Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2009

Mor.sander

Jeanne skriver:

Kvinder uden makeup har intet selvværd

Nå men dem høre jeg så til, har kun makeup på når vi skal til fest eller ligende, gider ikke bruge min tid på det.

Ja, fordomme dem har jeg da også nogen af.

At højt intiligente mennesker har mindre sociale kompitancer.

Folk der drikker sig berusede, mens deres børn er tilstede brude skamme sig, børn og alkohol høre ikke sammen.

Slanke mænd er bedre i sengen end tykke mænd.

At ikke ryger er meget selvoptaget

At det kun er mindre intiligente mennesker der kan finde på at sætte deres kryds ved DF.

Og jeg kunne sikkert finde flere endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

landskronagade

Spændende emne!

Ja, en fordom må jo være, når man dømmer på et meget overfladisk grundlag, og før man har noget egentligt belæg for at dømme, som man gør.

Min største fordom omhandler mennesker med enten en kort eller ingen uddannelse bag sig. De er uvidende og ubegavede, men hvem peger fingeren på i fht. den uvidende, det må jo være mig, da jeg egentlig ikke kan vide, hvad de reelt ved!?!
I samme tråd gælder det stavefejl, og mennesker der ikke gør sig umage med sproget, både det skriftlige og det verbale. Et dårligt sprog er lig med manglende evne for at kunne udtrykke sig og dette fører igen til mangel på situationsfornemmelse. Hvis man kommer til at sige eller gøre noget upassende i en forsamling, så bliver man heller ikke accepteret og folk har tendens til at fordømme én.

Derfor er jeg blevet bedre til, trods mine fordomme, at acceptere mennesker som de nu engang er. Mennesker som er skæve og træder ved siden af, er for meget det ene og for lidt det andet og som staver usandsynligt ubegavet, er dovne, lugter for meget af hvidløg, kvinder der fylder det hele på fortovet med deres barnevogne, folk der ikke køber økologisk mælk og stadig køber buræg - selvom de stakkels dyr har det forfærdeligt, og generelt folk der er så dovne at de ikke gider at tage ansvar, ved at tage stilling politisk, miljømæssigt, passe på sundheden osv. osv osv.

Jeg håber på, at vi alle fortsat vil blive bedre, inkl. mig selv, til at gøre os umage med at acceptere og gøre plads til hinanden. Anerkende at  man sagtens kan være et godt menneske med de bedste intentioner, selvom vi vejer 10 kg. for meget, bruger for meget make up eller kommer til at kalde vores barn for Brian og i øvrigt bander lidt for meget.

Peace,love and understanding og hej hippe hippie

Anmeld

5. juni 2009

Mette+Mathias

Leneur skriver:

Jeg har fordomme mod egoister. Dem der hele tiden er på... Se mig, hør mig, det er kun mit ord der gælder.
Jeg har fordomme mod pressen, når de puster til racismen, for glemmer aldrig en nyhedsudsendelse for nogle år tilbage hvor 8 unge mennesker havde udført hærværk men det var kun 2 af dem der var fokus på fordi de havde anden etnisk oprindelse. Hvad med de andre 6?? Som altså var danskere.
Jeg har fordomme mod gamle mænd i fede biler.. De er da nogle gamle grise som bruger bilen som potensforlænger og kun kan score vha. deres penge.

Jeg har fordomme mod blondinevitser ( er selv blondine) Kan da grine af mange af dem men når folk lirer vitser af i timer, er det ikke sjovt længere og jeg synes da selv at jeg har et rimeligt godt hoved.... ;-) så vi kan ikke alle dømmes på klicheer.
Jeg har fordomme mod dem som dømmer mig og andre uden at de kender mig/os.

Øh, jeg tror ikke helt jeg forstår, - hvordan kan man have fordomme mod pressen i det eksempel du nævner? ALtså, man kan være uenig med dem, mene de er snæversynede, racistiske osv. men da ikke fordomme?

Og hvordan kan man have fordomme mod vittigheder? Man synes vel enten de er sjove eller ikke sjove, - men man kan da ikke have fordom mod en vittighed? Men man kan have en fordom mod dem der fortæller dem *S*

Anmeld

5. juni 2009

Lullaby

At mænd der er sammen med storbamede blonde duller ikke er sammen med dem for deres intelligens skyld
At alle håndværkere har brianbiler
At overvægtige selv er skyld i det
At dem der får kh over en lang periode er tabere

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

At mænd der er sammen med storbamede blonde duller ikke er sammen med dem for deres intelligens skyld
At alle håndværkere har brianbiler
At overvægtige selv er skyld i det
At dem der får kh over en lang periode er tabere

Hihi...jeg har været en overvægtig blondine på kh med kæmpe kasser og en håndværkerkæreste...griner

Anmeld

6. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hihi...jeg har været en overvægtig blondine på kh med kæmpe kasser og en håndværkerkæreste...griner

hahaha

Anmeld

6. juni 2009

Sara.

Jeg har fordomme om at folk har fordomme over mig som ung mor.... hvis det gir mening...
MEn efter at have skimtet mange af jeres indlæg ser det ikke ud til at være noget folk har nævnt, så måske jeg ikke har så meget i det

Anmeld

6. juni 2009

Honningblomst

Jeg har fordomme om at folk har fordomme over mig som ung mor.... hvis det gir mening...
MEn efter at have skimtet mange af jeres indlæg ser det ikke ud til at være noget folk har nævnt, så måske jeg ikke har så meget i det

Det giver mening og tror desværre mange unge mødre har den fordom, at de bliver dømt for at være unge mødre...Jeg har ikke fordomme på aldre, men mere på typer, hvis du forstår...smiler. Men jeg tror så også at andre mennesker har fordomme mod enlige mødre...hmm...men måske det bare er fordi mn selv har nogle tanker...
Knus Eva...som tror at unge mødre tit er deres egen værste fjende...

Anmeld

6. juni 2009

Helle_82

Mette_81 skriver:

Jeg er desværre også ret fordømmende, når det kommer til overvægt. især hvis jeg ser overvægtige spise junkfood, og en vaffelis med lidt for meget flødeis og guf på toppen. jeg har svært ved at have sympati, når så de siger det er en sygdom og samfundets problem.

Derudover er jeg nok også ret fordømmende omkring udlændinge, men ikke alle udlændinge. i min dømmende verden, er asiater rare og gode bidragere til samfundet, mens muslimer er voldige og somalier er dovne hulemennesker som ikke formår at bidrage til samfundet på nogen måde. Naturligvis ved jeg godt at dette ikke hænger sammen med virkeligheden, og jeg ser bestemt heller ikke mig selv som racist, men det er altså den første spiltsekunds tanke der går gennem mit hoved når jeg støder på andre etniske folkegrupper end danske. 

Kh Mette

Jeg synes du er en racist!

Anmeld

15. juni 2009

Helle_82

Mette_81 skriver:

Jeg er desværre også ret fordømmende, når det kommer til overvægt. især hvis jeg ser overvægtige spise junkfood, og en vaffelis med lidt for meget flødeis og guf på toppen. jeg har svært ved at have sympati, når så de siger det er en sygdom og samfundets problem.

Derudover er jeg nok også ret fordømmende omkring udlændinge, men ikke alle udlændinge. i min dømmende verden, er asiater rare og gode bidragere til samfundet, mens muslimer er voldige og somalier er dovne hulemennesker som ikke formår at bidrage til samfundet på nogen måde. Naturligvis ved jeg godt at dette ikke hænger sammen med virkeligheden, og jeg ser bestemt heller ikke mig selv som racist, men det er altså den første spiltsekunds tanke der går gennem mit hoved når jeg støder på andre etniske folkegrupper end danske. 

Kh Mette

Så det er noget galt med dig
oplever verden og bliv klog.

Lad være med at dømme folk ud fra dine forsnævrede ubahgelige fordommme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.