Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juni 2009

Mette+Mathias

Hov, også de folk som f.eks. har deltaget i "Luksusfælden" eller som kunne være kandidat til programmet, og har forbrugt løs og har forbrugsgæld på mange mange mange tusinde kroner (eller over en million endda), de er skisme både naive og uintelligente.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2009

ekzunz

Griner....sidder her og bliver helt harm når jeg føler mig ramt og siger JA når nogle har de samme fordomme som jeg......

Mine egne fordommer er også noget med overvægtige, stavefejl, fremmedarbejdere i flok gør mig utryg, mænd med thai-kvinder, afbleget hår og silikone-babser, smukke stilfulde kvinder er nok snobbede osv osv.....

Jeg plejer selv at bruge make-up dagligt og plejer at tænke "så gør dog noget ud af dig selv" når jeg ser kvinder som jeg mener kunne bruge en gang mascara. I øjeblikket har jeg udslæt og kan derfor ikke bruge makeup og føler mig derfor lidt ramt at den fordom om make-up en anden nævnte. Lidt åndsvagt når jeg ikke plejer at være en dyt bedre selv.....

Jeg læser dagligt avis på nettet, og det er både EB og BT, men primært Berlingske  og alligevel føler jeg mig ramt af den med at dem der læser EB er dumme eller stemmer DF......Så synes jeg jo pludselig at nogle er lidt snæversynede når de har den holdning......men mine fordomme er helt ok.......hmmmm.....

Anmeld

4. juni 2009

Mca<3

Diana... skriver:

Ha ha det gør jeg sgu heller ikke.

Bare så morsomt når man så lige får læst i indslaget ovenover og der så står det samme

Anmeld

4. juni 2009

Miamaja

Også min tanke for man skjuler jo mindre heldige ting med make up, der skal da mere mod til at stå frem som man er, hvis altså ikke lige man er naturligt smuk...Det skal jeg ikke sidde her og sige jeg er men det har aldrig sagt mig noget med det vilde make up

Knus Pia, som ikke synes jeg mangler selvværd

jeg synes du ser sund og frisk ud selvom du ikke bruger make up. jeg bruger altid rouge ellers synes jeg at jeg ser kedelig ud

Fordomme... Jeg kender da til et hav af fordomme, men takket vaere mine foraeldre som har givet mig et af de  vigtigeste redskaber til det virkelige liv, siden jeg var helt lille, var konstant at minde mig om, at uanset hvordan folk ser ud, hvor de kommer fra, saa maatte jeg aldrig bedomme dem ud fra det. Men bedomme dem ud fra hvordan de behandler andre! det var deres lov i mit barndomshjem. da jeg var vel 8 aar havde jeg en fordom om dem som var meget kristne og mine foraeldre fandt ud af, jeg havde gjort nar af en legekammeret. ikke noget ondskabsfuldt men bare fordi jeg synes det var sjovt eller fjollet dengang at bede jo, tak. mine foraeldre som aldrig har vaeret religiose over hovedet, gav mig saadan en opsang som jeg aldrig glemmer. de var mildt sagt rasende. men det laerte mig at skyde fordomme tilside uanset hvad og respektere andre(religioner, hudfarve, homo'er,tykke , tynde,smukke, grimme)..

jeg kan godt fortaelle hvor overrasket og rigere mit liv er ud fra dette 'redskab'.
uanset hvem du er, hvad du er, saa er det dejligt at kunne tage fordomme tilside og bare modes. det er faktisk nemmere at gore end jeg troede.

saa jeg har meget faa fordomme, kan faktisk ikke lige huske nogen, men vaelger hellere at bedomme folk ud fra realiteter.

eller som man siger her i usa: ;give people the benefit of doubt and then judge'. det citat lever jeg mit liv efter

Anmeld

5. juni 2009

Mette+Mathias

Miamaja skriver:

jeg synes du ser sund og frisk ud selvom du ikke bruger make up. jeg bruger altid rouge ellers synes jeg at jeg ser kedelig ud

Fordomme... Jeg kender da til et hav af fordomme, men takket vaere mine foraeldre som har givet mig et af de  vigtigeste redskaber til det virkelige liv, siden jeg var helt lille, var konstant at minde mig om, at uanset hvordan folk ser ud, hvor de kommer fra, saa maatte jeg aldrig bedomme dem ud fra det. Men bedomme dem ud fra hvordan de behandler andre! det var deres lov i mit barndomshjem. da jeg var vel 8 aar havde jeg en fordom om dem som var meget kristne og mine foraeldre fandt ud af, jeg havde gjort nar af en legekammeret. ikke noget ondskabsfuldt men bare fordi jeg synes det var sjovt eller fjollet dengang at bede jo, tak. mine foraeldre som aldrig har vaeret religiose over hovedet, gav mig saadan en opsang som jeg aldrig glemmer. de var mildt sagt rasende. men det laerte mig at skyde fordomme tilside uanset hvad og respektere andre(religioner, hudfarve, homo'er,tykke , tynde,smukke, grimme)..

jeg kan godt fortaelle hvor overrasket og rigere mit liv er ud fra dette 'redskab'.
uanset hvem du er, hvad du er, saa er det dejligt at kunne tage fordomme tilside og bare modes. det er faktisk nemmere at gore end jeg troede.

saa jeg har meget faa fordomme, kan faktisk ikke lige huske nogen, men vaelger hellere at bedomme folk ud fra realiteter.

eller som man siger her i usa: ;give people the benefit of doubt and then judge'. det citat lever jeg mit liv efter

Nu nævner du  homoseksuelle, og jeg kommer til at tænke på at der har jeg også en fordom,  den er så "positiv" , - men stadig en fordom.

Jeg har den fordom at homoseksuelle (mænd) er velklædte, velsoignerede og følsomme.

Du nævner hudfarve, og jeg har nok også lidt den fordom at sorte har meget rytme i kroppen, og hvorfor skulle de have mere/mindre end andre?

Uha, - jeg lyder efterhånden ikke som en særlig rar person

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

Miamaja skriver:

Jeg tror alle har fordomme, eller sagt på en anden måde...en forestilling om hvordan verden og mennesker er...det kan ikke undgåes og er heller ikke negativt...hvis bare man ikke dømmer udfra dem og er bevidst om at fordomme som regel bare er en generalisering der erf skabt ud fra de oplevelser vi har gjot os her i livet...intet er sort/hvidt jo...
KNus Eva.

Anmeld

5. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Mette+Mathias skriver:

Nu nævner du  homoseksuelle, og jeg kommer til at tænke på at der har jeg også en fordom,  den er så "positiv" , - men stadig en fordom.

Jeg har den fordom at homoseksuelle (mænd) er velklædte, velsoignerede og følsomme.

Du nævner hudfarve, og jeg har nok også lidt den fordom at sorte har meget rytme i kroppen, og hvorfor skulle de have mere/mindre end andre?

Uha, - jeg lyder efterhånden ikke som en særlig rar person

Nu sidder jeg jo midt i eksamenslæsningen, og er lige nu igang med kulturforståelse... så du skal ikke være ked over dine "positive fordomme".. det er i virkeligheden for det meste stereotyper, og bliver først til fordomme når det er noget negativt
Jeg har en klar fordom overfor meget lyshårede piger med store bryster som hænger på armen af en udlænding... ved ikke hvorfor, synes bare de er billige uden at have noget at have det i... hmm..
Knus Caroline, som egentlig ikke kan komme på ret mange fordomme..

Anmeld

5. juni 2009

Leneur

Jeg har fordomme mod egoister. Dem der hele tiden er på... Se mig, hør mig, det er kun mit ord der gælder.
Jeg har fordomme mod pressen, når de puster til racismen, for glemmer aldrig en nyhedsudsendelse for nogle år tilbage hvor 8 unge mennesker havde udført hærværk men det var kun 2 af dem der var fokus på fordi de havde anden etnisk oprindelse. Hvad med de andre 6?? Som altså var danskere.
Jeg har fordomme mod gamle mænd i fede biler.. De er da nogle gamle grise som bruger bilen som potensforlænger og kun kan score vha. deres penge.

Jeg har fordomme mod blondinevitser ( er selv blondine) Kan da grine af mange af dem men når folk lirer vitser af i timer, er det ikke sjovt længere og jeg synes da selv at jeg har et rimeligt godt hoved.... ;-) så vi kan ikke alle dømmes på klicheer.
Jeg har fordomme mod dem som dømmer mig og andre uden at de kender mig/os.

Anmeld

5. juni 2009

Fiona78

Miamaja skriver:

Tusind tak for komplimenten

Anmeld

5. juni 2009

Tynen

Nu du lige nævner det, så har jeg en "fordom" (Hedder det det når det ikke er "ondt" ment??! Synes det lyder så negativt   ) om at de både har mere rytme i kroppen og er super atletiske i forhold til os andre - Løber hurtigere, springer højere osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.