Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Mor til Ella

Carina:-) skriver:

Det er nemlig et stort prob. at der er nogen job det ikke kan betale sig at tage.

Jeg har ansatte på 30 timer ,som efter udgifter til transport ville få det samme ud af at gå på off forsørgelse.

Og jeg har flere eksempler på folk der bliver væk fra tilbudt job fordi det ikke kan betale sig-og de får altså overenskomstmæssig løn.

Ja, der er kan man snakke om at systemet er skruet forkert sammen, og er uretfærdigt

Min veninde arbejder ca 25 timer og har knap 400 kr mere udbetalt end på dagpenge, hun siger da hun føler sig en smule udnyttet, for hun går på arbejde i stedet for at bruge tid på familien og så er guleroden ikke større

Sådan må man ikke tænke men kan godt følge hende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

hesøth

Men har du overvejet hvad der sker hvis det ikke længere kan betale sig at arbejde.

Hvis en på off forsørgelse har det samme som en med 8 års udd .

Hvorfor skal jeg arbejde 50 timer om ugen,hvis det bare er til at forsørge min nabo¨?

Er det virkelig ikke ok,at jeg kan mærke en forskel på at jeg står op kl 06 imod dem der vender sig om på den anden side?

For så kan jeg da ikke se hvorfor jeg skulle blive ved.-

Jeg betaler meget mere end en "løn" til en på off forsørgelse i skat.

Som skrevet før,så betaler folk med topskat over det dobbelte mere i skat end en på f.eks kh.

Er det ikke nok?

Er det ikke ok at kh satsen for et par bliver sat til 30.000 såan at det rent faktisk kan betale sig at tage et arbejde.-??

Desuden så kunne det jo være at hvis der blev strammet lidt op at der ville blive råd til at f.eks føtidspension kunne gå lidt mere kviks sådan at dem der ikke kan arbejde ikke blev parkeret på kh.

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Tulle83 skriver:

Altså, forhåbentlig er din kæreste sammen med dig, og ikke din KH. Hvis jeres liv ændrer sig drastisk, er han vel interesseret i at i løser opgaven i fællesskab, også hvis det betyder at skulle sælge?

Når manhar valgt at bo sammen, siger man vel automatisk ja til at dele, og til at hjælpe hinanden når det ikke er lige let? Det er da i hvert fald sådan det foregår hjemme hos mig, og hos mange andre jeg kender.

Gider simpelthen ikk bruge mere tid på at forklare mig , det er sku spild af tid , 

Anmeld

5. november 2012

Mor til Ella

LilleNyPåVej skriver:

Armen det da virkelig nemt at du kommer bagefter og gerne vil rette på hvad jeg siger 

Men igen, lad os være enige om at være uenige. Vi 2 har også et forskelligt syn på det og igen så er det helt fair.

Det er jo ikke meningen at debatten skal gøre folk sure på hinanden  det er da åndssvagt. Men man har da ret til hver sin mening 

Jamen derfor skal du da ikke sige at jeg ikke vil bidrage.... Jeg har udtalt mig om det nævnte før, men det er da ikke fair at du laver en konkludering omkring at så gider jeg bare ikke hjælpe til....

Jeg skriver jo heller ikke til dem der af en eller anden grund får ydelse at de ikke skal have den, det kan jeg da heldigvis ikke udtale mig om

Det er godt vi ikke alle er enige.

Men det er bare som om at man ikk må mene man har fortjent sine penge.....

Men det bliver vi da bare enige om så....

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Men har du overvejet hvad der sker hvis det ikke længere kan betale sig at arbejde.

Hvis en på off forsørgelse har det samme som en med 8 års udd .

Hvorfor skal jeg arbejde 50 timer om ugen,hvis det bare er til at forsørge min nabo¨?

Er det virkelig ikke ok,at jeg kan mærke en forskel på at jeg står op kl 06 imod dem der vender sig om på den anden side?

For så kan jeg da ikke se hvorfor jeg skulle blive ved.-

Jeg betaler meget mere end en "løn" til en på off forsørgelse i skat.

Som skrevet før,så betaler folk med topskat over det dobbelte mere i skat end en på f.eks kh.

Er det ikke nok?

Er det ikke ok at kh satsen for et par bliver sat til 30.000 såan at det rent faktisk kan betale sig at tage et arbejde.-??

Desuden så kunne det jo være at hvis der blev strammet lidt op at der ville blive råd til at f.eks føtidspension kunne gå lidt mere kviks sådan at dem der ikke kan arbejde ikke blev parkeret på kh.

Selvfølgelig tænker jeg over sådanne ting.

Men nu snakker jeg jo også om dem der selv har en uddannelse, geren vil arbejde, men måske har været så uheldige at miste deres job eller er blevet syge og skal ændre deres liv fuldstændig pga af denne regel.

Der er masser der misbruger systemet på en træls måde da det, som i selv siger, ikke kan betale sig for folk at arbejde - og de folk skal selvfølgelig prioriteres anerledes. Men nu snakker jeg ikke om snyltere eller andre der syntes kh er fed deal i forhold til hvad vi andre mener.

Det er rigtig svært at finde en balance imellem alle disse folk - men det ændre ikke at jeg syntes det er den dummeste regel nogensinde, også for giftefolk, fordi det ofte skader mere end det gavner. Det skader jo nok ikke dem der syntes kh er fedt og derfor ikke gider tage en uddannelse, så dem kunne man sagtens ligge press på - men igen det er svært at sortere de folk fra.

Jeg syntes også topskatten er høj, og igen bravo til dem der betaler topskat og de har da fuldt ud fortjent deres løn, har aldrig sat andet - men igen de har altså bedre råd til at bidrage det mere. MIN MENING

Åh jeg håber virkelig snart at det er skåret ud i pap at det eneste problem jeg har er at:

- Jeg hader forsørgelsespligten, det er fra 1800-tallet og vi lever i det 21 århundrede og jeg syntes det er synd at folk skal lide under den.

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Jamen, jeg savner egentlig bare en uddybning af dine påstande om, at det altid er og altid har været de svageste, der trækker læsset. Mener du stadig det? 

Trækker læsset er forkert sagt . korrekt.

Men ellers ja, det er altid de "fattige" (selvom man ikke er fattig på 30.000 kr indtægter) der skal laves tiltag imod.

Men som skrevet er det jo også netop fordi jeg aldrig har hørt om tiltag den anden vej. Hørte endda i et indsalg for noget tid siden fra nogle politikere der sagde præcis det sammen - det er altid de mindre det skal gå ud over og at det simeplthen ikke kan passe at der aldrig er bedre tiltag når vi nu lever under en krise hvor tingene udelukkende kun stiger og arbejdsløsheden falder.

Nej kan ikke lave en liste med konkrete eksempler og statestikker - det er MIN MENING fra ting jeg har læst, hørt og set.

Anmeld

5. november 2012

Elgaard73

LilleNyPåVej skriver:

Okay, så er det mig der er dum 

Hvad betyder så:

Jeg har taget en uddannelse, jeg fortjener min løn og derfor er det fair at dem på kontanthjælp skal sælge deres ting og blive skilt selvom de engang også har taget en uddannelse. - Ja det er meget bogstaveligt skrevet og det står ikke ordret nogen steder.

Hvis du læser alle kommentarerne så er der faktisk mange der skriver at de jo har gjort sig fortjent til de ting de har fordi de har taget en uddannelse (som om at folk på kh ikke har taget en uddannelse og har gjort sig fortjent til de ting de har, men som de nu må sælge fordi de er røget ud af dagpenge, blevet syge eller andet)

Der er ingen der på noget tidspunkt der har rettet mig i at jeg føler at det er det de mener selvom jeg ofte har skåret det ud i pap uden at de har rettet mig.

Kan virkelig ikke se hvor henne det er at manipulere, jeg skærer det jo netop ud i pap for at jeg ikke misforstår og for at forstå om det vitterligt er det de mener.

Okay, så er manipulerende måske det forkerte ord... Måske forstår du bare ikke hvad folk skriver ( Eller ser ting mellem linierne som ikke er der)

Ja, flere af os har taget en uddannelse og mener at vi fortjener den løn vi får.

Jeg har været på SU i flere år og også levet af spaghetti og ketchup, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har arbejdet drøn hårdt, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har ofret enormt meget for at nå til hvor jeg er idag, osv... Så ja, fandme fortjener jeg min løn ( og betaler også min topskat, næsten uden tårer)

Men et aller andet sted, læser du mellem linierne at jeg syntes at det er fair at du er nød til at sælge dine ting??? Fordi at jeg skriver at jeg fortjener min løn??? Jeg kan bare slet ikke se hvor du får det fra??? Der er ingen herinde ( og jeg har fulgt tråden fra det første indlæg) der har udtalt at det er fair at du skal sælge dine ting, eller hvad du nu er nød til. 

Men come on... Det er folk der har en partner der tjener mere end 30.000 tusinde, der kan miste deres KH og hvis de så ligefrem er nødt til at sælge deres ting for at overleve, så tror jeg da godt nok at de har skruet deres liv helt forkert sammen (og skruet deres forbrug lidt for højt op) 

Som tingene er lige nu her i huset, så tjener rigtig vi godt, men vi har stadig ikke spændt os selv hårdere for end at vi også godt kan klare vores udgifter og opretholde vores levestandard, hvis det værste skulle ske ( sygdom, arbejdsløshed, ægtefælledød, osv)

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor til Ella skriver:

Jamen derfor skal du da ikke sige at jeg ikke vil bidrage.... Jeg har udtalt mig om det nævnte før, men det er da ikke fair at du laver en konkludering omkring at så gider jeg bare ikke hjælpe til....

Jeg skriver jo heller ikke til dem der af en eller anden grund får ydelse at de ikke skal have den, det kan jeg da heldigvis ikke udtale mig om

Det er godt vi ikke alle er enige.

Men det er bare som om at man ikk må mene man har fortjent sine penge.....

Men det bliver vi da bare enige om så....

Åh ha. Nej det er ikke fair, men du rettede mig jo aldrig i det og så fordi jeg nu, flere dage senere bruge det som eksempel, så siger du pludselig hov og vil rette mig  Så har jeg da slet ingen chance for at ændre mit svar til dig eller sige "undskyld" eller "nå okay jeg har misforstået" eller ja bare give dig måske ret i hvad du ellers ville have sagt.

Jo da  Har aldrig sagt at man ikke har fortjent sin løn og man skal da også nyde at at kunne gøre det ekstra for sig selv.

Men det ændre ikke at jeg stadig mener at "rige" folk nemmere kan betale mere under krisen og bedre hjælpe Danmark på fode end kh-modtagere. Ikke at det ikke skal gå ud over kh-modtagere og andre der får løn eller tilskud eller hvad nu af staten, men - åh ja jeg er altså virkelig ved at være træt af at skære ting ud i pap 

Det er barre træls at fordi jeg sagde at "rige" nemmere kan betale (eller at der aldrig bliver nævnt om tiltag imod "rige") at så bliver det hele lavet om til at "rige" ikke hjælper, at 30.000 kr er en fattiggrænse og at de "fattigt" trækker hele læsset. - Har jo aldrig sagt sådan, jeg syntes bare det er synd for dem der pludselig skal miste alt pga af en dum regel om forsørgelsespligt og jeg syntes ikke at man tillade sig at have sådanne regler i Danmark da vi alle er individer - IGEN MIN MENING

DYBT suk efterhånden 

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Elgaard73 skriver:

Okay, så er manipulerende måske det forkerte ord... Måske forstår du bare ikke hvad folk skriver ( Eller ser ting mellem linierne som ikke er der)

Ja, flere af os har taget en uddannelse og mener at vi fortjener den løn vi får.

Jeg har været på SU i flere år og også levet af spaghetti og ketchup, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har arbejdet drøn hårdt, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har ofret enormt meget for at nå til hvor jeg er idag, osv... Så ja, fandme fortjener jeg min løn ( og betaler også min topskat, næsten uden tårer)

Men et aller andet sted, læser du mellem linierne at jeg syntes at det er fair at du er nød til at sælge dine ting??? Fordi at jeg skriver at jeg fortjener min løn??? Jeg kan bare slet ikke se hvor du får det fra??? Der er ingen herinde ( og jeg har fulgt tråden fra det første indlæg) der har udtalt at det er fair at du skal sælge dine ting, eller hvad du nu er nød til. 

Men come on... Det er folk der har en partner der tjener mere end 30.000 tusinde, der kan miste deres KH og hvis de så ligefrem er nødt til at sælge deres ting for at overleve, så tror jeg da godt nok at de har skruet deres liv helt forkert sammen (og skruet deres forbrug lidt for højt op) 

Som tingene er lige nu her i huset, så tjener rigtig vi godt, men vi har stadig ikke spændt os selv hårdere for end at vi også godt kan klare vores udgifter og opretholde vores levestandard, hvis det værste skulle ske ( sygdom, arbejdsløshed, ægtefælledød, osv)

Ej, skal lige kigge debatten igennem så. For flere steder, og det er jeg sikker på, der skriver folk at de syntes det er fair fordi sådan er systemet bare og man har selv valgt at bo sammen, gifte sig osv.

Anmeld

5. november 2012

JustMe

Dustmuz skriver:

Han?? nu er jeg manden i forholdet hehe

Haha, sorry Så hun

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.