Eva skriver:
Næ..det er da som det skal være...su er sat til at man kan eller skal arbejde ved siden af...og ikke sat til at man skal kunne låne penge, for det er jo det det handler om og ikke hvorvidt du ikke gerne må have et lavt rådighedsbeløb.
Og kh er altså heller ikke sat så du kan gå ud og låne penge...kh er så man i en kort periode kan få hjælp til at eksistere og der er lån ikke en del af...
Knus Eva..som godt kan forstå du synes det er træls...
Satsen for udeboende studerend og kontanthjælp under 25 år er den samme.. MEN på kontanthjælp må du ikke tjene penge ved siden af.. Du må heller ikke låne penge.. I såfald modregner de din kontanthjælp.. Ergo, så mener de jo at de der 4300kr efter skat er nok, da det er minimumsatsen.... Og det kan man også fint klare sig for. Det gjorde jeg jo, da jeg boede i en 1v ungdomsbolig, hvor jeg havde et rådighedsbeløb på 1500kr... (det var jeg på su, men pengene er de samme)...
Så jeg mener de modsiger sig selv.. Minimumssatsen burde altså forhøjes, hvis det er en lov at ens rådighedsbeløb skal være på omkring de 4000kr..... Der er jo noget galt her
Anmeld