Mor til Ella skriver:
Jeg kan sagtens se hvad du mener....
Jeg synes da også at politikerne burde få skæret drastisk i deres goder, og løn for den sags skyld....
Det er klart at der skal så mange i job som muligt, det ville da være at foretrække
Men der må altså også sidde nogle mennesker derude som ikke gør helt så meget som de burde.... Jeg har feks. søgt frisør elever på 3 skoler og jeg har ikke fået én henvendelse, og har søgt i over et halvt år.....
Synes det er rystende.....
Og igen jeg vil gerne bidrage mere, men man skal kigge mere på hvad pengene skal bruges på....
Hvis du mangler frisør elever, så smid lige en PB om hvor du er hen af i DK (for kender folk der ret villige til at flytte for sådan en plads)
Giver dig ganske ret i at det ikke er alle der gør lige meget for at få et arbejde eller sådan..
et stort problem som jeg desværre ser..
der er ikke ret meget arbejde i DK..
så vidt jeg husker, så er der vidst totalt ca 250.000 ledige i Danmark..
men der er vidst ikke engang 10.000 arbejdspladser ledige..
(hæng mig ikke lige op på de præcise tal)
men det giver umiddelbart 25/1..
dvs.. 25 arbejdere skal deles om 1 arbejdsplads..
jeg ville faktisk hellere ønske at det tal måske kun var 20-15/1..
for så var der flere til at betale for dem som ikke kunne få et arbejde
jeg ved selv hvor møg irriterende og frustrende det er ikke at kunne få arbejde..
men selv da jeg havde arbejde og pænt måtte spytte i kassen, gjorde jeg det da også uden at brokke mig..
for i min verden er det bedre at have flere til at betale for få..
end det er til at have få til at betale for flere..
som det ser ud nu. så er der "få" til "mange" der køre i DK..
men hvis man kunne få nogen af de "mange" i arbejde, så kunne man måske få byttet rundt på de 2..
så det blev "mange" til "få"..
Poltikerne BURDE virkelig skæres hårdt ned..
der kunne sikkert godt spares både 2 og 3 milliarder hvis man smed dem på alm folkepension fra de var 67, og hvis de arbejde 46 uger om året, ligesom alle andre danskere (til den samme løn)
deres goder skulle måske også lige tjekkes efter i sømmene
Anmeld