Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Carina:-)

LilleNyPåVej skriver:

Hehe jamen igen må jeg jo så rette på andre.

Har aldrig sagt at dem der tjener mere ikke bidrager - OVERHOVEDET, jeg siger bare at de nemmere kan bidrage med mere end dem der har mindre, men at jeg aldrig hører om tiltag omkring at dem der så faktisk har mere skal give mere - hører altid kun om tiltag imod dem der har mindre.

Og så bliver folk sure fordi at det passer ikke når de betaler top skat. Korrekt de betaler topskat , men det ændre ikke på at de stadig ville have bedre råd til at betale f.eks. 1% mere i skat (eks)

Og det er jo bare MIN mening

Men har du overvejet hvad der sker hvis det ikke længere kan betale sig at arbejde.

Hvis en på off forsørgelse har det samme som en med 8 års udd .

Hvorfor skal jeg arbejde 50 timer om ugen,hvis det bare er til at forsørge min nabo¨?

Er det virkelig ikke ok,at jeg kan mærke en forskel på at jeg står op kl 06 imod dem der vender sig om på den anden side?

For så kan jeg da ikke se hvorfor jeg skulle blive ved.-

Jeg betaler meget mere end en "løn" til en på off forsørgelse i skat.

Som skrevet før,så betaler folk med topskat over det dobbelte mere i skat end en på f.eks kh.

Er det ikke nok?

Er det ikke ok at kh satsen for et par bliver sat til 30.000 såan at det rent faktisk kan betale sig at tage et arbejde.-??

Desuden så kunne det jo være at hvis der blev strammet lidt op at der ville blive råd til at f.eks føtidspension kunne gå lidt mere kviks sådan at dem der ikke kan arbejde ikke blev parkeret på kh.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Tulle83

MinBabyOscar <3 skriver:

Jeg har været syg næsten hele livet, men de giver først diagnosen når man bliver voksen, og aldrig om jeg vil tvinge min kæreste til at sælge, og nej mine udgifter kan ikk lægges om, det er et held jeg kan få lov til at have dem på det jeg har , 

og lige for god ordens skyld så gør min tilstand at je bliver meget hidsig da jeg også er affekteksplosiv , jeg kan ikk så godt styre hvad jeg siger da jeg i frustration går i selvforsvår og taler/skriver før jeg tænker, det er først bagefter jeg tænker over hvad der lge er sket, jeg  synes bare det er forkert at vi så bliver straffet hvis hans løb stiger, når andre så kan søge arbejde og jeg ikk kan da jeg ikk kan have et arbejde 

Altså, forhåbentlig er din kæreste sammen med dig, og ikke din KH. Hvis jeres liv ændrer sig drastisk, er han vel interesseret i at i løser opgaven i fællesskab, også hvis det betyder at skulle sælge?

Når manhar valgt at bo sammen, siger man vel automatisk ja til at dele, og til at hjælpe hinanden når det ikke er lige let? Det er da i hvert fald sådan det foregår hjemme hos mig, og hos mange andre jeg kender.

Anmeld

5. november 2012

Sofia

Hvis ikke man skal forsørge hinanden som par, skal staten så bare forsørge en? Staten bliver jo ikke ved med at have penge. Hvis et par der har en formue (om den er stor eller lille) bor sammen, og den ene mister sit job, synes jeg det er rimeligt de forsørger hinanden, fremfor at os andre der arbejder og betaler skat skal forsørge dem. Og statskassen løber jo også tom, den er ikke uendelig.

Anmeld

5. november 2012

Sofia

Mor til Ella skriver:

Jeg synes det er super vi har et sikkerhedsnet, hvilket vi skal være glade for....

Men jeg bliver simpelthen nød til at spørge HVORFOR det gang på gang skal komme op med at dem der tjener mere skal trækkes mere.

Jeg er en af dem der arbejder omkring 60 timer pr uge, og hvis jeg skal straffes for at bridrage stort til den fælles kasse, så gider jeg da ikke arbejde så meget.... Og så er der endnu mindre i den fælles kasse, som jeg ellers betaler glædeligt til.

Men til grin vil jeg sku ikke være.

Og når man tjener 30.000 er man sku ikke fattig ikke i nærheden

Alternativet er at der pludselig ikke er råd til at give nogen noget????

Præcis. Der kommer et tidspunkt hvor dem der arbejder meget og betaler meget i skat, og derved bidrager meget til velfærden, ikke gider arebjde så meget mere, og så opstår problemet først!

Anmeld

5. november 2012

Sofia

An&Jo skriver:

men så er det jo også fordi de er kvalificeret til en højere timeløn, så har de en anden uddannelse, måske en masse efteruddannelse.. forstår ikke hvorfor der skal være alt den ligestilling på det punkt.. vi må vel snart indse at nogen bare tjener mere, enten på grudn af mange timer, eller på grund af en masse ekstra kompetencer

Anmeld

5. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Altså vil du virkelig blive ved  ?

Har jeg ikke spurgt om vi ikke kan være enige om at være uenige? Hvis du vil blive ved til at jeg giver dig ret så bliver det en lang samtale - og omvendt også.

Det er en debat, ro på altså.. Har svaret på de spørgsmål mange gange efterhånden og jeg syntes stadig noget andet end dig/jer - ligesom at der er andre herinde der syntes det samme som mig og ikke dig.

Jamen, jeg savner egentlig bare en uddybning af dine påstande om, at det altid er og altid har været de svageste, der trækker læsset. Mener du stadig det? 

Anmeld

5. november 2012

Sofia

jydeinden skriver:

nu er jeg så for en gangs skyld uenig med dig, for jeg vil mene der er pokkers stor forskel på at være på førtidspension og på at være på kh både rent økonomisk men så sandeligt også når det kommer til rent frihedsmæssigt.

Jeg er en af dem som du ved som absolut ikke selv har valgt at være på kh, og dét har Dustmuz heller ikke, men for mig ville det godt betyde en herregård i forskel at få måske det dobbelte i indtægt, jeg ville gerne se nogen leve for 5700 kr om måneden FØR der overhovedet er betalt noget som helst. hvis det gør mig grisk at jeg gerne vil have muligheden for at leve selvom jeg er på kh, jamen så er det det jeg er. ( og jeg gør det personligt da jeg formenligt ikke er den eneste der har det sådan)

Jeg har i de 5 år jeg læste fået 5000 i mdr i su, udbetalt. Og det er gået fint. Det er ikke fedt men det går. og især når jeg trænker på det er penge staten stiller op med og bare giver mig. Ligesom med kontanthjælp. Jeg synes det er himmelråbende mange penge vi i DK bare kan få. Jeg kender slet ikke andre lande, der har de samme gunstige forhold.

Anmeld

5. november 2012

Mor til Ella

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår heller ikke en dyt - fik lige et billede for mit indre øje af en indsamler fra Røde Kors, der efter at have modtaget 1000 kr. fra Direktør Jensen og 100 fra Pensionist Madsen bebrejder Jensen og i samme omgang alle andre vellønnede, at de ikke vil yde noget og er fuldstændigt ligeglad med sultende børn i Afrika. 

Jeg har oprigtigt ondt af de mange ledige og ville være knust, hvis det ramte mig og mine igen, men jeg vil altså ikke føle mig som et dårligt menneske, når jeg nu betaler min skat med glæde og alligevel har flere penge på bundlinjen, end hvis jeg var ledig. Og hvis økonomien i DK skal på fode igen, er det helt essentielt, at der er mærkbar forskel på, om man arbejder eller ikke gør - også selvom det er dybt uretfærdigt, at nogle helt uforskyldt er havnet i arbejdsløshed. 

Er helt enig....

Det er da helt forfærdeligt at man ender i arbejdsløshed, men igen som andre også har skrevet har man forhåbentligt sikret sig så godt man kan mod sådan en situation

Jeg vil heller ikke have dårlig samvittighed over at have flere penge til rådighed end folk der ikke arbejder.... 

Anmeld

5. november 2012

Mor til Ella

Sofia skriver:

Præcis. Der kommer et tidspunkt hvor dem der arbejder meget og betaler meget i skat, og derved bidrager meget til velfærden, ikke gider arebjde så meget mere, og så opstår problemet først!

Takker

Anmeld

5. november 2012

Sofia

AnjaB skriver:

NU tager det altså ikke kun "5" år at læse læge, du skal også ud i praksis nogle år før du kan kalde dig for færdiguddannet læge og mange læser lidt mere oven i. Ja deres valg men ingen af os klager jo over lægen er lidt for dygtig og veluddannet til sit arbejde til sit arbejde. Jeg kender en der har læst/forsket i snart 10 år, tilgengæld er hun også mega dygtig inden for sit felt - børn. 

Men alle dem der betaler topskat yder vel også den 1% du taler om mere i statskassen Det er vel ikke rimeligt de skal yde lidt mere ud over det, så skal de vel også have lidt tilskud til børnepasning for ellers kan du jo ikke forvente at deres økonomi bliver ved med at være så god som du taler om. Kan fortælle at herhjemme betaler kæresten topskat, jeg er pædagog på 30 timer, nej der er ikke faste job på 37 timer at finde så jeg vil heller være i job og arbejde 30 timer end intet job. Men altså vi bor til leje, betaler fuld pris for alt har et rådighedsbeløb på 8000, hvor er det lige vi skal finde penge til at bidrage mere til statskassen?

Me ja er en god diskution, problemet er bare at det er nemt at sidde og tænke dem der betaler topskat vælter i penge men sådan er virkeligheden ikke - desværre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.