BellaT skriver:
Jeg skal nok tage mig sammen til at læse denne debat igennem. Men pheeew, den er lang.
Men jeg tror nu nok jeg mener det samme som nu.
Nemlig at det er hysterisk at rygere ikke må ryge udendørs.
Her er mit svar ang. andre former for forurening...ikke at jeg kan se det har nogen relevans når vi taler om rygning eller ikke rygning offentligt..
Jeg forstår godt hvad det er du skriver, det giver bare absolut ingen mening for mig...rygning har INGEN (hvis vi skal sammenligne med andre skadelige påvirkninger) samfundsmæssig fordel i sig....det eneste det gør er at skade en masse mennesker...jeg synes det er lige så tragisk at rygerne bliver syge af det, men det vælger de selv...men at andre skal blive syge af det, det er ikke rimeligt og kn uden det har betydning for nogen på noget større plan, ændres.
Biler, fabrikker osv der forurener, er da heller ikke positivt for dig eller mig, men disse ting er mere eller mindre en nødvendighed for at samfundet kan hænge sammen, det er noget der arbejdes på at nedbringes(her kan vi ikke bare stoppe det uden det har vidtrækkende konsekvenser) og igen så må vi jo sætte krydset rigtigt så vi kn arbejde os den vej.
Så fordi jeg mener rygerne skal lette rumpetten og fjerne sig fra andre, er jo ikke ensbetydende med at jeg ikke mener der er andre områder der skal have fokus og som også skader os...men rygningen, den kan undgåes nemt og redde en del mennesker.
Eva...
Anmeld