Gardenia skriver:
Jeg ser det bare fra en anden vinkel, jeg synes det er en individuel pligt at sørge for man kan stå imod hvad nu livet byder på. Som fællesskab kan vi da ikke sørge for hinanden på en sådan måde at du kan sidde i eget hus med værdier og modtage hjælp til overlevelse? Det synes jeg ikke vi kan, eller har råd til.
Jeg synes måske den er lige lovlig at strække den at påstå vi ikke kan eje noget, finde en elsket og få børn. Men vi kan nok ikke eje ligeså meget og vi skal måske også begynde at overveje hvordan vi ejer. Men at vi får færre materielle goder ser jeg altså heller ikke som en negativ ting, tværtimod.
Det var bare fordi der var en anden der skrev at vi nok tænkte os bedre om inden vi flyttede sammen og fik hus - og så skrev jeg til hende at det er da lige meget om man vente 6 mdr eller 5 år, man har jo stadig et hus man så skal af med.
Og hvis man ikke længere må flytte sammen (ja man må jo ikke engang gifte sig allerede nu) så er verdenen da helt af h til i mit hoved.
Men det er igen det der med at være enige om at være uenig for kan sagten se hvad du mener, men det er bare stadig åndssvagt 
Anmeld