Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Smukkert...jeg vil gerne ønske dig held og lykke med at anke og kan godt forstå du synes det er træls når det kun handler om de få måneder, før din situation er ændret og du står med et barn...håber kommunen kan se at dette er bedst for dig og vil give dig en ro, der i hvert fald er godt for dig og ikke mindst dit barn.
Og så lige en anden ting...synes virkelig du har ændret måde at skrive på og det er til det positive eller måske det bare er din indstilling der er ændret...men skønt at mærke og du har virkelig styr på det..
Knus Eva..

Takker for de positive ord..

Snakkede lige i tlf med hende der har givet mig afslag.. Spurgte hvad de mente man min. skulle have af rådighedsbeløb. Hun svarede, 3000-3500kr, plejer vi at sige. Jeg forklarer så at jeg rent faktisk har 3592kr pr. mdr. fordi jeg kun betaler ½ husleje i juli og august.. Hun sagde så, at de også gav mig afslag, fordi de ikke kan sige jeg godt må bo i en lejlighed på 85m2, til 4000kr, når jeg ikke har født endnu og der er så lang tid til. Så forklarede jeg hvor hårdt det ville være for mig at skulle til at flytte igen, når jeg egentlig bare har brug for ro i mit hovede. Forklarede også jeg ville få en ekstra regning for et halv-færdigt køkken. Hun sagde så at de godt kunne kigge på min anke-sag igen, men at der var stor sandsynlighed for at de gav afslag igen - og så ville den ryge videre og det kunne tage op til 6 mdr. før det kom en afklaring på det.. Nå, men er da nogenlunde positiv indstillet. Jeg har jo skrevet 5 sider, så mon ikke deres hjerte tænker: "hey, hun har rent faktisk brug for ro, hun bliver!", for nu er det jo ikke længere rådighedsbeløbet der er for småt... Det er jo dejligt nok.

Jeg ved ikke om jeg har ændret mig.. Det her er bare noget jeg har tjek på, har virkelig undersøgt en masse .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

Honningblomst

Smukkert skriver:

Takker for de positive ord..

Snakkede lige i tlf med hende der har givet mig afslag.. Spurgte hvad de mente man min. skulle have af rådighedsbeløb. Hun svarede, 3000-3500kr, plejer vi at sige. Jeg forklarer så at jeg rent faktisk har 3592kr pr. mdr. fordi jeg kun betaler ½ husleje i juli og august.. Hun sagde så, at de også gav mig afslag, fordi de ikke kan sige jeg godt må bo i en lejlighed på 85m2, til 4000kr, når jeg ikke har født endnu og der er så lang tid til. Så forklarede jeg hvor hårdt det ville være for mig at skulle til at flytte igen, når jeg egentlig bare har brug for ro i mit hovede. Forklarede også jeg ville få en ekstra regning for et halv-færdigt køkken. Hun sagde så at de godt kunne kigge på min anke-sag igen, men at der var stor sandsynlighed for at de gav afslag igen - og så ville den ryge videre og det kunne tage op til 6 mdr. før det kom en afklaring på det.. Nå, men er da nogenlunde positiv indstillet. Jeg har jo skrevet 5 sider, så mon ikke deres hjerte tænker: "hey, hun har rent faktisk brug for ro, hun bliver!", for nu er det jo ikke længere rådighedsbeløbet der er for småt... Det er jo dejligt nok.

Jeg ved ikke om jeg har ændret mig.. Det her er bare noget jeg har tjek på, har virkelig undersøgt en masse .

Jeg krydser fingre...synes det lyder positivt og jeg mener bestemt ikke du skal hjem til de forhold du beskriver eller på anden måde være afhængig af din mor...der er jo som du selv skriver, en grund til du flyttede...
Jeg krydser fingre og håber og tror på det bedste...
Knus eva..

Anmeld

4. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Jeg krydser fingre...synes det lyder positivt og jeg mener bestemt ikke du skal hjem til de forhold du beskriver eller på anden måde være afhængig af din mor...der er jo som du selv skriver, en grund til du flyttede...
Jeg krydser fingre og håber og tror på det bedste...
Knus eva..

Nej, det er usundt for mig.. Jeg får en klump i maven når jeg er der for længe ad gangen.. Har indtil nu trøster mig med babyen ikke har udviklet hørelse *S*, men det skader jo både mig og barnet alligevel.. Så jeg ser helst jeg ikke er afhængig af at komme der - og at jeg kan lave min egen mad på mit egen komfur i mig eget køkken i mit eget hjem .

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smukkert skriver:

Nej, det er usundt for mig.. Jeg får en klump i maven når jeg er der for længe ad gangen.. Har indtil nu trøster mig med babyen ikke har udviklet hørelse *S*, men det skader jo både mig og barnet alligevel.. Så jeg ser helst jeg ikke er afhængig af at komme der - og at jeg kan lave min egen mad på mit egen komfur i mig eget køkken i mit eget hjem .

håber virkelig de ændrer mening om din sag når de ser det arbejde du har lagt i det!

Anmeld

4. juni 2009

Cris

Jeg ønsker dig alt det bedste! Det er ikke sjovt så nogle situationen.

Ved I hvor meget man får i Spanien som SU eller kontanthjælp?
Nada, nichts, nothing, null.

Så kan man bedre forstå, at mange studerende bliver nødt til at blive hos forældrene, unge mennesker kan ikke komme videre nogle gang og familien skal hjælpe meget.

Så selv om det er ikke så sjovt, kan du være lidt glad, at I får lidt... Men det jeg synes, at det er unfair er, at man betaler KÆMPE skat i DK... og hvor ligger det!!! Der er problemer med venteliste med sygehuset, SU og kontanthjælp er for lavt, de gamle har det heller ikke godt osv. Der må være et hul et eller andet sted. Min mand siger, at der forsvinder ret meget i administration. Og jeg synes, at der forsvinder alt for meget i hjælp til mennesker, som egentligt ikke har brug for det. I kender jo nogle, helt sikkert. Jeg husker en fyr som boede ovenpå. Han var måske 28 og jeg ved ikke hvorfor, han fik hjælp fra komunen og hvad ved jeg, Han har ikke lavet et skid end bare feste hele tiden. Jeg synes, at så en ung rask mand skulle ud og finde et job og ikke får hjælp...

Men jeg tror, at det her er en helt anden debat...

Anmeld

4. juni 2009

Honningblomst

Cris skriver:

Så kan man bedre forstå, at mange studerende bliver nødt til at blive hos forældrene, unge mennesker kan ikke komme videre nogle gang og familien skal hjælpe meget.

Så selv om det er ikke så sjovt, kan du være lidt glad, at I får lidt... Men det jeg synes, at det er unfair er, at man betaler KÆMPE skat i DK... og hvor ligger det!!! Der er problemer med venteliste med sygehuset, SU og kontanthjælp er for lavt, de gamle har det heller ikke godt osv. Der må være et hul et eller andet sted. Min mand siger, at der forsvinder ret meget i administration. Og jeg synes, at der forsvinder alt for meget i hjælp til mennesker, som egentligt ikke har brug for det. I kender jo nogle, helt sikkert. Jeg husker en fyr som boede ovenpå. Han var måske 28 og jeg ved ikke hvorfor, han fik hjælp fra komunen og hvad ved jeg, Han har ikke lavet et skid end bare feste hele tiden. Jeg synes, at så en ung rask mand skulle ud og finde et job og ikke får hjælp...

Ja, det ved jeg godt...som jeg også skrev i et andet indlæg...og heldigvis er det ikke sådanne forhold vi har herhjemme, men man må nu gerne lige tænke på hvor heldige vi er...trods alt..
Knus Eva...

Anmeld

4. juni 2009

wamse

Cris skriver:

Synes også vi skal være glade for at der findes former for hjælp til os her hjemme og jeg synes det er super sundt at stille spørgsmål til om systemerne virker optimalt   Jeg tror på at alæle der har behov for hjælp også bør tilbydes hjælp, og når jeg hører at en ung mand på28 "bare" modtager penge og fester hele tiden, ja så er jeg sikker på at der er en god grund til at denne person modtager hjælp, selvom det måske ikke altid er åbenlys for os alm. dødelige

Anmeld

4. juni 2009

Honningblomst

Smukkert skriver:

Ja, det fungerer sørme ikke at du skal være afhængige af dem....

Tænkte på om du har regnet ud hvad du har at leve for når du har født...der kan du jo få boligsikring, penge fra far, børnepenge hver 3. måned som vidst er omkring de 6500kr og så får du betalt børnepasning, så der skal du nok klare det økonomisk...

held og lykke..
Knus..

Anmeld

4. juni 2009

sabi1979

Hejsa
Vil bare lige ønske dig alt HELD OG LYKKE med det hele, og at kommunen hjælper dig noget mere så du kan få den ro du fortjener   

Krydser alt hvad der kan krydses

Knus Sabrina  28+2

Anmeld

4. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Ja, det fungerer sørme ikke at du skal være afhængige af dem....

Tænkte på om du har regnet ud hvad du har at leve for når du har født...der kan du jo få boligsikring, penge fra far, børnepenge hver 3. måned som vidst er omkring de 6500kr og så får du betalt børnepasning, så der skal du nok klare det økonomisk...

held og lykke..
Knus..

Uha, har ikke regnet det ud helt præcist, men får omkring 12.000kr i kh før skat... Det er cirka 9.000 udbetalt.
Så kan jeg få 2800kr i boligsikring.
Børnepenge fra kommunen kan jeg vidst få omkring 5.000 hver 3. måned, da jeg er enlig og barnet er under 3..
Så er der børnepenge fra faren.. ca. 12.000kr om året..
Jeg har ikke regnet det præcist ud, men tror da jeg har hvertfald 5-6.000kr til rådighed, idet min husleje netop er så billig..

Jeg slog lige op i ugeavisen idag og nøøj hvor er lejlighederne dyre i forhold til hvad jeg bor i nu.. så det vil jeg vedlægge mit "klage"brev, så de kan se at fx. en 1 værelses koster 3700kr..

Håber de godkender det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.