Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Stumpen

Smukkert skriver:

Satsen for udeboende studerend og kontanthjælp under 25 år er den samme.. MEN på kontanthjælp må du ikke tjene penge ved siden af.. Du må heller ikke låne penge.. I såfald modregner de din kontanthjælp.. Ergo, så mener de jo at de der 4300kr efter skat er nok, da det er minimumsatsen.... Og det kan man også fint klare sig for. Det gjorde jeg jo, da jeg boede i en 1v ungdomsbolig, hvor jeg havde et rådighedsbeløb på 1500kr... (det var jeg på su, men pengene er de samme)...

Så jeg mener de modsiger sig selv.. Minimumssatsen burde altså forhøjes, hvis det er en lov at ens rådighedsbeløb skal være på omkring de 4000kr..... Der er jo noget galt her

satsen som udeboende på su er kun lidt over 5000, medmindre du er eneforsørgende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Stumpen

Smukkert skriver:

Jo, og der får jeg cirka 2800kr i boligsikring, så der er det intet problem og de har også skrevet at de har vurderet lejligheden til at være en passende størrelse til mor og et barn...

Det her er kun hvad det drejer sig om i 6 mdr...

Har du snakket med kommunen om din situation eller er det foregået pr. brev?? for måske kan I sammen finde en løsning på problemet..

Vi flytter i lejlighed om 1 md og sammen med lejekontrakten fik vi en ansøgning til at søge om kommunen vil låne os til indskuddet -ikke at vi har behov for det, men er det det du hart søgt??

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

- skriver:

Er det kun dig der skal leve for de godt 2000 kr?

For det kan du sagtens...

Vi har lige haft nhogle hårde måneder hvor vi levede for 4000 kr 4 mennesker og det gik gså uden problemer...

En ting er hvad man kan -noget andet er hvad kommunen/bankerne mener man kan....desværre i nogen situationer..

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

Caroline86 skriver:

Men det er jo også vanvittigt at man SKAL arbejde ved siden af for at have penge nok til at leve - man går i skole måske 30 timer om ugen og udover det har man lektier og opgaver som skal laves.. det bliver hurtigt over 37 timers skole om ugen! så er det mange der bruger deres sommerferie på at frasige sig SU og arbejde, men i min situation har vi ikke ferie - vi skal i praktik og skrive kæmpe opgave.. - der er ikke tid til at arbejde ved siden af!

Det synes jeg faktisk ikke det er...jeg synes det er luksus at vi i DK får betalt en udd. og ikke som i de fleste andre lande skal tage dyre lån for at uddanne os...og det su lån man kan tage er så billigt og meget lille offer for at få en udd. så det må man jo gøre.
Knus Eva.

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

Eva skriver:

Det synes jeg faktisk ikke det er...jeg synes det er luksus at vi i DK får betalt en udd. og ikke som i de fleste andre lande skal tage dyre lån for at uddanne os...og det su lån man kan tage er så billigt og meget lille offer for at få en udd. så det må man jo gøre.
Knus Eva.

Enig, selvom jeg er lidt dobbelt for, jeg har også bandet su-beløbet langt væk.. Har dog haft lån fremfor arbejde...-men det er jo som man prioritere..

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

- skriver:

Er det kun dig der skal leve for de godt 2000 kr?

For det kan du sagtens...

Vi har lige haft nhogle hårde måneder hvor vi levede for 4000 kr 4 mennesker og det gik gså uden problemer...

Ja, kun mig...

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

Smukkert skriver:

Satsen for udeboende studerend og kontanthjælp under 25 år er den samme.. MEN på kontanthjælp må du ikke tjene penge ved siden af.. Du må heller ikke låne penge.. I såfald modregner de din kontanthjælp.. Ergo, så mener de jo at de der 4300kr efter skat er nok, da det er minimumsatsen.... Og det kan man også fint klare sig for. Det gjorde jeg jo, da jeg boede i en 1v ungdomsbolig, hvor jeg havde et rådighedsbeløb på 1500kr... (det var jeg på su, men pengene er de samme)...

Så jeg mener de modsiger sig selv.. Minimumssatsen burde altså forhøjes, hvis det er en lov at ens rådighedsbeløb skal være på omkring de 4000kr..... Der er jo noget galt her

Jamen meningen med kh er jo at man får det i meget kort tid og så skal videre...det er ikke lavet for at man skal kunne leve på lige fod med andre mennesker som tjener egne penge.
Knus Eva..

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Knus Eva.

jeg må ikke tage SU-lån.. så jeg er tvunget til at leve kun for min su!
Jeg synes også det er luksus at vi får betalt udd. men vi betaler så også noget mere i skat! og når det ikke er alle der har mulighed for enten job eller su-lån udover su'en, så er det sgu hårdt!

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

Caroline86 skriver:

jeg må ikke tage SU-lån.. så jeg er tvunget til at leve kun for min su!
Jeg synes også det er luksus at vi får betalt udd. men vi betaler så også noget mere i skat! og når det ikke er alle der har mulighed for enten job eller su-lån udover su'en, så er det sgu hårdt!

hvorfor må du ikke tage lån?

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Stumpen skriver:

Har du snakket med kommunen om din situation eller er det foregået pr. brev?? for måske kan I sammen finde en løsning på problemet..

Vi flytter i lejlighed om 1 md og sammen med lejekontrakten fik vi en ansøgning til at søge om kommunen vil låne os til indskuddet -ikke at vi har behov for det, men er det det du hart søgt??

Det er foregået pr. brev.. Og det er en indskudslån jeg har søgt, så jeg kan blive i lejligheden.. Hvor jeg så har fået afslag..

Men jeg har tænkt mig at anke sagen og skrive min udregning af tingene, som jeg har gjort her... Og så håbe det så går igennem..

Det ville koste mig meget at skulle flytte.. og det vil stresse både mig og det liv jeg har inde i maven.. så alt taler FOR at jeg skal blive boende.. Nu er det bare om at overbevise dem..

Udeboende SU er omkring de 5000kr før skat.. Har jeg sagtens kunne klare mig for.. Og det var da jeg var 15 og kommunen anbragte mig i egen lejlighed...

Kontanthjælp for unge under 25 er også omkring de 5000kr..
Nu er jeg gravid, så jeg skal have en sats på 9500kr..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.