LilleNyPåVej skriver:
Okay, så er det mig der er dum 
Hvad betyder så:
Jeg har taget en uddannelse, jeg fortjener min løn og derfor er det fair at dem på kontanthjælp skal sælge deres ting og blive skilt selvom de engang også har taget en uddannelse. - Ja det er meget bogstaveligt skrevet og det står ikke ordret nogen steder.
Hvis du læser alle kommentarerne så er der faktisk mange der skriver at de jo har gjort sig fortjent til de ting de har fordi de har taget en uddannelse (som om at folk på kh ikke har taget en uddannelse og har gjort sig fortjent til de ting de har, men som de nu må sælge fordi de er røget ud af dagpenge, blevet syge eller andet)
Der er ingen der på noget tidspunkt der har rettet mig i at jeg føler at det er det de mener selvom jeg ofte har skåret det ud i pap uden at de har rettet mig.
Kan virkelig ikke se hvor henne det er at manipulere, jeg skærer det jo netop ud i pap for at jeg ikke misforstår og for at forstå om det vitterligt er det de mener.

Okay, så er manipulerende måske det forkerte ord... Måske forstår du bare ikke hvad folk skriver ( Eller ser ting mellem linierne som ikke er der)
Ja, flere af os har taget en uddannelse og mener at vi fortjener den løn vi får.
Jeg har været på SU i flere år og også levet af spaghetti og ketchup, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har arbejdet drøn hårdt, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har ofret enormt meget for at nå til hvor jeg er idag, osv... Så ja, fandme fortjener jeg min løn ( og betaler også min topskat, næsten uden tårer
)
Men et aller andet sted, læser du mellem linierne at jeg syntes at det er fair at du er nød til at sælge dine ting??? Fordi at jeg skriver at jeg fortjener min løn??? Jeg kan bare slet ikke se hvor du får det fra??? Der er ingen herinde ( og jeg har fulgt tråden fra det første indlæg) der har udtalt at det er fair at du skal sælge dine ting, eller hvad du nu er nød til.
Men come on... Det er folk der har en partner der tjener mere end 30.000 tusinde, der kan miste deres KH og hvis de så ligefrem er nødt til at sælge deres ting for at overleve, så tror jeg da godt nok at de har skruet deres liv helt forkert sammen (og skruet deres forbrug lidt for højt op)
Som tingene er lige nu her i huset, så tjener rigtig vi godt, men vi har stadig ikke spændt os selv hårdere for end at vi også godt kan klare vores udgifter og opretholde vores levestandard, hvis det værste skulle ske ( sygdom, arbejdsløshed, ægtefælledød, osv)