Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Hun rettede ikke min udtalelse, så må jo gå ud fra at når hun selv kommer med et hårdt svar om at der SKAL være forskel i hendes øjne - at så har jeg ret i at hun ikke vil hjælpe på lige fod med andre og så er det jo lige meget om jeg misforstår det eller ej.

Mange herinde har da også misforstået mange ting jeg har skrevet hvor jeg hver gang må rette dem og fortælle at jeg aldrig har skrevet disse ting - man kan vel læse?

Manipulere alligevel? Måske det bare er i orden at have hver sin mening, men du vil tilsyneladende at jeg skal have samme mening som dig eller hvad?

Okay, du manipulerer ikke - du forstår ikke hendes svar. "Der skal efter min mening være forskel på mine penge og statens penge" var det "hårde" svar. Er det urimeligt? Hun har endda flere gange understreget, at hun gerne bidrager - hvilket hun jo på ingen måde heller kan undgå - men at der skal være grænser for, i hvor høj grad, de, der arbejder meget og dermed tjener meget, skal betale. 

Jeg ved ikke, hvad du helt præcis er så fortørnet over, for på den ene side medgiver du, at det skal kunne betale sig at arbejde, og på den anden side fastholder du, at de dårligst stillede trækker det tungeste læs. Det er, som om du opfatter lige netop forslaget om KH som det eneste tunge læs at trække - som om, de vellønnede, fordi netop dette ikke rammer dem, intet yder. Intet kunne jo være mere forkert - det er de vellønnede, der om nogen yder til at få DK ud af krisen, og reguleringer i KH er blot en dråbe i havet ved siden af. 

Jeg savner virkelig en erkendelse af, at de vellønnede i den grad spytter i kassen allerede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Mor til Ella

LilleNyPåVej skriver:

Hun rettede ikke min udtalelse, så må jo gå ud fra at når hun selv kommer med et hårdt svar om at der SKAL være forskel i hendes øjne - at så har jeg ret i at hun ikke vil hjælpe på lige fod med andre og så er det jo lige meget om jeg misforstår det eller ej.

Mange herinde har da også misforstået mange ting jeg har skrevet hvor jeg hver gang må rette dem og fortælle at jeg aldrig har skrevet disse ting - man kan vel læse?

Manipulere alligevel? Måske det bare er i orden at have hver sin mening, men du vil tilsyneladende at jeg skal have samme mening som dig eller hvad?

Sikke en gange vås

Jeg har aldrig skrevet at jeg ikke vil bidrage, TVÆRDIGMOD.... Jeg bridrager rigtig meget fordi jeg tjener meget....

Og ja der skal stadig være forskel på om folk er på job eller går hjemme og modtager ydelse af den ene eller anden grund.

Og for at smide en bombe bør det ikke være muligt at få så meget ydelse at det ikke kan "betale" sig at tage job, det er helt hen i vejret.

Forstår ikke at de kan skabe så stor debat at man som familie gift eller ej skal forsøge sig selv og sin familie hvis den ene part tjener nok til det. 

Jeg vælger stadig at slå et slag for at mange af disse penge skal gå til ældre pjeje og ligende..... 

Anmeld

5. november 2012

Carina:-)

Mor til Ella skriver:

Sikke en gange vås

Jeg har aldrig skrevet at jeg ikke vil bidrage, TVÆRDIGMOD.... Jeg bridrager rigtig meget fordi jeg tjener meget....

Og ja der skal stadig være forskel på om folk er på job eller går hjemme og modtager ydelse af den ene eller anden grund.

Og for at smide en bombe bør det ikke være muligt at få så meget ydelse at det ikke kan "betale" sig at tage job, det er helt hen i vejret.

Forstår ikke at de kan skabe så stor debat at man som familie gift eller ej skal forsøge sig selv og sin familie hvis den ene part tjener nok til det. 

Jeg vælger stadig at slå et slag for at mange af disse penge skal gå til ældre pjeje og ligende..... 

Det er nemlig et stort prob. at der er nogen job det ikke kan betale sig at tage.

Jeg har ansatte på 30 timer ,som efter udgifter til transport ville få det samme ud af at gå på off forsørgelse.

Og jeg har flere eksempler på folk der bliver væk fra tilbudt job fordi det ikke kan betale sig-og de får altså overenskomstmæssig løn.

Anmeld

5. november 2012

Mor og meget mere

LilleNyPåVej skriver:

Okay, så er det mig der er dum 

Hvad betyder så:

Jeg har taget en uddannelse, jeg fortjener min løn og derfor er det fair at dem på kontanthjælp skal sælge deres ting og blive skilt selvom de engang også har taget en uddannelse. - Ja det er meget bogstaveligt skrevet og det står ikke ordret nogen steder.

Hvis du læser alle kommentarerne så er der faktisk mange der skriver at de jo har gjort sig fortjent til de ting de har fordi de har taget en uddannelse (som om at folk på kh ikke har taget en uddannelse og har gjort sig fortjent til de ting de har, men som de nu må sælge fordi de er røget ud af dagpenge, blevet syge eller andet)

Der er ingen der på noget tidspunkt der har rettet mig i at jeg føler at det er det de mener selvom jeg ofte har skåret det ud i pap uden at de har rettet mig.

Kan virkelig ikke se hvor henne det er at manipulere, jeg skærer det jo netop ud i pap for at jeg ikke misforstår og for at forstå om det vitterligt er det de mener.

Det er jo taget ud af kontekst - det har altsammen været svar på dine postulater om, at de svageste trækker det tungeste læs, og at de, der arbejder og tjener godt, ikke vil yde noget. 

Ingen ønsker denne situation, går jeg ud fra, og ligesom ingen ønsker, at der skal skæres på hjemmepleje, skoler og institutioner, er der næppe nogen, der jubler over, at det også går ud over modtagere af KH - men når du så tager KH-modtagerne og lægger det ud, som om de er de eneste, der bidrager med noget, mens de velstillede intet yder, bliver folk vrede - med rette. Det ser nærmest ud til, at du opfatter dette ene tiltag som det eneste, der er gjort for at rette op på krisen. Hvis jeg arbejdede 50 timer om ugen og betalte topskat, ville jeg føle mig til grin over at blive mødt med påstande om, at jeg intet gav, men lod de svageste betale regningen. 

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Okay, du manipulerer ikke - du forstår ikke hendes svar. "Der skal efter min mening være forskel på mine penge og statens penge" var det "hårde" svar. Er det urimeligt? Hun har endda flere gange understreget, at hun gerne bidrager - hvilket hun jo på ingen måde heller kan undgå - men at der skal være grænser for, i hvor høj grad, de, der arbejder meget og dermed tjener meget, skal betale. 

Jeg ved ikke, hvad du helt præcis er så fortørnet over, for på den ene side medgiver du, at det skal kunne betale sig at arbejde, og på den anden side fastholder du, at de dårligst stillede trækker det tungeste læs. Det er, som om du opfatter lige netop forslaget om KH som det eneste tunge læs at trække - som om, de vellønnede, fordi netop dette ikke rammer dem, intet yder. Intet kunne jo være mere forkert - det er de vellønnede, der om nogen yder til at få DK ud af krisen, og reguleringer i KH er blot en dråbe i havet ved siden af. 

Jeg savner virkelig en erkendelse af, at de vellønnede i den grad spytter i kassen allerede. 

Ja men det er jo bare der hvor vi ser forskelligt på det - og det er helt fair. Det er jo derfor at jeg har sagt til flere om vi ikke bare skal være enige om at være uenige. 

For jeg har min egen mening ligesom at andre har deres mening. Nogen er jeg totalt uenige med, nogle er jeg 50/50 enige med og andre er jeg 100% enige med og det har jeg også givet udtryk for og har indrømmet hvis der har været et eller andet osv.

Det kommer an på syntes at situationen og hvis alle var enige jamen så var der jo ikke de store problemer - desværre er verden bare ikke skruet sammen på den måde.

Debat er jo heller ikkk en debat hvis folk er enige hele vejen igennem 

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor til Ella skriver:

Sikke en gange vås

Armen det da virkelig nemt at du kommer bagefter og gerne vil rette på hvad jeg siger 

Men igen, lad os være enige om at være uenige. Vi 2 har også et forskelligt syn på det og igen så er det helt fair.

Det er jo ikke meningen at debatten skal gøre folk sure på hinanden  det er da åndssvagt. Men man har da ret til hver sin mening 

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Det er jo taget ud af kontekst - det har altsammen været svar på dine postulater om, at de svageste trækker det tungeste læs, og at de, der arbejder og tjener godt, ikke vil yde noget. 

Ingen ønsker denne situation, går jeg ud fra, og ligesom ingen ønsker, at der skal skæres på hjemmepleje, skoler og institutioner, er der næppe nogen, der jubler over, at det også går ud over modtagere af KH - men når du så tager KH-modtagerne og lægger det ud, som om de er de eneste, der bidrager med noget, mens de velstillede intet yder, bliver folk vrede - med rette. Det ser nærmest ud til, at du opfatter dette ene tiltag som det eneste, der er gjort for at rette op på krisen. Hvis jeg arbejdede 50 timer om ugen og betalte topskat, ville jeg føle mig til grin over at blive mødt med påstande om, at jeg intet gav, men lod de svageste betale regningen. 

Hehe jamen igen må jeg jo så rette på andre.

Har aldrig sagt at dem der tjener mere ikke bidrager - OVERHOVEDET, jeg siger bare at de nemmere kan bidrage med mere end dem der har mindre, men at jeg aldrig hører om tiltag omkring at dem der så faktisk har mere skal give mere - hører altid kun om tiltag imod dem der har mindre.

Og så bliver folk sure fordi at det passer ikke når de betaler top skat. Korrekt de betaler topskat , men det ændre ikke på at de stadig ville have bedre råd til at betale f.eks. 1% mere i skat (eks)

Og det er jo bare MIN mening

Anmeld

5. november 2012

Mor og meget mere

Mor til Ella skriver:

Sikke en gange vås

Jeg forstår heller ikke en dyt - fik lige et billede for mit indre øje af en indsamler fra Røde Kors, der efter at have modtaget 1000 kr. fra Direktør Jensen og 100 fra Pensionist Madsen bebrejder Jensen og i samme omgang alle andre vellønnede, at de ikke vil yde noget og er fuldstændigt ligeglad med sultende børn i Afrika. 

Jeg har oprigtigt ondt af de mange ledige og ville være knust, hvis det ramte mig og mine igen, men jeg vil altså ikke føle mig som et dårligt menneske, når jeg nu betaler min skat med glæde og alligevel har flere penge på bundlinjen, end hvis jeg var ledig. Og hvis økonomien i DK skal på fode igen, er det helt essentielt, at der er mærkbar forskel på, om man arbejder eller ikke gør - også selvom det er dybt uretfærdigt, at nogle helt uforskyldt er havnet i arbejdsløshed. 

Anmeld

5. november 2012

Mor og meget mere

LilleNyPåVej skriver:

Hehe jamen igen må jeg jo så rette på andre.

Har aldrig sagt at dem der tjener mere ikke bidrager - OVERHOVEDET, jeg siger bare at de nemmere kan bidrage med mere end dem der har mindre, men at jeg aldrig hører om tiltag omkring at dem der så faktisk har mere skal give mere - hører altid kun om tiltag imod dem der har mindre.

Og så bliver folk sure fordi at det passer ikke når de betaler top skat. Korrekt de betaler topskat , men det ændre ikke på at de stadig ville have bedre råd til at betale f.eks. 1% mere i skat (eks)

Og det er jo bare MIN mening

Topskatten er på 15 % - er det ikke nok? 

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Topskatten er på 15 % - er det ikke nok? 

Altså vil du virkelig blive ved  ?

Har jeg ikke spurgt om vi ikke kan være enige om at være uenige? Hvis du vil blive ved til at jeg giver dig ret så bliver det en lang samtale - og omvendt også.

Det er en debat, ro på altså.. Har svaret på de spørgsmål mange gange efterhånden og jeg syntes stadig noget andet end dig/jer - ligesom at der er andre herinde der syntes det samme som mig og ikke dig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.