Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

lad os lave n teoretisk øvelse nu

TSs mand arbejder 40 timer om ugen til 100kr i timen..
Han arbejder derfor 160 timer om måneden (Febuar 28 dage)
han tjener derfor 16.000kr
personen her betaler bundskat

Din mand arbejder 60 timer om ugen til 80kr i timen.
Han arbejder 240 timer om måneden
han tjener derfor 19.200..
han betaler topskat

da din mand selv har valgt at arbejde de ekstra 20 timer om ugen, syntes jeg ikke at han skal klage over at få det samme udbetalt som ham der arbejder 40.. Din mand kan jo bare arbejde 20 timer mere..

skatten bliver ikke afspejlet i det løn niveau man er på..
men af det man har "udbetalt"

en der tjener 390.000 året, vil have mindre udbetalt, end en der tjener 385.000 pga at personen med 385.000 betaler mellemskat og personen med 390.000 betaler topskat

Jeg synes nu stadig det er fair at man ikke har det sammeu dbetalt når man arbejder mere end andre gør..

som jeg skrev, så forstår jeg simpelthen ikke det der med at alle skal være lige.. nogle er villige til at knokle for mere i lønposen og andre er ikke.. men hvorfor skal dem der så er villlige straffes for det?+ forstår det ikke.. hvis vi alle har det samme udbetalt ville der ikke være nok gang i samfundet og mange firmaer måtte dreje nøglen om, så kommer vi endnu mere på økonomisk skråplan.. jeg synes det er helt fair at alle hjælper til, og som jeg skriver, så brokker vi os ikke over vores skatteprocent, men vi bliver irriteret over at folk vil have vi skal have det samme som alle andre, for sådan er det bare ikke..

og efter din udregning, så vil min kæreste jo tjene mindre end den anden hvis han går 20 timer ned..

Du kan jo ikke bruge den udregning til noget når det ikke engang er samme timeløn, for det er ikke mange der kun får 80kr i timen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

FrkZier

LilleNyPåVej skriver:

Har aldrig sagt at man var fattig på 30.000 kr   Men det irriterer mig at dem der tjener 100.000 kr ikke får et rap over nallerne, de skal jo konstant have skattelettelser f.eks, og de kan trylle og trække ting fra og hvad ved jeg.

Politkerne får i hoved og i ***, men uhad, de skal jo helst have det ligeså godt som altid. Jeg kan nemlig godt huske at EL havde den oppe og vende og alle var sure over at de overhovedet åbnede munden og sagde at poltikerne var født med en guldske bagi.

Det er den forskelsbehandling jeg slet ikke kan have. Fair nok at vi skal hjælpe Danmark, men det skal da ikke kun være dem på kh der skal gøre det - oftest er der en grund til kh, som f.eks ingen arbejde eller sygdom.

Og jeg ved godt at dem tjener 100.000 har arbejdet sig op i fødekæden og det er selvfølgelig deres egen fortjeneste, men vi kan jo ikke alle være direktører osv 

det du skriver der, chokerer mig faktisk ret meget - skal man have et rap over nallerne dvs. straffes for at have et højlønnet job?

jo selvfølgelig er det dem der tjener mest der betaler mest, de stærkeste bære den tungeste byrde osv - men SÅ mange fordele er er altså heller ikke ved at betale top skat.

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

An&Jo skriver:

men så er det jo også fordi de er kvalificeret til en højere timeløn, så har de en anden uddannelse, måske en masse efteruddannelse.. forstår ikke hvorfor der skal være alt den ligestilling på det punkt.. vi må vel snart indse at nogen bare tjener mere, enten på grudn af mange timer, eller på grund af en masse ekstra kompetencer

Er overhovedet ikke uenig  Jeg syntes at folk der uddanner sig osv fortjener det de får - man skal yde for at kunne nyde som man altid siger.

Men i siger alle sammen selv at Danmark skal reddes LIGE NU fordi økonomien er lort - men i siger også alle sammen hvorfor det skal gå ud over dem der har mere?

Jeg siger så hvorfor skal det går ud over dem der har mindre? Hvorfor skal det ikke gå ud over os alle sammen?

Men det er der ingen der kan se. Det kan da ligeså nemt være at ham med den lange uddannelse, til den store løn osv bliver syg og kommer ned og skal prøve det som andre på kh skal.

Jeg syntes bare der er forskels behandling og det er der altid for dem der har mindre - igen ikke sagt at 30.000 kr er fattigmandsgrænsen - men det er stadig mindre og en stor forskel fra f.eks. 100.000 kr

Anmeld

2. november 2012

TeamRocket

Elgaard73 skriver:

Først vil jeg lige understrege at jeg syntes at den gensidige forsøgerpligt skulle fjernes!!! Men jeg tror desværre bare ikke at det er realistisk og når det nu engang er sådan at det er, så syntes jeg at det er helt fair at det bliver lige for alle, gift eller ej. Og som nogle har nævnt, så er det jo ikke lige de dårligst stillede KH modtagere der bliver ramt. Jeg troede at KH var til de svageste/dårligst stillede og hvis man har en partner der tjener 30.000 kr eller mere, så syntes jeg ikke at man hører til i den kategori... Og så er jeg for den sags skyld fløjtende ligeglad med hvilken gæld man har oparbejdet eller hvor hårdt man har sat sig med hus, bil eller andet. Det kan ikke være samfundets problem, men ens eget. 

Anmeld

2. november 2012

Gardenia

LilleNyPåVej skriver:

Ikke fordi de ikke irriterer mig i forvejen, men hold da op hvor de bare overhovedet ikke gør noget for den almindelige dansker efterhånden 

http://www.b.dk/politiko/regeringen-vil-goere-det-svaerere-at-faa-kontanthjaelp-0

Fandt denne artikel hvor der nu bliver snakket om at forsørgelsespligt også skal gå ud over dem som bor sammen med deres KÆRESTE uden at være gift - så hvis man vælger at flytte sammen efter 6 måneder, vupti så skal man forsørge hinanden hvis den ene er på kh.

Hvad fanden tænker de på. Forsørgelsespligten burde i forvejen afskaffes for dem der er gift  Man burde have lov at være selvstændige individer, er det ikke nok at man måske ikke har et arbejde eller er syg, nej nu skal man også forsørges af andre Kedeligt lille land vi bor i..

Tænker ikke på mig selv, men kom til at tænke på et vennepar der står og skal sælge deres hus fordi at manden ryger ud af dagpengene - og jeg syntes simpelthen det er sørgeligt og dette link bidrager jo kun til at det er endnu mere sørgeligt.

Men hvad syntes i så om alt det her med forsørgelsespligt? Både det med at være gift, men nu også med at de vil at man ikke behøver og være gift for at skulle forsørge hinanden?

Jeg synes det er fint, forestillingen om at ægteskab er en ganske anderledes forpligtigelse overfor hinanden, end os der ikke har papirer på forholdet burde slettes.

Det at bo sammen og dele liv er en stor beslutning, kan det her så hjælpe på at man overvejer inden man haster ind i en bo-situation (stifte familie og alt hvad der hører til...) så synes jeg den gør dobbelt gavn.

At det så er et absolut tåbeligt tidspunkt den kommer på, viser vel bare hvor langt politikerne er fra den daglige verden.

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

det du skriver der, chokerer mig faktisk ret meget - skal man have et rap over nallerne dvs. straffes for at have et højlønnet job?

jo selvfølgelig er det dem der tjener mest der betaler mest, de stærkeste bære den tungeste byrde osv - men SÅ mange fordele er er altså heller ikke ved at betale top skat.

Men man skal have et rap over nallerne for at tjene mindre  ? Det er da der det gør mest ondt.

Jeg syntes at alle skal have et rap over nallerne og ikke kun nogen.

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

LilleNyPåVej skriver:

Er overhovedet ikke uenig  Jeg syntes at folk der uddanner sig osv fortjener det de får - man skal yde for at kunne nyde som man altid siger.

Men i siger alle sammen selv at Danmark skal reddes LIGE NU fordi økonomien er lort - men i siger også alle sammen hvorfor det skal gå ud over dem der har mere?

Jeg siger så hvorfor skal det går ud over dem der har mindre? Hvorfor skal det ikke gå ud over os alle sammen?

Men det er der ingen der kan se. Det kan da ligeså nemt være at ham med den lange uddannelse, til den store løn osv bliver syg og kommer ned og skal prøve det som andre på kh skal.

Jeg syntes bare der er forskels behandling og det er der altid for dem der har mindre - igen ikke sagt at 30.000 kr er fattigmandsgrænsen - men det er stadig mindre og en stor forskel fra f.eks. 100.000 kr

det rammer jo alle over 30.000kr, så kan ikke se det rammer de fattigste..

men tror bare vi skal blive enige om at være uenige, og så vil jeg stoppe den her, for sidder og bliver lidt irriteret over nogle af svarerne, og jeg har brændt nallerne én gang herinde så må hellere få stoppet mig selv i tide den her gang..

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Gardenia skriver:

Jeg synes det er fint, forestillingen om at ægteskab er en ganske anderledes forpligtigelse overfor hinanden, end os der ikke har papirer på forholdet burde slettes.

Det at bo sammen og dele liv er en stor beslutning, kan det her så hjælpe på at man overvejer inden man haster ind i en bo-situation (stifte familie og alt hvad der hører til...) så synes jeg den gør dobbelt gavn.

At det så er et absolut tåbeligt tidspunkt den kommer på, viser vel bare hvor langt politikerne er fra den daglige verden.

Det er da lige meget om man venter 5 år og får en lejlighed/ eller hus eller om man venter 6 måneder. Det er da stadig tåbeligt 

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

LilleNyPåVej skriver:

Det er da også alle der yder?

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

LilleNyPåVej skriver:

Ikke fordi de ikke irriterer mig i forvejen, men hold da op hvor de bare overhovedet ikke gør noget for den almindelige dansker efterhånden 

http://www.b.dk/politiko/regeringen-vil-goere-det-svaerere-at-faa-kontanthjaelp-0

Fandt denne artikel hvor der nu bliver snakket om at forsørgelsespligt også skal gå ud over dem som bor sammen med deres KÆRESTE uden at være gift - så hvis man vælger at flytte sammen efter 6 måneder, vupti så skal man forsørge hinanden hvis den ene er på kh.

Hvad fanden tænker de på. Forsørgelsespligten burde i forvejen afskaffes for dem der er gift  Man burde have lov at være selvstændige individer, er det ikke nok at man måske ikke har et arbejde eller er syg, nej nu skal man også forsørges af andre Kedeligt lille land vi bor i..

Tænker ikke på mig selv, men kom til at tænke på et vennepar der står og skal sælge deres hus fordi at manden ryger ud af dagpengene - og jeg syntes simpelthen det er sørgeligt og dette link bidrager jo kun til at det er endnu mere sørgeligt.

Men hvad syntes i så om alt det her med forsørgelsespligt? Både det med at være gift, men nu også med at de vil at man ikke behøver og være gift for at skulle forsørge hinanden?

det jeg synes er mest problematisk et eller andet sted er ikke så meget rig/fattig, jeg undrer mig bare stadig over at de som går arbejdsløse skal straffes fordi der ikke er nok arbejdspladser at tage af, der er ufatteligt mange der siger at der jo er rigeligt med arbejde, men faktum er at hvis ikke man vil leve af forsørgelse så ligger vi formenligt på noget der minder om 5 personer der skal slås om 1 arbejdsplads.. hvorfor er det så at man vælger at spare penge på et område i en periode hvor mange mennesker har brug for hjælp. dét kan jeg simplethen ikke få ind i min knold.

og dem der siger at fordi de arbejder så og så meget så skal de have mere, til det kan jeg kun sige, 1 i har SELV valgt det, hvorfor skal JEG straffes for jeres valg? og 2: der findes sgu mange som arbejder både 50 og 60 timer om ugen uden at få noget der bare MINDER om minister lønning ( min far feks havde/har i perioder måske op til 45 timer om ugen, men hans løn hedder maksimum 25.000 FØR skat, og han er på det øveste løntrin han kan komme indenfor sin branche)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.