Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Men det er jo en anden diskussion om hvem og hvor længe kh burde udbetales...
Men at du ikke kan få lån, det er jo pga helt klare regler...som er som de er.
Kan du ikke låne i banken...??
Knus..

Synes ikke man kan snakke om hvor længe kontanthjælp "burde" udbetales.. I dk er vi jo så stolte over ingen kan leve på gaden, medmindre de selv vælger dettte (altså nægter aktivering eller bruger deres penge på alt andet end husleje), og hvis man pludselig ikke kan få kontanthjælp, jamen så skal dk ikke gå rundt og være stolte over ikke at lade folk sulte længere...........

Indskudslån er et kommunelån.. Og jeg kan godt få det hvis jeg nu går ud og finder et lille hul jeg kan bo i.. På trods af det her kun handler om 6 mdr.. De har jo vurderet lejligheden til at være passende når jeg har født.. Og jeg bor oven i købet i en billig 3 v lejlighed.. Finder ingen 3v. lige så billig...

Jeg kan ikke låne i banken, for hvis jeg kunne dette, så var jeg ikke berettiget til kontanthjælp...

MEN hvis det ikke hjælper at anke sagen, så trøster jeg mig med at jeg ikke skal flytte alligevel.. Så må jeg bare spare sammen og få lidt hjælp fra familien.. Jeg har nemlig også fået af vide, at hvis jeg havd en rig onkel der ville betale mit indskud, så måtte han gerne dette uden at de modregnede min kontakthjælp.. Hvilket da er lidt underligt, når man ikke må få/tjene penge ved siden af sin kh..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Pige2009

Eva skriver:

Det synes jeg faktisk ikke det er...jeg synes det er luksus at vi i DK får betalt en udd. og ikke som i de fleste andre lande skal tage dyre lån for at uddanne os...og det su lån man kan tage er så billigt og meget lille offer for at få en udd. så det må man jo gøre.
Knus Eva.

Jeg er SÅ enig. Har selv haft fuldtidsstudie i 5 år på universitetet og jeg arbejde alt det jeg kunne ved siden af, så på den måde havde jeg endda mulighed for at kunne spare op. Det er hele tiden et spørgsmål om prioritering.

Lige nu er jeg desværre på dagpenge og får mellem 11-12.500 udbetalt hver måned og det synes jeg da er den rene luksus. Jeg har både en fin lejlighed, bil og lever godt og selvom jeg er gravid og bliver alene om barnet vil jeg stadig leve godt og kunne give mit barn mange ting.

Reglerne er som Eva siger klare, og ja det er surt, men jeg synes nu heller ikke 400-500 kr. om uge lyder af meget, for der skal jo også være plads til lidt fornøjelse en gang imellem. Jeg håber det bedste for dig, og ønsker dig al mulig held og lykke i de 6 mdr. ind til barnet kommer.

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

Jeg er SÅ enig. Har selv haft fuldtidsstudie i 5 år på universitetet og jeg arbejde alt det jeg kunne ved siden af, så på den måde havde jeg endda mulighed for at kunne spare op. Det er hele tiden et spørgsmål om prioritering.

Lige nu er jeg desværre på dagpenge og får mellem 11-12.500 udbetalt hver måned og det synes jeg da er den rene luksus. Jeg har både en fin lejlighed, bil og lever godt og selvom jeg er gravid og bliver alene om barnet vil jeg stadig leve godt og kunne give mit barn mange ting.

Reglerne er som Eva siger klare, og ja det er surt, men jeg synes nu heller ikke 400-500 kr. om uge lyder af meget, for der skal jo også være plads til lidt fornøjelse en gang imellem. Jeg håber det bedste for dig, og ønsker dig al mulig held og lykke i de 6 mdr. ind til barnet kommer.

Hehe, denne her debat handler ikke om min brok over min økonomi, jeg synes den er fin det handler om brok over deres vurdering, da kh-satsen for unge under 25 får ca. 5000kr før skat, hvor de IKKE må arbejde ved siden af.. Da jeg levede for denne sjat penge, havde jeg et rådighedsbeløb på 1500kr - og jeg boede så billigt som jeg kunne.. Ergo, de mener det er nok til at leve for - og det ER DET OGSÅ , MEN så skal de ikke komme og sige at mit nuværende rådighedsbeløb på omkring 2000kr er for lavt, idet det er højere...

Er det virkelig så svært at forstå min pointe?????

Anmeld

3. juni 2009

Pige2009

Smukkert skriver:

Hehe, denne her debat handler ikke om min brok over min økonomi, jeg synes den er fin det handler om brok over deres vurdering, da kh-satsen for unge under 25 får ca. 5000kr før skat, hvor de IKKE må arbejde ved siden af.. Da jeg levede for denne sjat penge, havde jeg et rådighedsbeløb på 1500kr - og jeg boede så billigt som jeg kunne.. Ergo, de mener det er nok til at leve for - og det ER DET OGSÅ , MEN så skal de ikke komme og sige at mit nuværende rådighedsbeløb på omkring 2000kr er for lavt, idet det er højere...

Er det virkelig så svært at forstå min pointe?????

Forstår så udemærket din frustration og hvad det er der er problemet her Det lyder jo uforklarligt. Er ikke så meget inde i reglerne og gudskelov for det. Måske er der forskellige vurderinger fra sagbehandler til sagsbehandler så det kan være der det er gået galt...

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

linda2009 skriver:

Forstår så udemærket din frustration og hvad det er der er problemet her Det lyder jo uforklarligt. Er ikke så meget inde i reglerne og gudskelov for det. Måske er der forskellige vurderinger fra sagbehandler til sagsbehandler så det kan være der det er gået galt...

Uanset hvad, så er det at modsige systemet at sige mit rådighedsbeløb på ca. 2000kr er for lavt.... Det er dér den ligger.

Som skrevet kan jeg nedsætte mit lån, afmelde mit internet og nedsætte min mobil.. Dette sammenlagt ville give min. 550kr EKSTRA, som jeg kunne bruge til afbetaling af indskudslånet.. Jeg ville derfor stadig have et rådighedsbeløb på 2000kr....

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
tror bare du skal have dig en snak med dem hvor du forklarer dem hele situationen og viser dem dit regnskab! det må være mit bedste bud søde!

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

tror bare du skal have dig en snak med dem hvor du forklarer dem hele situationen og viser dem dit regnskab! det må være mit bedste bud søde!

Ja, kan da heller ikke se hvordan de skulle kunne afslå det hvis jeg lægger det ud som jeg har gjort her.... Det ville jo ikke være logisk

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Smukkert skriver:

Ja, kan da heller ikke se hvordan de skulle kunne afslå det hvis jeg lægger det ud som jeg har gjort her.... Det ville jo ikke være logisk

præcis..vi satser på de revurderer sagen og giver dig pengene!

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

præcis..vi satser på de revurderer sagen og giver dig pengene!

Ja... Men puh ha' det er noget af et skrivearbejde jeg skal igang med.. Ligesom en hel opgave ..
Vil lave en kildeliste, hvor jeg skriver hvor jeg har mine tal fra... Og skal dokumentere for mine udgifter.... samt forklare at lejligheden er fuldt møbleret og så så ville skulle sælge ud af mine ting, hvis jeg skulle i noget mindre.. At jeg er igang med at sætte køkkenet i stand og det der ville komme en ekstra regning fra udlejeren hvis vi flyttede, da det resterende dep ikke ville være nok til at dække for malerudgifter, da jeg jo er gravid og ikke selv må male det færdigt, da simon bare er skredet.. og at vi jo begge hæfter for de efterfølgende regninger, da vi begge står på lejekontrakten..
udgifter for flyttebil og flyttemænd, da jeg som gravid ikke må løfte.. og bla bla bla... jeg skal nok give dem noget at behandle

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Smukkert skriver:

Ja... Men puh ha' det er noget af et skrivearbejde jeg skal igang med.. Ligesom en hel opgave ..
Vil lave en kildeliste, hvor jeg skriver hvor jeg har mine tal fra... Og skal dokumentere for mine udgifter.... samt forklare at lejligheden er fuldt møbleret og så så ville skulle sælge ud af mine ting, hvis jeg skulle i noget mindre.. At jeg er igang med at sætte køkkenet i stand og det der ville komme en ekstra regning fra udlejeren hvis vi flyttede, da det resterende dep ikke ville være nok til at dække for malerudgifter, da jeg jo er gravid og ikke selv må male det færdigt, da simon bare er skredet.. og at vi jo begge hæfter for de efterfølgende regninger, da vi begge står på lejekontrakten..
udgifter for flyttebil og flyttemænd, da jeg som gravid ikke må løfte.. og bla bla bla... jeg skal nok give dem noget at behandle

haha...tag en masse billeder og send med også..så kan de lære det! skranke paver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.