Tullen85 skriver:
Jamen "du" skal jo gå væk fordi du ikke kan nægte en ryger at ryge udenfor, og fordi du ikke vil have røg i hovedet. Tvivler meget på det bliver forbudt ved lov, da der endnu ikke findes nogen præsise forskning i hvor skadeligt passiv rygning er uden for.
Neeej det er ikke et basis behov, men det er parfume, make up og plastik heller ikke... Ved godt det er at sætte det hele lidt på en spids, men hvis man skulle lovgive sig ud af alle skadelige stoffer der kan påvirke andre burde vi jo flytte på en mark og leve som hulemænd.
Jeg er allergisk overfor parfume, og beder da ikke ham der gutten der kan lugtes på 10 meters afstand om at gå væk....
Jeg ryger ikke selv (længere) og er da lykkelig over at slippe den last. Og er også ved at brække mig over røg i dag, men jeg går da væk fordi jeg ikke vil have røg i hovedet. Jeg priser mig bare LYKKELIG over at jeg kan spise ude uden at skal indånde røg, eller gå i byen uden folk ryger.
Nej, ikke et basisbehov, men jeg risikerer altså ikke at dø af at andre bruger parfume eller make-up (det er selvfølgelig ikke sjovt at være allergisk), - men jeg risikerer at dø af andres rygning.
Og ja, du er glad for at kunne spise ude, uden andres røg, - men det burde da være en selvfølge??? (det er jo - igen - en VANE som nogle har VALGT, men JEG har ikke!).
Som Eva skrev et sted, så er det jo kun et par år siden at man troede alle restauranter og værtshuse ville lukke, pga. rygeloven, - og så vidt jeg ved er de fleste åbne endnu, - det er bare et spørgsmål om vane, og om at folks tankegang ændrer sig lige så stille, og det vil det forhåbentlig også med rygning udendørs/i nærheden af andre mennesker.
Anmeld