Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

Man vælger selv om man vil bruge 40 eller 60 timer på sit arbejde..
det er jo 100% op til en selv..

jo du får mere hvis du arbejder mere..
arbejdsvilkårne er også de samme uanset..
Du har SELV valgt at du vil arbejde meget..

så hvorfor ændre i arbejdsvilkårne??

har du læst det jegf svarede på med den her besked??

Så forstår du måske bedre svaret dertil..

hun skriver jo netop at vi jo stadig har mere udbetalt, og selvfølgelig har man det når man betaler topskat, for så arbejder man jo altså også mange flere timer..

så derfor skulle arbejdsvilkårerne ændres hvis det var, for det arbejde min kæreste har er faktisk det der gør at vi andre kan få mad på bordet, så hvis han ikke lagde så mange kræfter i det, ville varerne ikke komme frem i butikekrne, og hvem ville så blive sur?? Han kan jo ikke bare sige, nå nu har jeg arbejdet 8 timer, så kører jeg hjem igen, for så er der måske nogle steder der ikke kan få varer på hylderne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Tulle83

An&Jo skriver:

ja selvfølgelig er der det, ellers ville der da ingen mening værem ed at lægge så mange timer og kræfter i sit abrejde..

vi komemr ikke sovende til en høj indkomst, herhjemme betyder det rigtig mange ofringer.. min kæreste er nlæsten aldrig hjemme før sent om aftenen hvis han overhovedet kommer hjem, så hans indkomst kræver rigtig mange timer, så hvorfor skal han ikke også have en udbetaling der afspejler det?? Ellers kan han da ligeså godt have færre timer og så få det samme som dem der ikke lægger så mange timer i det..

hvis udbetalingerne skal være lige skal arbejdsvilkårerne jo også

Helt enig!

Jeg synes at der hersker en vis dobbeltmoralskhed, når "folk med alm. løn" vil have mere og mere uden selv at ville yde noget.

Folk der betaler topskat har sørme også fortjent at få ekstra i løn! i De har for det første kæmpet sig igennem en lang uddannelse for efterfølgende at knokle på arbejdsmarkedet. Bliver man ved at skære i ydelser hos "de rige" vil de til sidst smutte ud af landet, og hvad har vi så tilbage?

ALLE må yde noget! Jeg synes det er en skam at det danske folk er så forkælede, og at nogle ikke kan se ud over deres egen næse!

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

An&Jo skriver:

ja selvfølgelig.. siger også bare at de sænkninger ikke er noget man mærker noget til.. vi har ikke ihvertfald..

næh. men de sænkninger svarer måske til et par millioner om året, som kan bruges på noget andet..

Det er måske ikke meget i et budget på knap 2000 milliarder..
men lidt har også ret hehe..

man kommer ikke sovende til formue..
eller jo nogen gør..

men man har selv valgt hvad man vil..
F.eks mig, jeg vil gerne være revisor i sidste ende.. dvs jeg kan ende med en ret pæn løn, uden at skulle arbejde 60-70 timer om ugen.. jeg ville da intet have imod at skulle betale den skat som er top skatten, og ville gøre det uden at klage..

mange af de "rige" danskere, klager nemlig over at de betaler ih og åh så meget til landet, og de fattige ikke betaler noget..

men hver gang der er en eller anden reform, så får de rige faktisk næsten altid et eller andet, og de fattige mister et eller andet..

det er lidt en omvendt Robin hood..
hvorimod jeg syntes at man måske skulle tage en smule fra de rige, og hjælpe de fattige.. måske ikke økonomisk (højere KH og den slags) men igennem nogen andre former for ydelser eller service.

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

næh. men de sænkninger svarer måske til et par millioner om året, som kan bruges på noget andet..

Det er måske ikke meget i et budget på knap 2000 milliarder..
men lidt har også ret hehe..

man kommer ikke sovende til formue..
eller jo nogen gør..

men man har selv valgt hvad man vil..
F.eks mig, jeg vil gerne være revisor i sidste ende.. dvs jeg kan ende med en ret pæn løn, uden at skulle arbejde 60-70 timer om ugen.. jeg ville da intet have imod at skulle betale den skat som er top skatten, og ville gøre det uden at klage..

mange af de "rige" danskere, klager nemlig over at de betaler ih og åh så meget til landet, og de fattige ikke betaler noget..

men hver gang der er en eller anden reform, så får de rige faktisk næsten altid et eller andet, og de fattige mister et eller andet..

det er lidt en omvendt Robin hood..
hvorimod jeg syntes at man måske skulle tage en smule fra de rige, og hjælpe de fattige.. måske ikke økonomisk (højere KH og den slags) men igennem nogen andre former for ydelser eller service.

vi klager nu ikke over hvad vi betaler i skat, men bliver lidt irriteret over den kommentar som trådstarter kom med omkring at vi jo havde mere udbetalt, og det ser jeg altså lidt som en selvfølge, for der er jo en grund til at man betaler topskat, det er jo fordi lønnen er højere end en der betaler almindelig skat..

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

An&Jo skriver:

har du læst det jegf svarede på med den her besked??

Så forstår du måske bedre svaret dertil..

hun skriver jo netop at vi jo stadig har mere udbetalt, og selvfølgelig har man det når man betaler topskat, for så arbejder man jo altså også mange flere timer..

så derfor skulle arbejdsvilkårerne ændres hvis det var, for det arbejde min kæreste har er faktisk det der gør at vi andre kan få mad på bordet, så hvis han ikke lagde så mange kræfter i det, ville varerne ikke komme frem i butikekrne, og hvem ville så blive sur?? Han kan jo ikke bare sige, nå nu har jeg arbejdet 8 timer, så kører jeg hjem igen, for så er der måske nogle steder der ikke kan få varer på hylderne

Han har vel selv valgt sit job, velvidende at timerne blev mange??

derfor kan jeg ikke se "problemet"

topskat eller bundskat, man vælger selv sit arbejde

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

Tulle83 skriver:

Helt enig!

Jeg synes at der hersker en vis dobbeltmoralskhed, når "folk med alm. løn" vil have mere og mere uden selv at ville yde noget.

Folk der betaler topskat har sørme også fortjent at få ekstra i løn! i De har for det første kæmpet sig igennem en lang uddannelse for efterfølgende at knokle på arbejdsmarkedet. Bliver man ved at skære i ydelser hos "de rige" vil de til sidst smutte ud af landet, og hvad har vi så tilbage?

ALLE må yde noget! Jeg synes det er en skam at det danske folk er så forkælede, og at nogle ikke kan se ud over deres egen næse!

man behøver nu ikke en lang uddannelse for en højløn, det er jo et spørgsmål om timer, ihvertfald i vores tilfælde..

men jeg er enig med dig i alt det andet..

Vi kommer bestemt ikke sovende til vores penge derhjemme..

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

Han har vel selv valgt sit job, velvidende at timerne blev mange??

derfor kan jeg ikke se "problemet"

topskat eller bundskat, man vælger selv sit arbejde

det gør man ja, men nogen skal jo have det job, ellers ville man ikke kunne handle i supermarkederne..

men uanset, så var det nu også mere hendes kommentar om at vi jo havde mere udbetalt jeg blev irriteret over, for selvfølgelig afspejler lønenn de tiemr man har.. hvorfor skal vi have det samme udbetalt som en der ikke betaler topskat, og dermed tjener mindre?? det forstår jeg ikke..

Anmeld

2. november 2012

Merii

Vi er gift og betaler til vores huslån, jeg er arbejdsløs og hvis jeg ikke kan finde job indenfor et år ryger jeg ud af min akasse. Min mand tjener ca. 16 udbetalt. Kan jeg så få kontanthjælp?

Anmeld

2. november 2012

Laulund87

An&Jo skriver:

ja selvfølgelig er der det, ellers ville der da ingen mening værem ed at lægge så mange timer og kræfter i sit abrejde..

vi komemr ikke sovende til en høj indkomst, herhjemme betyder det rigtig mange ofringer.. min kæreste er nlæsten aldrig hjemme før sent om aftenen hvis han overhovedet kommer hjem, så hans indkomst kræver rigtig mange timer, så hvorfor skal han ikke også have en udbetaling der afspejler det?? Ellers kan han da ligeså godt have færre timer og så få det samme som dem der ikke lægger så mange timer i det..

hvis udbetalingerne skal være lige skal arbejdsvilkårerne jo også

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

Merii skriver:

Vi er gift og betaler til vores huslån, jeg er arbejdsløs og hvis jeg ikke kan finde job indenfor et år ryger jeg ud af min akasse. Min mand tjener ca. 16 udbetalt. Kan jeg så få kontanthjælp?

man kan ikke få kh når man er gift, sådan har reglerne altid været, og de bliver vidst ikke ændret..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.