Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Zeta

Eva skriver:

Jamen meningen med kh er jo at man får det i meget kort tid og så skal videre...det er ikke lavet for at man skal kunne leve på lige fod med andre mennesker som tjener egne penge.
Knus Eva..

Fuldstændig enig, men der er mange der mener at det er samfundets opgave at brødføde alt og alle, selv folk i arbejdsdygtig alder. Der er ikke noget galt med systemet, der er noget galt med folks forventninger. Ikke noget at sige til at vi betaler så meget i skat.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Fuldstændig enig, men der er mange der mener at det er samfundets opgave at brødføde alt og alle, selv folk i arbejdsdygtig alder. Der er ikke noget galt med systemet, der er noget galt med folks forventninger. Ikke noget at sige til at vi betaler så meget i skat.

DOH!!
Det her er ikke en debat om brok over "jeg får for lidt" men om at deres argumenter ikke holder stik De modsiger sig selv.

Anmeld

3. juni 2009

Fiona78

Zeta skriver:

Hva så med os der er sygemeldte og knap kan leve for den skaldede sygedagpengesats, nasser vi også på samfundet?
Jeg er selv fuldstændig uforskyldt i at min ryg blev smadret (spritbillist der kørte mig ned) kan i dag 3 år senere endnu ikke passe et arbejde og må få offentlige ydelser, har meget svært ved at få tingene til at gå rundt...
Jeg siger ikke vi skal leve som dem der kan passe et arbejde men jeg synes at i et velfærdssamfund som DK så er det ikke meget der er til folk der pludselig er ude afstand til at passe et arbejde

Med hensyn til SU og KH så syntes jeg satserne er ok da disse mennesker i langt de fleste tilfælde kan få sig et arbejde men synes dog at i en situation som Smukkerts der må man se på den konkrete situation og udvise lidt goodwill, her drejer det sig jo ikke om en person der systematisk udnytter systemet

Det blev lidt rodet, håber dog min mening fremgår nogenlunde tydeligt

Mvh Pia- som måske selv snart skal på SU

Anmeld

3. juni 2009

Zeta

DOH!!
Det her er ikke en debat om brok over "jeg får for lidt" men om at deres argumenter ikke holder stik De modsiger sig selv.

Jeg tror ikke du vil høre det der egentlig blir sagt, at KH er en midlertidig tilstand, ikke noget man kan basere en tilværelse på.

Det lyder som om at din kommune vil presse dig ud af lejligheden, du skal handle hurtigt, da 2. klage behandles internt, og først bagefter ryger i den sociale ankestyrelse, og der har ventetider på op til 1½ år. Der kan du ikke bruge et evt. medhold til noget. Du skal derfor tænke i plan B. Og hvis du skal bruge argumenter, så skal det være andre afgørelser, dvs. noget der er præcedens - no more less.

Hvad med at kontakte Mødrehjælpen som tidligere opfordret???

Anmeld

3. juni 2009

Zeta

Hva så med os der er sygemeldte og knap kan leve for den skaldede sygedagpengesats, nasser vi også på samfundet?
Jeg er selv fuldstændig uforskyldt i at min ryg blev smadret (spritbillist der kørte mig ned) kan i dag 3 år senere endnu ikke passe et arbejde og må få offentlige ydelser, har meget svært ved at få tingene til at gå rundt...
Jeg siger ikke vi skal leve som dem der kan passe et arbejde men jeg synes at i et velfærdssamfund som DK så er det ikke meget der er til folk der pludselig er ude afstand til at passe et arbejde

Med hensyn til SU og KH så syntes jeg satserne er ok da disse mennesker i langt de fleste tilfælde kan få sig et arbejde men synes dog at i en situation som Smukkerts der må man se på den konkrete situation og udvise lidt goodwill, her drejer det sig jo ikke om en person der systematisk udnytter systemet

Det blev lidt rodet, håber dog min mening fremgår nogenlunde tydeligt

Mvh Pia- som måske selv snart skal på SU

Dagpengesystemet er et system for sig. Det er en forsikring som man selv betaler til igennem sin a-kasse. Og den administreres af kommunerne.

Kontanthjælp er NØDHJÆLP - ikke et forsørgelsesgrundlag men en absolut midlertidig situation. For nogen blir det et liv der ender i sygdom og førtidspension

Vi snakker ikke om at nogen nasser, men at systemerne ikke er gearet til de udbetalinger folk forventer. De tider er forbi. Ud af 5,5 millioner, der er der reelt kun 920.000 der bidrager til økonomien, resten er ansat i kommune, stat eller på overførelsesindkomst

Anmeld

3. juni 2009

Zeta

Zeta skriver:

Dagpengesystemet er et system for sig. Det er en forsikring som man selv betaler til igennem sin a-kasse. Og den administreres af kommunerne.

Kontanthjælp er NØDHJÆLP - ikke et forsørgelsesgrundlag men en absolut midlertidig situation. For nogen blir det et liv der ender i sygdom og førtidspension

Vi snakker ikke om at nogen nasser, men at systemerne ikke er gearet til de udbetalinger folk forventer. De tider er forbi. Ud af 5,5 millioner, der er der reelt kun 920.000 der bidrager til økonomien, resten er ansat i kommune, stat eller på overførelsesindkomst

Der skulle stå sygedagpengesystemet....

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Jeg tror ikke du vil høre det der egentlig blir sagt, at KH er en midlertidig tilstand, ikke noget man kan basere en tilværelse på.

Det lyder som om at din kommune vil presse dig ud af lejligheden, du skal handle hurtigt, da 2. klage behandles internt, og først bagefter ryger i den sociale ankestyrelse, og der har ventetider på op til 1½ år. Der kan du ikke bruge et evt. medhold til noget. Du skal derfor tænke i plan B. Og hvis du skal bruge argumenter, så skal det være andre afgørelser, dvs. noget der er præcedens - no more less.

Hvad med at kontakte Mødrehjælpen som tidligere opfordret???

Om kh er midlertidig eller ej, så er udgifterne de samme..
Det er første og sidste gang jeg skal på kh.. Jeg HADER at jeg ikke bare kan læse til aug.. (fik besked om at det ikke kunne betale sig, da jeg ikke ville kunne nå at afslutte et grundforløb), så jeg er tvunget til at være på kh, da ingen vil ansætte en gravid...

De har regnet mit rådighedsbeløb frem til at være 2892kr.
Jeg har (på baggrund af 2 gange halv husleje) regnet det frem til at være 3592 kr.
Minimum for hvad man kan have er 3690kr.
Jeg mangler altså kun 98kr.

Derfor tror jeg der er gode chancer for at de bevilligere mig det indskudslån.

Jeg har overvejet at kontakte mødrehjælpen.

Hvis jeg ikke får indskudslånet, så sparer jeg selv sammen til det. Så uanset hvad, så flytter jeg ikke herfra. Spørgsmålet er bare, om kommunen vil hjælpe, eller om jeg skal leve af mors mad hver dag og bruge alle mine penge på indskudet.

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

saxi skriver:

jo jeg synes derimod det er meget.. Til kun at bruge på mad og andet forbrug.. Men vi har også været vant til ikke at have så meget til forbrug - da jeg har været på su de sidste mange år..

Men mange har nok også mindre, men synes nu ikke det er særlig meget til alt for en stor familie på 5...
Knus Eva..

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Zeta skriver:

der er så bare også det kæmpe problem at det ikke er alle sygemeldte der kan få sygedagpenge, revalidering (staves), men kun kan få kh af flere forskellige årsager... Jeg er godkendt til revalidering,men må ikke få det, da jeg har planer om uddannelse (er igang med uddannelse nu). Det var et stort problem det korte stykke tid jeg var på kh, for jeg HADER ikke at kunne klare sig selv, men jeg var rigtig syg og kunne ikke arbejde. Jeg måtte ikke få sygedagpenge eller revalidering pga. min alder!

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Ja, udfra hvad man "skal" have...altså hvad banker, kommuner etc regner som det mindste man kan leve for...mener det er 3500kr.
Knus Eva..

HAAAHAHA 3500???   Yeah right... Glæder mig til den dag kommer hvor jeg har 3500 til at leve for...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.