Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Dustmuz

An&Jo skriver:

Jeg synes nu stadig det er fair at man ikke har det sammeu dbetalt når man arbejder mere end andre gør..

som jeg skrev, så forstår jeg simpelthen ikke det der med at alle skal være lige.. nogle er villige til at knokle for mere i lønposen og andre er ikke.. men hvorfor skal dem der så er villlige straffes for det?+ forstår det ikke.. hvis vi alle har det samme udbetalt ville der ikke være nok gang i samfundet og mange firmaer måtte dreje nøglen om, så kommer vi endnu mere på økonomisk skråplan.. jeg synes det er helt fair at alle hjælper til, og som jeg skriver, så brokker vi os ikke over vores skatteprocent, men vi bliver irriteret over at folk vil have vi skal have det samme som alle andre, for sådan er det bare ikke..

og efter din udregning, så vil min kæreste jo tjene mindre end den anden hvis han går 20 timer ned..

Du kan jo ikke bruge den udregning til noget når det ikke engang er samme timeløn, for det er ikke mange der kun får 80kr i timen..

Det med time udregningen var skam også bare teoretisk for at vise, at ham der arbejder meget til en lille løn, kan få meget mere end ham der arbejder lidt til en høj løn..

flere timer, skal ikke betyde højere løn.. det ville i hvert fald ende grimt for Danmark har jeg på fornemmelsen..

jeg syntes skam det er helt fair at dem som tjener mest også bidrager med det mere..
og det gør de jo som sådan også via top skatten..

De har jo selv valgt, enten at arbejde mere, eller den proffesion de har. JEG ser bare ikke noget stort problem i at hæve denne med 1-2%..
Det drejer sig ikke om ret mange penge for folk, og de fattige måske nemmere kunne få et arbejde længere væk, hvis dette var en mulighed, da der måske kunne gives et større kørselsfradrag eller sådan noget.

jeg selv betaler bundskat, og er ved at uddanne mig til at ende i topskatten.. velvidene at jeg højst sandsyndligt ikke vil komme til at tjene ret meget mere af den grund..

det som også er et essentielt problem her i DK for tiden, er at vi danskere sparer for meget på vores penge, og derfor kan firmaerne ikke få en større produktion, selv hvis produktionen blev øget, ville det blive i udlandet, da det vidst ikke er gunstigt at have sin produktion her i Danmark..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Laulund87

LilleNyPåVej skriver:

Lønnen afspejler jo ikke timerne. Nogen får 100 kr i timen og andre får 250 kr i timerne og andre igen får en meget højere timeløn.

Dem der tjener 250 kr i timerne har intet at gøre med om det er en uge på 37 timer eller 60 timer, der vil stadig være flere penge at hente pga den høje timeløn 

Hvad er der dog galt i det??

Selvfølgelig får man mere hvis man har taget højere uddannelse, større ansvar osv osv. Hvis timelønnen altid var lige, kunne det jo ikke betale sig at tage uddannelse

Og ja jeg er uenig med dig selvom jeg ikke tjener en masse penge. Jeg er nok en af de "svage" da jeg er på førtidspension og jeg mener ikke de rige skal "straffes". Det er dælme ikke nogen guldgrube at være på pension, men jeg er ovenud taknemmelig for det jeg kan få og ville også stadig være det hvis jeg fik mindre. Det ville da ikke være fedt, men bare det at jeg kan få hjælp.. Synes desværre lidt at mange tænker "giv mig, giv mig og giv mig lidt mere"

Anmeld

2. november 2012

FrkZier

LilleNyPåVej skriver:

Men man skal have et rap over nallerne for at tjene mindre  ? Det er da der det gør mest ondt.

Jeg syntes at alle skal have et rap over nallerne og ikke kun nogen.

jeg synes bestemt ikke der er nogen der skal have et rap over nallerne , og som tingene ser ud nu synes jeg på ingen måde at dem der tjener mindst (folk på KH) for et rap over nallerne. det er dem med en partner der tjener over 30.000 og det burde ikke ses som et rap over nallerne at man ikke kan få KH da jeg ser KH som et privilegie og ikke en menneskeret.

jeg synes kun det er fair at alle hjælper til, og ikke kun dem der tjener mest.

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Tulle83 skriver:

Det er da også alle der yder?

Okay, så vil jeg altså snart gerne hører hvad der er gået ud over dem med lange uddannelser der er så forfærdeligt? 

Det eneste jeg hører er at folk på dagepenge skal ned i periode, må ikke få kh, skal sælge alle deres ting og nu skal det også gå ud over folk der ikke er gift endnu. Har intet hørt om folk med ekstra penge på lommen der skal give det ekstra 

Måske har jeg vendt det blinde øje til overfor dem med flere penge - men ærligt så har jeg bare intet hørt om at der skal bidrages mere på ALLE fronter.

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

jydeinden skriver:

det jeg synes er mest problematisk et eller andet sted er ikke så meget rig/fattig, jeg undrer mig bare stadig over at de som går arbejdsløse skal straffes fordi der ikke er nok arbejdspladser at tage af, der er ufatteligt mange der siger at der jo er rigeligt med arbejde, men faktum er at hvis ikke man vil leve af forsørgelse så ligger vi formenligt på noget der minder om 5 personer der skal slås om 1 arbejdsplads.. hvorfor er det så at man vælger at spare penge på et område i en periode hvor mange mennesker har brug for hjælp. dét kan jeg simplethen ikke få ind i min knold.

og dem der siger at fordi de arbejder så og så meget så skal de have mere, til det kan jeg kun sige, 1 i har SELV valgt det, hvorfor skal JEG straffes for jeres valg? og 2: der findes sgu mange som arbejder både 50 og 60 timer om ugen uden at få noget der bare MINDER om minister lønning ( min far feks havde/har i perioder måske op til 45 timer om ugen, men hans løn hedder maksimum 25.000 FØR skat, og han er på det øveste løntrin han kan komme indenfor sin branche)

Nu vælger man jo også hvilken uddannelse man vil tage. Og nogle uddannelser giver altså adgang til flere penge...

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

FrkZier skriver:

jeg synes bestemt ikke der er nogen der skal have et rap over nallerne , og som tingene ser ud nu synes jeg på ingen måde at dem der tjener mindst (folk på KH) for et rap over nallerne. det er dem med en partner der tjener over 30.000 og det burde ikke ses som et rap over nallerne at man ikke kan få KH da jeg ser KH som et privilegie og ikke en menneskeret.

jeg synes kun det er fair at alle hjælper til, og ikke kun dem der tjener mest.

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

jydeinden skriver:

det jeg synes er mest problematisk et eller andet sted er ikke så meget rig/fattig, jeg undrer mig bare stadig over at de som går arbejdsløse skal straffes fordi der ikke er nok arbejdspladser at tage af, der er ufatteligt mange der siger at der jo er rigeligt med arbejde, men faktum er at hvis ikke man vil leve af forsørgelse så ligger vi formenligt på noget der minder om 5 personer der skal slås om 1 arbejdsplads.. hvorfor er det så at man vælger at spare penge på et område i en periode hvor mange mennesker har brug for hjælp. dét kan jeg simplethen ikke få ind i min knold.

og dem der siger at fordi de arbejder så og så meget så skal de have mere, til det kan jeg kun sige, 1 i har SELV valgt det, hvorfor skal JEG straffes for jeres valg? og 2: der findes sgu mange som arbejder både 50 og 60 timer om ugen uden at få noget der bare MINDER om minister lønning ( min far feks havde/har i perioder måske op til 45 timer om ugen, men hans løn hedder maksimum 25.000 FØR skat, og han er på det øveste løntrin han kan komme indenfor sin branche)

Tak 

Det er nemlig også det jeg snakker om  Har selv en kæreste der tit arbejder flere timer, men han får ikke mere for det - han har ikke fået lønstigning i flere år trods at de er så glade for alt hans ekstra arbejde osv osv

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

LilleNyPåVej skriver:

Okay, så vil jeg altså snart gerne hører hvad der er gået ud over dem med lange uddannelser der er så forfærdeligt? 

Det eneste jeg hører er at folk på dagepenge skal ned i periode, må ikke få kh, skal sælge alle deres ting og nu skal det også gå ud over folk der ikke er gift endnu. Har intet hørt om folk med ekstra penge på lommen der skal give det ekstra 

Måske har jeg vendt det blinde øje til overfor dem med flere penge - men ærligt så har jeg bare intet hørt om at der skal bidrages mere på ALLE fronter.

Hmm... jeg vil tro at du så har vendt det blinde øje til. hvor tror du alle pengene i stats kassen kommer fra? Det er jo ikke fra folk der modtager KH i hvert fald. Dette er intet angreb mod folk på KH, det er blot for at skildre hvor meget "de rige" faktisk betaler.

Derudover, er firmaer beskattet i hoved og røv, og de skal betale til MANGE forskellige forsikringer og lign. Så er der topskatten, hvor der godt nok er givet bitte små lettelser... men dette er jo fordi at vi skal have gang i hjulet så vi kan få noget vækst, og netop sørger for, at bla. folk på KH kan blive ved med at få...

Anmeld

2. november 2012

Elgaard73

Laulund87 skriver:

Selvfølgelig får man mere hvis man har taget højere uddannelse, større ansvar osv osv. Hvis timelønnen altid var lige, kunne det jo ikke betale sig at tage uddannelse

Og ja jeg er uenig med dig selvom jeg ikke tjener en masse penge. Jeg er nok en af de "svage" da jeg er på førtidspension og jeg mener ikke de rige skal "straffes". Det er dælme ikke nogen guldgrube at være på pension, men jeg er ovenud taknemmelig for det jeg kan få og ville også stadig være det hvis jeg fik mindre. Det ville da ikke være fedt, men bare det at jeg kan få hjælp.. Synes desværre lidt at mange tænker "giv mig, giv mig og giv mig lidt mere"

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Laulund87 skriver:

Jamen jeg vil jo ikke have mere Hvor får folk alle de mærkelige ting fra??

Nå men, er selv lykkelig over at jeg får SU og kræver slet ikke mere i SU - så jeg ved godt hvordan det er at få mindre.

Men nu har vi jo ligesom et problem i Danmark PT, og i mit hoved ville det være optimalt at alle hjalp til og det er bare aldrig det indtryk jeg får.

Når Danmark så kører på skinner igen, så kan vi jo gå tilbage til vores lykkelige liv og have det som før 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.