Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2012

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Ja jeg ved godt at man har forsørgerpligt hvis man er gift - men siger jo også at den pligt i det hele taget burde fjernes. 

Jamen det er jo godt at i kan få alt det for 16.000 kr, har aldrig hørt om nogen der har hus, bil, børn, forsikringer og nok en evt gæld ved siden af og så klare sig for sådan et beløb  Men det kan jo ikke lade sig gøre for alle.

Og lad os nu sige at det er manden med den store løn der mister sit job og så har kvinden måske en indtægt på 12.000 kr - så har de 2 personer og deres familie + hus + bil + alt det andet et beløb på 12.000 kr som de skal leve for

Ja selvfølgelig kan man uddanne sig, men i den tid får du da ikke din løn tilbage. Jobs - jo måske, afhængig af hvor man lige bor, der er da en grund til at der er så mange i Danmark uden jobs lige nu. Så Kan man så tage et evt dårlig job, jo jo, men så er lønnen jo igen minimal.

Kan virkelig ikke se hvor det er rimeligt.

Men måske vi bare skal være enige om at være uenig og så håber jeg da ikke at der er en af jer der mister jeres indtægt 

Ja lad os det for enige bliver vi vist ikke.. 

mister en af os indtægten, får den stadig kh, vi tjener ikke 30.000 om måneden  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Mor og meget mere skriver:

Hvem kan ikke se, hvorfor de skal hjælpe Danmark på fode?? Du får det - igen - til at lyde som om, de vellønnede intet yder, mens de svageste "trækker læsset", og det er simpelthen hverken sandt eller fair! Hold da op, hvor er det et sort/hvidt billede af befolkningen, du tegner - kan du da slet ikke se, at uenigheden udelukkende består i, hvor der skal skæres i DENNE omgang? 

Øv, hvor er jeg træt af unuancerede postulater om, at "folk er ligeglade" osv. - INGEN er da interesserede i, at der skæres i noget som helst, men det er nu engang de barske realiteter. Min mand var ledig i et år pga. krisen, min arbejdsplads måtte fyre ti lærere og pædagoger i en kæmpe besparelsesrunde - der er ikke mange familier, der har været uberørte af krisen, men at gøre det til et spørgsmål om, at det kun er de svageste, der betaler regningen, er bare for tyndt. 

Hvis du har læst de forskellige kommentare fra folk igennem så er der bogstaveligt talt nogle der sidder og skriver at de ikke gider og hjælpe fordi de har taget en uddannelse og fortjener det de tjener.

Så jeg sidder ikke og slynger ting ud - og det hjælper ikke at du er irritereret fordi jeg har en anden mening end dig. Så skal vi måske bare være enige om at være uenige, hvilket heldigvis er lovligt 

Anmeld

5. november 2012

Carina:-)

LilleNyPåVej skriver:

Hvis du har læst de forskellige kommentare fra folk igennem så er der bogstaveligt talt nogle der sidder og skriver at de ikke gider og hjælpe fordi de har taget en uddannelse og fortjener det de tjener.

Så jeg sidder ikke og slynger ting ud - og det hjælper ikke at du er irritereret fordi jeg har en anden mening end dig. Så skal vi måske bare være enige om at være uenige, hvilket heldigvis er lovligt 

Hvor læser du henne at folk ikke vil hjælpe fordi de har en udd og tjener penge?

Har læst debatten igennem,og har ikke kunnet finde et eneste indlæg hvor det står skrevet.

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

Carina:-) skriver:

Hvor læser du henne at folk ikke vil hjælpe fordi de har en udd og tjener penge?

Har læst debatten igennem,og har ikke kunnet finde et eneste indlæg hvor det står skrevet.

Der er et sted jeg har skrevet med rød skrift for at påpeje at personen skriver netop sådan.

Har du læst 30 sider igennem  ?

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

mea skriver:

I lyder ikke som om i er klar over,at vi snakker 30.000 kr FØR skat,hvilket vil sige omkring 18.000 kr udbetalt,hvordan pokker skulle en familie bestående af 2 voksne,og 2-3 børn klare sig for det??????

Her ville vi være nødtil at gå fra hinanden,da vi ikke ville kunne få det til at løbe rundt,plus at min kærste ville komme ud med en gæld på omkring en 500.000 kr,som ville være meget svære at komme af med,med de renter bankerne har idag,for han må så sælge huset med et underskud,da han ikke vil kunne sidde i det alene.

Alene en vuggestueplads koster et sted mellem 2500-4000 kr om månede,huslejen selv i lejeboliger idag omkring 7000 -10.000 kr,så nej med 18.000 - 20.000 kr udbetalt,vil prisen blive at der vil komme rigtig mange skillesmisse børn,og endnu flere tilskud,og flere på KH,da familierne vil være nødtil at gå hvert til sit,og hvem betaler så prisen i den sidste ende,ja det gør børnene. 

Så hvis man gør regnskabet op,bliver det højst sandsynligt dyrere for staten i såvel kontanthjælp - friplads - ekstra + ekstraordinært børnetilskud + boligsikring.

Dejligt med en der kan se problematikken 

Anmeld

5. november 2012

nielsen80

LilleNyPåVej skriver:

Ej ville så absolut heller ikke at de skulle spare på sygehuse osv  så ville det jo gå helt galt.

Men de kunne f.eks lave veje og broer af et ordentligt materiale til at starte med så de ikke skulle burge så mange penge på reperationer. Alt skal jo repereres hvert 10 år - lige nu skal alle broer f.eks. ordnes ellers falder de sammen inden for en overskuelig tid  HVorfor ikke bare gøre det ordentligt første gang og så spare de penge?

Og hvad så med de håndværkere m.m som får arbejde af at bygge broerne? Skal de på kh? Man går jo netop i gang med de ting for at skabe arbejdspladser, så man kan få gang i forbruget som så skaber flere arbejdspladser.

Anmeld

5. november 2012

nielsen80

nielsen80 skriver:

Og hvad så med de håndværkere m.m som får arbejde af at bygge broerne? Skal de på kh? Man går jo netop i gang med de ting for at skabe arbejdspladser, så man kan få gang i forbruget som så skaber flere arbejdspladser.

Og lige en tilføjelse tror faktisk de laver det ordentligt, men slitage kommer der jo nok altid!

Anmeld

5. november 2012

Kief31

Jeg synes det er fuldstændig i orden..! Egentligt burde langt færre have kontanthjælp, hvorfor skal jeg betale for at folk ikke har gidet betale til en A-kasse? Har et par 30000 om mdr, så behøver de ikke offentlig forsørgelse også. Så må de skære ned på deres udgifter, til de finder sig et job. Så svært er det heller ikke at få job, hver eneste gang vi søger folk, får vi begrænset med henvendelser..

Anmeld

5. november 2012

Kofoed.

Merii skriver:

Vi er gift og betaler til vores huslån, jeg er arbejdsløs og hvis jeg ikke kan finde job indenfor et år ryger jeg ud af min akasse. Min mand tjener ca. 16 udbetalt. Kan jeg så få kontanthjælp?

Aner ikke om nogen har svaret dig, men det kan du godt, hvis du opfylder standart krave (ikke må eje noget med en værdig over 10000 osv.), men da han tjener mere end 14000 før skat, så bliver det modregnet i kontanthjælpen, så får han 16000 før skat, så kan du kun modtage 11000 i kh. Håber det gav mening.

Anmeld

5. november 2012

baby012

Kief31 skriver:

Jeg synes det er fuldstændig i orden..! Egentligt burde langt færre have kontanthjælp, hvorfor skal jeg betale for at folk ikke har gidet betale til en A-kasse? Har et par 30000 om mdr, så behøver de ikke offentlig forsørgelse også. Så må de skære ned på deres udgifter, til de finder sig et job. Så svært er det heller ikke at få job, hver eneste gang vi søger folk, får vi begrænset med henvendelser..

Dejligt jeg ikke er den eneste som synes det er fair, og at 30000 er rigeligt at leve for, der er ikke råd til luksus b

nej, men det skal dk vel heller ikke betale for..

så er der nogen som siger de ikke har andre muligheder, men det er vel de færreste .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.