LilleNyPåVej skriver:
Timerne og lønnen skal jo hænge sammen. Hvis du arbejder 60 timer og tjener 250 kr i timen så jo så syntes jeg godt man kan bidrage lidt mere.
Men har du en mere almindelig løn og arbejder 60 timer, ja så er det da også velfortjent at du får de ekstra penge udbetalt. Ikke at det ikk er velfortjent ellers 
Jeg syntes bare der skal være en sammenhæng imellem alle danskerne og det syntes jeg aldrig der er. Hvornår har man sidst hørt at dem der tjener mere skal betale mere? Det er altid dem der tjener mindre der skal betale mere. Sidst jeg hørte skulle top skatten endnu engang sænkes - ergo mere til de "rige" hvis man kan sige det sådan.
Og har ALDRIG sagt man er fattig hvis man tjener 30.000 kr - hvor får folk det fra?

Tak for den gode tone
Selvom man ikke er enig.
Så kan man også vende den om at sige at det er dem der tjener mere har et højere forbrug og dermed ligger mere i butikkerne, og dermed skaber vækst.
Jeg siger ikke jeg ikke vil bidrage mere, men den der Robin Hood agtige nu sidder vi i rundkreds og deler det hele lige over, så der ikke er nogen der er mere end andre ( ikke at det er det du siger, det ved jeg godt)
Jeg tror jeg vil kunne nævne 20+ måder at sparer penge på, men nu er jeg heldigvis ikke politiker
Der bliver nød til at være forskel på et samfund, og jeg tjener okay og betaler i den grad min del af kagen, men vi bliver nød til at vælge vores kampe, der skal fortsat være penge til at passe vores ældre, passe vores børn, penge til at forske for skal vi også bruge.
Jeg forstår til fulde at det kan komme til at betyde rigtig meget for en familie, men jeg tror bare vi i en periode kommer ud i at vi bliver nød til at klarer os selv lidt mere end vi har gjort hidtil.
Og igen har vi et sikkerhedsnet og dem der virkelig har brug for hjælp får det normalt også.... Og heldigvis for det