Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Smukkert

Zeta skriver:

Jeg ved at Mødrehjælpen hjælper med rådgivning. Og du har tydeligvis brug for rådgivning og sparring, det indikerer andre og denne tråd meget tydeligt.

Jeg mener jo selv jeg er sat super godt ind i tingene hvad denne her sag angår.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Pige2009

Jeg forstår godt, at du virkelig vil have det lån. MEN du må også bare se realiteterne i øjnene og i worst case scenario kan du godt klare det i sidste ende. Livet byder os trods og du må så prioritere, når du ikke kan få både i pose og sæk. Det er jo ikke verdens undergang... Se i stedet på de positive sider.

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

Jeg forstår godt, at du virkelig vil have det lån. MEN du må også bare se realiteterne i øjnene og i worst case scenario kan du godt klare det i sidste ende. Livet byder os trods og du må så prioritere, når du ikke kan få både i pose og sæk. Det er jo ikke verdens undergang... Se i stedet på de positive sider.

Jeg ved udemærket godt jeg ikke kan forvente at få smidt ting i nakken, men det skader ikke at anke.. Debatten her handler om en principsag, om rådighedsbeløb og minimumskrav.. DERFOR synes jeg ALLE personlige anklager m.m. ikke hører til her.. Dem kan man sq holde for sig selv.. og så kan man debattere om deres afslag GRUNDET at 2892kr er for lidt at leve af er rimeligt - i forhold til hva den ung under 25 år på kh eller en udeboende studerende har af rådighedsbeløb.. Dét burde i debattere.. Ikke anklage mig personligt.

Jeg er skam positivt indstillet. Jeg ved at uanset hvad, så skal jeg ikke pakke mit liv ned i en flyttekasse. Jeg kan blive boende.. Men det bliver da svært, uden tvivl.. Men det er kun midlertidigt

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

Jeg ville egentlig have holdt mig udenfor denne tråd, da jeg synes den bliver mere og mere personlig fremfor saglig, men smukkert er en ærlig pige, der ikke ligger skjul på at hun er ung og har en svag baggrund og samtidig snart skal være mor og for mig at se prøver hun virkelig at gøre det bedste for hende og hendes kommende baby, det er jo derfor hun spørger os eller fortæller os hvad der sker..

Synes det er fair at nogen tager alle forholdsregler mht graviditet og baby til sig og lever efter det, men at andre inkl. mig selv ikke gør det er vel op til den enkelte..
Det er et debatforum, så self. skal vi have lov at ytre vores meninger, men man behøver ikke virke hoverende/klogere/bedrevidende end dem der ikke lige deler vores mening med..
Anja -der vil trække sig tilbage.. sov godt..

Anmeld

3. juni 2009

Pige2009

Jeg ved udemærket godt jeg ikke kan forvente at få smidt ting i nakken, men det skader ikke at anke.. Debatten her handler om en principsag, om rådighedsbeløb og minimumskrav.. DERFOR synes jeg ALLE personlige anklager m.m. ikke hører til her.. Dem kan man sq holde for sig selv.. og så kan man debattere om deres afslag GRUNDET at 2892kr er for lidt at leve af er rimeligt - i forhold til hva den ung under 25 år på kh eller en udeboende studerende har af rådighedsbeløb.. Dét burde i debattere.. Ikke anklage mig personligt.

Jeg er skam positivt indstillet. Jeg ved at uanset hvad, så skal jeg ikke pakke mit liv ned i en flyttekasse. Jeg kan blive boende.. Men det bliver da svært, uden tvivl.. Men det er kun midlertidigt

Jeg anklager dig skam ikke og har fuldt ud forståelse for at du vil anke, og at det er blevet en principsag. Personligt prøver jeg bare at belyse sagen fra flere sider, for det skader jo ikke, men jeg synes også man er nødt til at tænke lidt rationelt i stedet for emotionelt, selvom det er svært... 

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

Jeg anklager dig skam ikke og har fuldt ud forståelse for at du vil anke, og at det er blevet en principsag. Personligt prøver jeg bare at belyse sagen fra flere sider, for det skader jo ikke, for jeg synes også man er nødt til at tænke lidt rationelt i stedet for emotionelt, selvom det er svært... 

Det er jo at afvige fra emnet, når du kommer med en kommentar: du kan bare købe en brugt barnevogn.. og når Zafir så skriver: enig..
Altså føler sku i ser ned på mig, fordi jeg søger om indskudslån ved kommunen.. At jeg sku bare kan proppe ørepropper i ørene og spise hos min mor... den er sku ikk helt fair...

Anmeld

3. juni 2009

Pige2009

Smukkert skriver:

Det er jo at afvige fra emnet, når du kommer med en kommentar: du kan bare købe en brugt barnevogn.. og når Zafir så skriver: enig..
Altså føler sku i ser ned på mig, fordi jeg søger om indskudslån ved kommunen.. At jeg sku bare kan proppe ørepropper i ørene og spise hos min mor... den er sku ikk helt fair...

Jeg ser absolut ikke ned på dig, men igen så er det et spørgsmål om prioritering. Selvfølgelig er det en dum situation du står i, men som du selv skriver, så er det kun midlertidigt, og jeg håber virkelig for dig, at du får det lån.

Et gammelt ordsprog siger: "Håb på det bedste, men forvent det værste."
Det er dét jeg forsøger at indprente...

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

Jeg ser absolut ikke ned på dig, men igen så er det et spørgsmål om prioritering. Selvfølgelig er det en dum situation du står i, men som du selv skriver, så er det kun midlertidigt, og jeg håber virkelig for dig, at du får det lån.

Et gammelt ordsprog siger: "Håb på det bedste, men forvent det værste."
Det er dét jeg forsøger at indprente...

Den indstilling har jeg hele tiden haft.. Har hele tiden trøstet mig med at jeg nok skulle blive boende.. At det kun er midlertidigt.. Men når der er kaos på alle fronter, og samtidigt er spækket med hormoner, så kommer der sq nogle tude-ture indimellem..

Jeg tror selv jeg har gode chancer for at få det indskudslån idet mit rådighedsbeløb er 700kr højere end hvad de har sat det til.. Krydser fingre og håber på det bedste..

Anmeld

4. juni 2009

Pige2009

Smukkert skriver:

Den indstilling har jeg hele tiden haft.. Har hele tiden trøstet mig med at jeg nok skulle blive boende.. At det kun er midlertidigt.. Men når der er kaos på alle fronter, og samtidigt er spækket med hormoner, så kommer der sq nogle tude-ture indimellem..

Jeg tror selv jeg har gode chancer for at få det indskudslån idet mit rådighedsbeløb er 700kr højere end hvad de har sat det til.. Krydser fingre og håber på det bedste..

Jeg krydser, hvad jeg kan og ønsker dig alt mulig held og lykke med det

Anmeld

4. juni 2009

Honningblomst

Smukkert skriver:

Smukkert...jeg vil gerne ønske dig held og lykke med at anke og kan godt forstå du synes det er træls når det kun handler om de få måneder, før din situation er ændret og du står med et barn...håber kommunen kan se at dette er bedst for dig og vil give dig en ro, der i hvert fald er godt for dig og ikke mindst dit barn.
Og så lige en anden ting...synes virkelig du har ændret måde at skrive på og det er til det positive eller måske det bare er din indstilling der er ændret...men skønt at mærke og du har virkelig styr på det..
Knus Eva..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.