Dustmuz skriver:
lad os lave n teoretisk øvelse nu
TSs mand arbejder 40 timer om ugen til 100kr i timen..
Han arbejder derfor 160 timer om måneden (Febuar 28 dage)
han tjener derfor 16.000kr
personen her betaler bundskat
Din mand arbejder 60 timer om ugen til 80kr i timen.
Han arbejder 240 timer om måneden
han tjener derfor 19.200..
han betaler topskat
da din mand selv har valgt at arbejde de ekstra 20 timer om ugen, syntes jeg ikke at han skal klage over at få det samme udbetalt som ham der arbejder 40.. Din mand kan jo bare arbejde 20 timer mere..
skatten bliver ikke afspejlet i det løn niveau man er på..
men af det man har "udbetalt"
en der tjener 390.000 året, vil have mindre udbetalt, end en der tjener 385.000 pga at personen med 385.000 betaler mellemskat og personen med 390.000 betaler topskat
Jeg synes nu stadig det er fair at man ikke har det sammeu dbetalt når man arbejder mere end andre gør..
som jeg skrev, så forstår jeg simpelthen ikke det der med at alle skal være lige.. nogle er villige til at knokle for mere i lønposen og andre er ikke.. men hvorfor skal dem der så er villlige straffes for det?+ forstår det ikke.. hvis vi alle har det samme udbetalt ville der ikke være nok gang i samfundet og mange firmaer måtte dreje nøglen om, så kommer vi endnu mere på økonomisk skråplan.. jeg synes det er helt fair at alle hjælper til, og som jeg skriver, så brokker vi os ikke over vores skatteprocent, men vi bliver irriteret over at folk vil have vi skal have det samme som alle andre, for sådan er det bare ikke..
og efter din udregning, så vil min kæreste jo tjene mindre end den anden hvis han går 20 timer ned..

Du kan jo ikke bruge den udregning til noget når det ikke engang er samme timeløn, for det er ikke mange der kun får 80kr i timen..
Anmeld