Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

An&Jo

sne190810 skriver:

Jeg syntes skam også du har fat i den lange ende.

jamen så er jeg da ikke helt omtåget.. det er nu meget rart at vide..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

jydeinden

Elgaard73 skriver:

Øhhh, hvordan er det lige at DU bliver straffet, fordi at JEG har valgt at arbejde mere og derfor får en løn der matcher min indsats???

Jeg håber virkelig at jeg misforstår den udtalelse.... Det må du meget gerne lige uddybe for mig...

Jeg betaler topskat, ergo jeg bidrager med en god sjat af mine surt tjente penge til det danske samfund, så der netop kan blive råd til at bl.a hjælpe de dårligst stillede... 

for det første bryder jeg mig absolut ikke om at man får det til at lyde som om at folk på kh ikke betaler penge, jeg betaler både skat og den smule jeg tjener ved siden af til statskassen hver eneste måned.

for det andet er det min helt klare mening at langt de fleste af dem der er på kh ( måske er jeg naiv) er folk som rent faktisk gerne VIL have et arbejde, hvordan i al verden hjælper du dem ved at fortælle dem at DE skal være afhængig af deres partner hvis ikke de finder et job, som ikke er der? dét kan jeg absolut ikke se logikken i.

og er man per automatik dårligt stillet bare fordi man ikke kan finde et arbejde?

Anmeld

2. november 2012

Wimmie

LilleNyPåVej skriver:

Ikke fordi de ikke irriterer mig i forvejen, men hold da op hvor de bare overhovedet ikke gør noget for den almindelige dansker efterhånden 

http://www.b.dk/politiko/regeringen-vil-goere-det-svaerere-at-faa-kontanthjaelp-0

Fandt denne artikel hvor der nu bliver snakket om at forsørgelsespligt også skal gå ud over dem som bor sammen med deres KÆRESTE uden at være gift - så hvis man vælger at flytte sammen efter 6 måneder, vupti så skal man forsørge hinanden hvis den ene er på kh.

Hvad fanden tænker de på. Forsørgelsespligten burde i forvejen afskaffes for dem der er gift  Man burde have lov at være selvstændige individer, er det ikke nok at man måske ikke har et arbejde eller er syg, nej nu skal man også forsørges af andre Kedeligt lille land vi bor i..

Tænker ikke på mig selv, men kom til at tænke på et vennepar der står og skal sælge deres hus fordi at manden ryger ud af dagpengene - og jeg syntes simpelthen det er sørgeligt og dette link bidrager jo kun til at det er endnu mere sørgeligt.

Men hvad syntes i så om alt det her med forsørgelsespligt? Både det med at være gift, men nu også med at de vil at man ikke behøver og være gift for at skulle forsørge hinanden?

Er helt enig med dig 

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

Dustmuz skriver:

hvorfor skal Hr og Fru danmark gå fri, og dem som så er dårligst stillet bare sparkes længere ned..

ville det ikke være bedre og få de dårligst stillede tilbage på arbejds markedet??

Gå fri?? Det gør de vidst heller ikke! De er dem der betaler mest ind til staskassen er deres surt tjente penge, og derudover modtager de ingen form for tilskud!

Os der modtager tilskud fra staten skal da bare klappe i vores små hænder at vi overhovedet får noget! Vi skal på lige fod med "de rige" bidrage til samfundsgælden så den kan komme ud af verdenen! Det er da ikke "de riges" ansvar at få DK på fode igen. Vi har da alle et ansvar??

Anmeld

2. november 2012

hesøth

LilleNyPåVej skriver:

Har aldrig sagt at man var fattig på 30.000 kr  Men det irriterer mig at dem der tjener 100.000 kr ikke får et rap over nallerne, de skal jo konstant have skattelettelser f.eks, og de kan trylle og trække ting fra og hvad ved jeg.

Politkerne får i hoved og i ***, men uha, de skal jo helst have det ligeså godt som altid. Jeg kan nemlig godt huske at EL havde den oppe og vende og alle var sure over at de overhovedet åbnede munden og sagde at poltikerne var født med en guldske bagi.

Det er den forskelsbehandling jeg slet ikke kan have. Fair nok at vi skal hjælpe Danmark, men det skal da ikke kun være dem på kh der skal gøre det - oftest er der en grund til kh, som f.eks ingen arbejde eller sygdom.

Og jeg ved godt at dem tjener 100.000 har arbejdet sig op i fødekæden og det er selvfølgelig deres egen fortjeneste, men vi kan jo ikke alle være direktører osv 

Hvis man tjener 100000 om måneden betaler man overhalvdelen i SKAT. Synes du ikke det er at lægge penge i kassen????

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

Ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige for jo det er små penge at leve for (har selv været der), men jeg vælger bare at tænke at vi faktisk kunne stå og slet IKKE for nogen penge OVERHOVEDET Vi er så heldige at vi får bare en smule for vi kunne bo i et andet land og slet ikke få. Som flere skriver, det er ikke en menneskeret at få penge, det er et privilegie og jeg synes vi burde være SÅ taknemmelige

der er så flere andre lande, nogen sågar med en lavere skatteprocent som har samme rettigheder, og i min verden ville det være en massiv falliterklærring hvis folk skulle smides på gaden fordi de ikke var heldige, eller fordi de var syge, så kan man i min verden lige så godt indføre betalling for lægetjek ( det ville formenligt have samme effekt/konsekvens)

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Tulle83 skriver:

Gå fri?? Det gør de vidst heller ikke! De er dem der betaler mest ind til staskassen er deres surt tjente penge, og derudover modtager de ingen form for tilskud!

Os der modtager tilskud fra staten skal da bare klappe i vores små hænder at vi overhovedet får noget! Vi skal på lige fod med "de rige" bidrage til samfundsgælden så den kan komme ud af verdenen! Det er da ikke "de riges" ansvar at få DK på fode igen. Vi har da alle et ansvar??

Alle har et ansvar.. har du ganske ret i..

men som Laulund vidst også skrev..

Større løn - større ansvar..

arh pis os hva.. den rammer netop de rige.. større ansvar..

hvis folk kom på arbejdsmarkedet, så kunne de rigeste betale mindre..
Jo flere der er til at betale, jo mindre skal man betale..

ren logik i min verden

Anmeld

2. november 2012

Ellie79

Tulle83 skriver:

Så fint skrevet, vi skal altså alle yde og må stramme os an her i krisen..

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Ja jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige for jo det er små penge at leve for (har selv været der), men jeg vælger bare at tænke at vi faktisk kunne stå og slet IKKE for nogen penge OVERHOVEDET Vi er så heldige at vi får bare en smule for vi kunne bo i et andet land og slet ikke få. Som flere skriver, det er ikke en menneskeret at få penge, det er et privilegie og jeg synes vi burde være SÅ taknemmelige

nu spørger jeg bare dumt igen..

Hvorfor bringe andre lande ind i en samtale der omhandler DK??

Anmeld

2. november 2012

Mor til Ella

Dustmuz skriver:

Ja arbejdsmoral er en by i rusland.. netop fordi at landet et ved at være på røven (pænt sagt)

politikerne skraber til sig med spade og skovl, og lader andre betale..

DE burde måske selv punge ud.. men nej nej

derfor må man jo ty til den danske befolkning, og hente pengene der hvor de er..

og hvor er pengene..
Du kan ikke rigtigt presse en tør citron (dem på KH f.eks)
så derfor må man jo trække på dem som rent faktisk tjener noget..
om det er hr Danmark som tjener 300.000kr om året, eller om det er fru Danmark som tjener 900.000kr om året..

Hr danmark kan måske smide 10.000 om året. og fru Danmark må så lige slippe 20.000 om året..

(bare tal der er slynget ud)

i det lange løb, vil det måske hjælpe til at forbruget i danmark kan stige, og at man derved kan få flere arbejdspladser, og derved få flere til at hjælpe med at betale..

Men hvad lyder bedst..
at du har 4.600.000 millioner mennesker som arbejder
eller
at du har 4.700.000 millioner mennesker som arbejder

Jeg vil sige 4.7millioner.. da der så er 100.000 flere til at spytte i kassen..
og hvis der er flere til at spytte i kassen, kan det være der kan komme 100.000 flere i arbejde..

Kan du se hvad vej det går??
Dette er dog kun teori desværre

Jeg kan sagtens se hvad du mener....

Jeg synes da også at politikerne burde få skæret drastisk i deres goder, og løn for den sags skyld....

Det er klart at der skal så mange i job som muligt, det ville da være at foretrække

Men der må altså også sidde nogle mennesker derude som ikke gør helt så meget som de burde.... Jeg har feks. søgt frisør elever på 3 skoler og jeg har ikke fået én henvendelse, og har søgt i over et halvt år.....

Synes det er rystende.....

Og igen jeg vil gerne bidrage mere, men man skal kigge mere på hvad pengene skal bruges på....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.