Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Mor til Ella

Dustmuz skriver:

hvorfor så ikke hente pengene hos dem som har det godt..
fx. hæve top og mellemskatten med 1-2 %, istedet for at sænke den..
Det ville give en del penge i Danmark..

og som jeg skriver i et andet indlæg.. spare penge hvor der er nogen og komme efter..

Jeg synes det er super vi har et sikkerhedsnet, hvilket vi skal være glade for....

Men jeg bliver simpelthen nød til at spørge HVORFOR det gang på gang skal komme op med at dem der tjener mere skal trækkes mere.

Jeg er en af dem der arbejder omkring 60 timer pr uge, og hvis jeg skal straffes for at bridrage stort til den fælles kasse, så gider jeg da ikke arbejde så meget.... Og så er der endnu mindre i den fælles kasse, som jeg ellers betaler glædeligt til.

Men til grin vil jeg sku ikke være.

Og når man tjener 30.000 er man sku ikke fattig ikke i nærheden

Alternativet er at der pludselig ikke er råd til at give nogen noget????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

An&Jo

Laulund87 skriver:

tak, endelig et par stykker der er enige i hvad jeg skriver..

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

An&Jo skriver:

tak, endelig et par stykker der er enige i hvad jeg skriver..

Anmeld

2. november 2012

Tulle83

Mor til Ella skriver:

Jeg synes det er super vi har et sikkerhedsnet, hvilket vi skal være glade for....

Men jeg bliver simpelthen nød til at spørge HVORFOR det gang på gang skal komme op med at dem der tjener mere skal trækkes mere.

Jeg er en af dem der arbejder omkring 60 timer pr uge, og hvis jeg skal straffes for at bridrage stort til den fælles kasse, så gider jeg da ikke arbejde så meget.... Og så er der endnu mindre i den fælles kasse, som jeg ellers betaler glædeligt til.

Så rigtigt! Vi må alle indse, at der er en gæld der skal betales tilbage, og den ellers så skønne velfærd vi indtil nu har levet godt af, må der skæres i, indtil vi er på fode igen.

Det kræver at vi skaber noget vækst og investerer i firmaer og hårdt arbejdende folk. Derefter vil vi ALLE kunne høste den gode frugt, og måske få den fulde velfærd tilbage.

Der sker ingen vækst ved at blive ved at tage fra de rige og give til de fattige, hvor hårdt den end lyder. Så vi må alle yde for at kunne nyde!

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

An&Jo skriver:

det gør man ja, men nogen skal jo have det job, ellers ville man ikke kunne handle i supermarkederne..

men uanset, så var det nu også mere hendes kommentar om at vi jo havde mere udbetalt jeg blev irriteret over, for selvfølgelig afspejler lønenn de tiemr man har.. hvorfor skal vi have det samme udbetalt som en der ikke betaler topskat, og dermed tjener mindre?? det forstår jeg ikke..

Lønnen afspejler jo ikke timerne. Nogen får 100 kr i timen og andre får 250 kr i timerne og andre igen får en meget højere timeløn.

Dem der tjener 250 kr i timerne har intet at gøre med om det er en uge på 37 timer eller 60 timer, der vil stadig være flere penge at hente pga den høje timeløn 

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

det gør man ja, men nogen skal jo have det job, ellers ville man ikke kunne handle i supermarkederne..

men uanset, så var det nu også mere hendes kommentar om at vi jo havde mere udbetalt jeg blev irriteret over, for selvfølgelig afspejler lønenn de tiemr man har.. hvorfor skal vi have det samme udbetalt som en der ikke betaler topskat, og dermed tjener mindre?? det forstår jeg ikke..

lad os lave n teoretisk øvelse nu

TSs mand arbejder 40 timer om ugen til 100kr i timen..
Han arbejder derfor 160 timer om måneden (Febuar 28 dage)
han tjener derfor 16.000kr
personen her betaler bundskat

Din mand arbejder 60 timer om ugen til 80kr i timen.
Han arbejder 240 timer om måneden
han tjener derfor 19.200..
han betaler topskat

da din mand selv har valgt at arbejde de ekstra 20 timer om ugen, syntes jeg ikke at han skal klage over at få det samme udbetalt som ham der arbejder 40.. Din mand kan jo bare arbejde 20 timer mere..

skatten bliver ikke afspejlet i det løn niveau man er på..
men af det man har "udbetalt"

en der tjener 390.000 året, vil have mindre udbetalt, end en der tjener 385.000 pga at personen med 385.000 betaler mellemskat og personen med 390.000 betaler topskat

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

LilleNyPåVej skriver:

Lønnen afspejler jo ikke timerne. Nogen får 100 kr i timen og andre får 250 kr i timerne og andre igen får en meget højere timeløn.

Dem der tjener 250 kr i timerne har intet at gøre med om det er en uge på 37 timer eller 60 timer, der vil stadig være flere penge at hente pga den høje timeløn 

men så er det jo også fordi de er kvalificeret til en højere timeløn, så har de en anden uddannelse, måske en masse efteruddannelse.. forstår ikke hvorfor der skal være alt den ligestilling på det punkt.. vi må vel snart indse at nogen bare tjener mere, enten på grudn af mange timer, eller på grund af en masse ekstra kompetencer

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

Mor til Ella skriver:

at du har valgt og arbejde 60 timer om ugen, er jo dit eget valg som sådan.. ingen tvinger dig..

Derfor må man jo så også bare proppe det mere i kassen pga de 20 ekstra timer man selv har valgt..

men det folk vidst mistforstår lidt, er den timeløn man får jo ikke er ensbetydene med at man skal betale mere eller mindre..

men det samlede udbetalte beløb..
Du bestemmer jo selv om du vil arbejde mere

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor til Ella skriver:

Timerne og lønnen skal jo hænge sammen. Hvis du arbejder 60 timer og tjener 250 kr i timen så jo så syntes jeg godt man kan bidrage lidt mere.

Men har du en mere almindelig løn og arbejder 60 timer, ja så er det da også velfortjent at du får de ekstra penge udbetalt. Ikke at det ikk er velfortjent ellers 

Jeg syntes bare der skal være en sammenhæng imellem alle danskerne og det syntes jeg aldrig der er. Hvornår har man sidst hørt at dem der tjener mere skal betale mere? Det er altid dem der tjener mindre der skal betale mere. Sidst jeg hørte skulle top skatten endnu engang sænkes - ergo mere til de "rige" hvis man kan sige det sådan.

Og har ALDRIG sagt man er fattig hvis man tjener 30.000 kr - hvor får folk det fra? 

Anmeld

2. november 2012

Elgaard73

Først vil jeg lige understrege at jeg syntes at den gensidige forsøgerpligt skulle fjernes!!! Men jeg tror desværre bare ikke at det er realistisk og når det nu engang er sådan at det er, så syntes jeg at det er helt fair at det bliver lige for alle, gift eller ej. Og som nogle har nævnt, så er det jo ikke lige de dårligst stillede KH modtagere der bliver ramt. Jeg troede at KH var til de svageste/dårligst stillede og hvis man har en partner der tjener 30.000 kr eller mere, så syntes jeg ikke at man hører til i den kategori... Og så er jeg for den sags skyld fløjtende ligeglad med hvilken gæld man har oparbejdet eller hvor hårdt man har sat sig med hus, bil eller andet. Det kan ikke være samfundets problem, men ens eget. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.