Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Laulund87

jydeinden skriver:

der er så flere andre lande, nogen sågar med en lavere skatteprocent som har samme rettigheder, og i min verden ville det være en massiv falliterklærring hvis folk skulle smides på gaden fordi de ikke var heldige, eller fordi de var syge, så kan man i min verden lige så godt indføre betalling for lægetjek ( det ville formenligt have samme effekt/konsekvens)

Men der er jo kontanthjælp til dem hvor ægtefællen/kæresten ikke tjener mere end 30.000 kr? Det er jo ikke afskaffet helt. Så der ER hjælp til de svageste

Hvis man bliver smidt på gaden og ægtefællen tjener 30.000+ så er der da noget galt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

nu spørger jeg bare dumt igen..

Hvorfor bringe andre lande ind i en samtale der omhandler DK??

For at vise at vi er meget meget heldige og ikke burde brokke os

Anmeld

2. november 2012

Mor til Ella

LilleNyPåVej skriver:

Hehe det syntes jeg faktisk er lidt sjovt.

Du siger åbenlyst selv at du ikke gider  og bidrage hvis du skal straffes for at tjene mere.

Så er der så dem der tjener mindre der skal straffes fordi de ikke kan undgå det fordi det er penge de får fra staten og jeg snakker ikke kun om dem i artiklen, der er så mange andre, der er også dem der får ganske almindelig kh og bor alene osv, men siger de at det gider de ikke så må de undvære den løn de får - der bliver lavet flere og flere regler og det skal være svære at få kh og hvad ved jeg

Men det er okay - hver sin mening 

Der skal efter min mening være forskel på MINE penge og statens penge.....

Anmeld

2. november 2012

KTP86

Hvis det forslag går igennem så tror jeg det bliver in at være single i Danmark.. 

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

Dustmuz skriver:

Alle har et ansvar.. har du ganske ret i..

men som Laulund vidst også skrev..

Større løn - større ansvar..

arh pis os hva.. den rammer netop de rige.. større ansvar..

hvis folk kom på arbejdsmarkedet, så kunne de rigeste betale mindre..
Jo flere der er til at betale, jo mindre skal man betale..

ren logik i min verden

Jeg synes da også det er fair at dem der tjener mest, betaler mest... så intet "pis os hva" her.

Tilgengæld synes jeg også at det er rimeligt at alle betaler noget. "De svage" kan ikke betale ligeså meget, det er jeg klar over, men lidt er også godt.

Anmeld

2. november 2012

Dinna88

KTP86 skriver:

Hvis det forslag går igennem så tror jeg det bliver in at være single i Danmark.. 

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

AnjaB skriver:

Så fint skrevet, vi skal altså alle yde og må stramme os an her i krisen..

Tak Det er i hvert fald bare min mening

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

Laulund87 skriver:

Men der er jo kontanthjælp til dem hvor ægtefællen/kæresten ikke tjener mere end 30.000 kr? Det er jo ikke afskaffet helt. Så der ER hjælp til de svageste

Hvis man bliver smidt på gaden og ægtefællen tjener 30.000+ så er der da noget galt.

så vidt jeg læser det er ca. 30.000 dvs det kan være alt fra 20 til 30. og hvis det er før skat ( og det formoder jeg det er) så tjener selv dem på kontanthjælp mere end det. Jeg ville bestemt ikke bryde mig om selv at skulle være afhængig af min kæreste 24/7 det var på ingen måder derfor jeg flyttede hjemmefra, så i mit hoved burde det være tilladt at man som minimum kunne have to gange "fuld" kontanthjælp før man bliver trukket en krone.

Anmeld

2. november 2012

jydeinden

KTP86 skriver:

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Mor til Ella skriver:

Jeg kan sagtens se hvad du mener....

Jeg synes da også at politikerne burde få skæret drastisk i deres goder, og løn for den sags skyld....

Det er klart at der skal så mange i job som muligt, det ville da være at foretrække

Men der må altså også sidde nogle mennesker derude som ikke gør helt så meget som de burde.... Jeg har feks. søgt frisør elever på 3 skoler og jeg har ikke fået én henvendelse, og har søgt i over et halvt år.....

Synes det er rystende.....

Og igen jeg vil gerne bidrage mere, men man skal kigge mere på hvad pengene skal bruges på....

Hvis du mangler frisør elever, så smid lige en PB om hvor du er hen af i DK (for kender folk der ret villige til at flytte for sådan en plads)

Giver dig ganske ret i at det ikke er alle der gør lige meget for at få et arbejde eller sådan..

et stort problem som jeg desværre ser..
der er ikke ret meget arbejde i DK..

så vidt jeg husker, så er der vidst totalt ca 250.000 ledige i Danmark..
men der er vidst ikke engang 10.000 arbejdspladser ledige..
(hæng mig ikke lige op på de præcise tal)

men det giver umiddelbart 25/1..
dvs.. 25 arbejdere skal deles om 1 arbejdsplads..

jeg ville faktisk hellere ønske at det tal måske kun var 20-15/1..
for så var der flere til at betale for dem som ikke kunne få et arbejde

jeg ved selv hvor møg irriterende og frustrende det er ikke at kunne få arbejde..
men selv da jeg havde arbejde og pænt måtte spytte i kassen, gjorde jeg det da også uden at brokke mig..

for i min verden er det bedre at have flere til at betale for få..
end det er til at have få til at betale for flere..

som det ser ud nu. så er der "få" til "mange" der køre i DK..
men hvis man kunne få nogen af de "mange" i arbejde, så kunne man måske få byttet rundt på de 2..

så det blev "mange" til "få"..

Poltikerne BURDE virkelig skæres hårdt ned..
der kunne sikkert godt spares både 2 og 3 milliarder hvis man smed dem på alm folkepension fra de var 67, og hvis de arbejde 46 uger om året, ligesom alle andre danskere (til den samme løn)
deres goder skulle måske også lige tjekkes efter i sømmene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.