Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

baby012

AnjaB skriver:

EJ er simpelthen så nysgerrig, hvordan kan i klare jer for 16000 før skat det vil sige i har omkring 8-9000 udbetalt, altså her koster institution bare 4300 og husleje 6500 hold da op så var de penge brugt.. ingen mad og forsikringer til os

Vi betaler 5000 i husleje, 1000 i forsikringer,  vi har friplads, så er der jo stadig lidt tilbage, så kommer der jo børnepenge osv  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Altså hvis man er gift, så har man jo alligevel forsørger pligt over den anden

og der er jo mange muligheder hvis man er så uheldig at der kun er en som tjener penge  

uddanne sig, eller få søgt nogen jobs  

vi har hus, bil, og børn, vi er ikke gift  

igen, vi klare os med små 16000 , så kan folk også klare sig for 30000, ellers må de altså sælge bilen  

Dem der f.eks. Har to biler, de kan sælge den ene.. Mad osv. Er trods alt vigtigere 

Ja jeg ved godt at man har forsørgerpligt hvis man er gift - men siger jo også at den pligt i det hele taget burde fjernes. 

Jamen det er jo godt at i kan få alt det for 16.000 kr, har aldrig hørt om nogen der har hus, bil, børn, forsikringer og nok en evt gæld ved siden af og så klare sig for sådan et beløb  Men det kan jo ikke lade sig gøre for alle.

Og lad os nu sige at det er manden med den store løn der mister sit job og så har kvinden måske en indtægt på 12.000 kr - så har de 2 personer og deres familie + hus + bil + alt det andet et beløb på 12.000 kr som de skal leve for

Ja selvfølgelig kan man uddanne sig, men i den tid får du da ikke din løn tilbage. Jobs - jo måske, afhængig af hvor man lige bor, der er da en grund til at der er så mange i Danmark uden jobs lige nu. Så Kan man så tage et evt dårlig job, jo jo, men så er lønnen jo igen minimal.

Kan virkelig ikke se hvor det er rimeligt.

Men måske vi bare skal være enige om at være uenig og så håber jeg da ikke at der er en af jer der mister jeres indtægt 

Anmeld

4. november 2012

anynom

LilleNyPåVej skriver:

Ja jeg ved godt at man har forsørgerpligt hvis man er gift - men siger jo også at den pligt i det hele taget burde fjernes. 

Jamen det er jo godt at i kan få alt det for 16.000 kr, har aldrig hørt om nogen der har hus, bil, børn, forsikringer og nok en evt gæld ved siden af og så klare sig for sådan et beløb  Men det kan jo ikke lade sig gøre for alle.

Og lad os nu sige at det er manden med den store løn der mister sit job og så har kvinden måske en indtægt på 12.000 kr - så har de 2 personer og deres familie + hus + bil + alt det andet et beløb på 12.000 kr som de skal leve for

Ja selvfølgelig kan man uddanne sig, men i den tid får du da ikke din løn tilbage. Jobs - jo måske, afhængig af hvor man lige bor, der er da en grund til at der er så mange i Danmark uden jobs lige nu. Så Kan man så tage et evt dårlig job, jo jo, men så er lønnen jo igen minimal.

Kan virkelig ikke se hvor det er rimeligt.

Men måske vi bare skal være enige om at være uenig og så håber jeg da ikke at der er en af jer der mister jeres indtægt 

Hvis konen kun tjener 12.000 har hun ikke forsørgerpligt. Der er en nedre grænse selvom man er gift.

http://www.detfagligehus.dk/sporgsmal-og-svar/den- sociale-lovgivning/sporgsmal-74.html

Anmeld

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

JulieWH skriver:

Hvis konen kun tjener 12.000 har hun ikke forsørgerpligt. Der er en nedre grænse selvom man er gift.

http://www.detfagligehus.dk/sporgsmal-og-svar/den- sociale-lovgivning/sporgsmal-74.html

Nu var det også bare et eksempel, så lad os sige 500 kr mere end forsørgergrænsen hvis det skal være 

Anmeld

4. november 2012

anynom

LilleNyPåVej skriver:

Nu var det også bare et eksempel, så lad os sige 500 kr mere end forsørgergrænsen hvis det skal være 

Det er jo så

26.690,00 + 500,00 = 27.190,00 kr om måneden. Det ville måske fjerne den store tv-pakke og den ene (eller begge) biler, men det kan man altså godt leve for hvis det er nødvendigt

Anmeld

4. november 2012

baby012

JulieWH skriver:

Det er jo så

26.690,00 + 500,00 = 27.190,00 kr om måneden. Det ville måske fjerne den store tv-pakke og den ene (eller begge) biler, men det kan man altså godt leve for hvis det er nødvendigt

Præcis 

Vi har f.Eks. Ikke tv pakke, overhoved.. Men både nu tv og viaplay .. Det er 174 om måneden altså der er RIGTIG mange penge at sparre  

mad bruger vi 3000 om måneden, bare man husker st lave madplan,  

med planlægning, så kan det sagtens lade sig gøre og viljen selvf.  

Anmeld

4. november 2012

anynom

Lahn11 skriver:

Præcis 

Vi har f.Eks. Ikke tv pakke, overhoved.. Men både nu tv og viaplay .. Det er 174 om måneden altså der er RIGTIG mange penge at sparre  

mad bruger vi 3000 om måneden, bare man husker st lave madplan,  

med planlægning, så kan det sagtens lade sig gøre og viljen selvf.  

Nemlig.
Og jeg har fuld forståelse for at det bliver hårdt til at starte med - vi ville da bestemt skulle stramme os an hvis vi kom i den situation, men hvor der er vilje er der vej. Desuden - hvis man tjener mellem 25.000 og 30.000 før skat om måneden er jeg sikker på, at man får økonomisk friplads i institution f.eks, det hjælper jo også på det.

Anmeld

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

JulieWH skriver:

Det er jo så

Har jeg heller aldrig sagt.

Siger bare at jeg syntes det er synd at folk skal gå fra hus og hjem, lave op og ned på deres hårdt tjente nydelser osv fordi der bliver lavet disse regler.

Folk snakker om herinde at de jo arbejde så og så meget for at få de ting de har og at man ikke er fattig fordi sådan og sådan. Jeg siger ikke at man er fattig på 30.000 tværtimod - men disse mennesker har vel ligeså meget arbejdet og uddannet dem for at få ting som de nu må undvære ja endda sælge da man ikke må eje noget på kontanthjælp osv.

Jeg syntes bare ikke at det er fair

Anmeld

4. november 2012

anynom

LilleNyPåVej skriver:

Har jeg heller aldrig sagt.

Siger bare at jeg syntes det er synd at folk skal gå fra hus og hjem, lave op og ned på deres hårdt tjente nydelser osv fordi der bliver lavet disse regler.

Folk snakker om herinde at de jo arbejde så og så meget for at få de ting de har og at man ikke er fattig fordi sådan og sådan. Jeg siger ikke at man er fattig på 30.000 tværtimod - men disse mennesker har vel ligeså meget arbejdet og uddannet dem for at få ting som de nu må undvære ja endda sælge da man ikke må eje noget på kontanthjælp osv.

Jeg syntes bare ikke at det er fair

Problemet er bare, hvor skal man skelne?
Kan sagtens følge dig, men hvis nu Fru Jensen (som har en månedlig indtægt på 45.000 kr og er gift med Hr Jensen, som har en indtægt på 80.000) mister sit job, skal hun så stadig have adgang til kontanthjælp? Det ville jeg personligt ikke synes var rimeligt, for de havde da om nogen "råd" til at forsøge hinanden. Så skal de godt nok sælge den ene Bentley og fyre rengøringshjælpen

Anmeld

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

JulieWH skriver:

Problemet er bare, hvor skal man skelne?
Kan sagtens følge dig, men hvis nu Fru Jensen (som har en månedlig indtægt på 45.000 kr og er gift med Hr Jensen, som har en indtægt på 80.000) mister sit job, skal hun så stadig have adgang til kontanthjælp? Det ville jeg personligt ikke synes var rimeligt, for de havde da om nogen "råd" til at forsøge hinanden. Så skal de godt nok sælge den ene Bentley og fyre rengøringshjælpen

Kan jeg sagtens følge dig i det og det er svært 

I mit hoved er 30.000 eksl skat bare ikke meget og skal leve for hvis man har været vant til 2 almindelige indtægter på omkring 25.000 kr. Hvis man har opbygget sit liv efter at kunne tjene så meget og på beklagelig vis har måtte lade sig job til fordel for krisen.

Vi tjener 30.000 sammenlagt herhjemme, og det fungere fint med at betale lån, få mad og have fornøjelser - ja vi har da endda til masser af julegaver samt at vi har en bette en på vej - vi frygter ikke fremtiden  Men vi kan ikke bare fyre 10.000 af på et tv f.eks. - den luksus har vi dog ikke hehe. 

Men har som sagt også altid været i mod den forsørgelsespligt der i forvejen eksistere og det er måske derfor at jeg ser dette som endnu et skridt tilbage i mod 1800 tallet når der er så mange andre tiltag der kunne laves istedet for at det skal gå ud over den almindelig dansker i en krise tid.

Og det er jo en krisetid, men når man så hører på andre herinde, så kan de ikke selv se hvorfor at de skal hjælpe Danmark på fode - de har jo en uddannelse og bla bla, og der tænker jeg så at det er der jo også en masse andre der har, men se hvad de nu skal udsættes for, men nej det er helt fair og det er der ingen der kan se det mindste problem i.

Ja det irritere mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.