Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

An&Jo

AnjaB skriver:

Også stor enighed herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

FrkZier

LilleNyPåVej skriver:

Ej nu mener jeg jo heller ikke et RAP over nallerne, mener bare at alle skal hjælpe til og det er bestemt ikke det indtryk jeg får.

Og det er skam et privilegie af få kh. Men nu er der også dem der går fra at have et godt job til at gå på dagepnge til at skulle ned på kh og det bliver en mindre og mindre indkomst for hver gang.

Jeg syntes bare det er så synd og jeg syntes aldrig jeg høre om at det skal gå ud over andre end dem der har mindre 

så at dem der tjener mest, betaler mest i skat - det er ikke at hjælpe?

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

Laulund87 skriver:

Hvad er der dog galt i det??

Selvfølgelig får man mere hvis man har taget højere uddannelse, større ansvar osv osv. Hvis timelønnen altid var lige, kunne det jo ikke betale sig at tage uddannelse

Og ja jeg er uenig med dig selvom jeg ikke tjener en masse penge. Jeg er nok en af de "svage" da jeg er på førtidspension og jeg mener ikke de rige skal "straffes". Det er dælme ikke nogen guldgrube at være på pension, men jeg er ovenud taknemmelig for det jeg kan få og ville også stadig være det hvis jeg fik mindre. Det ville da ikke være fedt, men bare det at jeg kan få hjælp.. Synes desværre lidt at mange tænker "giv mig, giv mig og giv mig lidt mere"

nu er jeg så for en gangs skyld uenig med dig, for jeg vil mene der er pokkers stor forskel på at være på førtidspension og på at være på kh både rent økonomisk men så sandeligt også når det kommer til rent frihedsmæssigt.

Jeg er en af dem som du ved som absolut ikke selv har valgt at være på kh, og dét har Dustmuz heller ikke, men for mig ville det godt betyde en herregård i forskel at få måske det dobbelte i indtægt, jeg ville gerne se nogen leve for 5700 kr om måneden FØR der overhovedet er betalt noget som helst. hvis det gør mig grisk at jeg gerne vil have muligheden for at leve selvom jeg er på kh, jamen så er det det jeg er. ( og jeg gør det personligt da jeg formenligt ikke er den eneste der har det sådan)

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

Dustmuz skriver:

nu er jeg på KH.. jeg betaler da også skat..
på lige fod med dig.. og ja.. Resten af danmark..

Jeg betaler bare en mindre skat, da jeg ikke tjener ret meget lige PT..

Men ALLE i danmark betaler skat (medmindre de snyder i hvert fald)

Det har du ret i, det beklager jeg, men pengene kommer jo fra statskassen anyways.

Men "de rige" betaler mange, mange penge ind til skattekassen, selvom det kun er "de svage" man hører om i medierne, der må ofre sig (At de rige må ofre en masse, sælger jo ikke!)

Jeg er bestemt ikke en af dem der tjener mange penge, og når jeg er færdig med at læse er jeg uddannet pædagog. Dog kan jeg sagtens se det store billede, og at vi må skære ned på visse privilegier (som det er nævnt tidligere er det privilegier, og ikke en menneskeret) - indtil gælden er betalt tilbage.

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor til Ella skriver:

Okay så nu er det også galt at man vælger at bidrage meget til kassen????

Ja, det er mit valg og jeg elsker det, men hvis jeg skal straffes for det så kan man da rende mig

Og arbejdsmoral er en by i rusland i DK efter hånden.

Hehe det syntes jeg faktisk er lidt sjovt.

Du siger åbenlyst selv at du ikke gider  og bidrage hvis du skal straffes for at tjene mere.

Så er der så dem der tjener mindre der skal straffes fordi de ikke kan undgå det fordi det er penge de får fra staten og jeg snakker ikke kun om dem i artiklen, der er så mange andre, der er også dem der får ganske almindelig kh og bor alene osv, men siger de at det gider de ikke så må de undvære den løn de får - der bliver lavet flere og flere regler og det skal være svære at få kh og hvad ved jeg

Men det er okay - hver sin mening 

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Dustmuz skriver:

det som jeg tænker/tror

De rige: vi betaler rigeligt, vi betaler for meget

Dem i midten: vi har det da okay

dem i bunden: gid nogen gad sparke landet på ret kurs

Det er sådan jeg tror de forskellige klasser tænker..
hvis man inddeler dem i 3..

i skal være velkommen til at kommentere på det. og det er ikke ment som kritik af nogen..

men tror bare at dem som har pengene, syntes de betaler rigeligt eller for meget.. og derfor føler at det er et angreb på DEM personligt at de måske skal punge ud med 1000kr mere om måneden, for at man måske kan få nogen flere arbejdspladser..

(hvis pengene så rent faktisk gik til det)

de fattige vil jo føle at de bliver presset på alle fronter til at få et arbejde som ikke er der..

hvordan får man et arbejde som ikke er der??
jeg spørger bare

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

det som jeg tænker/tror

De rige: vi betaler rigeligt, vi betaler for meget

Dem i midten: vi har det da okay

dem i bunden: gid nogen gad sparke landet på ret kurs

Det er sådan jeg tror de forskellige klasser tænker..
hvis man inddeler dem i 3..

i skal være velkommen til at kommentere på det. og det er ikke ment som kritik af nogen..

men tror bare at dem som har pengene, syntes de betaler rigeligt eller for meget.. og derfor føler at det er et angreb på DEM personligt at de måske skal punge ud med 1000kr mere om måneden, for at man måske kan få nogen flere arbejdspladser..

(hvis pengene så rent faktisk gik til det)

de fattige vil jo føle at de bliver presset på alle fronter til at få et arbejde som ikke er der..

hvordan får man et arbejde som ikke er der??
jeg spørger bare

Men du VED jo ikke om alle folk tænker sådan.. Jeg kan bare ikke helt forstå det og synes bestemt ikke de rige skal straffes og sættes til at forsørge de fattige, groft sagt. At der overhovedet er kontanthjælp til nogen, er jo fantastisk. Og at dem der tjener mere end 30.000 kr skal forsørge partneren, er helt ok i mine øjne

Som jeg skrev før er mentaliteten blevet; Giv mig, giv mig og giv mig lidt mere. Det mener jeg helt ærligt og det er trist.

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

så at dem der tjener mest, betaler mest i skat - det er ikke at hjælpe?

Jo, det er slet ikke det jeg siger. Men de har bedre råd til at give mere istedet for at det altid er dem med mindst der skal give mere 

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Mor til Ella skriver:

Okay så nu er det også galt at man vælger at bidrage meget til kassen????

Ja, det er mit valg og jeg elsker det, men hvis jeg skal straffes for det så kan man da rende mig

Og arbejdsmoral er en by i rusland i DK efter hånden.

Ja arbejdsmoral er en by i rusland.. netop fordi at landet et ved at være på røven (pænt sagt)

politikerne skraber til sig med spade og skovl, og lader andre betale..

DE burde måske selv punge ud.. men nej nej

derfor må man jo ty til den danske befolkning, og hente pengene der hvor de er..

og hvor er pengene..
Du kan ikke rigtigt presse en tør citron (dem på KH f.eks)
så derfor må man jo trække på dem som rent faktisk tjener noget..
om det er hr Danmark som tjener 300.000kr om året, eller om det er fru Danmark som tjener 900.000kr om året..

Hr danmark kan måske smide 10.000 om året. og fru Danmark må så lige slippe 20.000 om året..

(bare tal der er slynget ud)

i det lange løb, vil det måske hjælpe til at forbruget i danmark kan stige, og at man derved kan få flere arbejdspladser, og derved få flere til at hjælpe med at betale..

Men hvad lyder bedst..
at du har 4.600.000 millioner mennesker som arbejder
eller
at du har 4.700.000 millioner mennesker som arbejder

Jeg vil sige 4.7millioner.. da der så er 100.000 flere til at spytte i kassen..
og hvis der er flere til at spytte i kassen, kan det være der kan komme 100.000 flere i arbejde..

Kan du se hvad vej det går??
Dette er dog kun teori desværre

Anmeld

2. november 2012

FrkZier

LilleNyPåVej skriver:

Jo, det er slet ikke det jeg siger. Men de har bedre råd til at give mere istedet for at det altid er dem med mindst der skal give mere 

men det er da heller ikke dem der tjener mindst der giver mest - det er jo lige netop dem der tjener mest der giver mest = topskatten..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.