Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2009

Plysbjørnen

Jeanne skriver:

Dem har jeg en del af.

Folk, der læser EB forbinder jeg med lav intelligens og DF

Folk der var dumper i skolen bliver chauffør (og den er jeg flov over for manden er chauffør -  desværre ved jeg så også at det passer på mange) 

Kvinder uden makeup har intet selvværd

Jeg har sikkert flere

Med hensyn til Make-up er jeg stik modsat...

For jeg mener at Kvinder der bruger Make-up føler at de ikke er kønne nok til at kunne undvære...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Fiona78

sarahb skriver:

Hvis der er en ting jeg ikke er så er det at have fordomme over for udlændinge eller folk fra en anden kultur. Jeg har fordomme over for uvidende danskere der ikke kan andet end at tro på eb og blive påvirket i den grad af tv avisen så man bliver Racist...
"den typiske sætning man hører, jamen der er så mange af de udlændinge der laver ballade og hænger ud i gaden" JA!!! men hvorfor er de udlændinge når de er født her??? hvad med alle de danske drankere og narkomaner, hvornår taler folk dårligt om dem?? Dem er der MANGE af men de bliver ikke set på som et samfunds problem, eller bliver stilliet side om side med alle andre danskere.. !! I det minste passer udlændinge på deres familier, børn forældre m.m. og sørger for de har det godt, det gør drankerne og narkomanerne sjældent for der er noget der er vigtigere for dem, (Rusen)!!
Jeg ved det ikke, jeg er bare ved at brække mig over fordomme over for udlændinge, skæve blikke, og kommentarer!! Det er ren uvidenhed og forståelse for anden kultur end den danske!!

Det bliver slået op i medier og folks munde når der sker noget hvor udlændinge(der er født i DK) er impliceret, men når det omhandler danskere, ja så har alle vi danskere glemt det dagen efter.. Hvorfor skal der være denne forskel!!?
hvad med forældrene fra tønder,mov og pædofile rundt omkring i Dk. Dem der dræbte kæresten ved fiskesøen , dem der misbruger deres Egne børn fysisk og Psykisk, Martin fra Institutionen i Århus!!!
Jeg bliver så irriteret at vi som danskere ikke kan se ud over vores eget behov og velvære for at åbne op for andre der måske er lidt anderledes end os selv.. !!

sarah der selv er gift med en pakistaner (og vildt, han er ikke terrorist!!)

Tror bestemt ikke der er nogen danskere der glemmer pædofilisager og mordsager!!!!
Selvfølgelig er de mennesker der er født i DK danskere uanset deres herkomst, som jeg skrev i tidligere indlæg har jeg selv venner blandt disse mennesker, gode venner endda og jeg siger ikke det kun er dem der laver ballade det er der så sandelig også mange danskere der gør og ja det er desværre oftere i avisen når det er de såkaldte udlændinge der laver ballade men det er jo fordi eb og andre sensationsblade mener det er en god historie, et andet eks er muskelhunde, når de laver noget lort så er det straks på forsiden men hvis en labrador (bare for at tage et eks) skambider naboens datter så hører man ikke om det for det ikke er en god historie...
Som jeg skrev tidligere så tror jeg manges fordomme mod "udlændinge" skyldes frygt og vil da give dig ret i at danskere til tider er ret snæversynet hvad det angår for bare fordi der er nogle fanatikere der springe sig selv og andre i luften er det jo ikke ensbetydende med at alle er sådan

Argh et rodet indlæg men håber dog i forstår min menig

Anmeld

14. januar 2011

Sanne_82

Mette_81 skriver:

Jeg er desværre også ret fordømmende, når det kommer til overvægt. især hvis jeg ser overvægtige spise junkfood, og en vaffelis med lidt for meget flødeis og guf på toppen. jeg har svært ved at have sympati, når så de siger det er en sygdom og samfundets problem.

Derudover er jeg nok også ret fordømmende omkring udlændinge, men ikke alle udlændinge. i min dømmende verden, er asiater rare og gode bidragere til samfundet, mens muslimer er voldige og somalier er dovne hulemennesker som ikke formår at bidrage til samfundet på nogen måde. Naturligvis ved jeg godt at dette ikke hænger sammen med virkeligheden, og jeg ser bestemt heller ikke mig selv som racist, men det er altså den første spiltsekunds tanke der går gennem mit hoved når jeg støder på andre etniske folkegrupper end danske. 

Kh Mette

Fordomme mod udlændinge, og det kommer fra en person, der har haft mange relationer med mange udlændige af arabisk herkomst.

Uvidenhed er en dyd for nogen.

har ondt af dig Mette Jørgensen.

Anmeld

14. januar 2011

Bavianis

Haha! Sjov OG farlig tråd - men mest sjov  Har siddet og tænkt over mine - og det er altså lidt pudsigt hvordan ens hoved fungerer:

• Håndværkere er rigtige mænd og giver bedre sex (er selv sammen med en akademiker)
  • Folk der staver dårligt er mindre intelligente (de 2 mest intelligente kvinder jeg kender har problemer med at stave)
  • Folk der stemmer Konservative er rige, onde mennesker (kan godt selv høre hvordan det lyder...)
  • Folk der stemmer DF er dumme (kender ikke nogen, så det ved jeg ikke)

Og så er der den jeg ikke har fået modbevist endnu:

• Folk der deltager i Paradise Hotel har mindre IK end gennemsnittet... 

Anmeld

14. januar 2011

B&J

bliver helt forkert inden ind jeg kan ikke rigtig finde nogle fordomme

Anmeld

14. januar 2011

Missi

Puha syntes den er svær!! Fordomme er noget fanden har opfundet.
Men nu har jeg læst alle indlæg igennem og har faktik flere fordomme end jeg selv regnede med og måske lige vil være ved

- Nu har jeg selv været MEGET overvægtig, men min fordom ligger så mod dem der har fordomme mod dem - en tynd eller mindre overvægtig kender íkke til det problem som meget overvægtige kan gå rundt med, og blir harm over den kommentar - spis mindre dyrk mere motion.

- Har en hvis fordom over for udlændninge, de er dovne og kan kun finde ud af at lave børn på stribe - især sumalske kvinder  - men når jeg så ser udlændninge som virkelig har et godt dansk spog og er god fagligt, ja så har jeg alt respekt for dem - føj det lyder forkert, OG er forkert

- højt uddannelse folk burde ikke få børn... Det er synd for børene

- der bliver gjord alt for meget forskel på kvinder og mænd når det handler om forældresager - hvorfor skal kvinder altid tages så meget hensyn til bare fordi de har titlen mor og have alle fordele hvis der er uenhed mellem dem? en mand kan som vil sine børn, burde have lige så mange rettigheder som moren - fik jeg vist ikke forklaret helt godt hehe

- enlige mødre der klager over de ingen penge har og at der ikke kommer nok af hjælp fra kommunen, men gir deres børn mærketøj  og selv går rundt i det nyeste mode
- unge enlige mødre som hopper mellem adskillige uddanelser og KH......

og så har jeg en lidt sjov en
- de folk der er imod swingerklubber og et åbent forhold ( på den måde at man har sex med andre i fællesskab), er simpelhen for snæversynetog især det med swingerklubber, når folk tror man bare boller rundt med alt der har en plus - det er folk som danner fordomme uden at kende til det

- Forældre som vælger at holde deres børn fra DP og BH  og så være hjemmegående husmødre, tænker ikke på barnet men på dem selv

Puha det var jo endelig mange alligevel, og har nok osse flere - ved jeg at jeg har... men de her er nok dem som jeg har mest

kram

Anmeld

14. januar 2011

Rosa

Missi skriver:

Puha syntes den er svær!! Fordomme er noget fanden har opfundet.
Men nu har jeg læst alle indlæg igennem og har faktik flere fordomme end jeg selv regnede med og måske lige vil være ved

- Nu har jeg selv været MEGET overvægtig, men min fordom ligger så mod dem der har fordomme mod dem - en tynd eller mindre overvægtig kender íkke til det problem som meget overvægtige kan gå rundt med, og blir harm over den kommentar - spis mindre dyrk mere motion.

- Har en hvis fordom over for udlændninge, de er dovne og kan kun finde ud af at lave børn på stribe - især sumalske kvinder  - men når jeg så ser udlændninge som virkelig har et godt dansk spog og er god fagligt, ja så har jeg alt respekt for dem - føj det lyder forkert, OG er forkert

- højt uddannelse folk burde ikke få børn... Det er synd for børene

- der bliver gjord alt for meget forskel på kvinder og mænd når det handler om forældresager - hvorfor skal kvinder altid tages så meget hensyn til bare fordi de har titlen mor og have alle fordele hvis der er uenhed mellem dem? en mand kan som vil sine børn, burde have lige så mange rettigheder som moren - fik jeg vist ikke forklaret helt godt hehe

- enlige mødre der klager over de ingen penge har og at der ikke kommer nok af hjælp fra kommunen, men gir deres børn mærketøj  og selv går rundt i det nyeste mode
- unge enlige mødre som hopper mellem adskillige uddanelser og KH......

og så har jeg en lidt sjov en
- de folk der er imod swingerklubber og et åbent forhold ( på den måde at man har sex med andre i fællesskab), er simpelhen for snæversynetog især det med swingerklubber, når folk tror man bare boller rundt med alt der har en plus - det er folk som danner fordomme uden at kende til det

- Forældre som vælger at holde deres børn fra DP og BH  og så være hjemmegående husmødre, tænker ikke på barnet men på dem selv

Puha det var jo endelig mange alligevel, og har nok osse flere - ved jeg at jeg har... men de her er nok dem som jeg har mest

kram

Nu bliver jeg nysgerrig - jeg ved godt det kun er en fordom og for sjov - men hvorfor var det at højt uddannede ikke bør få børn? Hvorfor er det synd for børnene? 

Ellers deler jeg jeg flere af dem du har skrevet 

Anmeld

14. januar 2011

Lusi

Har overfor alkoholikere..! Kan slet ik være sammen med fulde mennesker mere. Min far var alkoholiker, men passede sit arbejde hver dag, var ikke dum at høre på, og kunne indrømme det.. Havde jeg virkelig respekt for. Han døde desværre af det for et halvt år siden MEN... Min mor og stedfar er ligeså meget alkoholikere og de drikker ihvertfald ik, hvis du spørg dem.. Min mand og jeg havde et tæt forhold til dem, men det blev ødelagt 23 dec. Fordi stedfar gik amok på mig, lige foran vores datter.. Har ik snakket med ham siden og kommer ik til det..!

Anmeld

14. januar 2011

Missi

Rosa skriver:

Nu bliver jeg nysgerrig - jeg ved godt det kun er en fordom og for sjov - men hvorfor var det at højt uddannede ikke bør få børn? Hvorfor er det synd for børnene? 

Ellers deler jeg jeg flere af dem du har skrevet 

Ved ikke om jeg kan forklare mig helt rigtigt

Men en familie hvor både mor og far har en høj stilling, kan jeg umuligt tro at de har så meget tid til deres børn som jeg syntes et barn fortjener - der kommer jobbet før barnet - Selvfølgelig syntes jeg osse man skal have et liv ved siden af sine børn. Men en forældre der arbejder fra 9 morgen til 17-18 om aften, kan jeg ikke se have det store forhold til barnet

kan du følge mig?

Anmeld

14. januar 2011

Alberts/

folk som ryger mens de er gravide eller inde for, for det går ikk kun ud over dem, tænker de må nærmest ingen vilje styrke have, for hvis de havde var de stoppet.

unge som gamle med 10 kilo make-up på, de må have det virkelig dårligt med dem selv når de skal gemme sig bag krigsmalingen.

komgehuset som bruger milliarder af penge når de ældre har det rent ud sagt af røven til,og der skal sparses på børnehave, vuggestue dagpjeje mm.

desværre lidt fordomme for indvandre, bestemt ikk alle, men fx de mænd/drenge som spiller noget de ik er eller dem som kommer for at nasse på systemet

og mange flere desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.