Synes I det burde være forbudt at ryge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2009

Honningblomst

Marcus' Mor skriver:

Beklager... men du er da (når du er bilist) lige så medansvarlig som rygere... Og dette siger jeg ikke for, at være led imod dig men det er faktum... Det andet med hvorfor du ik køber en cykel osv - ja den var måske lidt personlig... Sorry! Derudover synes jeg da jeg er kommet med et pr saglige og velargumenterede begrundelser men det er så også blot min egen opfattelse!

Men rygere kører da også bil...altså jeg kan ikke se hvorfor bilos skal blandes ind i en debat om hvorvidt rygere skal tage hensyn til ikke-rygere eller ej.
Udover det så er vi da enige om...(som jeg efterhånden har skrevet mange gange) at der er mange andre områder som også forurener og dem må vi jo så forholde os til og afhjælpe så godt vi kan.
Men det her er en debat omkring rygning udenfor i nærheden af andre burde være forbudt...egentlig ganske enkelt-
Knus Eva.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

BellaT

Eva skriver:

ja,...de kunne risikere at nedsætte deres forbrug... tror nu de fleste hensynsfulde rygere synes det ville være en god idé at der ikke blev røget udenfor cafeer og andre steder med amnge mennesker samlet...smiler

Tjaae, jeg synes bare der mangler nogle hensynsfulde ikke-rygere. Man tager det frie valg fra mennesket. Mere og mere.

Anmeld

5. juni 2009

Mette+Mathias

Eva skriver:

Men rygere kører da også bil...altså jeg kan ikke se hvorfor bilos skal blandes ind i en debat om hvorvidt rygere skal tage hensyn til ikke-rygere eller ej.
Udover det så er vi da enige om...(som jeg efterhånden har skrevet mange gange) at der er mange andre områder som også forurener og dem må vi jo så forholde os til og afhjælpe så godt vi kan.
Men det her er en debat omkring rygning udenfor i nærheden af andre burde være forbudt...egentlig ganske enkelt-
Knus Eva.

Nej, jeg forstår heller ikke hvorfor rygere altid skal blande bilos ind i diskusionerne? Det må vel være noget med at det bedste forsvar er et angreb? For der er jo naturligvis ingen rygere som kører bil.

I samme boldgade er eksemplet med at rygere skulle "flexe ud" når de røg, - fordi de brugte arbejdstiden til at ryge. Deres bedste forsvar var at ikke-rygerne gik på internettet.....nej, der er selvfølgelig absolut ingen rygere som går på internettet i arbejdstiden, - det er KUN ikke rygerne som gør det, - ligesom det KUN er dem der kører bil.

Det svarer lidt til at man ikke skal lovgive om spritkørsel, for der er jo alligevel nogle som kører når de er påvirkede af hash eller andre stoffer,- så lad os få dem af vejene først, inden vi diskuterer spritkørsel!!

Anmeld

5. juni 2009

heaven

nej det mener jeg ikke.... på restauranter osv indendørs synes jeg det er fint med forbud, men udenfor mener jeg bestemt ikke det skal forbydes. Så skulle man heller ikke må ryge i sin have, hvis det blæser? - det kunne jo være det kom over til naboen i f.eks rækkehuse og andet tæt bebyggelse...?? nej nej. synes efterhånden de er et jagtet folkefærd..... men almen fornuft og hensyn, mener jeg sagtens vi alle kan/skal være her..

Jannie - ikkeryger, men vokset op i et rygerhjem.

Anmeld

5. juni 2009

petersmor

Mette+Mathias skriver:

http://www.cancer.dk/Frivillig/forslagtilaktivitet er/Forebyggelse/Fakta_om_passiv_rygning.htm?catego ry=4

Ja, dette taler vist for sig selv...især det med at 3 cigaretter i et lukket rum er mere skadeligt end en befærdet vej i myldretiden...

Hmmm...Fair nok, men snakkede vi ikke rygning udendørs...?

Anmeld

6. juni 2009

Mette+Mathias

petersmor skriver:

Hmmm...Fair nok, men snakkede vi ikke rygning udendørs...?

Det stoppede vi jo med, da rygerne begyndte at blande bilos ind i debatten *S*

Anmeld

6. juni 2009

Loggidut

Jeg er på en nej stemme, men bryder mig ikke rigtigt om måden du har formuleret svarmuligheden, for ja rygere skal have lov at ryge udenfor, men derfor kan vi vel stadig tage hensyn! Jeg ryger, men behøver ikke at sidde midt i busstoppestedet hvor der er mange mennesker, hvis jeg skal ryge kan jeg vel trække for mig selv?

det er stadig mig der må vige, efter som det er noget jeg vælger at gøre, men at gøre det ulovligt, det er sgu noget pjat!

well, noget helt andet er, at uanset hvor meget rygere fortrækker sig, så kommer der en en sjov skare af folk som følger efter..tag f.eks en fest, hvor man har sat og spist, og rygerne går uden for....to min efter er det meste af festen samlet rundt om de rygere som gik ud. Og jeg er ikke af den holdning at rygere er sjovere, så jeg undre mig faktisk en del over fænomenet.

Hvad jeg så mener der er utroligt synd, er af det sagtens kan ødelægge en fest, fordi folk bliver delt på midten, når halvdelen af selskabet forlader rummet.

nå anden debat, andet sted.

min generelle holdning er at rygeloven nok er lidt sippet, men utrolig god, og fair over for ikke rygere, og jeg hyler ikke over jeg skal gå uden for og ryge, tværtimod, så mener jeg nok det er en fantastisk god ide.
Herhjemme ryger vi også uden for, og det må og skal folk acceptere.
Men at man begynder at forklare hvad folk må og skal med deres rygning udenfor er virkelig noget pjat!
Jeg bestemmer jo heller ikke hvor andre folk køre med deres bil, selv om jeg føler mig generet af osen fra den?

det er på tide regeringen begyndte at bruge deres kræfter på mere alvorlige ting, så som ældre der skal ligge i deres eget lort dagen lang, eller pædagoger som ikke kan få mere i løn, ja jeg kan blive ved, men at bruge resurcer på sådan noget pjat....christ!

vi skal alle respektere hinanden, sorte, hvide, rygere og ikke rygere!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.