Afslag på indskudslån :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

saxa

det er da helt vildt!?

Ja det er sq lidt crazy... Et vennpar (med 3børn) vi har, er lige blevet afvist af en bank pga. for lidt rådighedsbeløb - og de har 11000 til forbrug når alt er betalt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Smukkert skriver:

De kan jo ikke gå hen og sige at mit rådighedbeløb fx. skal være på mindst 4500kr, når det er mere end hvad unge under 25år kan få i kontanthjælp.. Så er der jo virkelig noget galt i det system..

Lige så vel som jeg har fået 3000kr i engangsydelse til alt... Der er mit rådighedsbeløb jo i MINUS... Det er jo absurd de modsiger sig selv.

ja, det holder sgu ikke helt!
Du må da forklare dem stresset i at skulle til at flytte igen osv og vise dem dit regnskab så de kan se det sagtens kan lade sig gøre for dig!? tror du det kan have noget at gøre med at du er i "søgelyset" allerede søde?
Hvor er det pisse unfair

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

Smukkert skriver:

Hvis dette er tilfældet, så er SU satsen for udeboende OGSÅ for lav, idet studerende får omkring 4300kr efter skat til alt.. Medmindre de går hen og tager SU lån...
Og dog.. som 18 årig får du samme sats på kontanthjælp, og der kan du ikke gå hen og tage lån...

Synes det er meget politisk det her dilemma..

Næ..det er da som det skal være...su er sat til at man kan eller skal arbejde ved siden af...og ikke sat til at man skal kunne låne penge, for det er jo det det handler om og ikke hvorvidt du ikke gerne må have et lavt rådighedsbeløb.
Og kh er altså heller ikke sat så du kan gå ud og låne penge...kh er så man i en kort periode kan få hjælp til at eksistere og der er lån ikke en del af...
Knus Eva..som godt kan forstå du synes det er træls...

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

saxi skriver:

Ja det er sq lidt crazy... Et vennpar (med 3børn) vi har, er lige blevet afvist af en bank pga. for lidt rådighedsbeløb - og de har 11000 til forbrug når alt er betalt..

HVAD!?
Ej, men dte holder jo ikke.. kan bedre forstå det med banken end med kommunen egentlig, for de er der jo netop for at hjælpe folk med at komme på ret køl igen!?

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

saxi skriver:

Men 11000kr er vel heller ikke så meget at have til rådighed, synes du det??

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Eva skriver:

Næ..det er da som det skal være...su er sat til at man kan eller skal arbejde ved siden af...og ikke sat til at man skal kunne låne penge, for det er jo det det handler om og ikke hvorvidt du ikke gerne må have et lavt rådighedsbeløb.
Og kh er altså heller ikke sat så du kan gå ud og låne penge...kh er så man i en kort periode kan få hjælp til at eksistere og der er lån ikke en del af...

Satsen for udeboende studerend og kontanthjælp under 25 år er den samme.. MEN på kontanthjælp må du ikke tjene penge ved siden af.. Du må heller ikke låne penge.. I såfald modregner de din kontanthjælp.. Ergo, så mener de jo at de der 4300kr efter skat er nok, da det er minimumsatsen.... Og det kan man også fint klare sig for. Det gjorde jeg jo, da jeg boede i en 1v ungdomsbolig, hvor jeg havde et rådighedsbeløb på 1500kr... (det var jeg på su, men pengene er de samme)...

Så jeg mener de modsiger sig selv.. Minimumssatsen burde altså forhøjes, hvis det er en lov at ens rådighedsbeløb skal være på omkring de 4000kr..... Der er jo noget galt her

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

saxi skriver:

Ja det er i hvert fald for lidt, i vores bank siger de 8000 som par -2000 til første barn og 1500 for de efterfølgende..

Men altså er der ikke noget med at hvis man står uden tag over hovedet (og har et barn??) at kommunen skal tilbyde en lejlighed??

Anmeld

3. juni 2009

Moderator

Eva skriver:

Men det er jo også vanvittigt at man SKAL arbejde ved siden af for at have penge nok til at leve - man går i skole måske 30 timer om ugen og udover det har man lektier og opgaver som skal laves.. det bliver hurtigt over 37 timers skole om ugen! så er det mange der bruger deres sommerferie på at frasige sig SU og arbejde, men i min situation har vi ikke ferie - vi skal i praktik og skrive kæmpe opgave.. - der er ikke tid til at arbejde ved siden af!

Anmeld

3. juni 2009

Stumpen

Smukkert skriver:

Satsen for udeboende studerend og kontanthjælp under 25 år er den samme.. MEN på kontanthjælp må du ikke tjene penge ved siden af.. Du må heller ikke låne penge.. I såfald modregner de din kontanthjælp.. Ergo, så mener de jo at de der 4300kr efter skat er nok, da det er minimumsatsen.... Og det kan man også fint klare sig for. Det gjorde jeg jo, da jeg boede i en 1v ungdomsbolig, hvor jeg havde et rådighedsbeløb på 1500kr... (det var jeg på su, men pengene er de samme)...

Så jeg mener de modsiger sig selv.. Minimumssatsen burde altså forhøjes, hvis det er en lov at ens rådighedsbeløb skal være på omkring de 4000kr..... Der er jo noget galt her

Bliver din kh ikke øget når du får barn??

Anmeld

3. juni 2009

Smukkert

Stumpen skriver:

Bliver din kh ikke øget når du får barn??

Jo, og der får jeg cirka 2800kr i boligsikring, så der er det intet problem og de har også skrevet at de har vurderet lejligheden til at være en passende størrelse til mor og et barn...

Det her er kun hvad det drejer sig om i 6 mdr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.