Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Zeta

Caroline86 skriver:

der er så bare også det kæmpe problem at det ikke er alle sygemeldte der kan få sygedagpenge, revalidering (staves), men kun kan få kh af flere forskellige årsager... Jeg er godkendt til revalidering,men må ikke få det, da jeg har planer om uddannelse (er igang med uddannelse nu). Det var et stort problem det korte stykke tid jeg var på kh, for jeg HADER ikke at kunne klare sig selv, men jeg var rigtig syg og kunne ikke arbejde. Jeg måtte ikke få sygedagpenge eller revalidering pga. min alder!

Det er korrekt, men for at få sygedagpenge, så skal man have betalt til forsikringen. Og man kan kun være på sygedagpenge i 1 år mener jeg, men det kan dispenseres i 1 år yderligere, dvs. max. 2 år.

Jeg kan ikke forstå at man skal have en bestemt alder for at få sygedagpenge, det er da ikke anerledes end dagpenge, dvs. man skal være dagpengeberrettiget = x antal arbejdstimer over en periode og medlem af en a-kassen.

Men ja sygdom er da noget forfærdelig noget! og KH er i mange år blevet misbrugt, derfor de ekstremt stramme regler og administration. Desværre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zeta skriver:

Det er korrekt, men for at få sygedagpenge, så skal man have betalt til forsikringen. Og man kan kun være på sygedagpenge i 1 år mener jeg, men det kan dispenseres i 1 år yderligere, dvs. max. 2 år.

Jeg kan ikke forstå at man skal have en bestemt alder for at få sygedagpenge, det er da ikke anerledes end dagpenge, dvs. man skal være dagpengeberrettiget = x antal arbejdstimer over en periode og medlem af en a-kassen.

Men ja sygdom er da noget forfærdelig noget! og KH er i mange år blevet misbrugt, derfor de ekstremt stramme regler og administration. Desværre.

ja, det er sgu noget skidt! og ja, desværre er der rigtig mange der har misbrugt og stadig misbruger systemet!
Men det er forfærdeligt at det skal gå ud over dem der har brug for hjælp..men det er jo en helt andet debat

Anmeld

3. juni 2009

Pige2009

Smukkert skriver:

Om kh er midlertidig eller ej, så er udgifterne de samme..
Det er første og sidste gang jeg skal på kh.. Jeg HADER at jeg ikke bare kan læse til aug.. (fik besked om at det ikke kunne betale sig, da jeg ikke ville kunne nå at afslutte et grundforløb), så jeg er tvunget til at være på kh, da ingen vil ansætte en gravid...

De har regnet mit rådighedsbeløb frem til at være 2892kr.
Jeg har (på baggrund af 2 gange halv husleje) regnet det frem til at være 3592 kr.
Minimum for hvad man kan have er 3690kr.
Jeg mangler altså kun 98kr.

Derfor tror jeg der er gode chancer for at de bevilligere mig det indskudslån.

Jeg har overvejet at kontakte mødrehjælpen.

Hvis jeg ikke får indskudslånet, så sparer jeg selv sammen til det. Så uanset hvad, så flytter jeg ikke herfra. Spørgsmålet er bare, om kommunen vil hjælpe, eller om jeg skal leve af mors mad hver dag og bruge alle mine penge på indskudet.

Hvis du selv mener du kan spare beløbet op, synes jeg da kraftigt du skal overveje denne mulighed, så du slipper for at skulle afdrage senere hen. Især hvis din familie kan hjælpe dig. Der bliver sikkert rigeligt og andre ting at bruge pengene til, når barnet kommer

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

Hvis du selv mener du kan spare beløbet op, synes jeg da kraftigt du skal overveje denne mulighed, så du slipper for at skulle afdrage senere hen. Især hvis din familie kan hjælpe dig. Der bliver sikkert rigeligt og andre ting at bruge pengene til, når barnet kommer

Jeg kan spare op ved at bruge ALLE mine indtægter på det..
MEN hvis jeg gør dette, så har jeg altså ingen penge til en ny barnevogn .. så hvis jeg får indskudslånet, så har jeg penge til det..
Heldigvis har jeg et komplet børneværelse allerede, men mangler self nogle småting..

Anmeld

3. juni 2009

Zeta

Smukkert skriver:

Jeg kan spare op ved at bruge ALLE mine indtægter på det..
MEN hvis jeg gør dette, så har jeg altså ingen penge til en ny barnevogn .. så hvis jeg får indskudslånet, så har jeg penge til det..
Heldigvis har jeg et komplet børneværelse allerede, men mangler self nogle småting..

Så køb en flot brugt.

Anmeld

3. juni 2009

Pige2009

Zeta skriver:

Så køb en flot brugt.

Ja, nemlig. Det er jo i sidste ende et spørgsmål om prioritering.

Anmeld

3. juni 2009

Zeta

linda2009 skriver:

Ja, nemlig. Det er jo i sidste ende et spørgsmål om prioritering.

Præcis! Og KH er nødhjælp og indskudslån er når man virkelig ikke kan fremskaffe selv. Så nu har Smukkest selv lagt kortene på bordet....

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Præcis! Og KH er nødhjælp og indskudslån er når man virkelig ikke kan fremskaffe selv. Så nu har Smukkest selv lagt kortene på bordet....

Hør her.. Måden jeg kan fremskaffe dem på er at bruge hele min indtægt på det i 3 mdr og være afhængig af at spise hos min mor..

Anmeld

3. juni 2009

Zeta

Smukkert skriver:

Hør her.. Måden jeg kan fremskaffe dem på er at bruge hele min indtægt på det i 3 mdr og være afhængig af at spise hos min mor..

Hvorfor så ikke gøre det?   Er det ikke det man har familie til? Eller syntes du det er mere ok at alle andre skal betale for det, nu når du godt selv kan ved at prioritere anerledes? Jeg har svært ved at forstå din argumentation

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Hvorfor så ikke gøre det?   Er det ikke det man har familie til? Eller syntes du det er mere ok at alle andre skal betale for det, nu når du godt selv kan ved at prioritere anerledes? Jeg har svært ved at forstå din argumentation

Fordi det stresser mig og barnet at være der.. De råber og skriger konstant.. så jeg udsætter mig og barnet for en fare ved at være der for længe ad gangen.. OG så er det jo ikke rimeligt at jeg ikke har 1kr til mig selv. Jeg skal altså være afhængig af min mor i 3 mdr.. og det ser heller ikke godt ud overfor kommunen, når jeg skal være mor.. DERFOR!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.