Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

hvorfor så ikke hente pengene hos dem som har det godt..
fx. hæve top og mellemskatten med 1-2 %, istedet for at sænke den..
Det ville give en del penge i Danmark..

og som jeg skriver i et andet indlæg.. spare penge hvor der er nogen og komme efter..

min kæreste betaler topskat, og vi har bestemt ikke mærket noget til at de har sænket topskatteprocenten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

TeamRocket skriver:

Altså nu kan dem der tjener over 30 kilo jo ikke påstås at være de fattigeste ;-) vi må alle yde noget. Og det gør både de rige og de fattige- men de rige får jo ikke af staten på samme måde som andre, derfor er det de andre der må klare sig med mindre støtte. Man bør vel være glad for at der overhovedet er hjælp at hente, også selv om den falder drastisk. Ellers går dk konkurs og så er der slet intet at få.

Har aldrig sagt at man var fattig på 30.000 kr  Men det irriterer mig at dem der tjener 100.000 kr ikke får et rap over nallerne, de skal jo konstant have skattelettelser f.eks, og de kan trylle og trække ting fra og hvad ved jeg.

Politkerne får i hoved og i ***, men uha, de skal jo helst have det ligeså godt som altid. Jeg kan nemlig godt huske at EL havde den oppe og vende og alle var sure over at de overhovedet åbnede munden og sagde at poltikerne var født med en guldske bagi.

Det er den forskelsbehandling jeg slet ikke kan have. Fair nok at vi skal hjælpe Danmark, men det skal da ikke kun være dem på kh der skal gøre det - oftest er der en grund til kh, som f.eks ingen arbejde eller sygdom.

Og jeg ved godt at dem tjener 100.000 har arbejdet sig op i fødekæden og det er selvfølgelig deres egen fortjeneste, men vi kan jo ikke alle være direktører osv 

Anmeld

2. november 2012

RiUL

Ja, hvad sker der for systemet?? 

Jeg er målløs

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

An&Jo skriver:

hvem tjener så meget og får i hovede og røv?? så snart du kommer så højt op i indkomst får du intet ekstra overhovedet.. der er bare ikke noget at hente..

en enlig forsøger der tjener så meget får ikke engang ekstra tilskud, så hvorfor skal dem der bor sammen??

kan slet ikke se hvor du vil hen med det der?? dem der tjener mere betaler jo altså også en del mere i skat.. min kæreste er en af dem der betaler topskat, og han mister altså pænt meget af sin løn hver gang den kommer ind. så de betaler skam..

Top skat eller ej så er der stadig mere at hente udbetalt, har selv en svigerfar der betaler topskat og han er da stadig enig i at det er noget fis det hele.

Men ja, det er jo hver sin mening.

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

LilleNyPåVej skriver:

Top skat eller ej så er der stadig mere at hente udbetalt, har selv en svigerfar der betaler topskat og han er da stadig enig i at det er noget fis det hele.

Men ja, det er jo hver sin mening.

ja selvfølgelig er der det, ellers ville der da ingen mening værem ed at lægge så mange timer og kræfter i sit abrejde..

vi komemr ikke sovende til en høj indkomst, herhjemme betyder det rigtig mange ofringer.. min kæreste er nlæsten aldrig hjemme før sent om aftenen hvis han overhovedet kommer hjem, så hans indkomst kræver rigtig mange timer, så hvorfor skal han ikke også have en udbetaling der afspejler det?? Ellers kan han da ligeså godt have færre timer og så få det samme som dem der ikke lægger så mange timer i det..

hvis udbetalingerne skal være lige skal arbejdsvilkårerne jo også

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

An&Jo skriver:

min kæreste betaler topskat, og vi har bestemt ikke mærket noget til at de har sænket topskatteprocenten..

næh, men en sænkning på 1-2% er heller ikke meget.. det drejer sig måske om 500-1000 kr om måneden..
ikke det vilde..

alt efter hvad man tjener selvfølgelig

Anmeld

2. november 2012

fairlady

LilleNyPåVej skriver:

Nej nej, men der er jo ligesom en masse der tjener langt mere end 30.000 og får goder i hoved og *** ligesom poltikerne selv - men hjælper de med at betale nej.

Og det er derfor jeg er sur over dette forslag. Skal man hjælpe så skal man hjælpe i flok, og så er det hele fair, men når det kun er der får mindre så bliver jeg lidt muggen (kald det jaloux, hvis du vil) over at andre gerne må tjene 100.000 kr - samlever eller ej, og så bare leve i luksus uden at betale og hjælpe til som vi andre bliver pålagt at gøre.

Jeg ved godt at 30.000 er mange penge, det er det vi samlet tjener herhjemme lige for tiden og vi klager så bestemt ikke 

det gælder vel også for en politikers ægtefælde, hvis denne er på kontanthjælp, kan de vel heller ikke få penge!

Det kan godt være du synes de har mange fordele som politiker, men det er jo ikke sådan at de murer sig selv inde og at der ingen regler gælder for dem.

Synes ærlig talt heller ikke man kan kalde dem der tjener over 30000 fattige. Ja det er da ærgeligt at man må flytte fra sit hus, men så må man jo købe et, der svarer til hvad der er i pengepungen.

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

næh, men en sænkning på 1-2% er heller ikke meget.. det drejer sig måske om 500-1000 kr om måneden..
ikke det vilde..

alt efter hvad man tjener selvfølgelig

ja selvfølgelig.. siger også bare at de sænkninger ikke er noget man mærker noget til.. vi har ikke ihvertfald..

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

An&Jo skriver:

ja selvfølgelig er der det, ellers ville der da ingen mening værem ed at lægge så mange timer og kræfter i sit abrejde..

vi komemr ikke sovende til en høj indkomst, herhjemme betyder det rigtig mange ofringer.. min kæreste er nlæsten aldrig hjemme før sent om aftenen hvis han overhovedet kommer hjem, så hans indkomst kræver rigtig mange timer, så hvorfor skal han ikke også have en udbetaling der afspejler det?? Ellers kan han da ligeså godt have færre timer og så få det samme som dem der ikke lægger så mange timer i det..

hvis udbetalingerne skal være lige skal arbejdsvilkårerne jo også

Man vælger selv om man vil bruge 40 eller 60 timer på sit arbejde..
det er jo 100% op til en selv..

jo du får mere hvis du arbejder mere..
arbejdsvilkårne er også de samme uanset..
Du har SELV valgt at du vil arbejde meget..

så hvorfor ændre i arbejdsvilkårne??

Anmeld

2. november 2012

TeamRocket

Dustmuz skriver:

hvorfor så ikke hente pengene hos dem som har det godt..
fx. hæve top og mellemskatten med 1-2 %, istedet for at sænke den..
Det ville give en del penge i Danmark..

og som jeg skriver i et andet indlæg.. spare penge hvor der er nogen og komme efter..

De vil også spare penge hvor der er nogen at komme efter. Nemmelig par hvor den ene tjener over 30 tusind og den anden er på kh. Mht at topskatten er sænket- hvornår er det lige sket? Og Hvorfor skal de der knokler for at have mange penge fratages deres penge igen? Ej vel der skal vel være lidt goder ved at have uddannet sig og arbejde langt mere end gennemsnittet. Det er jo ikke de riges skyld at nogen er på kh.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.