Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

Aves.

Maggieh skriver:

får du så ikke 3dobbelt når der er 3 børn?

så langt har jeg slet ikke tænkt, jeg tænkte kun på et barn der bliver passet hjemme ..

Jo da...men ved du hvad det koster i bare mad at have et større barn...? bare i banken der skal mane have 2000kr pr barn og der er huset og alt andet fast omkring børn jo betalt såsom pasning og andet fast..der er også forsikringer, transport...ALT der omhandler det at have børn...

Jeg synes bare slet ikke det hænger sammen, at en far betaler så lidt i forhold til det det koster..at samfundet så betaler for de lavtlønnede, det er jo endnu mere undfair burde være faderen der betalte og så burde de højtlønnede ikke straffes...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Magsen

Eva. skriver:

Jo da...men ved du hvad det koster i bare mad at have et større barn...? bare i banken der skal mane have 2000kr pr barn og der er huset og alt andet fast omkring børn jo betalt såsom pasning og andet fast..der er også forsikringer, transport...ALT der omhandler det at have børn...

Jeg synes bare slet ikke det hænger sammen, at en far betaler så lidt i forhold til det det koster..at samfundet så betaler for de lavtlønnede, det er jo endnu mere undfair burde være faderen der betalte og så burde de højtlønnede ikke straffes...

kan godt se hvad du mener !

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

Maggieh skriver:

kan godt se hvad du mener !

Tror ikke altid man som ikke enligmor tænker over hvor meget der egentlig koster ekstra...

Anmeld

14. januar 2011

Magsen

Eva. skriver:

Tror ikke altid man som ikke enligmor tænker over hvor meget der egentlig koster ekstra...

nej det har du ret i, det er jeg nu et meget godt eks. på

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

Maggieh skriver:

nej det har du ret i, det er jeg nu et meget godt eks. på

Jeg har nu nok heller ikek tænkt meget over det før nu hvor jeg står med tre unger og alt hvad dertil hører.. men ja..man må jo lære hele tiden..

Anmeld

16. januar 2011

Mette+Mathias

Eva. skriver:

Øhh..ja, men vel egentlig kun halvdelen...børnepasning koster mange steder næsten tre tusind bare for at komme med et eksempel....jeg går bare ind for ligestilling og så børn mand da betale den del af barnet som er hans..halvdelen..

Vi er endnu gang enige om dette emne Eva )

Det kan da aldrig blive det offentliges problemt at forældrene er gået fra hinanden, og hvorfor er det synd at faderen skal betale mere end 1100? Er det ikke synd for moderen at hun skal betale laaaangt mere end 1100??

Anmeld

16. januar 2011

Mette+Mathias

Eva. skriver:

Nu tænker jeg når børn skal afsted på spejderlejr, tur med skolen osv..intet med mig at gøre men alt det der sker i børns liv...fritidsinteresser og det der skal købes i forbindelse med det, det koster altså...og jo, det koster da meget mere...jeg bor med tre børn, det kræver mere plads og vand med vasketøj osv, varme for at varme mere op, større bolig end hvis jeg ikke havde børn osv osv...mine to ældste drenge de spiser mere end jeg gør, det koster altså en del alene i mad...og så er der sfo, børnehave osv...så de skide 1192 far betaler og iøvrigt kan trække fra det er da virkelig langt fra det det koster at have børn...

Og det er ikke rigtigt at de næsten ikke koster noget når de er små, - jo måske når de kun er ½ år, men ligeså snart de nærmer sig 1-1½ år, skal de have flyverdragt og vinterstøvler, og de to ting (inkl vanter, hat osv) kan nemt løbe op i 1500 kr, - det var så lige over 1 måneds bidrag der røg der!

Når vi så når til foråret skal der indkøbes sko og sandaler og sommertøj - vupti der røg en måneds bidrag mere - mindst.

Og så skal man jo lige huske at pasning kommer OVENI hver eneste måned, - det er vel mindst 2000 pr måned - afhængigt af hvor man bor, - så hvis mor giver 1192 og far giver 1192 så er der ikke penge til mad til barnet hele måneden og der er aldrig nogensinde penge til tøj eller legetøj, - og barnet må bo i en jordhule, for der er da heller ikke penge til husleje, vand eller varme.

Anmeld

16. januar 2011

Dinna88

Jeanne skriver:

Dem har jeg en del af.

Folk, der læser EB forbinder jeg med lav intelligens og DF

Folk der var dumper i skolen bliver chauffør (og den er jeg flov over for manden er chauffør -  desværre ved jeg så også at det passer på mange) 

Kvinder uden makeup har intet selvværd

Jeg har sikkert flere

Jeg har ikke læst tråden, så ved ikke lige om andre har skrevet til dig

Men den med make-up kan bestemt også vendes! Jeg kender flere (læs: en hel del) der højest har en smule mascara på, som man stort set ikke kan se, og det er fordi de synes de selv er smukke uden make-up

Anmeld

16. januar 2011

Dinna88

Mette+Mathias skriver:

Ja, sådan tænker jeg også *S*

Mine fordomme er, - som mange af jer andres, -

- at overvægtige ingen viljestyrke har (siger jeg, som ikke kan magte at tabe sølle 4 kg)

- at folk med dialekt er lidt dumme - og jo mere udpræget dialekten er, jo dummere er de *gg*

- at folk med afbleget hår, store bryster osv. er temmelig dumme - blondine-dum er et passende udtryk

- at folk som ryger er tabere (siger jeg, som har en mand som ryger, og som på ingen måde er taber), - og især rygere som er gravide eller er i nærheden af små børn

- at folk som har fleksjob og så alligevel render hid og did om eftermiddagen vist ikke rigtig fejler noget (læs: min kollega)

- at folk som læsper også er mindre intelligente

- at folk som staver dårligt er mindre intelligente.

- at folk som ser "paradise" og "De unge mødre" enten har et indholdsløst liv eller for få brikker at rykke rundt med

- at folk som DELTAGER i Paradise og D.U.M. ER mindre intelligente- (og det tror jeg rent faktisk er rigtigt, for mange af dem).

Mange af disse ting er jo fordomme, og jeg VED godt at de ikke er rigtige, - og de senere år - hvor jeg har brugt debatfora mere og mere, har jeg lært at ignorere stavefejl, og bare læse teksten, men det har været svært for mig (og hvad siger det så om mig *gg*)

Uh, jeg synes det er flot at læspe.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.