Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Elgaard73

LilleNyPåVej skriver:

Så let er det ikke at få pension, der er mange krav og regeringen vil gøre det endnu sværre at opfylde de krav - specielt hvis man er ung/yngre.

Bare info 

Jeg ved godt at det ikke bare lige sådan at få en førtidspension.

(Kender til flere som absolut ikke har nogen arbejdsevne tilbage og alligevel er de, i op til to år, blevet trukket gennem den ene arbejdsprøvning efter den anden, lægelige vuderinger gang på gang osv, før end at de endelig har fået tilkendt pension.)

Det var såmænd heller ikke måden pensions loven og kravene er skruet sammen på, som jeg stejlede over. Det var mere udtalelsen i sig selv, som han kom med. Jeg syntes at den afslørede en ualmindelig slap og sørgelig indstilling. En rigtig "vræle, vræle, vræle, jeg vil ha' " mentalitet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Kofoed.

Kief31 skriver:

Jeg synes det er fuldstændig i orden..! Egentligt burde langt færre have kontanthjælp, hvorfor skal jeg betale for at folk ikke har gidet betale til en A-kasse? Har et par 30000 om mdr, så behøver de ikke offentlig forsørgelse også. Så må de skære ned på deres udgifter, til de finder sig et job. Så svært er det heller ikke at få job, hver eneste gang vi søger folk, får vi begrænset med henvendelser..

Nu er det før skat men ja det er mange penge og gid jeg havde det, men forstår ikke hvorfor beløbet skal være så lavt? 30000 efter skat er hvad, 22000? Det er ikke meget, hvis man har fire børn, bil og stor lejlighed.

Idéen er fin nok, selvfølgelig skal der være lidenhed mangel folk i ægteskab og folk der lever i ægteskabelige forhold. Men så skal der vil tages højde for børn, fx kunne man få er fribeløb på 2000 pr barn.

Derudover tror jeg, at mange glemmer en vigtig detalje, man mister HELE kontanthjælpen ved knap 30000, men den bliver modregnet alt det partneren tjener ud over en kontanthjælp, så tjener han 25000 før skat, så kan man få et sted mellem 4 og 5000. Det vil så betyde at alle mennesker i DK (hvis de eller partner er på kh) max må have en samler indtægt på cirka 20000 i hver måned (kommer selvfølgelig an på ens skattefradrag.

Anmeld

5. november 2012

Elgaard73

LilleNyPåVej skriver:

Ja jeg ved godt at man har forsørgerpligt hvis man er gift - men siger jo også at den pligt i det hele taget burde fjernes. 

Jamen det er jo godt at i kan få alt det for 16.000 kr, har aldrig hørt om nogen der har hus, bil, børn, forsikringer og nok en evt gæld ved siden af og så klare sig for sådan et beløb  Men det kan jo ikke lade sig gøre for alle.

Og lad os nu sige at det er manden med den store løn der mister sit job og så har kvinden måske en indtægt på 12.000 kr - så har de 2 personer og deres familie + hus + bil + alt det andet et beløb på 12.000 kr som de skal leve for

Ja selvfølgelig kan man uddanne sig, men i den tid får du da ikke din løn tilbage. Jobs - jo måske, afhængig af hvor man lige bor, der er da en grund til at der er så mange i Danmark uden jobs lige nu. Så Kan man så tage et evt dårlig job, jo jo, men så er lønnen jo igen minimal.

Kan virkelig ikke se hvor det er rimeligt.

Men måske vi bare skal være enige om at være uenig og så håber jeg da ikke at der er en af jer der mister jeres indtægt 

Hvis "manden med den store løn" mister sit arbejde, så ender han jo nødvendigvis ikke på KH... Jeg tror at de fleste( som er bare lidt fornuftige) som har god løn, familie, hus, bil osv, har sikret sig i forhold til arbejdsløshed (A-kasse, lønsikring, opsparing eller lign.) 

Herhjemme har vi da ihvertefald ikke været i tvivl eller tilbageholdende med at sikre os på bedst mulig måde. (Jeg syntes slet ikke at man kan være bekendt at lade være, især ikke hvis man har familie/børn. Det er da ens pligt at tage ansvar for sin egen situation) 

Herhjemme lever vi efter den simple regl, at vi aldrig sætter os hårdere i det, end at vi stadig kan magte det, hvis det værste skulle ske (sygdom, arbejdsløshed, osv)

Anmeld

5. november 2012

Kofoed.

Elgaard73 skriver:

Hold da op, jeg bliver provokeret af sådan en udtalelse!!! Hvis din kæreste opfyldte kravene for at få førtidspension, så fik hun den vel allerede....?

At sidde og sige at hun vil søge førtidspension, alene af den grund, at I ellers mister 5000 kr om måneden....OMG... Førtidspension er til folk, der absolut ikke er, eller bliver i stand til at arbejde og dermed forsøge sig selv...IKKE til folk der får mindre i KH og derfor pludselig ikke kan få det til at løbe rundt... 

Nu kender jeg hende og er ret sikker på, at det kan hun som tingene er nu.

Hvis nan vælger, ikke at søge det, selvom man kan få det, er det nok fordi man ikke har lusk til, at man resten af ens liv, skal have den hængene over hovedet, for tænk nu, hvis man bliver rask indenfor det år, hvor man kan være sygemeldt. Du kender ikke forholdene, så prøv lige at overveje, at der nok ligger en grund til, at tingene er som de er og kan man ikke gennemskue grunden, så spørg da i stedet for at angribe kommentaren.

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

nielsen80 skriver:

Uden at vide noget om din sag helt konkret, vil jeg sige, at det lyder som om, at problemet med din situation er mere, at du ikke får en førtidspension - hvis du er ude af stand til at tage en uddannelse og/eller arbejde overhovedet, så skal du jo ikke være på kh, da denne ydelse jo er for folk der kan arbejde, men af den eller anden grund pt står udenfor arbejdsmarkedet.

At der så er nogle ting der ikke fungerer i forhold til førtidspension/kh er jo en anden diskussion og problemstilling.

Kommunen har sat mig som : på kh fritaget fra jobsøgning

nu skal jeg så forfra have en psykiatrisk vurdering igen 

de må snart tage en beslutning synes jeg ,

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men tror næppe at en psykisk sygdom kan blive så forværret ene og alene pga. Penge.. 

Hvis din kæreste har en anden lejlighed, bor han så ved dig ? Det er da luksus at have en lihlighed ved siden af det sted man bor, det ville vi på ingen måde kunne finde penge til... 

Mht. Bilen, så er der jo rigeligt mulighed for både offentlig transport, cykel osv. 

Der er bare rigtig mange herinde der får det til at lyde som om at man ikke kan leve for 18-19.000 udbetalt.. Og faktum er bare at der er rigtig mange som lever for mindre .. 

Det er da træls hvis ens partner mister sit job, og man derfor lå sælge en bil, men det er jo den resiko der er ved at bo sammen.. 

at flytte fra hinanden pga. forsørgerpligt, det er jo en dårlig forretning for den indtægt din mand og du har tilsammen, er vel højere end din kh ville være uden ham..

desuden ville der jo blive holdt øje med socialt bedrageri, og det er jo ikke meget man må ses med sin kæreste når man er reg. Som enlig.. Min mand måtte være hos mig tre dage ius af 7.. Når han var her måtte han ikke medbringe nogen former for mad med som han ikke tog med igen, måtte ikke have tandbørste eller noget andet af hans hos mig..

ja jeg mistede en masse vd at flytte sammen med ham, men ville aldrig bytte fir kun at se ham så lidt.. Og leve i frygt for at blive anmeldt, selvom at vi fulgte reglerne ... 

Det kan jo heller ikke være rigtig at dk skal financière at folk skal leve med luksus, (ekstra bil, lejlighed, osv.) de skal blot sikre vi kan leve .. 

Og man kan leve for 18-19.000 

Vi bor i hans lejlighed= vi har 1 hjem , 

men det er jo ham der bliver straffet hvis jeg mister mine penge også, og det kan godt være folk mener der er rig mulighed for det , men offentlig transport er også dyrt i længden, og eg må ikk cykle pga mine knæ

jamen jeg har borderline = personlighedsforstyrrelse og er affekt eksplosiv , hvor en psykiater har vurderet mig til aldrig at være i stand til de ting , det er sku ikk noget jeg selv har valgt at have men det er heller ikk noget man bare kan fjerne da jeg skal leve med det hele mit liv 

vi har kun 1 lejlighed og 1 bil, her er der sku intet luxus , og nej jeg ville have flere penge hver måned hvis vi ikk boede sammen

og økonomi kan godt forværre en psykisk sygdom, det ed man når man har en !! 

Anmeld

5. november 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Vi bor i hans lejlighed= vi har 1 hjem , 

men det er jo ham der bliver straffet hvis jeg mister mine penge også, og det kan godt være folk mener der er rig mulighed for det , men offentlig transport er også dyrt i længden, og eg må ikk cykle pga mine knæ

jamen jeg har borderline = personlighedsforstyrrelse og er affekt eksplosiv , hvor en psykiater har vurderet mig til aldrig at være i stand til de ting , det er sku ikk noget jeg selv har valgt at have men det er heller ikk noget man bare kan fjerne da jeg skal leve med det hele mit liv 

vi har kun 1 lejlighed og 1 bil, her er der sku intet luxus , og nej jeg ville have flere penge hver måned hvis vi ikk boede sammen

og økonomi kan godt forværre en psykisk sygdom, det ed man når man har en !! 

du sagde du havde mistet omkring 4500 på at flytte sammen med ham, tjener han ikke mere end det ? 

så er der vel også en sag igang om du ikke skal af kh og have en førtidspension.. ? 

mener nu stadig sagtens man kan klare sig for 18000 udbetalt, vi klare os for mindre, og vi har to børn snart.. 

nu ved jeg ikke hvor du bor, men et buskort koster ikke mere end 3-400 i kbh. det er da betydeligt billigere end at have bil.. 

at du ikke må cykle er der også råd for, en knallert/scooter er også et billigt alternativ i forhold til bil  

siger ikke at det er fedt at man pludselig skal lave for mindre, men siger at det kan lade sig gøre at LEVE for det.. 

og det er vel ikke dk's pligt at skulle betale for at folk kan beholde deres livsstil, når de mister deres job. 

Anmeld

5. november 2012

Elgaard73

Kofoed. skriver:

Nu kender jeg hende og er ret sikker på, at det kan hun som tingene er nu.

Hvis nan vælger, ikke at søge det, selvom man kan få det, er det nok fordi man ikke har lusk til, at man resten af ens liv, skal have den hængene over hovedet, for tænk nu, hvis man bliver rask indenfor det år, hvor man kan være sygemeldt. Du kender ikke forholdene, så prøv lige at overveje, at der nok ligger en grund til, at tingene er som de er og kan man ikke gennemskue grunden, så spørg da i stedet for at angribe kommentaren.

Så skulle han måske have uddybet det, da han skrev. Jeg kan jo af gode grunde kun reagere på det der bliver skrevet. Og det var det jeg gjorde. Og jeg citerede ham også, så han kunne se min kommentar og så han kunne "forsvare" sig, eller forklare mig hvordan det hang sammen. Men der er ikke kommet et kvæk fra ham siden. 

Ser du på udtalelsen alene, så var den altså provokerende.

Og nu fortæller du mig så at hun er syg nok, men ikke vil søge, fordi at hun ikke vil have " den hængende over hovedet"...? Altså, undskyld på forhånd, ( men nu får jeg nok et nakkedrag) men hvis man har den luksus at man kan vælge om man vil være på førtidspension eller ej, alt afhængig af om man har "lyst"til det eller ej, så er man, i min verden, bare ikke syg nok til pension. 

Anmeld

5. november 2012

Merii

Kofoed. skriver:

Aner ikke om nogen har svaret dig, men det kan du godt, hvis du opfylder standart krave (ikke må eje noget med en værdig over 10000 osv.), men da han tjener mere end 14000 før skat, så bliver det modregnet i kontanthjælpen, så får han 16000 før skat, så kan du kun modtage 11000 i kh. Håber det gav mening.

Tak for dit svar

Anmeld

5. november 2012

Kofoed.

Elgaard73 skriver:

Så skulle han måske have uddybet det, da han skrev. Jeg kan jo af gode grunde kun reagere på det der bliver skrevet. Og det var det jeg gjorde. Og jeg citerede ham også, så han kunne se min kommentar og så han kunne "forsvare" sig, eller forklare mig hvordan det hang sammen. Men der er ikke kommet et kvæk fra ham siden. 

Ser du på udtalelsen alene, så var den altså provokerende.

Og nu fortæller du mig så at hun er syg nok, men ikke vil søge, fordi at hun ikke vil have " den hængende over hovedet"...? Altså, undskyld på forhånd, ( men nu får jeg nok et nakkedrag) men hvis man har den luksus at man kan vælge om man vil være på førtidspension eller ej, alt afhængig af om man har "lyst"til det eller ej, så er man, i min verden, bare ikke syg nok til pension. 

Det er også i orden, at du synes det og ved ikke om det er tilfælde i denne sag, jeg ved bare, at jeg faktisk også kan søge det, men jeg vælge at kæmpe, selvom det er skide hårdt, der er jo forskellige grunde til, hvad man er syg af, jeg selv er psykisk syg og kan ikke blive "normal" (lyder forkert, men manglede lige ordet) igen og andre med min sygdom kan ikke engang gennemføre en uddannelse og i en alder af 22 går jeg igen igen på en erhvervs uddannelse, men er ikke kommet videre, fordi sygdommen kræver fridage og hvilken arbejds plads vil have sådan en ansat? Men ja, jeg kæmper og håber, men hvis det ikke lykkes, må jeg også kaste håndklædet i ringen. Man kan også være syg med fysiske problemer og der kan man være så heldig, at man faktisk bliver rask indenfor det år, man må gå sygemeldt i danmark, så hvorfor søge inden? Så går der tre år, hvor man skal gå hjemme og måske faktisk kunne holde til et fleksjob, er det så ikke bedre at tage det år?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.