Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

Elgaard73

Mor og meget mere skriver:

Bare jeg vidste, om du bevidst manipulerer, eller om du vitterligt ikke forstår, hvad andre skriver.

Mor til Ella skrev, at hvis hun skulle yde ENDNU mere end nu, ville hun ikke gide arbejde over 60 timer om ugen fremover. Det oversætter du til "hun gider ikke hjælpe" - og "folk vil ikke bidrage til at få DK på fode igen". Kan du slet ikke se, at du manipulerer og fortolker? 

Jeg har siddet og tænkt på nøjagtig det samme, men kunne ikke finde en pæn/ordenlig måde at sige det på... 

Der er INGEN der på noget som helst tidspunkt har sagt at de ikke gider at hjælpe... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Bare jeg vidste, om du bevidst manipulerer, eller om du vitterligt ikke forstår, hvad andre skriver.

Mor til Ella skrev, at hvis hun skulle yde ENDNU mere end nu, ville hun ikke gide arbejde over 60 timer om ugen fremover. Det oversætter du til "hun gider ikke hjælpe" - og "folk vil ikke bidrage til at få DK på fode igen". Kan du slet ikke se, at du manipulerer og fortolker? 

Hun rettede ikke min udtalelse, så må jo gå ud fra at når hun selv kommer med et hårdt svar om at der SKAL være forskel i hendes øjne - at så har jeg ret i at hun ikke vil hjælpe på lige fod med andre og så er det jo lige meget om jeg misforstår det eller ej.

Mange herinde har da også misforstået mange ting jeg har skrevet hvor jeg hver gang må rette dem og fortælle at jeg aldrig har skrevet disse ting - man kan vel læse?

Manipulere alligevel? Måske det bare er i orden at have hver sin mening, men du vil tilsyneladende at jeg skal have samme mening som dig eller hvad?

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Elgaard73 skriver:

Jeg har siddet og tænkt på nøjagtig det samme, men kunne ikke finde en pæn/ordenlig måde at sige det på... 

Der er INGEN der på noget som helst tidspunkt har sagt at de ikke gider at hjælpe... 

Okay, så er det mig der er dum 

Hvad betyder så:

Jeg har taget en uddannelse, jeg fortjener min løn og derfor er det fair at dem på kontanthjælp skal sælge deres ting og blive skilt selvom de engang også har taget en uddannelse. - Ja det er meget bogstaveligt skrevet og det står ikke ordret nogen steder.

Hvis du læser alle kommentarerne så er der faktisk mange der skriver at de jo har gjort sig fortjent til de ting de har fordi de har taget en uddannelse (som om at folk på kh ikke har taget en uddannelse og har gjort sig fortjent til de ting de har, men som de nu må sælge fordi de er røget ud af dagpenge, blevet syge eller andet)

Der er ingen der på noget tidspunkt der har rettet mig i at jeg føler at det er det de mener selvom jeg ofte har skåret det ud i pap uden at de har rettet mig.

Kan virkelig ikke se hvor henne det er at manipulere, jeg skærer det jo netop ud i pap for at jeg ikke misforstår og for at forstå om det vitterligt er det de mener.

Anmeld

5. november 2012

Tulle83

MinBabyOscar <3 skriver:

Han tjener ikk 30.000 nu men i perioder, lige nu tjener han 22.000 før skat, men stadigvæk så har jeg gæld som det ikk kan passe han skal betale, synes det erforkert at man skal straffes for sin partners indkomst! 

Det er da på ingen måde fair at når han så tjener 30.000 så skal forsørge mig og MIN søn fordi vi er sammen , men det fatter du så ikk atdet ikk er fair 

du kan sagtens sige i sidder for dyrt men du aner ikk en skid om hvad de forskellige penge går til i udgifter, men det er jo nemt at tro man kan bestemme om folk lever forkert når man ikk er i de i det ...

Nu blander jeg mig lige, hvis det er i orden?

Hvis din kæreste ikke tjener 30 k. om måneden, så bliver din KH vel heller ikke taget fra dig? Så er der vel intet problem?

Hvis ikke det er fair at dine penge tages fra dig (hvis din kæreste tjener 30+) Hvorfor er det så mere fair, at Danmarks skal bekymre/betale for, at i har sat jer for dyrt?

Og så lige en sidste indskydelse... at have bil og egen lejlighed er altså luksus! Der er rigtig mange danskere der må klare sig uden bil, og som i øvrigt klarer sig rigtig fint uden. Jeg kan sagtens forstå at det bliver surt når man nu er vant til en sådan tilværelse, men i og med, at du desværre har været syg hele dit liv, må det da også have været med i dine overvejelser, da du/i satte jer i de udgifter i nu har gjort?

Anmeld

5. november 2012

Carina:-)

Elgaard73 skriver:

Hvis "manden med den store løn" mister sit arbejde, så ender han jo nødvendigvis ikke på KH... Jeg tror at de fleste( som er bare lidt fornuftige) som har god løn, familie, hus, bil osv, har sikret sig i forhold til arbejdsløshed (A-kasse, lønsikring, opsparing eller lign.) 

Herhjemme har vi da ihvertefald ikke været i tvivl eller tilbageholdende med at sikre os på bedst mulig måde. (Jeg syntes slet ikke at man kan være bekendt at lade være, især ikke hvis man har familie/børn. Det er da ens pligt at tage ansvar for sin egen situation) 

Herhjemme lever vi efter den simple regl, at vi aldrig sætter os hårdere i det, end at vi stadig kan magte det, hvis det værste skulle ske (sygdom, arbejdsløshed, osv)

Ligesådan her.

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Hvis din kæreste ikke tjener 30 k. om måneden, så bliver din KH vel heller ikke taget fra dig? Så er der vel intet problem?

Hvis ikke det er fair at dine penge tages fra dig (hvis din kæreste tjener 30+) Hvorfor er det så mere fair, at Danmarks skal bekymre/betale for, at i har sat jer for dyrt?

Og så lige en sidste indskydelse... at have bil og egen lejlighed er altså luksus! Der er rigtig mange danskere der må klare sig uden bil, og som i øvrigt klarer sig rigtig fint uden. Jeg kan sagtens forstå at det bliver surt når man nu er vant til en sådan tilværelse, men i og med, at du desværre har været syg hele dit liv, må det da også have været med i dine overvejelser, da du/i satte jer i de udgifter i nu har gjort?

Det er jo ikk noget VI har sat os i , vi flyttede sammen for 5 måneder siden HAN købte lejligheden FØR vi mødte hinanden , mem han har jo ikk råd til så at forsørge os også da jeg har udgifter for 7-8000 hver måned hvilket er mere end ham har tilbage når hans regninger er betalt 

og jeg har først fået denne diagnose for 3 år siden og først for 1/2 år siden jeg begyndte at acceptere det , 

det er som at spørge hvorfor studerende skal have su og hvorfor boligstøtte og dp tilskud er til , så skal det også afskaffes 

og det går jo udover os alle 3 hvis han stiger i løn , det er det jeg mener, de presser folk til at flytte fra hinanden og børn til at vokse op i splittede familier fordi det altså ikk er alle der har råd til at miste den indtjening 

Anmeld

5. november 2012

Tulle83

MinBabyOscar <3 skriver:

Det er jo ikk noget VI har sat os i , vi flyttede sammen for 5 måneder siden HAN købte lejligheden FØR vi mødte hinanden , mem han har jo ikk råd til så at forsørge os også da jeg har udgifter for 7-8000 hver måned hvilket er mere end ham har tilbage når hans regninger er betalt 

og jeg har først fået denne diagnose for 3 år siden og først for 1/2 år siden jeg begyndte at acceptere det , 

det er som at spørge hvorfor studerende skal have su og hvorfor boligstøtte og dp tilskud er til , så skal det også afskaffes 

og det går jo udover os alle 3 hvis han stiger i løn , det er det jeg mener, de presser folk til at flytte fra hinanden og børn til at vokse op i splittede familier fordi det altså ikk er alle der har råd til at miste den indtjening 

Okay, jeg synes at jeg læste t sted at du havde været syg hele livet, så har jeg set forkert, det beklager jeg.

Stadig tror jeg ikke det bliver noget problem, da din kæreste jo ikke tjener det som er loftet for at modtage KH.

Men hvis i kommer til at sidde så hårdt i det, var det måske en ide at kigge på jeres situation? Måske i kunne finde en billigere lejlighed, og måske kunne man skære ned på nogle af de udgifter man har? Det er bestemt ikke for at sidde og være klog og belære, jeg prøver blot at komme med løsninger. (Håber det også fremstår sådan?)

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Tulle83 skriver:

Og lige en ting...

hentyder du til at fordi jeg har en psykisk sygdom så må jeh ikk have et godt liv?? 

Så jeg skal straffes i mit kærlighedsliv for en tilstand min mor/famile har ødelagt mig til at få ?? 

Kan sku godt forstå at så mange med min tilstand begår selvmord når det er sådan man skal behandles hele livet af folk der ikk forstår og tror det bare er en bagatel, nogen gange kunne je virkelig godt ønske at folk med alle de fordomme og nedværdige kommentarer blev tvunget til at opleve det samme og leve med det samme og blive nægtet retten til et så normalt liv som muligt .   Fy ha siger jeg bare !

Anmeld

5. november 2012

Tulle83

MinBabyOscar <3 skriver:

Og lige en ting...

hentyder du til at fordi jeg har en psykisk sygdom så må jeh ikk have et godt liv?? 

Så jeg skal straffes i mit kærlighedsliv for en tilstand min mor/famile har ødelagt mig til at få ?? 

Kan sku godt forstå at så mange med min tilstand begår selvmord når det er sådan man skal behandles hele livet af folk der ikk forstår og tror det bare er en bagatel, nogen gange kunne je virkelig godt ønske at folk med alle de fordomme og nedværdige kommentarer blev tvunget til at opleve det samme og leve med det samme og blive nægtet retten til et så normalt liv som muligt .   Fy ha siger jeg bare !

Øh... hov?? Hvordan fik du det ud af mit indlæg???

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Tulle83 skriver:

Okay, jeg synes at jeg læste t sted at du havde været syg hele livet, så har jeg set forkert, det beklager jeg.

Stadig tror jeg ikke det bliver noget problem, da din kæreste jo ikke tjener det som er loftet for at modtage KH.

Men hvis i kommer til at sidde så hårdt i det, var det måske en ide at kigge på jeres situation? Måske i kunne finde en billigere lejlighed, og måske kunne man skære ned på nogle af de udgifter man har? Det er bestemt ikke for at sidde og være klog og belære, jeg prøver blot at komme med løsninger. (Håber det også fremstår sådan?)

Jeg har været syg næsten hele livet, men de giver først diagnosen når man bliver voksen, og aldrig om jeg vil tvinge min kæreste til at sælge, og nej mine udgifter kan ikk lægges om, det er et held jeg kan få lov til at have dem på det jeg har , 

og lige for god ordens skyld så gør min tilstand at je bliver meget hidsig da jeg også er affekteksplosiv , jeg kan ikk så godt styre hvad jeg siger da jeg i frustration går i selvforsvår og taler/skriver før jeg tænker, det er først bagefter jeg tænker over hvad der lge er sket, jeg  synes bare det er forkert at vi så bliver straffet hvis hans løb stiger, når andre så kan søge arbejde og jeg ikk kan da jeg ikk kan have et arbejde 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.