generelle arbejdsmoral hos unge, end måske kun det exempel der blev givet, der blev gjort genstand for undring....

Og generelt, uden at dømme, så er arbejdsmoralen lav. Og her er det jo et problem at forældrene bare betaler og støtter op om, at man har en høj leve standart tiltrods for at man intet yder.

Tak for din mening - uden at blive tromlet ned for min egen mening

Anmeld

19. november 2012

Mor og meget mere

Tin skriver:

Men det er da "sørgeligt" at en så ung pige ikke kan rumme så lidt!!

Tænker hvad så når hun bliver voksen og skal rumme fuldtids job, dumme chefer, venner, familieliv incl krævende børn, regninger, bolig mv......det er lidt nemmere at lære det nu, frem for når virkeligheden banker på jo.

Hvorfor må man ikke som 16-årig være det barn, man er? Der er så meget, man mestrer bedre som voksen - at være "chef" i sit hjem, mor døgnet rundt, fuldtidsarbejdende, i stand til at kontrollere sine følelser, opmærksom på omverdenens behov, i stand til at orientere sig om verden, læse aviser, tage stilling til banklån og huskøb osv. osv. 

Jeg forstår ikke, hvorfor lige netop det at passe et fritidsjob skal være den afgørende målestok for, om man bliver et helstøbt, voksent menneske, der kan leve op til sit ansvar. 

Personligt synes jeg, det er mere sørgeligt, at mange 16-årige aldrig læser en bog eller en avis. 

Anmeld

19. november 2012

Nadia&Daniel

Hvorfor må man ikke som 16-årig være det barn, man er? Der er så meget, man mestrer bedre som voksen - at være "chef" i sit hjem, mor døgnet rundt, fuldtidsarbejdende, i stand til at kontrollere sine følelser, opmærksom på omverdenens behov, i stand til at orientere sig om verden, læse aviser, tage stilling til banklån og huskøb osv. osv. 

Jeg forstår ikke, hvorfor lige netop det at passe et fritidsjob skal være den afgørende målestok for, om man bliver et helstøbt, voksent menneske, der kan leve op til sit ansvar. 

Personligt synes jeg, det er mere sørgeligt, at mange 16-årige aldrig læser en bog eller en avis. 

Vist man kun arbejder 8 timer om mdr. - er der masser af tid til boglæsning (jeg nåede da selv et par bøger, selvom jeg arbejde mere end 8 timer)

Anmeld

19. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Fordi som 16 årig er du ikke længere et barn, men på vej til at blive voksen. Derfor kan et fritidsjob være motiverende inden du som voksen skal påtage dig et fuldtids job.

Fritidsjob er jo netop lavet for at lære unge (ikke børn) om arbejdslivet før de pludselig en dag står i det.

Anmeld

19. november 2012

Mor og meget mere

Nadia&Daniel skriver:

En del unge som jeg har "oplevet" via min mands og svigerindes job..

Vi (os tre) er selv nogle af dem som har ARBEJDET MEGET og passet SKOLEN GODT

Jamen, jeg kender fx mange arbejdsledige voksne, som stiller urealistiske krav til et job - derfor ved jeg da godt, at der er endnu flere, som ville være en gevinst for en arbejdsplads, og derfor dømmer jeg ikke alle ledige. Jeg kender unge mødre, som ikke magter opgaven, men dømmer ikke alle unge mødre ud fra det. På mig virker det lidt lavt at lange ud efter et barn på 16 - hun er måske forkælet, måske for umoden til et job, men hun har da sin alder som en god forklaring. 

Anmeld

19. november 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Nadia&Daniel skriver:

Tak for din mening - uden at blive tromlet ned for min egen mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.