Årh bliver snart sur på politikerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2012

Carina:-)

Elgaard73 skriver:

Hold da op, jeg bliver provokeret af sådan en udtalelse!!! Hvis din kæreste opfyldte kravene for at få førtidspension, så fik hun den vel allerede....?

At sidde og sige at hun vil søge førtidspension, alene af den grund, at I ellers mister 5000 kr om måneden....OMG... Førtidspension er til folk, der absolut ikke er, eller bliver i stand til at arbejde og dermed forsøge sig selv...IKKE til folk der får mindre i KH og derfor pludselig ikke kan få det til at løbe rundt... 

Enig.

Det er da kun med til at bekræfte alle fordommene om folk på førtidspension.

Og det er ikke fair over for dem som vitterligt har behovet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2012

KTP86

Når jeg læser at nogen vil søge førtidspension grundet det her,så tænker jeg at vi har med et menneske at gøre der er dybt presset og har mange sten i rygsækken i forvejen,og det der gør at det menneske kan fungere bare nogenlunde,er at vide: Her bor jeg,og her har jeg det godt. Tanken alene om de ubehagelige forandringer det menneske kan stå overfor, kan være nok til at gøre mere skade end gavn. Bliver slet ikke forarget,for jeg kender ikke forhistorien til den udtalelse ^^

Anmeld

4. november 2012

fresia

Profilbillede for fresia
Elgaard73 skriver:

Hold da op, jeg bliver provokeret af sådan en udtalelse!!! Hvis din kæreste opfyldte kravene for at få førtidspension, så fik hun den vel allerede....?

At sidde og sige at hun vil søge førtidspension, alene af den grund, at I ellers mister 5000 kr om måneden....OMG... Førtidspension er til folk, der absolut ikke er, eller bliver i stand til at arbejde og dermed forsøge sig selv...IKKE til folk der får mindre i KH og derfor pludselig ikke kan få det til at løbe rundt... 

helt enig

Anmeld

4. november 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kvinde2900 skriver:

Lige præcis. Når man har så begrænset viden om politik, som mange i denne tråd tydeligt har demonstreret, burde man bare holde sig fra en dabat som denne!

Det er jeg ikke enig i. Den fri debat er vigtig og må ikke være ekskluderende. Derimod bør man afholde sig fra at bringe postulater, som er decideret usande og undersøge forholdene nærmere, før man ytrer sig skråsikkert. 

Jeg bliver altid klogere, når jeg deltager i debatter, jeg ikke har den store forhåndsviden om, fordi det motiverer mig til at søge konkret information om emnet. 

Her på siden har jeg dog oplevet flere gange på det sidste, at folk trækker sig og ikke svarer tilbage, når man dokumenterer, at de tager fejl. Det er dårlig stil. 

Anmeld

4. november 2012

Ellie79

Lahn11 skriver:

Jeg synes det er helt fair, vi bot i hus, og herhjemme (to voksne og to børn ) klare vi os med 16000 før skat... 

Så kom ikke og sig det ikke kan lade sig hære med en månedsløn på 30000  

det er stramt, men vi får det til at fungere  

EJ er simpelthen så nysgerrig, hvordan kan i klare jer for 16000 før skat det vil sige i har omkring 8-9000 udbetalt, altså her koster institution bare 4300 og husleje 6500 hold da op så var de penge brugt.. ingen mad og forsikringer til os

Anmeld

4. november 2012

Ellie79

Weber skriver:

Nu var det dig der begyndte at blande andre lande ind i det! Så du må jo lige finde ud af hvad det er du mener er relevant før du skriver det .

Og når du godt ved vi har det bedre end mange andre, hvorfor så ikke bruge tiden på at være lykkelig over det istedet for at være sur over de mangler der er ?

Hvis du synes der er så mange fejl, kan du jo starte som frivillig og hjælpe nogle af de der har det svært. det er så dejligt for sjælen at gøre noget , selvom det kræver mere arbejde end at sidde i sofaen og brokke sig.

Anmeld

4. november 2012

Elgaard73

KTP86 skriver:

Når jeg læser at nogen vil søge førtidspension grundet det her,så tænker jeg at vi har med et menneske at gøre der er dybt presset og har mange sten i rygsækken i forvejen,og det der gør at det menneske kan fungere bare nogenlunde,er at vide: Her bor jeg,og her har jeg det godt. Tanken alene om de ubehagelige forandringer det menneske kan stå overfor, kan være nok til at gøre mere skade end gavn. Bliver slet ikke forarget,for jeg kender ikke forhistorien til den udtalelse ^^

Jeg kender heller ikke forhistorien. Jeg kommenterede bare på selve udtalelsen og den var, at der ville blive søgt førtidspension, fordi at deres indtægt ville falde 5000 kr om måneden og det havde de ikke råd til.

Det kan jeg kun tolke som om at det var ene og alene var pågrund af økonomi, og ikke andre problemer, eller "sten i rygsækken". Og jeg skrev jo også at hvis det virkelig var sådan at hun allerede nu opfyldte kravene, så havde hun vel allerede fået den førtidspension. Men hun er "kun" på KH, ergo kan det da ikke stå helt skidt til med hende...

Anmeld

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

Lahn11 skriver:

Ja, man har selv valgt at bo sammen med den man nu gør, derfor mener jeg det er rimeligt at man selv kan klare sig økonomisk... 

Samlevere og ægtefæller har rigtig mange ting tilfælles, og ligestilling indenfor det punkt er da mere end rimeligt, man deler vel alligevel udgifter og indtægter ... 

Vi lever for 16000 før skat, det kan fint lade sig gøre.. Vi tjener begge 7800 før skat hver måned.. Hver. 

Hvad så hvis man valgte at bo sammen før man evt var så uheldig at ryge ind under de regler? At man f.eks. er gift, har hus, bil og børn.

Alt dette er noget som folk har tjent op og arbejdet for at kunne nyde - alt sammen noget der, højst sandsyndligt, pludselig skal tages fra dem og de skal skilles for at kunne leve pga af der, højst sandsynligt, bliver tabt en masse penge og hvad ved jeg.

Det er alt sammen rimeligt fordi man jo ved hvad man går ind til? 

Hvis det er indstillingen, så kommer Danmark jo aldrig videre - for der vil ikke være nogen der tør og købe noget. Huskøbene vil gå i stå, og det betyder at håndværkere har mindre at lave. Bilkøb ville gå i stå og så er der ikke længere plads til forhandlere, værksteder m.m.

Ja jeg forstår det ikke 

Anmeld

4. november 2012

Miin'Baby'Mus

Elgaard73 skriver:

Jeg kender heller ikke forhistorien. Jeg kommenterede bare på selve udtalelsen og den var, at der ville blive søgt førtidspension, fordi at deres indtægt ville falde 5000 kr om måneden og det havde de ikke råd til.

Det kan jeg kun tolke som om at det var ene og alene var pågrund af økonomi, og ikke andre problemer, eller "sten i rygsækken". Og jeg skrev jo også at hvis det virkelig var sådan at hun allerede nu opfyldte kravene, så havde hun vel allerede fået den førtidspension. Men hun er "kun" på KH, ergo kan det da ikke stå helt skidt til med hende...

Så let er det ikke at få pension, der er mange krav og regeringen vil gøre det endnu sværre at opfylde de krav - specielt hvis man er ung/yngre.

Bare info 

Anmeld

4. november 2012

baby012

LilleNyPåVej skriver:

Hvad så hvis man valgte at bo sammen før man evt var så uheldig at ryge ind under de regler? At man f.eks. er gift, har hus, bil og børn.

Alt dette er noget som folk har tjent op og arbejdet for at kunne nyde - alt sammen noget der, højst sandsyndligt, pludselig skal tages fra dem og de skal skilles for at kunne leve pga af der, højst sandsynligt, bliver tabt en masse penge og hvad ved jeg.

Det er alt sammen rimeligt fordi man jo ved hvad man går ind til? 

Hvis det er indstillingen, så kommer Danmark jo aldrig videre - for der vil ikke være nogen der tør og købe noget. Huskøbene vil gå i stå, og det betyder at håndværkere har mindre at lave. Bilkøb ville gå i stå og så er der ikke længere plads til forhandlere, værksteder m.m.

Ja jeg forstår det ikke 

Altså hvis man er gift, så har man jo alligevel forsørger pligt over den anden

og der er jo mange muligheder hvis man er så uheldig at der kun er en som tjener penge  

uddanne sig, eller få søgt nogen jobs  

vi har hus, bil, og børn, vi er ikke gift  

igen, vi klare os med små 16000 , så kan folk også klare sig for 30000, ellers må de altså sælge bilen  

Dem der f.eks. Har to biler, de kan sælge den ene.. Mad osv. Er trods alt vigtigere 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.