Eva skriver:
Men det er jo en anden diskussion om hvem og hvor længe kh burde udbetales...
Men at du ikke kan få lån, det er jo pga helt klare regler...som er som de er.
Kan du ikke låne i banken...??
Knus..
Synes ikke man kan snakke om hvor længe kontanthjælp "burde" udbetales.. I dk er vi jo så stolte over ingen kan leve på gaden, medmindre de selv vælger dettte (altså nægter aktivering eller bruger deres penge på alt andet end husleje), og hvis man pludselig ikke kan få kontanthjælp, jamen så skal dk ikke gå rundt og være stolte over ikke at lade folk sulte længere...........
Indskudslån er et kommunelån.. Og jeg kan godt få det hvis jeg nu går ud og finder et lille hul jeg kan bo i.. På trods af det her kun handler om 6 mdr.. De har jo vurderet lejligheden til at være passende når jeg har født.. Og jeg bor oven i købet i en billig 3 v lejlighed.. Finder ingen 3v. lige så billig...
Jeg kan ikke låne i banken, for hvis jeg kunne dette, så var jeg ikke berettiget til kontanthjælp...
MEN hvis det ikke hjælper at anke sagen, så trøster jeg mig med at jeg ikke skal flytte alligevel.. Så må jeg bare spare sammen og få lidt hjælp fra familien.. Jeg har nemlig også fået af vide, at hvis jeg havd en rig onkel der ville betale mit indskud, så måtte han gerne dette uden at de modregnede min kontakthjælp.. Hvilket da er lidt underligt, når man ikke må få/tjene penge ved siden af sin kh..
Anmeld