Kom med Jeres fordomme??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2009

Zeta

Fordomme kommer ofte af udvidenhed, uvidenhed er manglende interesse eller mental kapacitet til at processerer indhold, og dermed skelne skidt for snot for sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2009

Ox.

Eva skriver:

Egentlig skræmmende at overvægtige mennesker sådan udsættes for fordomme, men det overrasker mig ikke.
Kan godt huske hvordan det var at være stor og selvom jeg ikke var kæmpe stor, så kunne jeg helt tydeligt mærke forskel på hvordan jeg blev mødt som fed og hvordan jeg mødtes som slank...men måske min udstråling også havde ændret sig og dermed gjorde jeg mødtes på en anden måde.
Knus Eva..

Jeg synes bestemt også det er skræmmende, jeg har altid været kraftig bygget fra naturens side, og kan da huske engang da jeg var yngre ville jeg gerne ligne alle de her fotomodeller og slanke piger, så jeg stoppede bare med at spise, med det resultat at jeg til sidst røg til læge, og hun prøvede gang på gang at forklare mig, at man altså ikke kunne komme til at ligen dem når man var kraftig bygget, uanset hvad jeg gjorde ... men det sank bare ikke ind, og dengang var man bare ikke "in" hvis ikke man så sådan ud, og det lagde folk heller ikke skjul på ...

Så folk skal passe på med den slags fordomme synes jeg.

Anmeld

16. juni 2009

Dansker i England

Jeg har ikke mange fordomme, da jeg ikke ser det som mit job at dømme mennesker. Jeg har dog én kæmpe stor; mod danskere. Jeg ser danskere som racister, og jeg har ofte svært ved at finde noget pænt at sige om mit eget folkefærd. Jeg vil sige med det samme, at jeg er 100 % dansk, men har ikke boet i landet i fem år, og jeg kan ikke forestille mig, at jeg nogensinde flytter tilbage pga netop den frygt og de fordomme, der råder i landet, for andre religioner og kulturer. Jeg kan læse ud fra jeres fordomme, at jeg ikke er helt forkert på den med min fordom. Mange af jer nævnede fordomme mod "fremmedarbejdere", mænd med "talibanskæg" og hvad I ellers skrev.

Anmeld

16. juni 2009

Fiona78

Zeta skriver:

Fordomme kommer ofte af udvidenhed, uvidenhed er manglende interesse eller mental kapacitet til at processerer indhold, og dermed skelne skidt for snot for sig.

Det vil sige at de fleste af os faktisk er mentalt retaderede?? er det det du mener?
Jeg ser ikke mig selv som uvidende eller uinteresseret i mine omgivelser eller medmennesker

Anmeld

16. juni 2009

Fiona78

Dansker i England skriver:

Jeg har ikke mange fordomme, da jeg ikke ser det som mit job at dømme mennesker. Jeg har dog én kæmpe stor; mod danskere. Jeg ser danskere som racister, og jeg har ofte svært ved at finde noget pænt at sige om mit eget folkefærd. Jeg vil sige med det samme, at jeg er 100 % dansk, men har ikke boet i landet i fem år, og jeg kan ikke forestille mig, at jeg nogensinde flytter tilbage pga netop den frygt og de fordomme, der råder i landet, for andre religioner og kulturer. Jeg kan læse ud fra jeres fordomme, at jeg ikke er helt forkert på den med min fordom. Mange af jer nævnede fordomme mod "fremmedarbejdere", mænd med "talibanskæg" og hvad I ellers skrev.

Mener selv at der er en god grund til at have den slags fordomme for det er jo dem der laver terrorist aktioner...
Jeg ser ikke mig selv som racist kender mange personer med anden etnisk baggrund som er rare og dejlige mennesker
Jeg tror manges, inklusive min egen, fordomme mod disse mennesker hænger sammen med terrorisme, klart det er forkert at skære alle over en kam men jeg vælger at tro at det for langt de flestes vedkommende skyldes frygt

Anmeld

16. juni 2009

3rollinger

Dansker i England skriver:

Nu bor jeg ogsaa i udlandet. Og ihvertfald her tror jeg ikke at de er hverken vaerre eller bedre end i Danmark. Jeg tror faktisk ikke at danskerne er mere racistiske end saa mange andre folkefaerd.

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

Hvis der er en ting jeg ikke er så er det at have fordomme over for udlændinge eller folk fra en anden kultur. Jeg har fordomme over for uvidende danskere der ikke kan andet end at tro på eb og blive påvirket i den grad af tv avisen så man bliver Racist...
"den typiske sætning man hører, jamen der er så mange af de udlændinge der laver ballade og hænger ud i gaden" JA!!! men hvorfor er de udlændinge når de er født her??? hvad med alle de danske drankere og narkomaner, hvornår taler folk dårligt om dem?? Dem er der MANGE af men de bliver ikke set på som et samfunds problem, eller bliver stilliet side om side med alle andre danskere.. !! I det minste passer udlændinge på deres familier, børn forældre m.m. og sørger for de har det godt, det gør drankerne og narkomanerne sjældent for der er noget der er vigtigere for dem, (Rusen)!!
Jeg ved det ikke, jeg er bare ved at brække mig over fordomme over for udlændinge, skæve blikke, og kommentarer!! Det er ren uvidenhed og forståelse for anden kultur end den danske!!

Det bliver slået op i medier og folks munde når der sker noget hvor udlændinge(der er født i DK) er impliceret, men når det omhandler danskere, ja så har alle vi danskere glemt det dagen efter.. Hvorfor skal der være denne forskel!!?
hvad med forældrene fra tønder,mov og pædofile rundt omkring i Dk. Dem der dræbte kæresten ved fiskesøen , dem der misbruger deres Egne børn fysisk og Psykisk, Martin fra Institutionen i Århus!!!
Jeg bliver så irriteret at vi som danskere ikke kan se ud over vores eget behov og velvære for at åbne op for andre der måske er lidt anderledes end os selv.. !!

sarah der selv er gift med en pakistaner (og vildt, han er ikke terrorist!!)

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

Zeta skriver:

Godt sagt!

Anmeld

17. juni 2009

Plysbjørnen

Fiona78 skriver:

Det vil sige at de fleste af os faktisk er mentalt retaderede?? er det det du mener?
Jeg ser ikke mig selv som uvidende eller uinteresseret i mine omgivelser eller medmennesker

Ja sådan vil jeg også tolke det han siger... 98% af danmarks borgere er dumme...

Anmeld

17. juni 2009

lion

sarahb skriver:

Hvis der er en ting jeg ikke er så er det at have fordomme over for udlændinge eller folk fra en anden kultur. Jeg har fordomme over for uvidende danskere der ikke kan andet end at tro på eb og blive påvirket i den grad af tv avisen så man bliver Racist...
"den typiske sætning man hører, jamen der er så mange af de udlændinge der laver ballade og hænger ud i gaden" JA!!! men hvorfor er de udlændinge når de er født her??? hvad med alle de danske drankere og narkomaner, hvornår taler folk dårligt om dem?? Dem er der MANGE af men de bliver ikke set på som et samfunds problem, eller bliver stilliet side om side med alle andre danskere.. !! I det minste passer udlændinge på deres familier, børn forældre m.m. og sørger for de har det godt, det gør drankerne og narkomanerne sjældent for der er noget der er vigtigere for dem, (Rusen)!!
Jeg ved det ikke, jeg er bare ved at brække mig over fordomme over for udlændinge, skæve blikke, og kommentarer!! Det er ren uvidenhed og forståelse for anden kultur end den danske!!

Det bliver slået op i medier og folks munde når der sker noget hvor udlændinge(der er født i DK) er impliceret, men når det omhandler danskere, ja så har alle vi danskere glemt det dagen efter.. Hvorfor skal der være denne forskel!!?
hvad med forældrene fra tønder,mov og pædofile rundt omkring i Dk. Dem der dræbte kæresten ved fiskesøen , dem der misbruger deres Egne børn fysisk og Psykisk, Martin fra Institutionen i Århus!!!
Jeg bliver så irriteret at vi som danskere ikke kan se ud over vores eget behov og velvære for at åbne op for andre der måske er lidt anderledes end os selv.. !!

sarah der selv er gift med en pakistaner (og vildt, han er ikke terrorist!!)

Jeg synes du er så sej Sarah.
Undskyld udtrykket jeg bruger nu, men det er letteste for mig, og jeg ville også gerne selv være det lidt.

Men hvordan kan det være at "sorte" om de er født her eller ej, altid er indvandre, udlænger, perker. Især Perker er bare en super grimt ord.
Men jeg kan huske da der var alle de masse voldtægter at jeg så i avisen, men stor skrift NU HAVDE FLERE UNDLÆNDINGE IGEN VOLDTAGET EN DANSKE PIGE. Det fyldte 2/3 store sider, da jeg så læste videre i avisen var der på en side, hvor der var 3 andre artikler, en MEGA lille artikel om 5 DANSKE drenge der havde gjort det samme.
Nej hvor blev jeg bare sur, det er da total forskelsbehandling.

Jeg har selv arbejdet et sted hvor jeg var den eneste hvide dansker, og vi var min 20 på det arbejde og de var alle mænd, de var så søde mod mig og der var ingen dumme kommentar fra dem. Jeg vidste godt jeg skulle tænke over havd jeg tog på af tøj, for de mænd var som hunde når pigerne i kjole kom fra kontoret, måske har det noget med at gøre at den gangbro de gik på, kunne men fra hvor vi arbejde stille sig under og kigge op under deres kjole.

Håber ikke jeg stødte nogen med mit ordforbrug.

Den MEGET hvid dansker, som gerne ville være mørkere. Helene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.