Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

haha...tag en masse billeder og send med også..så kan de lære det! skranke paver!

Hehe, ja.. Hvis jeg får skrevet et god nok oplæg, så tror jeg slet ikke de kan nægte mig det indskudslån..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smukkert skriver:

Hehe, ja.. Hvis jeg får skrevet et god nok oplæg, så tror jeg slet ikke de kan nægte mig det indskudslån..

det burde de ikke.. synes sgu du har sagerne i orden.. tror du at du er"dårligere stillet" fordi du allerede er i deres søgelys? - det er for langt ude!

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

det burde de ikke.. synes sgu du har sagerne i orden.. tror du at du er"dårligere stillet" fordi du allerede er i deres søgelys? - det er for langt ude!

Nej, det tror jeg ikke, for det er 2 forskellige ting..
Det her behandles på ydelseskontoret..
Det andet på selve rådhuset, hvor det jo egentlig bare handler om en dårlig sagsbehandler.. Jeg ser frem til mødet med hende og en SP d. 9 juni.. Så skal jeg sku nok dukke op vel påklædt med præsentabelt tøj og positiv indstilling

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smukkert skriver:

Nej, det tror jeg ikke, for det er 2 forskellige ting..
Det her behandles på ydelseskontoret..
Det andet på selve rådhuset, hvor det jo egentlig bare handler om en dårlig sagsbehandler.. Jeg ser frem til mødet med hende og en SP d. 9 juni.. Så skal jeg sku nok dukke op vel påklædt med præsentabelt tøj og positiv indstilling

ok!
det lyder super! så kan hun få lov at æde sine ord i sig igen!

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

ok!
det lyder super! så kan hun få lov at æde sine ord i sig igen!

Ja.. og hvis hun er lige så tåbelig, så vil jeg gå igang med at skifte til ny sagsbehandler..

Alt løser sig nok.. Det er bare lidt svært sommetider

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

UPDATE:
Nu fik jeg brevet om afslaget, hvor de skriver at lejligheden er en passende størrelse for en voksen og et barn, men da jeg først har termin d. 23 nov er det en lang periode hvor jeg har en lavt rådighedsbeløb. De har regnet mit rådighedsbeløb ud til at være 2892kr... Og det mener de er for lavt.. Nå, men når jeg kun skal betale ½ husleje i juli og aug har jeg 700kr ekstra pr. måned fordelt over de 6 mdr, hvilket vil sige mit egentlig rådighedsbeløb er 3592kr.
De har ikke regnet internet, mobil og afbetaling til mit banklån med.. Men det skal de jo heller ikke .

Jeg synes det er lidt vildt de mener 2892kr er for lidt til 1 voksen... Så jeg har nu skrevet 5 sider med forklaringer og alt muligt.... Men vil lige ringe til hende der har afgjort sagen imorgen og høre hende af mundtligt hvad jeg har af muligheder.. og se hvad hun så siger... inden jeg sender brevet afsted...

Anmeld

3. juni 2009

saxa

Stumpen skriver:

Ja det er i hvert fald for lidt, i vores bank siger de 8000 som par -2000 til første barn og 1500 for de efterfølgende..

Men altså er der ikke noget med at hvis man står uden tag over hovedet (og har et barn??) at kommunen skal tilbyde en lejlighed??

Oki.. Er det sådan de regner det ud..?? Aner slet ikke det der med kommunen - ved bare at banken pt ikke ville have dem som kunder, pga. for lidt rådighedsbeløb.. Hvilket jeg synes lyder mystisk...

Anmeld

3. juni 2009

saxa

Eva skriver:

Men 11000kr er vel heller ikke så meget at have til rådighed, synes du det??

jo jeg synes derimod det er meget.. Til kun at bruge på mad og andet forbrug.. Men vi har også været vant til ikke at have så meget til forbrug - da jeg har været på su de sidste mange år..

Anmeld

3. juni 2009

Louise mortil4

saxi skriver:

Ja det er sq lidt crazy... Et vennpar (med 3børn) vi har, er lige blevet afvist af en bank pga. for lidt rådighedsbeløb - og de har 11000 til forbrug når alt er betalt..

Vi er 2 voksne og 4 børn, vi skal ha 17000 kr om måneden i rådighedsbeløb, sys godt nok det er mange penge, vi lever fint for de 8-9000 kr om måneden

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

På basisleveniveauet skal en enlig have et rådighedsbeløb på 3690 kr. pr. måned.

Basisleveniveauet vurderes som det absolut minimale rådighedsbeløb, som en bosat i Danmark kan overleve for.

Kilder: LO, Forbrugerinformation og Rådet for socialt udsatte
_________
Basisleveniveuet er efter husleje, vand, varme og el...

... Mit rådighedsbeløb kommer altså til at være på 3592kr, så det er godt nok ikke meget jeg mangler ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.