Synes I det burde være forbudt at ryge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juni 2009

Lullaby

Ja det syntes jeg. Jeg synes det er decideret klamt at gå forbi folk der ryger og det der røg sidder bare i ens tøj og adr siger jeg bare. Foran det lokale diskotek ligger der ekstremt mange cigaretskodder som alle folk går i. Og dem der har diskoteket er ikke engang tvunget til at fjerne dem så det er et ulækkert askebæger at gå igennem i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juni 2009

Honningblomst

Anja Nørreslet skriver:

Har du læst undersøgelserne? At bare en gang røg påvirker dine lunger i en sindssyg grad. Ja jeg er altså ked af det men det er da bare en undskyldning som irriterer mig grænseløst..

Enig....og om ikke andet så vil jeg gerne SELV bestemme hvornår jeg skal udsættes for noget der skader mig...lige meget hvor lidt eller hvor meget og da især når det er andres afhængighed der skader mig og mine....føj...

Anmeld

3. juni 2009

Balderson

Har stemt ja, men alt med måde...

Det ville være ok at det blev forbudt de steder hvor man spiser, såsom Cafe'er osv... For der er alså ikke noget mere træls end at sidde ved et bord og spise også få røg i hovedet fra bordret ved siden af..

Men eks. ved et busstoppested, synes jeg godt der må ryges.. Der kan man jo bare gå væk...

Så alt med måde...

Anmeld

4. juni 2009

Lusi

Tanja.. skriver:

Folk griller jo ikke hver dag næsten døgnet rundt

Altså mine forældre griller da stort set hver dag i sommerperioden og de bor nemlig i rækkehus..

Jeg synes da også selv det er irriterende at stå i en gruppe, hvor de fleste ryger, men altså helt ærlig så er jeg ikke så snævresynet og tænker MIG MIG MIG, og synes de ikke må ryge 

Jeg tænker sådan lidt, at kan jeg stå udenfor med bil os, dør jeg nok heller ik lige af at gå forbi en ryger..

Anmeld

4. juni 2009

Mette+Mathias

Lykke86 skriver:

Altså mine forældre griller da stort set hver dag i sommerperioden og de bor nemlig i rækkehus..

Jeg synes da også selv det er irriterende at stå i en gruppe, hvor de fleste ryger, men altså helt ærlig så er jeg ikke så snævresynet og tænker MIG MIG MIG, og synes de ikke må ryge 

Jeg tænker sådan lidt, at kan jeg stå udenfor med bil os, dør jeg nok heller ik lige af at gå forbi en ryger..

Sådan en gang ævl, - helt ærligt!! Hvem er det lige der tænker "mig mig mig"??? Mon ikke det er rygerne som holder på deres ret til at ryge hvor som helst og når som helst??

Vi er alle født med behov for søvn, mad og drikke, men der er - fanme! - ingen som er født med behov for at ryge (måske undtagen stakkels små børn, hvis mor røg i graviditeten), - så hvorfor skal en TILLÆRT vane gå ud over andre mennesker?

Hvad nu hvis jeg syntes det var fedt at gå rundt og drysse asbest alle de steder jeg kom, - hvad så med dem som ikke brød sig om at gå rundt i mit asbest-drys, - tænkte de så også "mig mig mig"??

Anmeld

4. juni 2009

Lusi

Mette+Mathias skriver:

Sådan en gang ævl, - helt ærligt!! Hvem er det lige der tænker "mig mig mig"??? Mon ikke det er rygerne som holder på deres ret til at ryge hvor som helst og når som helst??

Vi er alle født med behov for søvn, mad og drikke, men der er - fanme! - ingen som er født med behov for at ryge (måske undtagen stakkels små børn, hvis mor røg i graviditeten), - så hvorfor skal en TILLÆRT vane gå ud over andre mennesker?

Hvad nu hvis jeg syntes det var fedt at gå rundt og drysse asbest alle de steder jeg kom, - hvad så med dem som ikke brød sig om at gå rundt i mit asbest-drys, - tænkte de så også "mig mig mig"??

OMG slap dog lige af...!

Anmeld

4. juni 2009

SHERO

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2008/09/29/065451.htmJeg
Stemmer for at folk der har mindre end 3 km på arbejde nægtes at få bil... Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv, så er rygerne jo ikke de eneste der skader os med luftforurening, forskellen er selvfølgelig bare at ved en ryger kan man oftest gå nogen meter væk og ikke blive påvirket... ret svært i en storby hvor der trods en masse offtentlig transport middle er alt for mange mennesker med egen bil, eller 2...

Ta cyklen.. :-)

Anmeld

4. juni 2009

Lusi

Tullen85 skriver:

http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Hovedstadsomraadet/2008/09/29/065451.htmJeg
Stemmer for at folk der har mindre end 3 km på arbejde nægtes at få bil... Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv, så er rygerne jo ikke de eneste der skader os med luftforurening, forskellen er selvfølgelig bare at ved en ryger kan man oftest gå nogen meter væk og ikke blive påvirket... ret svært i en storby hvor der trods en masse offtentlig transport middle er alt for mange mennesker med egen bil, eller 2...

Ta cyklen.. :-)

kunne ik have sagt det bedre 

Bilejere forurener da nok mere end rygere, vil jeg mene..
Så dét skal jo så også forbydes helt..

Hvilket jeg da ville synes var rimelig trist,da vi bruger vores bil meget..
Men det vil rygerne jo også, hvis det da forbydes..

Anmeld

4. juni 2009

petersmor

Lykke86 skriver:

kunne ik have sagt det bedre 

Bilejere forurener da nok mere end rygere, vil jeg mene..
Så dét skal jo så også forbydes helt..

Hvilket jeg da ville synes var rimelig trist,da vi bruger vores bil meget..
Men det vil rygerne jo også, hvis det da forbydes..

Faktisk viser det sig jo også at udstødnings gasser er mindst lige så sundheds skadeligt som passiv rygning...
Hanne

Anmeld

4. juni 2009

Lusi

petersmor skriver:

Faktisk viser det sig jo også at udstødnings gasser er mindst lige så sundheds skadeligt som passiv rygning...
Hanne

Ja lige præcis det jeg mener..
Men det må de jo også bare forbyde så..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.