Elgaard73 skriver:
Okay, så er manipulerende måske det forkerte ord... Måske forstår du bare ikke hvad folk skriver ( Eller ser ting mellem linierne som ikke er der)
Ja, flere af os har taget en uddannelse og mener at vi fortjener den løn vi får.
Jeg har været på SU i flere år og også levet af spaghetti og ketchup, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har arbejdet drøn hårdt, for at nå til hvor jeg er i dag. Jeg har ofret enormt meget for at nå til hvor jeg er idag, osv... Så ja, fandme fortjener jeg min løn ( og betaler også min topskat, næsten uden tårer
)
Men et aller andet sted, læser du mellem linierne at jeg syntes at det er fair at du er nød til at sælge dine ting??? Fordi at jeg skriver at jeg fortjener min løn??? Jeg kan bare slet ikke se hvor du får det fra??? Der er ingen herinde ( og jeg har fulgt tråden fra det første indlæg) der har udtalt at det er fair at du skal sælge dine ting, eller hvad du nu er nød til.
Men come on... Det er folk der har en partner der tjener mere end 30.000 tusinde, der kan miste deres KH og hvis de så ligefrem er nødt til at sælge deres ting for at overleve, så tror jeg da godt nok at de har skruet deres liv helt forkert sammen (og skruet deres forbrug lidt for højt op)
Som tingene er lige nu her i huset, så tjener rigtig vi godt, men vi har stadig ikke spændt os selv hårdere for end at vi også godt kan klare vores udgifter og opretholde vores levestandard, hvis det værste skulle ske ( sygdom, arbejdsløshed, ægtefælledød, osv)
........Alt dette er noget som folk har tjent op og arbejdet for at kunne nyde - alt sammen noget der, højst sandsyndligt, pludselig skal tages fra dem og de skal skilles for at kunne leve pga af der, højst sandsynligt, bliver tabt en masse penge og hvad ved jeg.
Det er alt sammen rimeligt fordi man jo ved hvad man går ind til? .
Ja jeg forstår det ikke ........
Altså hvis man er gift, så har man jo alligevel forsørger pligt over den anden
og der er jo mange muligheder hvis man er så uheldig at der kun er en som tjener penge
uddanne sig, eller få søgt nogen jobs
vi har hus, bil, og børn, vi er ikke gift
igen, vi klare os med små 16000 , så kan folk også klare sig for 30000, ellers må de altså sælge bilen
Dem der f.eks. Har to biler, de kan sælge den ene.. Mad osv. Er trods alt vigtigere
Jeg synes det er fuldstændig i orden..! Egentligt burde langt færre have kontanthjælp, hvorfor skal jeg betale for at folk ikke har gidet betale til en A-kasse? Har et par 30000 om mdr, så behøver de ikke offentlig forsørgelse også. Så må de skære ned på deres udgifter, til de finder sig et job. Så svært er det heller ikke at få job, hver eneste gang vi søger folk, får vi begrænset med henvendelser..
Det er da lige meget om man venter 5 år og får en lejlighed/ eller hus eller om man venter 6 måneder. Det er da stadig tåbeligt
Tjae, jeg kan nu ikke se noget tåbeligt i at man har en forpligtigelse overfor det menneske du selv har valgt at leve med. Så er det jo bare med i overvejelserne inden man slår pjalterne sammen.
Men det kommer jo selvfølgeligt an på hvilket syn man har på livet, den forpligtigelse overfor andre osv.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om du er uenig og syntes jeg er dum - men fortæller disse 3 eksempler ikke om nogen der syntes det er helt fair at folk skal sælge deres ting - ting som du skriver at de ikke mener noget om nogen steder i debatten: Men et aller andet sted, læser du mellem linierne at jeg syntes at det er fair at du er nød til at sælge dine ting??? Fordi at jeg skriver at jeg fortjener min løn??? Jeg kan bare slet ikke se hvor du får det fra??? Der er ingen herinde ( og jeg har fulgt tråden fra det første indlæg) der har udtalt at det er fair at du skal sælge dine ting, eller hvad du nu er nød til.
Måske læser jeg imellem linjerne - det er man jo også nødt til nogen gange. Men jeg får klart indtrykket af at hver mand må klare sig selv og at det er fair at folk skal sælge deres ting
bare lidt i hvert fald..