Caroline86 skriver:
der er så bare også det kæmpe problem at det ikke er alle sygemeldte der kan få sygedagpenge, revalidering (staves), men kun kan få kh af flere forskellige årsager... Jeg er godkendt til revalidering,men må ikke få det, da jeg har planer om uddannelse (er igang med uddannelse nu). Det var et stort problem det korte stykke tid jeg var på kh, for jeg HADER ikke at kunne klare sig selv, men jeg var rigtig syg og kunne ikke arbejde. Jeg måtte ikke få sygedagpenge eller revalidering pga. min alder! 
Det er korrekt, men for at få sygedagpenge, så skal man have betalt til forsikringen. Og man kan kun være på sygedagpenge i 1 år mener jeg, men det kan dispenseres i 1 år yderligere, dvs. max. 2 år.
Jeg kan ikke forstå at man skal have en bestemt alder for at få sygedagpenge, det er da ikke anerledes end dagpenge, dvs. man skal være dagpengeberrettiget = x antal arbejdstimer over en periode og medlem af en a-kassen.
Men ja sygdom er da noget forfærdelig noget! og KH er i mange år blevet misbrugt, derfor de ekstremt stramme regler og administration. Desværre.
Anmeld