An&Jo skriver:
Jeg synes nu stadig det er fair at man ikke har det sammeu dbetalt når man arbejder mere end andre gør..
som jeg skrev, så forstår jeg simpelthen ikke det der med at alle skal være lige.. nogle er villige til at knokle for mere i lønposen og andre er ikke.. men hvorfor skal dem der så er villlige straffes for det?+ forstår det ikke.. hvis vi alle har det samme udbetalt ville der ikke være nok gang i samfundet og mange firmaer måtte dreje nøglen om, så kommer vi endnu mere på økonomisk skråplan.. jeg synes det er helt fair at alle hjælper til, og som jeg skriver, så brokker vi os ikke over vores skatteprocent, men vi bliver irriteret over at folk vil have vi skal have det samme som alle andre, for sådan er det bare ikke..
og efter din udregning, så vil min kæreste jo tjene mindre end den anden hvis han går 20 timer ned.. 
Du kan jo ikke bruge den udregning til noget når det ikke engang er samme timeløn, for det er ikke mange der kun får 80kr i timen..
Det med time udregningen var skam også bare teoretisk for at vise, at ham der arbejder meget til en lille løn, kan få meget mere end ham der arbejder lidt til en høj løn..
flere timer, skal ikke betyde højere løn.. det ville i hvert fald ende grimt for Danmark har jeg på fornemmelsen..
jeg syntes skam det er helt fair at dem som tjener mest også bidrager med det mere..
og det gør de jo som sådan også via top skatten..
De har jo selv valgt, enten at arbejde mere, eller den proffesion de har. JEG ser bare ikke noget stort problem i at hæve denne med 1-2%..
Det drejer sig ikke om ret mange penge for folk, og de fattige måske nemmere kunne få et arbejde længere væk, hvis dette var en mulighed, da der måske kunne gives et større kørselsfradrag eller sådan noget.
jeg selv betaler bundskat, og er ved at uddanne mig til at ende i topskatten.. velvidene at jeg højst sandsyndligt ikke vil komme til at tjene ret meget mere af den grund..
det som også er et essentielt problem her i DK for tiden, er at vi danskere sparer for meget på vores penge, og derfor kan firmaerne ikke få en større produktion, selv hvis produktionen blev øget, ville det blive i udlandet, da det vidst ikke er gunstigt at have sin produktion her i Danmark..
Anmeld