Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stumpen skriver:

hvorfor må du ikke tage lån?

fordi jeg har en kronisk sygdom, så de er ikke sikre på jeg er rask resten af mit liv og kan arbejde, og betale tilbage.. må heller ikke låne i banken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Jamen meningen med kh er jo at man får det i meget kort tid og så skal videre...det er ikke lavet for at man skal kunne leve på lige fod med andre mennesker som tjener egne penge.
Knus Eva..

Der er rigtig mange unge mennesker som ikke kan gennemføre en uddannelse eller har det psykisk svært, måske fysik svært - og som får kh og er i aktivering.. i mere end nogle få måneder.... Så selvom hensigten er at man skal videre i systemet, så er det jo stadig en minimumssats, som de offentlige mener man kan leve for.. Idet du ikke MÅ tjene penge ved siden af kh..

Jeg kræver heller ikke flere penge, jeg kræver bare at de indser at mit rådighedsbeløb IKKE er for lavt, og hvis de nu mener dette, jamen så modsiger de sig selv... Så burde kontanthjælpssatsen være højere.. Om det er 1 måned eller et år man er på kh, så er regningerne de samme og man skal kunne leve.

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

Smukkert skriver:

Det er foregået pr. brev.. Og det er en indskudslån jeg har søgt, så jeg kan blive i lejligheden.. Hvor jeg så har fået afslag..

Men jeg har tænkt mig at anke sagen og skrive min udregning af tingene, som jeg har gjort her... Og så håbe det så går igennem..

Det ville koste mig meget at skulle flytte.. og det vil stresse både mig og det liv jeg har inde i maven.. så alt taler FOR at jeg skal blive boende.. Nu er det bare om at overbevise dem..

Udeboende SU er omkring de 5000kr før skat.. Har jeg sagtens kunne klare mig for.. Og det var da jeg var 15 og kommunen anbragte mig i egen lejlighed...

Kontanthjælp for unge under 25 er også omkring de 5000kr..
Nu er jeg gravid, så jeg skal have en sats på 9500kr..

Jeg synes bastemt at du skal anke, men jeg ville nu ringe og forhøre mig hvorfor og hvordan du så skal gøre hvis ikke de vil hjælpe..

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

Caroline86 skriver:

fordi jeg har en kronisk sygdom, så de er ikke sikre på jeg er rask resten af mit liv og kan arbejde, og betale tilbage.. må heller ikke låne i banken

Sku da en underlig regel!!

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Stumpen skriver:

Sku da en underlig regel!!

det kan jeg kun give dig ret i
håber også det bliver bedre når jeg har været erklæret rask i lidt længere tid (sidste indlæggelse sep.2007 og fik fjernet mit hjertekateder for lidt over et år siden!)
Problemet med min sygdom er at den er mega sjælden, så de ved ikke nok om den (vi er kun 2 i DK der har fået sygdommen konstateret).. derfor ved de heller ikke om den vender tilbage eller om den er brændt ud.. håber bare den bliver væk så jeg også engang kan få mig et hus osv uden det er manden der skal optage lån alene!

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Stumpen skriver:

Jeg synes bastemt at du skal anke, men jeg ville nu ringe og forhøre mig hvorfor og hvordan du så skal gøre hvis ikke de vil hjælpe..

Jeg ringede igår, for jeg pr. telefon fik læst brevet om afslaget op.. så tror det ligger i postkassen idag.. Men de afslår jo fordi mit rådighedsbeløb er for lavt, men ifølge mine udregniner er det ikke for lavt.. Og det vil jeg dokumentere for og vise dem... Det kan jo være de ikke har taget de der 4200kr EKSTRA med i beregningerne, idet jeg kun skal betale ½ husleje i juli og aug.. Jeg vil hvertfald fikse et godt oplæg sammen og sende afsted til dem..

Igår sagde de i øvrigt at de 3000kr jeg har fået i engangsydelse efter skat er beregnet som det jeg skal leve af i en måned.. og at jeg har mulighed for derudover at søge om penge til den halve husleje (2100kr)... Hvilket godt kan pisse mig af de først siger nu, når de har fået alle oplysninger af mine indtægter og udgifter....!! Så det skal jeg OGSÅ have søgt...

Hvis de stadig nægter at give mig et indskudslån, så bliver jeg boende alligevel og vil lave en aftale med udlejeren om at overtage den når X's opsige er udløbet d. 1 sep..

Udover det, så kan jeg kontakte mødrehjælpen og så kan de gå ind og køre en sag for mig...

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Smukkert skriver:

Der er rigtig mange unge mennesker som ikke kan gennemføre en uddannelse eller har det psykisk svært, måske fysik svært - og som får kh og er i aktivering.. i mere end nogle få måneder.... Så selvom hensigten er at man skal videre i systemet, så er det jo stadig en minimumssats, som de offentlige mener man kan leve for.. Idet du ikke MÅ tjene penge ved siden af kh..

Jeg kræver heller ikke flere penge, jeg kræver bare at de indser at mit rådighedsbeløb IKKE er for lavt, og hvis de nu mener dette, jamen så modsiger de sig selv... Så burde kontanthjælpssatsen være højere.. Om det er 1 måned eller et år man er på kh, så er regningerne de samme og man skal kunne leve.

fuldstændig enig!
Man finder jo ud af at "overleve" på de penge man har til rådighed, men de kan jo ikke beslutte at give én et vist beløb og derefter sige at det ikke er nok til at lave for!? det er virkelig modsigende!

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

Smukkert skriver:

Men det er jo en anden diskussion om hvem og hvor længe kh burde udbetales...
Men at du ikke kan få lån, det er jo pga helt klare regler...som er som de er.
Kan du ikke låne i banken...??
Knus..

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Caroline86 skriver:

fuldstændig enig!
Man finder jo ud af at "overleve" på de penge man har til rådighed, men de kan jo ikke beslutte at give én et vist beløb og derefter sige at det ikke er nok til at lave for!? det er virkelig modsigende!

Tak fordi du forstår logikken
Det er de færreste der gør det.. Kører samme debat på netdate.dk... Og de kan ik se hvad jeg mener, når jeg siger de modsiger sig selv..

4-500kr i ugen er da luksus .. Er du gal man kan få meget mad for de penge i aldi...

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Smukkert skriver:

Tak fordi du forstår logikken
Det er de færreste der gør det.. Kører samme debat på netdate.dk... Og de kan ik se hvad jeg mener, når jeg siger de modsiger sig selv..

4-500kr i ugen er da luksus .. Er du gal man kan få meget mad for de penge i aldi...

hehe..masser af mad!
Jeg forstår dig fuldt ud - har selv haft alle de der træls beregninger, overvejelse mv dengang jeg fik kh!
håber det hele løser sig når du viser dem dit fine regnskab!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.