Tullen85 skriver:
Som sagt findes der ikke præsise forskning for hvor skadeligt passiv rygning er ude i det fri, med mindre røgen bliver pust lige i hovedet på en.
Så ingen kan fortælle om passiv rygning udenfor overhovedet udgiver nogen risiko hvis man undgår at stå i det direkte... og det kan man altså selv undgå.
Tjah nogle parfumestoffer, flere plastarter nogle farvestoffer og også bevidst kræft fremkaldende.
Folk har meget travlt med passiv rygning, hvilket også er forståeligt. Men så længe man (nu) selv har et valg, så kan jeg ikke se hvorfor rygere ikke også kan have et valg.
Jeg har ikke altid et valg, - foran f.eks. butikscentre er der ALTID store røgskyer, - men jeg skal måske vælge at jeg ikke vil købe mad osv.?
Nogle gange er der i kø-områder folk som ryger, - men så skal jeg vælge at mine børn ikke må komme i Fårup Sommerland?
Folk ryger i busskurene, så skal jeg vælge at stå ude i regnen, fordi rygeren jo endelig skal have lov at ryge i tørvejr?
Folk oser mig ind i hovedet, når jeg passerer dem på gaden (selvom jeg oftest holder vejret imens), så skal jeg blive hjemme?
Hold da op, livet bliver noget trist for de 80% af befolkningen som ikke ryger, - bare fordi de 20% holder på deres ret til at dyrke deres giftige uvane.
Anmeld