Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger
Kief31 skriver:

Jeg synes det er fuldstændig i orden..! Egentligt burde langt færre have kontanthjælp, hvorfor skal jeg betale for at folk ikke har gidet betale til en A-kasse? Har et par 30000 om mdr, så behøver de ikke offentlig forsørgelse også. Så må de skære ned på deres udgifter, til de finder sig et job. Så svært er det heller ikke at få job, hver eneste gang vi søger folk, får vi begrænset med henvendelser..

Ved du hvad,en hel del på KH,har faktisk ikke selv valgt det,og har ingentingen med maglene vilje til at betale til en A-kasse at gøre. 

Vi er faktisk en del,der er blevet pakeret der,fordi vi atid har været syge,så vi ikke KAN arbejde,men som systemet er skruet sammen,er vi rigtig mange,der er for syge til at arbejde og få flexjob,men for raske til førtidspension.

Netop sådan en udtalelse som dine,gør jeg skammer mig,over at være dansker,tænk at der virkelige findes mennesker,der opdrager deres børn,til at have sådan et væmmeligt menneskesyn,og mangel på med følelse over for andre mennesker,som har det værre end en selv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Elgaard73

Kofoed. skriver:

Det er også i orden, at du synes det og ved ikke om det er tilfælde i denne sag, jeg ved bare, at jeg faktisk også kan søge det, men jeg vælge at kæmpe, selvom det er skide hårdt, der er jo forskellige grunde til, hvad man er syg af, jeg selv er psykisk syg og kan ikke blive "normal" (lyder forkert, men manglede lige ordet) igen og andre med min sygdom kan ikke engang gennemføre en uddannelse og i en alder af 22 går jeg igen igen på en erhvervs uddannelse, men er ikke kommet videre, fordi sygdommen kræver fridage og hvilken arbejds plads vil have sådan en ansat? Men ja, jeg kæmper og håber, men hvis det ikke lykkes, må jeg også kaste håndklædet i ringen. Man kan også være syg med fysiske problemer og der kan man være så heldig, at man faktisk bliver rask indenfor det år, man må gå sygemeldt i danmark, så hvorfor søge inden? Så går der tre år, hvor man skal gå hjemme og måske faktisk kunne holde til et fleksjob, er det så ikke bedre at tage det år?

Selvfølgelig er det bedst at tage det år og få mere afklaring i forhold til hvilken vej man skal gå fremover. Og hatten af for dig, for at du kæmper. Det er så flot. 

Det var på ingen måde min hensigt at lange ud efter dem der søger førtidspension, eller dem der kæmper en kamp, for at undgå at havne der. Det var bare en umiddelbar reaktion, på selve udtalelsen, som han kom med. For en udeforstående, lød det som om at eneste grundlag for at søge, var deres økonomiske nedgang. At det ene og alene var en vurdering af kroner og ører på bundlinjen. Og ja, så blev jeg skisme lidt stram i masken 

Og jeg ville ønske at han ikke bare var krøbet i hi, men ville have taget sig tid til at forklare mig den virkelige situation og ikke bare have ladet sådan en kommentar hænge alene i luften. Det er jo netop sådanne kommentarer der er med til at male et lidt negativt billed af folk på KH eller FP, og det syntes jeg er rigtig synd.

(Jeg mener også at der var andre der efterspurgte lidt uddybelse.)

Men okay, han har jo nok sine grunde.... 

Endnu en gang, super sejt at du kæmper. Og jeg håber at det lykkes for dig. Ellers er det jo altså ikke nogen skam at få FP... Jeg tænker at det vel også kan give lidt ro i ens verden, så man kan fokusere på sig selv og tage sig lidt af sig selv og måske derved få det lidt bedre ... Og kan man ikke få sin sag taget op til ny vudering, hvis man syntes at man er blevet bedre? ( Syntes at jeg har hørt noget om det)

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Lahn11 skriver:

du sagde du havde mistet omkring 4500 på at flytte sammen med ham, tjener han ikke mere end det ? 

så er der vel også en sag igang om du ikke skal af kh og have en førtidspension.. ? 

mener nu stadig sagtens man kan klare sig for 18000 udbetalt, vi klare os for mindre, og vi har to børn snart.. 

nu ved jeg ikke hvor du bor, men et buskort koster ikke mere end 3-400 i kbh. det er da betydeligt billigere end at have bil.. 

at du ikke må cykle er der også råd for, en knallert/scooter er også et billigt alternativ i forhold til bil  

siger ikke at det er fedt at man pludselig skal lave for mindre, men siger at det kan lade sig gøre at LEVE for det.. 

og det er vel ikke dk's pligt at skulle betale for at folk kan beholde deres livsstil, når de mister deres job. 

Ja det har jeg har mistet boligstøtte og friplads, 

det kan godt være du mener alle kan leve på for 18.000 udbetalt men det kan vi altså ikke, da vi har udgifter for næsten det beløb når vi lægger det sammen , jeg har ikk engang råd til nu at afdrag. På alt min gæld, hvilket har resulteret i jeg står i RKI og intet kan gøre

du prøver simpelthen at argumentere for at min kæreste s. Skal betale alt min gæld fordi jeg ikk er i stand til at arbejde, 

je har ikk mistet et job for nylig, det er 5 år siden jeg gjorde det,

nogen gange kan jeg blive så sur når folk siger man bare kan arbejde osv, så får man lyst til at ønske de mistede deres job og så blev nægtet støtte så de kunne stå der og glo

yderligere stramning på økonomien får da kun flere og flere til at lave indbrud, jeg har engang skulle forsørge en kæreste, hvilket resulterede i at han stjal fødevarer rundt omkring for at vi kunne få mad på bordet,det er ikk kun voksne der bliver straffet men også børn! 

Synes der skal være nedskæringer i politikker løn osv! de tjener sku sammenlagt det samme  i måneden pr mand som kh fordelt til 10 mennesker! Så skal så mange straffes for deres overbetalte job 

jeg har sku måneder selv nu hvor jeg leder i alle min ting for at se om der ikk er bare lidt af værdig så jeg kan betale mine regninger 

og ærlig talt så aner jeg ikk hvilke papirer kommunen har gang i for de trækker altid tiden ud 

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

mea skriver:

Ved du hvad,en hel del på KH,har faktisk ikke selv valgt det,og har ingentingen med maglene vilje til at betale til en A-kasse at gøre. 

Vi er faktisk en del,der er blevet pakeret der,fordi vi atid har været syge,så vi ikke KAN arbejde,men som systemet er skruet sammen,er vi rigtig mange,der er for syge til at arbejde og få flexjob,men for raske til førtidspension.

Netop sådan en udtalelse som dine,gør jeg skammer mig,over at være dansker,tænk at der virkelige findes mennesker,der opdrager deres børn,til at have sådan et væmmeligt menneskesyn,og mangel på med følelse over for andre mennesker,som har det værre end en selv. 

Tak fordi du kan beskrive hvad jeg tænker , jeg er bare så skide dårlig med at skrive det ned, det er sjovt som nogen synes det er iorden, men det kan de jo sagtens synes bår det ikk er den det går ud over 

Anmeld

5. november 2012

Kief31

mea skriver:

Og jeg skammer mig over at være dansker, når jeg ser hvor mange samfundsnassere der går rundt. Ja, nogen er syge og skal selvfølgelig have hjælp, men ALT for mange snyder sig til "hjælp" de ikke har brug for.. Og det betaler blandt andre JEG for.

Anmeld

5. november 2012

KTP86

Elgaard73 skriver:

Jeg kender heller ikke forhistorien. Jeg kommenterede bare på selve udtalelsen og den var, at der ville blive søgt førtidspension, fordi at deres indtægt ville falde 5000 kr om måneden og det havde de ikke råd til.

Det kan jeg kun tolke som om at det var ene og alene var pågrund af økonomi, og ikke andre problemer, eller "sten i rygsækken". Og jeg skrev jo også at hvis det virkelig var sådan at hun allerede nu opfyldte kravene, så havde hun vel allerede fået den førtidspension. Men hun er "kun" på KH, ergo kan det da ikke stå helt skidt til med hende...

Du ser at det kun omhandlede økonomi,jeg ser noget andet der kunne spille ind der kan være årsag til svaret. Vi ved ikke noget konkret så lad os bare lade den ligge der ^^

Anmeld

5. november 2012

Benjamins'mor

Hvis de tager min kontanthjælp, så kan vi ikke få det til at løbe rundt herhjemme.

Synes også hele tiden de siger de skaber nye Jobs. Men man høre kun om fyringer hele tiden.

Det er jo bestemt ikke fordi det er NEMT at få et job!

Anmeld

5. november 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Ja det har jeg har mistet boligstøtte og friplads, 

det kan godt være du mener alle kan leve på for 18.000 udbetalt men det kan vi altså ikke, da vi har udgifter for næsten det beløb når vi lægger det sammen , jeg har ikk engang råd til nu at afdrag. På alt min gæld, hvilket har resulteret i jeg står i RKI og intet kan gøre

du prøver simpelthen at argumentere for at min kæreste s. Skal betale alt min gæld fordi jeg ikk er i stand til at arbejde, 

je har ikk mistet et job for nylig, det er 5 år siden jeg gjorde det,

nogen gange kan jeg blive så sur når folk siger man bare kan arbejde osv, så får man lyst til at ønske de mistede deres job og så blev nægtet støtte så de kunne stå der og glo

yderligere stramning på økonomien får da kun flere og flere til at lave indbrud, jeg har engang skulle forsørge en kæreste, hvilket resulterede i at han stjal fødevarer rundt omkring for at vi kunne få mad på bordet,det er ikk kun voksne der bliver straffet men også børn! 

Synes der skal være nedskæringer i politikker løn osv! de tjener sku sammenlagt det samme  i måneden pr mand som kh fordelt til 10 mennesker! Så skal så mange straffes for deres overbetalte job 

jeg har sku måneder selv nu hvor jeg leder i alle min ting for at se om der ikk er bare lidt af værdig så jeg kan betale mine regninger 

og ærlig talt så aner jeg ikk hvilke papirer kommunen har gang i for de trækker altid tiden ud 

Undskyld, men hvis i ikke kan klare det økonomisk med en indtægt på over 30.000 + kontanthjælp så du kan afdrage på gæld, så dodder i for dyrt i det .. Så var det måske en ide st gå solgt lejligheden, og få noget mindre dyrt .. ? 

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Lahn11 skriver:

Undskyld, men hvis i ikke kan klare det økonomisk med en indtægt på over 30.000 + kontanthjælp så du kan afdrage på gæld, så dodder i for dyrt i det .. Så var det måske en ide st gå solgt lejligheden, og få noget mindre dyrt .. ? 

Han tjener ikk 30.000 nu men i perioder, lige nu tjener han 22.000 før skat, men stadigvæk så har jeg gæld som det ikk kan passe han skal betale, synes det erforkert at man skal straffes for sin partners indkomst! 

Det er da på ingen måde fair at når han så tjener 30.000 så skal forsørge mig og MIN søn fordi vi er sammen , men det fatter du så ikk atdet ikk er fair 

du kan sagtens sige i sidder for dyrt men du aner ikk en skid om hvad de forskellige penge går til i udgifter, men det er jo nemt at tro man kan bestemme om folk lever forkert når man ikk er i de i det ...

Anmeld

5. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Hvis du har læst de forskellige kommentare fra folk igennem så er der bogstaveligt talt nogle der sidder og skriver at de ikke gider og hjælpe fordi de har taget en uddannelse og fortjener det de tjener.

Så jeg sidder ikke og slynger ting ud - og det hjælper ikke at du er irritereret fordi jeg har en anden mening end dig. Så skal vi måske bare være enige om at være uenige, hvilket heldigvis er lovligt 

Bare jeg vidste, om du bevidst manipulerer, eller om du vitterligt ikke forstår, hvad andre skriver.

Mor til Ella skrev, at hvis hun skulle yde ENDNU mere end nu, ville hun ikke gide arbejde over 60 timer om ugen fremover. Det oversætter du til "hun gider ikke hjælpe" - og "folk vil ikke bidrage til at få DK på fode igen". Kan du slet ikke se, at du manipulerer og fortolker? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.