Synes I det burde være forbudt at ryge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2009

qp

Jeg synes bare denne debat er langt ude! Hvorfor? Jo ser i... når man starter med, at forbyde rygning alle steder (natklubber, indkøbscentre, arbejdspladser osv osv...) og nu er nået til, at man også bør forbyde rygning udenfor. Ja sådan kan man jo blive ved og ved... jeg kan eks påstå, at det er dobbeltmoralsk, at i ikke-rygere  gerne køber biler som forudrener? Hvad med de mennesker der sider udenfor rundt omkring på cafeerne alle de børn der også er ude i det fri - er det ok, at de indånder jeres bilose? Trafikforudreninger gør mennesker syge og forårsager dødsfald!

Hvorfor er det ok for ikke-rygere at indånde bilose og ikke røg? Røgforudrening fra alle brændeovnene i landet koster også liv - og samfundet masser af penge! Import af varer fra Kina... co2 osv osv.... Hvad med det "frie valg", skal det også forbydes? Jeg forsøger, at pointere, at en rygelov er blevet vedtaget og derfor bør man lade os rygere være i fred, i det mindste udenfor!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

Honningblomst

Marcus' Mor skriver:

Jeg synes bare denne debat er langt ude! Hvorfor? Jo ser i... når man starter med, at forbyde rygning alle steder (natklubber, indkøbscentre, arbejdspladser osv osv...) og nu er nået til, at man også bør forbyde rygning udenfor. Ja sådan kan man jo blive ved og ved... jeg kan eks påstå, at det er dobbeltmoralsk, at i ikke-rygere køber gerne biler som forudrener? Hvad med de mennesker der sider udenfor rundt omkring på cafeerne alle de børn der også er ude i det fri - er det ok, at de indånder jeres bilose? Trafikforudreninger gør mennesker syge og forårsager dødsfald!

Hvorfor er det ok for ikke-rygere at indånde bilose og ikke røg? Røgforudrening fra alle brændeovnene i landet koster også liv - og samfundet masser af penge! Import af varer fra Kina... co2 osv osv.... Hvad med det "frie valg", skal det også forbydes? Jeg forsøger, at pointere, at en rygelov er blevet vedtaget og derfor bør man lade os rygere være i fred, i det mindste udenfor!

Se mit svar oppe over!

Anmeld

5. juni 2009

qp

Eva skriver:

Se mit svar oppe over!

Du og andre billister kan da mindske forudreningen ved, at investere i et tog el buskort istedet for, at have bil! ? 

Anmeld

5. juni 2009

BellaT

Eva skriver:

Her er mit svar ang. andre former for forurening...ikke at jeg kan se det har nogen relevans når vi taler om rygning eller ikke rygning offentligt..

Jeg forstår godt hvad det er du skriver, det giver bare absolut ingen mening for mig...rygning har INGEN (hvis vi skal sammenligne med andre skadelige påvirkninger) samfundsmæssig fordel i sig....det eneste det gør er at skade en masse mennesker...jeg synes det er lige så tragisk at rygerne bliver syge af det, men det vælger de selv...men at andre skal blive syge af det, det er ikke rimeligt og kn uden det har betydning for nogen på noget større plan, ændres.
Biler, fabrikker osv der forurener, er da heller ikke positivt for dig eller mig, men disse ting er mere eller mindre en nødvendighed for at samfundet kan hænge sammen, det er noget der arbejdes på at nedbringes(her kan vi ikke bare stoppe det uden det har vidtrækkende konsekvenser) og igen så må vi jo sætte krydset rigtigt så vi kn arbejde os den vej.
Så fordi jeg mener rygerne skal lette rumpetten og fjerne sig fra andre, er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke mener der er andre områder der skal have fokus og som også skader os...men rygningen, den kan undgåes nemt og redde en del mennesker.
Eva...

Tak for opsummering. Det er en lang debat at komme igennem.
Mange mennesker kører bil selvom det ikke er nødvendigt. Ligesom rygning ikke er nødvendigt. Jeg synes nu at tingene hører sammen. Man kan ikke udelukke en skadelig ting og ignorere alle de andre (som måske ville være meget ubehagelige at undvære..)
Synes stadig det er hysterisk at ulovliggøre rygning udendørs.
Tror du virkelig at et enkelt åndedrag gennem en røgsky udendørs er farlig for dig selv og dine børn? Bare nysgerrig.

Ja, rygere lugter og oser, men jeg ville foretrække en ryger fremfor en dame der har overhældt sig selv med parfume, som mange gør...Synes det kradser forfærdeligt i næsen. Og vi taler stadigvæk om udendørs. Men sådan er vi jo så forskellige.. Og det skal der være plads til. Synes jeg.

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

Marcus' Mor skriver:

Du og andre billister kan da mindske forudreningen ved, at investere i et tog el buskort istedet for, at have bil! ? 

Eller gå som jeg gør-smiler- og udvide det offentlige transportsystem...jeg sætter i hvert fald kryds der hvor jeg kan gøre alt for at minimere forurening...og så gider jeg altså ikke forurenes af andres afhængighed...
Knus Eva.

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

BellaT skriver:

Tak for opsummering. Det er en lang debat at komme igennem.
Mange mennesker kører bil selvom det ikke er nødvendigt. Ligesom rygning ikke er nødvendigt. Jeg synes nu at tingene hører sammen. Man kan ikke udelukke en skadelig ting og ignorere alle de andre (som måske ville være meget ubehagelige at undvære..)
Synes stadig det er hysterisk at ulovliggøre rygning udendørs.
Tror du virkelig at et enkelt åndedrag gennem en røgsky udendørs er farlig for dig selv og dine børn? Bare nysgerrig.

Ja, rygere lugter og oser, men jeg ville foretrække en ryger fremfor en dame der har overhældt sig selv med parfume, som mange gør...Synes det kradser forfærdeligt i næsen. Og vi taler stadigvæk om udendørs. Men sådan er vi jo så forskellige.. Og det skal der være plads til. Synes jeg.

Omkring rygningen der skal der helt klart et holdningsskift til...HVOR skadeligt det er kan ingen af jo udtale os om, men jeg synes ikke det er rart og jeg er sikker på det er skadeligt...det generer en masse fordi der er få der er afhængige...i min verden er der ingen tvivl om hvordan der skal prioteres og hvem der skal beskyttes...og selvom biler forurener, så skal jeg vel ikke finde mig i passiv rygning...det giver ingen mening...
Knus Eva..

Anmeld

5. juni 2009

qp

Man har målt hvor meget ikke-rygere optager af rygeres tobaksrøg. Sådanne målinger demonstrerer at de modtager 1/100 – 1/1000 af den dose som rygere modtager ved rygning. Det er derfor en smal sag at udregne hvor meget de arme ikke-rygeres lunger bliver 'belastet' af 'passiv rygning'. På et helt år modtager de 0,73 gram snavs gennem 'passiv rygning'. Tænk en gang, det er næsten et helt gram! Uha, uha. Et helt gram på kun et år!

Godt vi har en lov der 'beskytter' uskyldige mennesker imod den slags voldelige overfald. 0,73 gram voldeligt overfald på et år. Det er jo rent massemord.....

Anmeld

5. juni 2009

BellaT

Eva skriver:

Omkring rygningen der skal der helt klart et holdningsskift til...HVOR skadeligt det er kan ingen af jo udtale os om, men jeg synes ikke det er rart og jeg er sikker på det er skadeligt...det generer en masse fordi der er få der er afhængige...i min verden er der ingen tvivl om hvordan der skal prioteres og hvem der skal beskyttes...og selvom biler forurener, så skal jeg vel ikke finde mig i passiv rygning...det giver ingen mening...
Knus Eva..

At du ikke synes at rygning er rart er jo et lidt andet spørgsmål. Jeg synes jo at overparfumerede kvinder er ubehagelige at være i nærheden af, men derfra og til at lovgive om hvor mange liter de må påføre sig af gangen...

Jeg er helt med på at børn ikke skal udsættes for passiv rygning. Dog er det ikke altid muligt at gennemføre når man er andre steder. Kan klart se en reaktion på min dreng hvis han har været i et rum med røg. Kløende øjne og let hosten. Så det er noget skidt.
Men passiv rygning udendørs og kortvarigt. Der kan jeg altså ikke se noget problem.

At forbyde rygning udendørs og tillade at folk kører i bil, selvom de kan gå til alt det de har brug for, hænger ikke sammen. Synes ikke man kan skille tingene ad som du gør.

Anmeld

5. juni 2009

qp

Eva skriver:

Eller gå som jeg gør-smiler- og udvide det offentlige transportsystem...jeg sætter i hvert fald kryds der hvor jeg kan gøre alt for at minimere forurening...og så gider jeg altså ikke forurenes af andres afhængighed...
Knus Eva.

Synes ellers jeg kan huske du engang skrev i en anden debat omkring bilpriser, at du havde en bil  Men det kan da godt være jeg er helt forkert på den....

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

BellaT skriver:

At du ikke synes at rygning er rart er jo et lidt andet spørgsmål. Jeg synes jo at overparfumerede kvinder er ubehagelige at være i nærheden af, men derfra og til at lovgive om hvor mange liter de må påføre sig af gangen...

Jeg er helt med på at børn ikke skal udsættes for passiv rygning. Dog er det ikke altid muligt at gennemføre når man er andre steder. Kan klart se en reaktion på min dreng hvis han har været i et rum med røg. Kløende øjne og let hosten. Så det er noget skidt.
Men passiv rygning udendørs og kortvarigt. Der kan jeg altså ikke se noget problem.

At forbyde rygning udendørs og tillade at folk kører i bil, selvom de kan gå til alt det de har brug for, hænger ikke sammen. Synes ikke man kan skille tingene ad som du gør.

Det bliver så spændende at se hvornår det forbydes offentligt....og ikke mindst når der kommer nogle tal på bordet omkring det skadelige aspekt.
Jeg kan ikke følge din tankegang og du ikke min...og kan se du siger præcis det samme som jeg har svaret på mange gange...så tjek mine svar og du får et svar...smiler
knus Eva

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.