LilleNyPåVej skriver:
Hehe jamen igen må jeg jo så rette på andre.
Har aldrig sagt at dem der tjener mere ikke bidrager - OVERHOVEDET, jeg siger bare at de nemmere kan bidrage med mere end dem der har mindre, men at jeg aldrig hører om tiltag omkring at dem der så faktisk har mere skal give mere - hører altid kun om tiltag imod dem der har mindre.
Og så bliver folk sure fordi at det passer ikke når de betaler top skat. Korrekt de betaler topskat
, men det ændre ikke på at de stadig ville have bedre råd til at betale f.eks. 1% mere i skat (eks)
Og det er jo bare MIN mening
Men har du overvejet hvad der sker hvis det ikke længere kan betale sig at arbejde.
Hvis en på off forsørgelse har det samme som en med 8 års udd .
Hvorfor skal jeg arbejde 50 timer om ugen,hvis det bare er til at forsørge min nabo¨?
Er det virkelig ikke ok,at jeg kan mærke en forskel på at jeg står op kl 06 imod dem der vender sig om på den anden side?
For så kan jeg da ikke se hvorfor jeg skulle blive ved.-
Jeg betaler meget mere end en "løn" til en på off forsørgelse i skat.
Som skrevet før,så betaler folk med topskat over det dobbelte mere i skat end en på f.eks kh.
Er det ikke nok?
Er det ikke ok at kh satsen for et par bliver sat til 30.000 såan at det rent faktisk kan betale sig at tage et arbejde.-??
Desuden så kunne det jo være at hvis der blev strammet lidt op at der ville blive råd til at f.eks føtidspension kunne gå lidt mere kviks sådan at dem der ikke kan arbejde ikke blev parkeret på kh.
Anmeld