Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Mette_81

Jeg er desværre også ret fordømmende, når det kommer til overvægt. især hvis jeg ser overvægtige spise junkfood, og en vaffelis med lidt for meget flødeis og guf på toppen. jeg har svært ved at have sympati, når så de siger det er en sygdom og samfundets problem.

Derudover er jeg nok også ret fordømmende omkring udlændinge, men ikke alle udlændinge. i min dømmende verden, er asiater rare og gode bidragere til samfundet, mens muslimer er voldige og somalier er dovne hulemennesker som ikke formår at bidrage til samfundet på nogen måde. Naturligvis ved jeg godt at dette ikke hænger sammen med virkeligheden, og jeg ser bestemt heller ikke mig selv som racist, men det er altså den første spiltsekunds tanke der går gennem mit hoved når jeg støder på andre etniske folkegrupper end danske. 

Kh Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Mum33

Farlig område  Rygere, folk med kamphunde (beklager), folk der bliver skilt mere end to gange eller har børn med mange forskellige (læs flere end to)
Men selvfølgelig ingen regler uden undtagelser. Kender også dejlige folk der vælter sig i mænd, børn og smøger.  

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

Egentlig skræmmende at overvægtige mennesker sådan udsættes for fordomme, men det overrasker mig ikke.
Kan godt huske hvordan det var at være stor og selvom jeg ikke var kæmpe stor, så kunne jeg helt tydeligt mærke forskel på hvordan jeg blev mødt som fed og hvordan jeg mødtes som slank...men måske min udstråling også havde ændret sig og dermed gjorde jeg mødtes på en anden måde.
Knus Eva..

Anmeld

3. juni 2009

Bastian

Enig farligt område at begive sig ud i. Men nu kommer den jeg sådan lige kan komme i tanke om:

Folk der stemmer på DF og/eller folk der udelukkende får deres viden fra Ekstra Bladet har en IQ under gennemsnittet og kun er i stand til at læse tekster med et lixtal som et Anders And blad.

Anmeld

3. juni 2009

Mette_81

Eva skriver:

Egentlig skræmmende at overvægtige mennesker sådan udsættes for fordomme, men det overrasker mig ikke.
Kan godt huske hvordan det var at være stor og selvom jeg ikke var kæmpe stor, så kunne jeg helt tydeligt mærke forskel på hvordan jeg blev mødt som fed og hvordan jeg mødtes som slank...men måske min udstråling også havde ændret sig og dermed gjorde jeg mødtes på en anden måde.
Knus Eva..

Ja det er faktiask utroligt skræmmende, og det er da heller ikke sjovt at skulle indrømme at man på den måde nedgører andre med et andet udseende.

der er ikke noget at sige til vi har så mange problemer med spiseforstyrrelser i samfundet. samt den konstante fokus på at have det rette/rigtige udseende. for hvem vil udsættes for andres fordomme. vi er jo i virkeligheden hinandens værste fjender på det område.

But all things aside - vil jeg bare sige at jeg synes det er utrolig flot at du har tabt dig Eva, og at din livskvalitet er forbedret er jo bare det hele værd.
Havde du som "overvægtig" nogle fordomme, som ændrede sig i takt med at du blev slank?

Anmeld

3. juni 2009

Honningblomst

Mette_81 skriver:

Ja det er faktiask utroligt skræmmende, og det er da heller ikke sjovt at skulle indrømme at man på den måde nedgører andre med et andet udseende.

der er ikke noget at sige til vi har så mange problemer med spiseforstyrrelser i samfundet. samt den konstante fokus på at have det rette/rigtige udseende. for hvem vil udsættes for andres fordomme. vi er jo i virkeligheden hinandens værste fjender på det område.

But all things aside - vil jeg bare sige at jeg synes det er utrolig flot at du har tabt dig Eva, og at din livskvalitet er forbedret er jo bare det hele værd.
Havde du som "overvægtig" nogle fordomme, som ændrede sig i takt med at du blev slank?

Ja, det er lidt trist.. men tak, det er også rart at kunne ændre noget ydre som så også ændre noget indre.

Tja, ved ikke om jeg har ændret noget...har nok en forståelse fordi jeg har været på den anden side...men det der har været skidt at opleve er at en del kvinder har ændret sig over for mig..da jeg var tyk og gemte mig i stort tøj og egentlig ikke syntes mit ydre var som jeg ville have det, da var der altid en del jeg talte med i et bestemt forum...efter jeg tabte mig, så fik jeg af en venidne af vide at der blev talt grimt om mig af de kvinder som jeg talte vægttab, børn osv med....og det synes jeg sgu er skidt...jeg er præcis den samme indeni, det samme mennesker om jeg har 30kg fedt på mig eller ej...
Så visse steder og i visse grupper er det bedre at falde ind end at skille sig ud...giver det mening??
Knus Eva..

Anmeld

4. juni 2009

Mette_81

Eva skriver:

Ja, det er lidt trist.. men tak, det er også rart at kunne ændre noget ydre som så også ændre noget indre.

Tja, ved ikke om jeg har ændret noget...har nok en forståelse fordi jeg har været på den anden side...men det der har været skidt at opleve er at en del kvinder har ændret sig over for mig..da jeg var tyk og gemte mig i stort tøj og egentlig ikke syntes mit ydre var som jeg ville have det, da var der altid en del jeg talte med i et bestemt forum...efter jeg tabte mig, så fik jeg af en venidne af vide at der blev talt grimt om mig af de kvinder som jeg talte vægttab, børn osv med....og det synes jeg sgu er skidt...jeg er præcis den samme indeni, det samme mennesker om jeg har 30kg fedt på mig eller ej...
Så visse steder og i visse grupper er det bedre at falde ind end at skille sig ud...giver det mening??
Knus Eva..

Hej Eva.

ja det kan jeg egentlig godt forestille mig. hvad der egentlig er mest skræmmende, er at den gruppe, som før følte sig udsatte, er den samme gruppe som vender sig imod en, i det sekund de ikke længere kan identificere sig med det.

ja i virkeligheden er det ikke kun skolebørnene som mobber, vi har vel også tendens til at benytte samme model, så snart vi føler os udsatte eller utrygge.

Det som netop gør at du har så meget at byde ind med (herinde f.eks) er da helt sikkert den erfaring du har med i rygsækken. for os andre, er det jo kun gisninger

Ha en dejlig dag

Knus Mette

Anmeld

4. juni 2009

wamse

Mette_81 skriver:

Hej Eva.

ja det kan jeg egentlig godt forestille mig. hvad der egentlig er mest skræmmende, er at den gruppe, som før følte sig udsatte, er den samme gruppe som vender sig imod en, i det sekund de ikke længere kan identificere sig med det.

ja i virkeligheden er det ikke kun skolebørnene som mobber, vi har vel også tendens til at benytte samme model, så snart vi føler os udsatte eller utrygge.

Det som netop gør at du har så meget at byde ind med (herinde f.eks) er da helt sikkert den erfaring du har med i rygsækken. for os andre, er det jo kun gisninger

Ha en dejlig dag

Knus Mette

Uha du kan tro det ikke kun er børn der mobber Min sidste arbejdsplads var det virkelig frygteligt, så flovt at voksne kan opføre sig så modbydeligt overfor hinanden! Så er der ikke noget at sige til at vores børn gør det, de har det vel et sted fra.

Anmeld

4. juni 2009

Honningblomst

Mette_81 skriver:

Hej Eva.

Ha en dejlig dag

Knus Mette

Det er rigtig trist...men vel i virkeligheden er det vel den der angst, eller afstandstagen fra det vi ikke kender og kan identificere os med der skaber nogle store problemer i samfundet...på et større plan er det jo det der sker med racisme feks...men trist er det, for det er jo netop en styrke at vi alle er forskellige og selvom vi bor i samme land og verden så er den enkeltes verden jo skabt og leves udfra de øjne der ser og den måde der tænkes på.
I hvert fald så er det svært, især hernede i det her lille samfund...der er mange der har en klar mening om mig, som skrevet...og det mennesker der ikke kender mig...og det blev ikke bedre da jeg blev single, så blev jeg sat i endnu en bås...

Rigtig god dag og tak for dine søde ord..

Knus Eva..

Anmeld

4. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Hmmm...

Når jeg er på nørrebronx og ser en ung mand med sydlands udseene og et kæmpe langt taliban skæg... Så bliver jeg utryg...

Hvis jeg ser nogen ryger, når de er gravide eller har små børn på armen eller i bilen, sammen med deres børn, så tænker jeg: At I kan gøre det, uden at kende historien...

Hmm...
Hvad mere... jeg har sikkert mange fordomme

Hvis man ser en dame, med afbleget hår i harly gemasher... Så tænker jeg: Alko-so...

mmm...

Ikke at man er stolt af sine fordomme, men de er nok svære at få bugt med...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.