Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

jydeinden

Tulle83 skriver:

Nu vælger man jo også hvilken uddannelse man vil tage. Og nogle uddannelser giver altså adgang til flere penge...

det gør man, men hvis penge er alt man går efter fremfor det man virkeligt brænder for, så synes jeg da først det er sørgeligt, og derudover mener jeg i øvrigt også at det er helt forkert skruet sammen at de brancher som i mit hoved er de vigtigste i mere end et tilfælde er de som giver mindst i løn. 

( her tænker jeg på ssh, ssa, og sygeplejesker bl.a.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Hvad er der dog galt i det??

Selvfølgelig får man mere hvis man har taget højere uddannelse, større ansvar osv osv. Hvis timelønnen altid var lige, kunne det jo ikke betale sig at tage uddannelse

Og ja jeg er uenig med dig selvom jeg ikke tjener en masse penge. Jeg er nok en af de "svage" da jeg er på førtidspension og jeg mener ikke de rige skal "straffes". Det er dælme ikke nogen guldgrube at være på pension, men jeg er ovenud taknemmelig for det jeg kan få og ville også stadig være det hvis jeg fik mindre. Det ville da ikke være fedt, men bare det at jeg kan få hjælp.. Synes desværre lidt at mange tænker "giv mig, giv mig og giv mig lidt mere"

kommer lige med en indskydelse..

Du kan faktisk godt tjene åndsvagt meget ved bare at have en simpel uddannelse..

Jeg har f.eks på et jernstøberi hvor jeg var, tjent knap 340kr i timen..
dengang var jeg endda ufaglært..
jeg var bare heldig at få det rigtige job og lære det meget hurtigt..
men det med ansvaret.. har du ganske ret i..
der medfølge oftest et meget stort ansvar med en højere løn

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

LilleNyPåVej skriver:

Jamen jeg vil jo ikke have mere Hvor får folk alle de mærkelige ting fra??

Nå men, er selv lykkelig over at jeg får SU og kræver slet ikke mere i SU - så jeg ved godt hvordan det er at få mindre.

Men nu har vi jo ligesom et problem i Danmark PT, og i mit hoved ville det være optimalt at alle hjalp til og det er bare aldrig det indtryk jeg får.

Når Danmark så kører på skinner igen, så kan vi jo gå tilbage til vores lykkelige liv og have det som før 

Det forstår jeg slet slet ikke, men okay

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

Dustmuz skriver:

kommer lige med en indskydelse..

Du kan faktisk godt tjene åndsvagt meget ved bare at have en simpel uddannelse..

Jeg har f.eks på et jernstøberi hvor jeg var, tjent knap 340kr i timen..
dengang var jeg endda ufaglært..
jeg var bare heldig at få det rigtige job og lære det meget hurtigt..
men det med ansvaret.. har du ganske ret i..
der medfølge oftest et meget stort ansvar med en højere løn

Ja det har min mand også Så det er jo ikke sort/hvid, men tit er det sådan..

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Tulle83 skriver:

Hmm... jeg vil tro at du så har vendt det blinde øje til. hvor tror du alle pengene i stats kassen kommer fra? Det er jo ikke fra folk der modtager KH i hvert fald. Dette er intet angreb mod folk på KH, det er blot for at skildre hvor meget "de rige" faktisk betaler.

Derudover, er firmaer beskattet i hoved og røv, og de skal betale til MANGE forskellige forsikringer og lign. Så er der topskatten, hvor der godt nok er givet bitte små lettelser... men dette er jo fordi at vi skal have gang i hjulet så vi kan få noget vækst, og netop sørger for, at bla. folk på KH kan blive ved med at få...

nu er jeg på KH.. jeg betaler da også skat..
på lige fod med dig.. og ja.. Resten af danmark..

Jeg betaler bare en mindre skat, da jeg ikke tjener ret meget lige PT..

Men ALLE i danmark betaler skat (medmindre de snyder i hvert fald)

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

FrkZier skriver:

jeg synes bestemt ikke der er nogen der skal have et rap over nallerne , og som tingene ser ud nu synes jeg på ingen måde at dem der tjener mindst (folk på KH) for et rap over nallerne. det er dem med en partner der tjener over 30.000 og det burde ikke ses som et rap over nallerne at man ikke kan få KH da jeg ser KH som et privilegie og ikke en menneskeret.

jeg synes kun det er fair at alle hjælper til, og ikke kun dem der tjener mest.

Ej nu mener jeg jo heller ikke et RAP over nallerne, mener bare at alle skal hjælpe til og det er bestemt ikke det indtryk jeg får.

Og det er skam et privilegie af få kh. Men nu er der også dem der går fra at have et godt job til at gå på dagepnge til at skulle ned på kh og det bliver en mindre og mindre indkomst for hver gang.

Jeg syntes bare det er så synd og jeg syntes aldrig jeg høre om at det skal gå ud over andre end dem der har mindre 

Anmeld

2. november 2012

Mor til Ella

Tulle83 skriver:

Så rigtigt! Vi må alle indse, at der er en gæld der skal betales tilbage, og den ellers så skønne velfærd vi indtil nu har levet godt af, må der skæres i, indtil vi er på fode igen.

Det kræver at vi skaber noget vækst og investerer i firmaer og hårdt arbejdende folk. Derefter vil vi ALLE kunne høste den gode frugt, og måske få den fulde velfærd tilbage.

Der sker ingen vækst ved at blive ved at tage fra de rige og give til de fattige, hvor hårdt den end lyder. Så vi må alle yde for at kunne nyde!

Det er nemlig korrekt

Anmeld

2. november 2012

Mor til Ella

Dustmuz skriver:

at du har valgt og arbejde 60 timer om ugen, er jo dit eget valg som sådan.. ingen tvinger dig..

Derfor må man jo så også bare proppe det mere i kassen pga de 20 ekstra timer man selv har valgt..

men det folk vidst mistforstår lidt, er den timeløn man får jo ikke er ensbetydene med at man skal betale mere eller mindre..

men det samlede udbetalte beløb..
Du bestemmer jo selv om du vil arbejde mere

Okay så nu er det også galt at man vælger at bidrage meget til kassen????

Ja, det er mit valg og jeg elsker det, men hvis jeg skal straffes for det så kan man da rende mig

Og arbejdsmoral er en by i rusland i DK efter hånden.

Anmeld

2. november 2012

Ellie79

An&Jo skriver:

tak, endelig et par stykker der er enige i hvad jeg skriver..

Også stor enighed herfra

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Laulund87 skriver:

Det forstår jeg slet slet ikke, men okay

det som jeg tænker/tror

De rige: vi betaler rigeligt, vi betaler for meget

Dem i midten: vi har det da okay

dem i bunden: gid nogen gad sparke landet på ret kurs

Det er sådan jeg tror de forskellige klasser tænker..
hvis man inddeler dem i 3..

i skal være velkommen til at kommentere på det. og det er ikke ment som kritik af nogen..

men tror bare at dem som har pengene, syntes de betaler rigeligt eller for meget.. og derfor føler at det er et angreb på DEM personligt at de måske skal punge ud med 1000kr mere om måneden, for at man måske kan få nogen flere arbejdspladser..

(hvis pengene så rent faktisk gik til det)

de fattige vil jo føle at de bliver presset på alle fronter til at få et arbejde som ikke er der..

hvordan får man et arbejde som ikke er der??
jeg spørger bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.