Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2011

oo

Missi skriver:

Ved ikke om jeg kan forklare mig helt rigtigt

Men en familie hvor både mor og far har en høj stilling, kan jeg umuligt tro at de har så meget tid til deres børn som jeg syntes et barn fortjener - der kommer jobbet før barnet - Selvfølgelig syntes jeg osse man skal have et liv ved siden af sine børn. Men en forældre der arbejder fra 9 morgen til 17-18 om aften, kan jeg ikke se have det store forhold til barnet

kan du følge mig?

med en høj uddannelse har man jo netop mulighed for selv at tilrettelægge sin dag, simpelthen fordi ens høje uddannelse tilbyder SÅ mange arbejdsmuligheder og ikke kun uddanner en til ET job herhjemme er vi fx to akademikere og vi har RIGTIG meget tid til vores barn. Jeg er naturligvis pt på barsel og er ellers stadig studerende, men vi har netop tænkt at jeg fx kan arbejde deltid eller hjemmefra når jeg er færdiguddannet FORDI jeg så kan være megameget sammen med Sol og evt flere børn. Søren er gymnasielærer og det betyder jo at størstedelen af hans arbejde foregår hjemme og han selv tilrettelægger det, hvilket igen betyder at vi har rigtig meget tid sammen. OG så er der jo ferierne

jeg ville bare lige modbevise din fordom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2011

Mor010711

Folk der går på VUC eller Produktionsskole er tabere der ikke ved hvad de vil med deres liv. Folk der staver dårligt er bare dumme og dovne (I virkeligheden kunne de jo være ordblinde eller have haft en dårlig skolegang af alle mulige årsager) Udlændinge der kører i store biler og går med dyre ure, har snydt sig til pengene. Smukke par (Barbie og Kenn-typer) er begge dumme. Folk der stemmer Enhedslisten er alle hippier der ryger for meget hash. Kvinder i voldelige forhold beder selv om det, de kan jo bare anmelde det. Ja der er vel så mange ting. 

Anmeld

14. januar 2011

MinNoah

Here it goes - og husk det Er KUN Fordomme, det kan lyde sindssyg hårdt, men i bund og grund kender man jo ikke til situationerne som de rigtigt er:

- kontanthjælpsmodtagere = dovne mennesker der gør alt hvad de kan for ikke at lave dagens gode gerning, men alligevel får penge for det.

- SOSU-hjælpere = dem der alligevel ikke kunne blive andet, SOSU-assistenter kan til dels gå - men hvis man gerne vil arbejde indenfor faget hvorfor så ikke ta sygeplejerskeuddannelsen?

- udlændinge - ja jeg føler mig sgu truet når der kommer en hel bande unge udlændingedrengene gående. = De har en total underlig mentalitet, kan slet ikke sætte mig ind i det - fx deres vilde fuldstændig overdrevne reaktion pga et par mohammed-tegninger!

- Enlige mødre der klager over pengemangel = de mangler IKKE en dyt, burde i stedet være glade for hvor mange penge de får af det offentlige.

- Folk der staver dårligt = dårlig intelligens, ingen uddannelse (evt. en meget lav en som sosu-hjælper)

- Alkoholikere/narkomaner = har haft en meget elendig barndom.

- Håndværkere er lækre mænd, giver god sex og er rigtige MÆND! (specielt tømrere)

Anmeld

14. januar 2011

Kvindemin

Ja jeg griner lidt af alle dem der skriver at smukke mennesker er dumme mennesker, kære kvinder - jalouxi er en grim ting

Anmeld

14. januar 2011

lauras*mor*

sikke en dristig tråd at oprette... Har ikke læst det hele men det virker da klart til at stemningen er fin.. Jeg prøver..

dem der tager en håndværkeruddannelse er dårlige bogligt.

dem der sidder i høje stillinger aner ikke hvad der foregår længere nede i firmaet.

Går der en gruppe unge (danskere eller ej), samlet er de til kriminalitet eller hærværk.

en gruppe unge med scootere er det samme som de førnævnte.

Amerikanere er uintelligente og langsommere udviklet psykisk

børn der er kraftigt overvægtige bliver ikke keeret nok om af deres forældre.

Ældre mødre gør deres børn til et projekt.

unge mødre er  usikre i deres valg mht. barnet

rødhårede er nørder

unge mænd i store biler har lånt dem af deres far

De butikker der bugner med skater tøj osv, der står tomme hele dagen er kun lavet til at hvidvaske penge.

ja der er også flere.. Jeg bliver nu bare glad hver gang ens fordom bliver modbevidst..

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

Chritinap skriver:

Ja jeg griner lidt af alle dem der skriver at smukke mennesker er dumme mennesker, kære kvinder - jalouxi er en grim ting

Tænker jeg også...og må indrømme at den fordom har jeg slet ikke..men jeg har oplevet at mange smukke mennesker, går for meget op i det ydre og måske glemmer at det de indeholder er det der har betydning...men måske er det fordi smukke mennesker altid har fået meget opmærksomhed og fokus på det ydre og ikke på det indre som os almindelige dødelige må sætte vores lid til.

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

lauras*mor* skriver:

sikke en dristig tråd at oprette... Har ikke læst det hele men det virker da klart til at stemningen er fin.. Jeg prøver..

dem der tager en håndværkeruddannelse er dårlige bogligt.

dem der sidder i høje stillinger aner ikke hvad der foregår længere nede i firmaet.

Går der en gruppe unge (danskere eller ej), samlet er de til kriminalitet eller hærværk.

en gruppe unge med scootere er det samme som de førnævnte.

Amerikanere er uintelligente og langsommere udviklet psykisk

børn der er kraftigt overvægtige bliver ikke keeret nok om af deres forældre.

Ældre mødre gør deres børn til et projekt.

unge mødre er  usikre i deres valg mht. barnet

rødhårede er nørder

unge mænd i store biler har lånt dem af deres far

De butikker der bugner med skater tøj osv, der står tomme hele dagen er kun lavet til at hvidvaske penge.

ja der er også flere.. Jeg bliver nu bare glad hver gang ens fordom bliver modbevidst..

Det er en virkelig gammel tråd...sjovt den kom op..

Anmeld

14. januar 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

Det er en virkelig gammel tråd...sjovt den kom op..

Hehe!
Skal lige udtænke..om jeg har nogle fordomme (eller rettere hvilke)
For selvfølgelig har jeg garanteret en masse...men ligesom jeg er doven i dag og ikke gider ordne huset, så er min hjerne åbenbart også gået på "doven.dk"

Kærligst
Sussie

Anmeld

14. januar 2011

Magsen

Chritinap skriver:

enig selvom jeg selv er den meget jaloux pige, der tænker iiih shit hende der er pæn gid jeg også så, så godt ud men synes overhovedet ikke man behøves at være dum af den grund ..

Føler mig lidt ramt af den der med at stave dårligt for jeg er ret sikker på at der er en masse stavefejl i det jeg skriver .. men synes så også jeg har en okay undskyldning da jeg ikke har haft dansk i 2 år og bor på færøerne.. Så må jeg også lige sige at jeg selv tænker ''gud hvor er du dum'' når folk skriver noget der slet ikke hænger sammen eller er forkert formuleret osv..

Nå, mine fordomme ( som jeg BESTEMT ikke er stolt over )

- Enlige mødre der brokker sig over at få for LIDT???? penge, og at faderen ikke betaler nok.. HVAD og så synes jeg også at kvinder der vælger at få et barn imod faderens vilje for så at plage dem med at se barnet, penge osv. er åndsvage ..

- Lidt imod udlændinge og der mener jeg dem der fx. siger ''fuck DK, Danmark er et lorteland og danskere er snotdumme'' så synes jeg da bare de kunne tage og smutte .. og så når de snakker MEGET dårligt dansk næsten med vilje og blander alle mulige ord ind som ''wallah og allah osv'' ..

- og som så mange andre har sagt - paradise deltagere er virkelig ikke de skarpeste knive i skuffen

- at kvinder der ikke kan lave mad er dumme i hovedet .. (og der mener jeg ganske normal madlavning)

det var så dem jeg lige kunne komme i tanke om lige nu

Anmeld

14. januar 2011

Aves.

Maggieh skriver:

enig selvom jeg selv er den meget jaloux pige, der tænker iiih shit hende der er pæn gid jeg også så, så godt ud men synes overhovedet ikke man behøves at være dum af den grund ..

Føler mig lidt ramt af den der med at stave dårligt for jeg er ret sikker på at der er en masse stavefejl i det jeg skriver .. men synes så også jeg har en okay undskyldning da jeg ikke har haft dansk i 2 år og bor på færøerne.. Så må jeg også lige sige at jeg selv tænker ''gud hvor er du dum'' når folk skriver noget der slet ikke hænger sammen eller er forkert formuleret osv..

Nå, mine fordomme ( som jeg BESTEMT ikke er stolt over )

- Enlige mødre der brokker sig over at få for LIDT???? penge, og at faderen ikke betaler nok.. HVAD og så synes jeg også at kvinder der vælger at få et barn imod faderens vilje for så at plage dem med at se barnet, penge osv. er åndsvage ..

- Lidt imod udlændinge og der mener jeg dem der fx. siger ''fuck DK, Danmark er et lorteland og danskere er snotdumme'' så synes jeg da bare de kunne tage og smutte .. og så når de snakker MEGET dårligt dansk næsten med vilje og blander alle mulige ord ind som ''wallah og allah osv'' ..

- og som så mange andre har sagt - paradise deltagere er virkelig ikke de skarpeste knive i skuffen

- at kvinder der ikke kan lave mad er dumme i hovedet .. (og der mener jeg ganske normal madlavning)

det var så dem jeg lige kunne komme i tanke om lige nu

Synes du faderen betaler nok???? det synes jeg da laaaaangt fra, virkelig slet ikke...de betaler 1100 kr og det dækker da på ingen måde halvdelen af hvad det koster at have et barn....men nu var det jo så en fordom...hvori ligger den...at det er pjat eller?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.