Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

An&Jo skriver:

enig, hvis ikke der snart bliver gjort noget, så ender vi som grækenland, med en kæmpe gæld, og skal hjælpes op af andre lande igen, og det ville ikke være alt for godt for så lille et land som os..

Vi har det godt, og jeg synes klart vi skal indskærpe nogel af tingene..

Ja, men du syntes det er helt fair at det skal være dem tjener mindre istedet for dem der tjener mere der skal klare læsset? Og sådan har det jo altid været..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

Dustmuz skriver:

tjaa.. hvis dette bliver vedtaget, så søger kæresten også om førtidspension med det samme.. da vi ellers ville miste op imod 5000kr om måneden.. hvilket vi ikke har råd til

Ja og det er da træls at tingene skal være sådan 

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

LilleNyPåVej skriver:

Ja, men du syntes det er helt fair at det skal være dem tjener mindre istedet for dem der tjener mere der skal klare læsset? Og sådan har det jo altid været..

hvis de afskaffer kontanthjælpen for alle så er det jo ikke kun dem med mindst der bliver ramt.. indtil nu har man jo kunne få det uanset hvad så længe man ikke var gift, så selv dem der tjener en del har partnere på kh..

og helt ærligt, hvis det kun er for dem der tjener over 30.000kr så er det altså ikke dem med mindst der bliver ramt

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

LilleNyPåVej skriver:

Ja og det er da træls at tingene skal være sådan 

meget..

Anmeld

2. november 2012

TeamRocket

LilleNyPåVej skriver:

Virkelig? 

Jeg har aldrig forstået at folk syntes det er ok at de små skal klare læsset når andre har bedre mulighed for at gøre det samtidig med at de højst sansynligt ikke skal lave om på hele deres liv..

Hvis regeringen lagde ud at dem der tjener mest skal betale mere (lige nu), jamen så er det jo bare sådan. Men det er nemmere at få dem der betaler mindst/mindre til at betale?  Og det gør også mere ondt på dem der har mindre.

Altså nu kan dem der tjener over 30 kilo jo ikke påstås at være de fattigeste ;-) vi må alle yde noget. Og det gør både de rige og de fattige- men de rige får jo ikke af staten på samme måde som andre, derfor er det de andre der må klare sig med mindre støtte. Man bør vel være glad for at der overhovedet er hjælp at hente, også selv om den falder drastisk. Ellers går dk konkurs og så er der slet intet at få.

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

An&Jo skriver:

hvis de afskaffer kontanthjælpen for alle så er det jo ikke kun dem med mindst der bliver ramt.. indtil nu har man jo kunne få det uanset hvad så længe man ikke var gift, så selv dem der tjener en del har partnere på kh..

og helt ærligt, hvis det kun er for dem der tjener over 30.000kr så er det altså ikke dem med mindst der bliver ramt

Sådan som det nu.. så længe man er samlevende, må din partner tjene millioner..

men hvis de laver reglerne om, så hvis du har en partner der tjener mere end 13.000 (ca) før skat, så vil du blive trukket, det personen tjener mere..
pga formue reglerne..

JEG SYNTES.. politikerne burde begynde og spare der hvor der virkelig er nogen penge og hente.. og det er hos dem selv..
De skulle begynde og arbejde 46 uger om året, ligesom alle andre danskere, gå på pension når de har nået den OFFICIELLE pensions alder, og deres pension skulle nedsættes til en alm folke pension og ikke 5x så meget som en folkepension (ja de får ÅNDSVAGT meget som pensionister, fra de er 60)

Anmeld

2. november 2012

Miin'Baby'Mus

An&Jo skriver:

Nej nej, men der er jo ligesom en masse der tjener langt mere end 30.000 og får goder i hoved og *** ligesom poltikerne selv - men hjælper de med at betale nej.

Og det er derfor jeg er sur over dette forslag. Skal man hjælpe så skal man hjælpe i flok, og så er det hele fair, men når det kun er der får mindre så bliver jeg lidt muggen (kald det jaloux, hvis du vil) over at andre gerne må tjene 100.000 kr - samlever eller ej, og så bare leve i luksus uden at betale og hjælpe til som vi andre bliver pålagt at gøre.

Jeg ved godt at 30.000 er mange penge, det er det vi samlet tjener herhjemme lige for tiden og vi klager så bestemt ikke 

Anmeld

2. november 2012

Dustmuz

TeamRocket skriver:

Altså nu kan dem der tjener over 30 kilo jo ikke påstås at være de fattigeste ;-) vi må alle yde noget. Og det gør både de rige og de fattige- men de rige får jo ikke af staten på samme måde som andre, derfor er det de andre der må klare sig med mindre støtte. Man bør vel være glad for at der overhovedet er hjælp at hente, også selv om den falder drastisk. Ellers går dk konkurs og så er der slet intet at få.

hvorfor så ikke hente pengene hos dem som har det godt..
fx. hæve top og mellemskatten med 1-2 %, istedet for at sænke den..
Det ville give en del penge i Danmark..

og som jeg skriver i et andet indlæg.. spare penge hvor der er nogen og komme efter..

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

Dustmuz skriver:

Sådan som det nu.. så længe man er samlevende, må din partner tjene millioner..

men hvis de laver reglerne om, så hvis du har en partner der tjener mere end 13.000 (ca) før skat, så vil du blive trukket, det personen tjener mere..
pga formue reglerne..

JEG SYNTES.. politikerne burde begynde og spare der hvor der virkelig er nogen penge og hente.. og det er hos dem selv..
De skulle begynde og arbejde 46 uger om året, ligesom alle andre danskere, gå på pension når de har nået den OFFICIELLE pensions alder, og deres pension skulle nedsættes til en alm folke pension og ikke 5x så meget som en folkepension (ja de får ÅNDSVAGT meget som pensionister, fra de er 60)

der står netop i artiklen at det kun rammer de par hvor partneren tjener over 30.000kr, og så er man i mine øjne ikke fattig mere..

Anmeld

2. november 2012

An&Jo

LilleNyPåVej skriver:

Nej nej, men der er jo ligesom en masse der tjener langt mere end 30.000 og får goder i hoved og *** ligesom poltikerne selv - men hjælper de med at betale nej.

Og det er derfor jeg er sur over dette forslag. Skal man hjælpe så skal man hjælpe i flok, og så er det hele fair, men når det kun er der får mindre så bliver jeg lidt muggen (kald det jaloux, hvis du vil) over at andre gerne må tjene 100.000 kr - samlever eller ej, og så bare leve i luksus uden at betale og hjælpe til som vi andre bliver pålagt at gøre.

Jeg ved godt at 30.000 er mange penge, det er det vi samlet tjener herhjemme lige for tiden og vi klager så bestemt ikke 

hvem tjener så meget og får i hovede og røv?? så snart du kommer så højt op i indkomst får du intet ekstra overhovedet.. der er bare ikke noget at hente..

en enlig forsøger der tjener så meget får ikke engang ekstra tilskud, så hvorfor skal dem der bor sammen??

kan slet ikke se hvor du vil hen med det der?? dem der tjener mere betaler jo altså også en del mere i skat.. min kæreste er en af dem der betaler topskat, og han mister altså pænt meget af sin løn hver gang den kommer ind. så de betaler skam..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.