Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Men du VED jo ikke om alle folk tænker sådan.. Jeg kan bare ikke helt forstå det og synes bestemt ikke de rige skal straffes og sættes til at forsørge de fattige, groft sagt. At der overhovedet er kontanthjælp til nogen, er jo fantastisk. Og at dem der tjener mere end 30.000 kr skal forsørge partneren, er helt ok i mine øjne

Som jeg skrev før er mentaliteten blevet; Giv mig, giv mig og giv mig lidt mere. Det mener jeg helt ærligt og det er trist.

grunden til at så mange er på KH idag, er jo netop at der ikke er noget abejde og hente..
og så må dem som tjener pengene, altså også pænt spytte i kassen, så man måske kan få flere i arbejde..

life sucks nogen gange..
Det her er en af dem..

var det mig der tjente pengene.. ville jeg intet have imod og lægge lidt ekstra for at få nogen flere i arbejde..
for flere i arbejde, kan være med til at stabilisere økonomien, og når den er stabil kommer det dig til gode igen.. måske endda mange gange igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Elgaard73

jydeinden skriver:

det jeg synes er mest problematisk et eller andet sted er ikke så meget rig/fattig, jeg undrer mig bare stadig over at de som går arbejdsløse skal straffes fordi der ikke er nok arbejdspladser at tage af, der er ufatteligt mange der siger at der jo er rigeligt med arbejde, men faktum er at hvis ikke man vil leve af forsørgelse så ligger vi formenligt på noget der minder om 5 personer der skal slås om 1 arbejdsplads.. hvorfor er det så at man vælger at spare penge på et område i en periode hvor mange mennesker har brug for hjælp. dét kan jeg simplethen ikke få ind i min knold.

og dem der siger at fordi de arbejder så og så meget så skal de have mere, til det kan jeg kun sige, 1 i har SELV valgt det, hvorfor skal JEG straffes for jeres valg? og 2: der findes sgu mange som arbejder både 50 og 60 timer om ugen uden at få noget der bare MINDER om minister lønning ( min far feks havde/har i perioder måske op til 45 timer om ugen, men hans løn hedder maksimum 25.000 FØR skat, og han er på det øveste løntrin han kan komme indenfor sin branche)

Øhhh, hvordan er det lige at DU bliver straffet, fordi at JEG har valgt at arbejde mere og derfor får en løn der matcher min indsats???

Jeg håber virkelig at jeg misforstår den udtalelse.... Det må du meget gerne lige uddybe for mig...

Jeg betaler topskat, ergo jeg bidrager med en god sjat af mine surt tjente penge til det danske samfund, så der netop kan blive råd til at bl.a hjælpe de dårligst stillede... 

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

jydeinden skriver:

nu er jeg så for en gangs skyld uenig med dig, for jeg vil mene der er pokkers stor forskel på at være på førtidspension og på at være på kh både rent økonomisk men så sandeligt også når det kommer til rent frihedsmæssigt.

Jeg er en af dem som du ved som absolut ikke selv har valgt at være på kh, og dét har Dustmuz heller ikke, men for mig ville det godt betyde en herregård i forskel at få måske det dobbelte i indtægt, jeg ville gerne se nogen leve for 5700 kr om måneden FØR der overhovedet er betalt noget som helst. hvis det gør mig grisk at jeg gerne vil have muligheden for at leve selvom jeg er på kh, jamen så er det det jeg er. ( og jeg gør det personligt da jeg formenligt ikke er den eneste der har det sådan)

Ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige for jo det er små penge at leve for (har selv været der), men jeg vælger bare at tænke at vi faktisk kunne stå og slet IKKE for nogen penge OVERHOVEDET Vi er så heldige at vi får bare en smule for vi kunne bo i et andet land og slet ikke få. Som flere skriver, det er ikke en menneskeret at få penge, det er et privilegie og jeg synes vi burde være SÅ taknemmelige

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

Dustmuz skriver:

Ja arbejdsmoral er en by i rusland.. netop fordi at landet et ved at være på røven (pænt sagt)

politikerne skraber til sig med spade og skovl, og lader andre betale..

DE burde måske selv punge ud.. men nej nej

derfor må man jo ty til den danske befolkning, og hente pengene der hvor de er..

og hvor er pengene..
Du kan ikke rigtigt presse en tør citron (dem på KH f.eks)
så derfor må man jo trække på dem som rent faktisk tjener noget..
om det er hr Danmark som tjener 300.000kr om året, eller om det er fru Danmark som tjener 900.000kr om året..

Hr danmark kan måske smide 10.000 om året. og fru Danmark må så lige slippe 20.000 om året..

(bare tal der er slynget ud)

i det lange løb, vil det måske hjælpe til at forbruget i danmark kan stige, og at man derved kan få flere arbejdspladser, og derved få flere til at hjælpe med at betale..

Men hvad lyder bedst..
at du har 4.600.000 millioner mennesker som arbejder
eller
at du har 4.700.000 millioner mennesker som arbejder

Jeg vil sige 4.7millioner.. da der så er 100.000 flere til at spytte i kassen..
og hvis der er flere til at spytte i kassen, kan det være der kan komme 100.000 flere i arbejde..

Kan du se hvad vej det går??
Dette er dog kun teori desværre

-og så flytter Hr og Fru DK, da de umiidelbart er de eneste i din teori der skal bidrage.

De der modtager privilegier i dette land skal ikke røres!

Og hvor er DK så??

Anmeld

2. november 2012

sne190810

Tulle83 skriver:

Helt enig!

Jeg synes at der hersker en vis dobbeltmoralskhed, når "folk med alm. løn" vil have mere og mere uden selv at ville yde noget.

Folk der betaler topskat har sørme også fortjent at få ekstra i løn! i De har for det første kæmpet sig igennem en lang uddannelse for efterfølgende at knokle på arbejdsmarkedet. Bliver man ved at skære i ydelser hos "de rige" vil de til sidst smutte ud af landet, og hvad har vi så tilbage?

ALLE må yde noget! Jeg synes det er en skam at det danske folk er så forkælede, og at nogle ikke kan se ud over deres egen næse!

Må altså erklære mig enig heri.

Offtopic

Jeg havde godt spået denne tråd til at blive en god en af slagsen og lang. Jeg tror jeg får ret ...  Lad os håbe den bare bliover holdt i en god tone så det er behageligt for alle at deltage.

Anmeld

2. november 2012

Ellie79

LilleNyPåVej skriver:

Timerne og lønnen skal jo hænge sammen. Hvis du arbejder 60 timer og tjener 250 kr i timen så jo så syntes jeg godt man kan bidrage lidt mere.

Men har du en mere almindelig løn og arbejder 60 timer, ja så er det da også velfortjent at du får de ekstra penge udbetalt. Ikke at det ikk er velfortjent ellers 

Jeg syntes bare der skal være en sammenhæng imellem alle danskerne og det syntes jeg aldrig der er. Hvornår har man sidst hørt at dem der tjener mere skal betale mere? Det er altid dem der tjener mindre der skal betale mere. Sidst jeg hørte skulle top skatten endnu engang sænkes - ergo mere til de "rige" hvis man kan sige det sådan.

Og har ALDRIG sagt man er fattig hvis man tjener 30.000 kr - hvor får folk det fra? 

Dem der tjerner mere betaler vel i bund og grund også mere da de ingen tilskud kan hente, tit har de også lige en topskat der skal betales. Hvis du er godt uddannet i dk skal du vel også have bonus af det. Dem der ingen uddannelse har eller er lavt uddannet kan hente en masse tilskud fra dk, det er vel rimeligt at de også yder for disse tilskud. Vi kan aldrig blive lige og det skal vi vel heller ikke. Jeg har svært ved at se hvorfor lægen der har brugt 7-10 år på sin uddannelse skal have det samme som den arbejdsløse på bundlinien. Ja sådan et land gider jeg da ikke bo i. Jeg betaler gerne min skat og betaler fuld pris for mine unger 4380 kr, men bliver da lidt harm når naboen betaler 600 kr fordi de ikke tjerner særligt meget og kan hente et hav af tilskud..

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Tulle83 skriver:

-og så flytter Hr og Fru DK, da de umiidelbart er de eneste i din teori der skal bidrage.

De der modtager privilegier i dette land skal ikke røres!

Og hvor er DK så??

hvorfor skal Hr og Fru danmark gå fri, og dem som så er dårligst stillet bare sparkes længere ned..

ville det ikke være bedre og få de dårligst stillede tilbage på arbejds markedet??

Anmeld

2. november 2012

sne190810

An&Jo skriver:

tak, endelig et par stykker der er enige i hvad jeg skriver..

Jeg syntes skam også du har fat i den lange ende.

Anmeld

2. november 2012

Mor til Ella

LilleNyPåVej skriver:

Timerne og lønnen skal jo hænge sammen. Hvis du arbejder 60 timer og tjener 250 kr i timen så jo så syntes jeg godt man kan bidrage lidt mere.

Men har du en mere almindelig løn og arbejder 60 timer, ja så er det da også velfortjent at du får de ekstra penge udbetalt. Ikke at det ikk er velfortjent ellers 

Jeg syntes bare der skal være en sammenhæng imellem alle danskerne og det syntes jeg aldrig der er. Hvornår har man sidst hørt at dem der tjener mere skal betale mere? Det er altid dem der tjener mindre der skal betale mere. Sidst jeg hørte skulle top skatten endnu engang sænkes - ergo mere til de "rige" hvis man kan sige det sådan.

Og har ALDRIG sagt man er fattig hvis man tjener 30.000 kr - hvor får folk det fra? 

Tak for den gode tone Selvom man ikke er enig.

Så kan man også vende den om at sige at det er dem der tjener mere har et højere forbrug og dermed ligger mere i butikkerne, og dermed skaber vækst. 

Jeg siger ikke jeg ikke vil bidrage mere, men den der Robin Hood agtige nu sidder vi i rundkreds og deler det hele lige over, så der ikke er nogen der er mere end andre ( ikke at det er det du siger, det ved jeg godt)

Jeg tror jeg vil kunne nævne 20+ måder at sparer penge på, men nu er jeg heldigvis ikke politiker

Der bliver nød til at være forskel på et samfund, og jeg tjener okay og betaler i den grad min del af kagen, men vi bliver nød til at vælge vores kampe, der skal fortsat være penge til at passe vores ældre, passe vores børn, penge til at forske for skal vi også bruge. 

Jeg forstår til fulde at det kan komme til at betyde rigtig meget for en familie, men jeg tror bare vi i en periode kommer ud i at vi bliver nød til at klarer os selv lidt mere end vi har gjort hidtil. 

Og igen har vi et sikkerhedsnet og dem der virkelig har brug for hjælp får det normalt også.... Og heldigvis for det

Anmeld

2. november 2012

Elgaard73

Mor til Ella skriver:

Okay så nu er det også galt at man vælger at bidrage meget til kassen????

Ja, det er mit valg og jeg elsker det, men hvis jeg skal straffes for det så kan man da rende mig

Og arbejdsmoral er en by i rusland i DK efter hånden.

Lige mine ord...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.