Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

anynom

LilleNyPåVej skriver:

Kan jeg sagtens følge dig i det og det er svært 

I mit hoved er 30.000 eksl skat bare ikke meget og skal leve for hvis man har været vant til 2 almindelige indtægter på omkring 25.000 kr. Hvis man har opbygget sit liv efter at kunne tjene så meget og på beklagelig vis har måtte lade sig job til fordel for krisen.

Vi tjener 30.000 sammenlagt herhjemme, og det fungere fint med at betale lån, få mad og have fornøjelser - ja vi har da endda til masser af julegaver samt at vi har en bette en på vej - vi frygter ikke fremtiden  Men vi kan ikke bare fyre 10.000 af på et tv f.eks. - den luksus har vi dog ikke hehe. 

Men har som sagt også altid været i mod den forsørgelsespligt der i forvejen eksistere og det er måske derfor at jeg ser dette som endnu et skridt tilbage i mod 1800 tallet når der er så mange andre tiltag der kunne laves istedet for at det skal gå ud over den almindelig dansker i en krise tid.

Og det er jo en krisetid, men når man så hører på andre herinde, så kan de ikke selv se hvorfor at de skal hjælpe Danmark på fode - de har jo en uddannelse og bla bla, og der tænker jeg så at det er der jo også en masse andre der har, men se hvad de nu skal udsættes for, men nej det er helt fair og det er der ingen der kan se det mindste problem i.

Ja det irritere mig 

Jeg har bare tiltro nok til at der er en grund til at regeringen vælger som de gør - kunne de skrabe pengene sammen på andre måder, gjorde de det sikkert. Og hvis alternativet er flere besparelser på institutioner, sygehuse og plejehjem, ja så vil jeg hellere forsøge at leve "skrabet" hvis vi skulle være så uheldige at en af os mister vores job.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleNyPåVej skriver:

Kan jeg sagtens følge dig i det og det er svært 

I mit hoved er 30.000 eksl skat bare ikke meget og skal leve for hvis man har været vant til 2 almindelige indtægter på omkring 25.000 kr. Hvis man har opbygget sit liv efter at kunne tjene så meget og på beklagelig vis har måtte lade sig job til fordel for krisen.

Vi tjener 30.000 sammenlagt herhjemme, og det fungere fint med at betale lån, få mad og have fornøjelser - ja vi har da endda til masser af julegaver samt at vi har en bette en på vej - vi frygter ikke fremtiden  Men vi kan ikke bare fyre 10.000 af på et tv f.eks. - den luksus har vi dog ikke hehe. 

Men har som sagt også altid været i mod den forsørgelsespligt der i forvejen eksistere og det er måske derfor at jeg ser dette som endnu et skridt tilbage i mod 1800 tallet når der er så mange andre tiltag der kunne laves istedet for at det skal gå ud over den almindelig dansker i en krise tid.

Og det er jo en krisetid, men når man så hører på andre herinde, så kan de ikke selv se hvorfor at de skal hjælpe Danmark på fode - de har jo en uddannelse og bla bla, og der tænker jeg så at det er der jo også en masse andre der har, men se hvad de nu skal udsættes for, men nej det er helt fair og det er der ingen der kan se det mindste problem i.

Ja det irritere mig 

Hvem kan ikke se, hvorfor de skal hjælpe Danmark på fode?? Du får det - igen - til at lyde som om, de vellønnede intet yder, mens de svageste "trækker læsset", og det er simpelthen hverken sandt eller fair! Hold da op, hvor er det et sort/hvidt billede af befolkningen, du tegner - kan du da slet ikke se, at uenigheden udelukkende består i, hvor der skal skæres i DENNE omgang? 

Øv, hvor er jeg træt af unuancerede postulater om, at "folk er ligeglade" osv. - INGEN er da interesserede i, at der skæres i noget som helst, men det er nu engang de barske realiteter. Min mand var ledig i et år pga. krisen, min arbejdsplads måtte fyre ti lærere og pædagoger i en kæmpe besparelsesrunde - der er ikke mange familier, der har været uberørte af krisen, men at gøre det til et spørgsmål om, at det kun er de svageste, der betaler regningen, er bare for tyndt. 

Anmeld

4. november 2012

FruHolm <3

Ih kan simpelthen blive så sur når de gør sådan noget med at snakke om at røre kh , jeg er selv på kh har jeg været i 3 år , fordi en psykiater har erklæret mig ude af stand til at tage en uddanelse og til at have arbejde, men vil kommunen få ordnet de papirer de skal , nix, de bliver ved med at sige lad os se tiden an , men hvad gør det, jeg får det værre og fordi jeg så bor sammen med min kæreste kan jeg ricikere at miste min indtægt, vi har på ingen måde råd til at leve på hans regning , og gør de sådan så bliver min søn ikk længere social da jeg selv skal betale dagpleje så der bliver han også meldt ud fra , det går jo ikk kun ud over en enkelt , det går ud over hele familier ! 

Og jeg er af sammen mening som andre at den skide pension til politikkere de får efter 1 år på posten skal inddrages, de kan sku seæv spare op! 

Vi andre har sku ikk til at kunne lave en pensionsopsparing! 

Og jeg vil da næsten væde på at dem der mener det er iorden ikk har prøvet atleve på kh ...

Anmeld

5. november 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Ih kan simpelthen blive så sur når de gør sådan noget med at snakke om at røre kh , jeg er selv på kh har jeg været i 3 år , fordi en psykiater har erklæret mig ude af stand til at tage en uddanelse og til at have arbejde, men vil kommunen få ordnet de papirer de skal , nix, de bliver ved med at sige lad os se tiden an , men hvad gør det, jeg får det værre og fordi jeg så bor sammen med min kæreste kan jeg ricikere at miste min indtægt, vi har på ingen måde råd til at leve på hans regning , og gør de sådan så bliver min søn ikk længere social da jeg selv skal betale dagpleje så der bliver han også meldt ud fra , det går jo ikk kun ud over en enkelt , det går ud over hele familier ! 

Og jeg er af sammen mening som andre at den skide pension til politikkere de får efter 1 år på posten skal inddrages, de kan sku seæv spare op! 

Vi andre har sku ikk til at kunne lave en pensionsopsparing! 

Og jeg vil da næsten væde på at dem der mener det er iorden ikk har prøvet atleve på kh ...

Vil blot lige indskyde at jeg har været på kh. Det luksus i forhold til den indtægt vi har herhjemme nu  

fog mener jeg stadig at samlevende par, og ægtefæller skal ligestilleS på dette punkt.. Og hvis den ene part tjener 30.000 så er der da fint råd til mad osv  

den store tv pakke, internet, bil osv står måske for skud.. Men sådan er det.  

desuden er der stadig mulighed for friplads hvis det kun er 30000 i indtægt en familie har, delvis friplads ihvertfald  

Anmeld

5. november 2012

baby012

JulieWH skriver:

Nemlig.
Og jeg har fuld forståelse for at det bliver hårdt til at starte med - vi ville da bestemt skulle stramme os an hvis vi kom i den situation, men hvor der er vilje er der vej. Desuden - hvis man tjener mellem 25.000 og 30.000 før skat om måneden er jeg sikker på, at man får økonomisk friplads i institution f.eks, det hjælper jo også på det.

Her er det heldigvis også midlertidigt, men vi skal da klare et år på det endnu  

Anmeld

5. november 2012

FruHolm <3

Lahn11 skriver:

Vil blot lige indskyde at jeg har været på kh. Det luksus i forhold til den indtægt vi har herhjemme nu  

fog mener jeg stadig at samlevende par, og ægtefæller skal ligestilleS på dette punkt.. Og hvis den ene part tjener 30.000 så er der da fint råd til mad osv  

den store tv pakke, internet, bil osv står måske for skud.. Men sådan er det.  

desuden er der stadig mulighed for friplads hvis det kun er 30000 i indtægt en familie har, delvis friplads ihvertfald  

Nej ikk uden vi så skal flytte, hvor kæresten så er nødt til at sælge både sin lejlighed og bilen , hvilket jo ikk er fair, synes det er forkert man på kh skal straffes for at have en partner, jeg har allerede mistet 4.500 i måneden ved at flytte sammen med ham og hvis jeg så skal miste hele min indtægt også, , det er som om de prøver at stoppe udviklingen, at alle på kh skal være enlige , hvilket jo ikk ligefrem forøger gennemsnittet af børn som de jo også gerne vil have skal stige da de er landets fremtid, jeg synes personligt at der skal være ligestilling mellem samlevende og gifte på , men på den måde at man godt må være gift, vi skal have familier ikk enæige her i dk, mange flytter netop ikk sammen fordi de så bliver straffet for det, skal man virkelig straffes for at ville have det godt?? 

Hvor mange tror de så ikk vil have 2 lejligheder for ikk at miste deres penge? Det er ikk ligefrem fordi der er ledige boliger nu til dem der mangler, den anden vej bliver det kun værre ,  det er sku som om de vil ødelægge samfundet istedet for at gøre det bedre, je synes bestemt ikk økonomien på kh er luksus , og mine muligheder er ikk andre, så at fjerne min indtægt vil er en straff for en psykisk sygdom jeg har fået som barn, då kan man jo ligeså gody tage kørestolen fra en handikappet.. 

Anmeld

5. november 2012

nielsen80

MinBabyOscar <3 skriver:

Nej ikk uden vi så skal flytte, hvor kæresten så er nødt til at sælge både sin lejlighed og bilen , hvilket jo ikk er fair, synes det er forkert man på kh skal straffes for at have en partner, jeg har allerede mistet 4.500 i måneden ved at flytte sammen med ham og hvis jeg så skal miste hele min indtægt også, , det er som om de prøver at stoppe udviklingen, at alle på kh skal være enlige , hvilket jo ikk ligefrem forøger gennemsnittet af børn som de jo også gerne vil have skal stige da de er landets fremtid, jeg synes personligt at der skal være ligestilling mellem samlevende og gifte på , men på den måde at man godt må være gift, vi skal have familier ikk enæige her i dk, mange flytter netop ikk sammen fordi de så bliver straffet for det, skal man virkelig straffes for at ville have det godt?? 

Hvor mange tror de så ikk vil have 2 lejligheder for ikk at miste deres penge? Det er ikk ligefrem fordi der er ledige boliger nu til dem der mangler, den anden vej bliver det kun værre ,  det er sku som om de vil ødelægge samfundet istedet for at gøre det bedre, je synes bestemt ikk økonomien på kh er luksus , og mine muligheder er ikk andre, så at fjerne min indtægt vil er en straff for en psykisk sygdom jeg har fået som barn, då kan man jo ligeså gody tage kørestolen fra en handikappet.. 

Uden at vide noget om din sag helt konkret, vil jeg sige, at det lyder som om, at problemet med din situation er mere, at du ikke får en førtidspension - hvis du er ude af stand til at tage en uddannelse og/eller arbejde overhovedet, så skal du jo ikke være på kh, da denne ydelse jo er for folk der kan arbejde, men af den eller anden grund pt står udenfor arbejdsmarkedet.

At der så er nogle ting der ikke fungerer i forhold til førtidspension/kh er jo en anden diskussion og problemstilling.

Anmeld

5. november 2012

baby012

MinBabyOscar <3 skriver:

Nu ved jeg ikke hvad du fejler, men tror næppe at en psykisk sygdom kan blive så forværret ene og alene pga. Penge.. 

Hvis din kæreste har en anden lejlighed, bor han så ved dig ? Det er da luksus at have en lihlighed ved siden af det sted man bor, det ville vi på ingen måde kunne finde penge til... 

Mht. Bilen, så er der jo rigeligt mulighed for både offentlig transport, cykel osv. 

Der er bare rigtig mange herinde der får det til at lyde som om at man ikke kan leve for 18-19.000 udbetalt.. Og faktum er bare at der er rigtig mange som lever for mindre .. 

Det er da træls hvis ens partner mister sit job, og man derfor lå sælge en bil, men det er jo den resiko der er ved at bo sammen.. 

at flytte fra hinanden pga. forsørgerpligt, det er jo en dårlig forretning for den indtægt din mand og du har tilsammen, er vel højere end din kh ville være uden ham..

desuden ville der jo blive holdt øje med socialt bedrageri, og det er jo ikke meget man må ses med sin kæreste når man er reg. Som enlig.. Min mand måtte være hos mig tre dage ius af 7.. Når han var her måtte han ikke medbringe nogen former for mad med som han ikke tog med igen, måtte ikke have tandbørste eller noget andet af hans hos mig..

ja jeg mistede en masse vd at flytte sammen med ham, men ville aldrig bytte fir kun at se ham så lidt.. Og leve i frygt for at blive anmeldt, selvom at vi fulgte reglerne ... 

Det kan jo heller ikke være rigtig at dk skal financière at folk skal leve med luksus, (ekstra bil, lejlighed, osv.) de skal blot sikre vi kan leve .. 

Og man kan leve for 18-19.000 

Anmeld

5. november 2012

Miin'Baby'Mus

JulieWH skriver:

Jeg har bare tiltro nok til at der er en grund til at regeringen vælger som de gør - kunne de skrabe pengene sammen på andre måder, gjorde de det sikkert. Og hvis alternativet er flere besparelser på institutioner, sygehuse og plejehjem, ja så vil jeg hellere forsøge at leve "skrabet" hvis vi skulle være så uheldige at en af os mister vores job.

Ej ville så absolut heller ikke at de skulle spare på sygehuse osv  så ville det jo gå helt galt.

Men de kunne f.eks lave veje og broer af et ordentligt materiale til at starte med så de ikke skulle burge så mange penge på reperationer. Alt skal jo repereres hvert 10 år - lige nu skal alle broer f.eks. ordnes ellers falder de sammen inden for en overskuelig tid  HVorfor ikke bare gøre det ordentligt første gang og så spare de penge?

Anmeld

5. november 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Undskyld mig,men nu er det jo ikke os alle der bor i centrum,så vi bare kan tage offentlig transport,det kan min kærste ikke bare,hvilket vil sige,at uden en bil,mister han simpelhent sit arbejde,og han er så en af dem der bla. betaler topskat,så det vil da være en rigtig dårlig forretning,for staten. 

Det man hele tiden skal tænke på,er at ja 30.000 eller 40.000 kr før skat lyder af rigtig meget,men lige så snart staten har haft deres lange fingere nede i sækken,er der altså ikke meget tilbage.

Min kærste har 42.000 før skat,men han har sgu kun 23.000 udbetalt,og dem kan vi ikke leve for alene,vores udgifter er skået ind til benet.

Som jeg allerede har skrevet,er det forslag som at tisse i bukserne,for rigtig mange vil få fra hinanden.

Her vil det koste staten ekstra 7200 kr om måneden at indføre den omtalte regel,så kan man jo selv begynde at regne på hvor mange penge det på landsplan vil blive,når folk begynder at flytte fra hinanden. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.