Synes I det burde være forbudt at ryge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. juni 2009

Honningblomst

Lykke86 skriver:

Jamen det må du da meget meget undskylde..
Jeg er et menneske og kan fejle..ved så ik med dig..!

Men skal da gøre mit for det ik sker igen

Der er vel ingen regler for hvilke indlæg man "må" svare på i et offentligt forum....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2009

Mette+Mathias

Lykke86 skriver:

Jamen det må du da meget meget undskylde..
Jeg er et menneske og kan fejle..ved så ik med dig..!

Men skal da gøre mit for det ik sker igen

Ja, selvfølgelig kan alle fejle, - synes bare ikke du behøver blive grov, når nu du selv har gjort det lidt vanskeligt for mig at forstå hvad du mener, - jeg kan jo ikke vide at det er en fejl, vel?

Anmeld

5. juni 2009

Mette+Mathias

Lykke86 skriver:

Tror problemet er at i ikke forstår hvad det er jeg siger...

HVIS rygere skal stoppe med at ryge, skal resten af verdenen da også holde op med at køre bil, brænde underlige ting af og alle sådan nogle ting, ellers er det sgu da næsten ligegyldigt.. MENER JEG!!!

Der er jo tusind ting der skal forbydes, hvis vi alle skal leve længere..
Og hvis det kun bliver rygerne der bliver ramt, jamen så er det da en meget lille brik i puslespillet..  

Man skal jo starte et sted, og hvorfor så ikke starte der hvor det er nemmest?

Anmeld

5. juni 2009

Lusi

Eva skriver:

Jeg forstår godt hvad det er du skriver, det giver bare absolut ingen mening for mig...rygning har INGEN (hvis vi skal sammenligne med andre skadelige påvirkninger) samfundsmæssig fordel i sig....det eneste det gør er at skade en masse mennesker...jeg synes det er lige så tragisk at rygerne bliver syge af det, men det vælger de selv...men at andre skal blive syge af det, det er ikke rimeligt og kn uden det har betydning for nogen på noget større plan, ændres.
Biler, fabrikker osv der forurener, er da heller ikke positivt for dig eller mig, men disse ting er mere eller mindre en nødvendighed for at samfundet kan hænge sammen, det er noget der arbejdes på at nedbringes(her kan vi ikke bare stoppe det uden det har vidtrækkende konsekvenser) og igen så må vi jo sætte krydset rigtigt så vi kn arbejde os den vej.
Så fordi jeg mener rygerne skal lette rumpetten og fjerne sig fra andre, er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke mener der er andre områder der skal have fokus og som også skader os...men rygningen, den kan undgåes nemt og redde en del mennesker.
Eva...

Ja men hvor skal rygerne være henne efterhånden?
Synes da også det er fint at de ikke må sidde udenfor ved caféer og ryge andre i hoved, men hvis ikke man må sidde i sin egen have og ryge, synes jeg sgu det er for langt ude..

Da jeg selv røg, røg jeg heller ik hvis vi f.eks var i parken og se bold, for brød mig slet ik det, i sådan en tæt forsamling..Desværre er der jo så bare alle dem der IKKE tager hensyn..
Er bare synt det skal gå ud over alle andre.. men sådan er det jo desværre altid..

Ville da også ønske at alle holdte op med at ryge, men hvor er vi så henne??

Så skal alle på sygehuset ligepludselig, fordi de er så afhængige..?

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

Lykke86 skriver:

Ja men hvor skal rygerne være henne efterhånden?
Synes da også det er fint at de ikke må sidde udenfor ved caféer og ryge andre i hoved, men hvis ikke man må sidde i sin egen have og ryge, synes jeg sgu det er for langt ude..

Da jeg selv røg, røg jeg heller ik hvis vi f.eks var i parken og se bold, for brød mig slet ik det, i sådan en tæt forsamling..Desværre er der jo så bare alle dem der IKKE tager hensyn..
Er bare synt det skal gå ud over alle andre.. men sådan er det jo desværre altid..

Ville da også ønske at alle holdte op med at ryge, men hvor er vi så henne??

Så skal alle på sygehuset ligepludselig, fordi de er så afhængige..?

Er din have offentlig???
Problemet er jo som du selv kommer ind på, at der er mange rygere der ikke kan tage hensyn og så ender det jo med at blive enten eller.
Man kan jo bare lave en lov der hedder, at en ryger ikke må ryge offentligt hvis der er andre mennesker i nærheden...og hvad er så nærheden...20 meter...??
Knus Eva

Anmeld

5. juni 2009

Lusi

Mette+Mathias skriver:

Ja, selvfølgelig kan alle fejle, - synes bare ikke du behøver blive grov, når nu du selv har gjort det lidt vanskeligt for mig at forstå hvad du mener, - jeg kan jo ikke vide at det er en fejl, vel?

Hmm det var så heller ik lige min pointe at være grov ..

Men alle kan jo fejle, ville jeg så mene du også selv kunne..
Men du må da undskylde hvis det stødte dig..

Anmeld

5. juni 2009

BellaT

Synes det er fuldstændig hysterisk at ulovliggøre rygning udendørs. 
Det er ok at man ikke må ryge indendørs.
Jeg er selv ikke-ryger. Er lige stoppet med min hygge-rygning.
Jeg tror ikke på at børn eller voksne tager skade af at gå igennem en røgsky på vej ind til et center eller andet. 
Uha uha, hvor er det farligt. Ja, det er det da. Hvis man ryger hjemme indendøre og/eller bliver udsat for passiv rygning hver dag. Men et enkelt eller to åndedrag gennem en røgsky udendørs.. Ej, helt ærligt!! Så skal bilos jo også ulovliggøres... 

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

Synes det er fuldstændig hysterisk at ulovliggøre rygning udendørs. 
Det er ok at man ikke må ryge indendørs.
Jeg er selv ikke-ryger. Er lige stoppet med min hygge-rygning.
Jeg tror ikke på at børn eller voksne tager skade af at gå igennem en røgsky på vej ind til et center eller andet. 
Uha uha, hvor er det farligt. Ja, det er det da. Hvis man ryger hjemme indendøre og/eller bliver udsat for passiv rygning hver dag. Men et enkelt eller to åndedrag gennem en røgsky udendørs.. Ej, helt ærligt!! Så skal bilos jo også ulovliggøres... 

Årøv at læse et par indlæg tilbage...af dem jeg har skrevet, så er der svar på den i mine øjne, latterlige sammenligning af røg og anden forurening og muligheden for at have indvirkning.
At du TROR det ikke skader er ikke godt nok i min verden...og skadesvirkninger eller ej, så er det yderst generende at skulle sidde op af en ryger.
Knus Eva...som ikke har brug for at fortælle mennesker der er for rygning hvad de er...

Anmeld

5. juni 2009

BellaT

Eva skriver:

Årøv at læse et par indlæg tilbage...af dem jeg har skrevet, så er der svar på den i mine øjne, latterlige sammenligning af røg og anden forurening og muligheden for at have indvirkning.
At du TROR det ikke skader er ikke godt nok i min verden...og skadesvirkninger eller ej, så er det yderst generende at skulle sidde op af en ryger.
Knus Eva...som ikke har brug for at fortælle mennesker der er for rygning hvad de er...

Jeg skal nok tage mig sammen til at læse denne debat igennem. Men pheeew, den er lang. 
Men jeg tror nu nok jeg mener det samme som nu. Nemlig at det er hysterisk at rygere ikke må ryge udendørs.

Anmeld

5. juni 2009

Honningblomst

BellaT skriver:

Jeg skal nok tage mig sammen til at læse denne debat igennem. Men pheeew, den er lang. 
Men jeg tror nu nok jeg mener det samme som nu. Nemlig at det er hysterisk at rygere ikke må ryge udendørs.

Her er mit svar ang. andre former for forurening...ikke at jeg kan se det har nogen relevans når vi taler om rygning eller ikke rygning offentligt..

Jeg forstår godt hvad det er du skriver, det giver bare absolut ingen mening for mig...rygning har INGEN (hvis vi skal sammenligne med andre skadelige påvirkninger) samfundsmæssig fordel i sig....det eneste det gør er at skade en masse mennesker...jeg synes det er lige så tragisk at rygerne bliver syge af det, men det vælger de selv...men at andre skal blive syge af det, det er ikke rimeligt og kn uden det har betydning for nogen på noget større plan, ændres.
Biler, fabrikker osv der forurener, er da heller ikke positivt for dig eller mig, men disse ting er mere eller mindre en nødvendighed for at samfundet kan hænge sammen, det er noget der arbejdes på at nedbringes(her kan vi ikke bare stoppe det uden det har vidtrækkende konsekvenser) og igen så må vi jo sætte krydset rigtigt så vi kn arbejde os den vej.
Så fordi jeg mener rygerne skal lette rumpetten og fjerne sig fra andre, er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke mener der er andre områder der skal have fokus og som også skader os...men rygningen, den kan undgåes nemt og redde en del mennesker.
Eva...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.